Stranica 50 od 788

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 00:13
od BAJKER
Тајна акција српских авиона Г-4 у рату против НАТО.

Тачно месец дана после почетка агресије и бомбардовања Југославије 1999. НАТО се налазио пред великом прославом 50 година постојања и још већим изазовом шта урадити у рату против Југославије. Да ли појачати бомбардовање и по цену нових цивилних жртава и штете, што се све медијски враћало као бумеранг, или повести копнену офанзиву пре свега користећи ОВК као пешадију?

У Вашингтону су звонили бубњеви и тумачења да је све осим тоталне победе заправо тоталан пораз за Запад. Јер, ваздушни удари нису сломили кичму југословенске војске, морал војске и народа био је висок и сви су били уједињени у жељи за отпором.

Мишљења западних аналитичара да ће бити потребно само неколико дана бомбардовања да Београд поклекне, нису се показала као тачна. Југославије није одиграла онако како је то НАТО очекивао, није се предала после неколико дана. На брзину инсценирани сценарио реализовао се са невероватним контраефектима. НАТО је интервенисао да би, наводно, спречио хуманитарну трагедију, али ју је проширио и убрзао. Интервенисао је да би спречио да криза дестабилизује друге земље, а она се у међувремену проширила и на Македонију са неизвесним последицама по питању статуса Космета. У првом постмодерном рату конфузија би била забавна да није била и крвава.

Виктор Черномирдин стигао је 22. априла 1999. у Београд у покушају проналажења решења и некаквог компромиса да се рат заустави. Тог дана југословенска ПВО добила је стриктно наређење да не дејствује управо због авионског лета руског преговарача и могуће грешке. Ту чињеницу НАТО је искористио и један амерички ловац-бомбардер Ф-16 летео је од мађарске границе до Београда у радарској сенци цивилног авиона Виктора Черномирдина да би затим бацио бомбу од скоро три тоне на подземни објекат Стражевицу. Ратно лукавство, или кршење међународног ратног права? Сазнавши да их је амерички Ф-16 искористио као штит у прилазу Београду, руски пилоти су у одласку Черномирдинов авион окренули потпуно другим коридором, тамо где није ни било предвиђено, па се авион одједном нашао изнад положаја једне пешадијско-артиљеријске јединице у Срему. Са земље је на непознати и ненајављени авион отворена урнебесна ватра чак и из пиштоља и пушака. Срећом нису га погодили, јер је одмах узео велику висину.



Само три дана касније пилоти на аеродрому Голубовци код Подгорице извлачили су карте за супертајну мисију, без знања и одобрења команде у Београду: напад на аеродром Ринас крај Тиране. На том аеродрому била је смештена америчка борбена група „Соко” са 24 хеликоптера типа „апач”, као и делови 82. падобранске дивизије из Форт Брега, Северна Каролина. У рану зору 26. априла у акцију је кренуло шест авиона Г-4 „супер-галеб” југословенског РВ, иначе из састава акро-групе „Летеће звезде”. Ниско летећи на само три метра изнад морских таласа, да би избегли радарску контролу, југословенским авионима требало је мање од 20 минута да стигну до циљева у рејону аеродрома Ринас. Стигли су из правца излазећег сунца и визуелно били тешки за откривање. Прво је ракетама и бомбама нападнут логор за обуку терориста ОВК крај аеродрома Ринас, да би затим авиони Г-4 гађали америчке хеликоптере на земљи. Уништено је девет „апача” док су још три била озбиљно оштећена.

Италијанска државна телевизија јавила је истог дана вест о нападу на аеродром Ринас само једном и онда је та вест скинута. Руска агенција Итар-Тас јавила је да је аеродром Ринас крај Тиране био затворен за саобраћај 26. априла и неколико дана касније, да италијански министар унутрашњих послова није одлетео са тог аеродрома после завршетка посете Тирани и да се прва вест о губитку једног америчког „апача на рутинском лету” поклапа управо са 26. априлом. Албанска делегација, која се тог дана враћала са састанка Савета Европе у Стразбуру није слетела на аеродром Ринас већ у Валону.

