Re: Letnje gume
Poslato: 01 Jul 2024, 16:47
Ima li ko predlog? Gume su već kupljene. Može li im se poboljšati odzivnost?
195/50 R15, Fiesta, 75 KS, vozi se po krivudavim dobrim brdskim putevima, obično življe.
Zamenio stari Pirelli Cinturato P1 Verde novim gumama Michelin Pilot Sport 3, V indeks u oba slučaja. Pireli je imao duboku šaru, ali je počela da proklizava svuda, naročito u podužnom smislu.
Mišelin ima odlično podužno prijanjanje, znatno je udobnija (to ne tražim, samo iznosim utiske), i po kiši deluje kako je poprilično na svome. Mane: u odnosu na Pireli po upravljanju, na volanu izuzetno indirektna i neodzivna guma, slabije progresivnosti i predvidivosti na granici prijanjanja, sa izraženim osećajem uvijanja. Takođe, u krivinama i pri poprečnim promenama opterećenja izraženo "mesi", prebacuje auto sa strane na stranu, javljaju se oscilacije (naročito bočne, gotovo "čekićanje") kojima je potrebno vremena da se umire. Proste stvari izvodi skoro pa i dobro, ili se barem može lako naučiti šta treba raditi na tim gumama, npr. prilikom stabilnog skretanja (recimo u kružnom toku) sada volan moram zakrenuti za neveliki ali primetni ugao više, no kompleksnije situacije su već u zoni neprijatnog (konkretno, isključenje sa autoputa sa visinskom denivelacijom i "vadičepom" sa šikanom - tu je ostareli Pireli pri 130 km/č predvidivo jedva klizio, Mišelin po pitanju prijanjanja drži ali mesi, auto se bori oko sve 3 ose - i vertikalne!, škripe sve 4 gume, odziv na volan se pri tim višim brzinama popravi ali i dalje je preindirektan). Sve ovo mi pomalo liči na dobru smesu, ali blader nedorastao UHP gumi (konkretno bokove preslabog otpora spoljnim dejstvima). Sa padom temperatura na ispod 25° C Mišelin dobija jasnu nijansu poboljšanja direktnosti, mada se i dalje oseća uvijanje i blader je definitivno nedovoljno krut.
Ovakvu razliku nisam osetio pri prelasku na zimske (Bridgestone Blizzak LM005).
Trap je nedavno regliran, još jednom u međuvremenu pregledan, i sve je u redu. DOT je 1624. Pritiske sam sa 2,2 napred i 2 pozadi (koje sam koristio kod Pirellija) podigao na 2,45 napred i 2,25 pozadi; stvar se malo popravila, ali je Pirelli sa 2 davao više samopouzdanja od Mišelina sa 2,45, i to se i objektivno da primetitii (sve gore napisano važi za viši pritisak kod Mišelina). Svakako planiram da ponovim reglažu. Razmišljam da možda sugerišem najotvoreniji položaj napred u okviru fabričkih mera, možda to malo popravi stvar.
Ideje?
---
Inače, utisak nakon nekih 1000 km, nov Pireli protiv novog Mišelina: ne znam šta bi štoperica pokazala ali smatram kako udobnost i dodatno podužno prijanjanje koje Mišelin nudi dinamički ne može izkompenzovati osetno slabije ponašanje u svim drugim aspektima na suvom u odnosu na Pireli (koji je kao nov takođe u ovoj dimenziji bio dobar i po kiši).
195/50 R15, Fiesta, 75 KS, vozi se po krivudavim dobrim brdskim putevima, obično življe.
Zamenio stari Pirelli Cinturato P1 Verde novim gumama Michelin Pilot Sport 3, V indeks u oba slučaja. Pireli je imao duboku šaru, ali je počela da proklizava svuda, naročito u podužnom smislu.
Mišelin ima odlično podužno prijanjanje, znatno je udobnija (to ne tražim, samo iznosim utiske), i po kiši deluje kako je poprilično na svome. Mane: u odnosu na Pireli po upravljanju, na volanu izuzetno indirektna i neodzivna guma, slabije progresivnosti i predvidivosti na granici prijanjanja, sa izraženim osećajem uvijanja. Takođe, u krivinama i pri poprečnim promenama opterećenja izraženo "mesi", prebacuje auto sa strane na stranu, javljaju se oscilacije (naročito bočne, gotovo "čekićanje") kojima je potrebno vremena da se umire. Proste stvari izvodi skoro pa i dobro, ili se barem može lako naučiti šta treba raditi na tim gumama, npr. prilikom stabilnog skretanja (recimo u kružnom toku) sada volan moram zakrenuti za neveliki ali primetni ugao više, no kompleksnije situacije su već u zoni neprijatnog (konkretno, isključenje sa autoputa sa visinskom denivelacijom i "vadičepom" sa šikanom - tu je ostareli Pireli pri 130 km/č predvidivo jedva klizio, Mišelin po pitanju prijanjanja drži ali mesi, auto se bori oko sve 3 ose - i vertikalne!, škripe sve 4 gume, odziv na volan se pri tim višim brzinama popravi ali i dalje je preindirektan). Sve ovo mi pomalo liči na dobru smesu, ali blader nedorastao UHP gumi (konkretno bokove preslabog otpora spoljnim dejstvima). Sa padom temperatura na ispod 25° C Mišelin dobija jasnu nijansu poboljšanja direktnosti, mada se i dalje oseća uvijanje i blader je definitivno nedovoljno krut.
Ovakvu razliku nisam osetio pri prelasku na zimske (Bridgestone Blizzak LM005).
Trap je nedavno regliran, još jednom u međuvremenu pregledan, i sve je u redu. DOT je 1624. Pritiske sam sa 2,2 napred i 2 pozadi (koje sam koristio kod Pirellija) podigao na 2,45 napred i 2,25 pozadi; stvar se malo popravila, ali je Pirelli sa 2 davao više samopouzdanja od Mišelina sa 2,45, i to se i objektivno da primetitii (sve gore napisano važi za viši pritisak kod Mišelina). Svakako planiram da ponovim reglažu. Razmišljam da možda sugerišem najotvoreniji položaj napred u okviru fabričkih mera, možda to malo popravi stvar.
Ideje?
---
Inače, utisak nakon nekih 1000 km, nov Pireli protiv novog Mišelina: ne znam šta bi štoperica pokazala ali smatram kako udobnost i dodatno podužno prijanjanje koje Mišelin nudi dinamički ne može izkompenzovati osetno slabije ponašanje u svim drugim aspektima na suvom u odnosu na Pireli (koji je kao nov takođe u ovoj dimenziji bio dobar i po kiši).