На брифингу за новинаре у Бриселу, један од портпарола НАТО-а, италијански бригадни ваздухопловни генерал Ђузепе Марани тих је дана врло похвално говорио о југословенским пилотима на авионима Г-4.

Дан после акције на Ринас аеродрому, НАТО је 27. априла 1999. у три наврата жестоко бомбардовао аеродром Голубовци крај Подгорице посебно гађајући подземни објекат тог аеродрома Тузи, где су се и налазили авиони Г-4 из акро-групе „Летеће звезде”. Објекат је срушен и сви авиони у њему су уништени. Један од југословенских пилота тих је дана добијајући војно одликовање рекао да га прима за успех у тајној мисији.

Прошло је од тада доста година, по међународном праву Југославија је имала пуно право на одмазду по оним државама које су своју територију, или ваздушни простор „изнајмиле” за извршење агресије на нашу земљу. Ипак, пилоти о акцији на аеродром Ринас не желе уопште да причају. Xаг и све оно што се догодило са генералима из Србије одређују и сва каснија понашања. Дакле, што се тиче пилота и њиховог поноса, та се прича никада није догодила. Службено, не. Неслужбено, „Летеће звезде” одлетеле су у легенду…

Мирослав ЛАЗАНСКИ
http://www.komentar.rs/302/srj-vs-nato/ ... otiv-nato/

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 01:45
od Heineken
Slika
lansiranje rakete sa Ruske podmornice..

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 10:25
od kvcali
Vrlo realan scenario, a dal je stvaran :nemampojma:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 11:06
od dragan
dragan napisao:
kvcali napisao:Velickovic je bio veliki covek !
zar nije on poginuo na polozaju sa jos nekim vojnicima pod malo sumnjivim okolnostima?
kvcali, ne odgovori mi nista,na ovo?

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 11:25
od Jumbo
Nisu nikakve sumnjive okolnosti već greška iz najbolje namere. U redovnom obilasku jedne posade uključen je radar i uočen cilj. U pokušaju da ga obore radar je bio uključen duže nego što je smelo i dobili su HARM.

Evo kako je u onim tekstovima opisan isti događaj koji se inače nije ni desio.

Iz teksta koji je okačio jolle

Свакако један од најспектакуларнијих напада наша авијација извела је 26.априла када је нападнута НАТО база америчких ”Апача” на аеродруму крај Тиране. Та операција је била посебно рискантна, јер је од аеродрума Поникве до Тиране требало летети 54 минута, а при томе бити неоткривен од стране радара, НАТО авијације и Авакса.
Напад је планиран тако да по 2 Галеба Г-4 синхронизовано полете са аеродрума Поникве и Голубовци код Подгорице, затим се неопажено се привуку НАТО бази дубоко у територију Албаније.
Акција је изведена тако што су у ниском лету кроз планинске кланце прво долетела 2 Г-4 са аеродрума Голубовци, а 20 минута касније стигла су још 2 Галеба Г-4 са аеродрума Поникве. Резултати овог напада су били више него инпресивни јер је уништено 5 Апача.


I tekst Lazanjskog kojeg je okačio Bajker

Само три дана касније пилоти на аеродрому Голубовци код Подгорице извлачили су карте за супертајну мисију, без знања и одобрења команде у Београду: напад на аеродром Ринас крај Тиране. На том аеродрому била је смештена америчка борбена група „Соко” са 24 хеликоптера типа „апач”, као и делови 82. падобранске дивизије из Форт Брега, Северна Каролина. У рану зору 26. априла у акцију је кренуло шест авиона Г-4 „супер-галеб” југословенског РВ, иначе из састава акро-групе „Летеће звезде”. Ниско летећи на само три метра изнад морских таласа, да би избегли радарску контролу, југословенским авионима требало је мање од 20 минута да стигну до циљева у рејону аеродрома Ринас. Стигли су из правца излазећег сунца и визуелно били тешки за откривање. Прво је ракетама и бомбама нападнут логор за обуку терориста ОВК крај аеродрома Ринас, да би затим авиони Г-4 гађали америчке хеликоптере на земљи. Уништено је девет „апача” док су још три била озбиљно оштећена.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 12:20
od dragan
Jumbo napisao:Nisu nikakve sumnjive okolnosti već greška iz najbolje namere. U redovnom obilasku jedne posade uključen je radar i uočen cilj. U pokušaju da ga obore radar je bio uključen duže nego što je smelo i dobili su HARM.
da li se zna zasto je bio ukljucen duze nego sto je trebalo?

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 12:49
od kvcali
Nisam odgovorio jer nemam nikakva saznanja saznanja po tom pitanju

Inace ovako naoruzan G4 moze ozbiljnu stetu da napravi, ne znam samo dal moze da ponese 4 kasetne BL-755 , pa na primer 4 aviona zaspu aerodrom, i naprave stetu kakvu samo mozes zamisliti, inace ako nisu dejstvovali ovako naoruzani stvarno smo cinili greske, niski let na talasima i samo bum, posle nazad na nasu teritoriju pa ako treba i katapultiranje ebes avione, kad je ucinjemna steta 1000x veca, mislim na bombardovanje blizih ciljeva, u okolnim zemljama, makedonija albanija, hrvatska, a u svakom slucaju moze da se sleti i na auto put ili neki veci pravac na magistralama, za koji se zna da je dovoljno sirok i dugacak, potom maskiranje, a sve prethodno dobro isplanirano.


Slika

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 14:46
od superboss
dragan napisao: da li se zna zasto je bio ukljucen duze nego sto je trebalo?
Mislim da odgovor na to pitanje znamo.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 15:47
od dragan
ja sam cuo jednu verziju dogadjaja, ne znam da li je tacna... ako jeste, onda nemam komentara na takve velicine koji povuku druge u smrt... ako nije tacna neka je svima laka zemlja...

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 16:17
od Jumbo
dragan napisao:
Jumbo napisao:Nisu nikakve sumnjive okolnosti već greška iz najbolje namere. U redovnom obilasku jedne posade uključen je radar i uočen cilj. U pokušaju da ga obore radar je bio uključen duže nego što je smelo i dobili su HARM.
da li se zna zasto je bio ukljucen duze nego sto je trebalo?
Povukao ih uočeni cilj, pa su pokušali da ga obore i nisu vodili dovoljno računa o vremenu.
Nije to jedini slučaj u tom ratu. Ove što su oborili F-117 i F-16 su pogodili nekoliko puta. Iz 250. raketne brigade PVO je poginulo 28 ljudi

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 16:20
od Day Walker
Drugarov otac je bio pukovnik PVO-a na Kosovu i 1999. je ubijen u Pristini, ispred kasarne...
Covek je kao i svako jutro dosao na posao, i kako je stao ispred vojnika koji legitimise, popio je metak iz snajpera.. Strasno.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 20:18
od kvcali

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 21:25
od BAJKER
:klanjamse: Za video.
Sto se tice pogibije komadanta RV i PVO Velickovica, postoje dve mogucnosti prva da je posada htela da se dokaze ispred komadanta pa su hteli da pored lociranja i zahvata cilja isti da obore pa su tom prilikom duze isijavali radar nego sto treba u takvim uslovima pa ih je stigao HARM ili druga pomalo nadobudnost komadanta da mora da vidi stanje u vazdusnom prostoru i po paljenju radara dobili ono sto ih je na kraju strefilo. Svi akteri dogadjaja su mrtvi a mrtva usta ne govore ostaje samo nagadjanje.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 22:29
od superboss

Re: Ratna tehnika

Poslato: 30 Mar 2013, 23:49
od BAJKER
Inace zaboravih reci za ovakav nizak let kod nas se pilot skida sa letenja.