motorista napisao: 28 Okt 2020, 16:09
ljubitelj napisao: 27 Okt 2020, 11:01ps. kada se vrše merenja jedne iste gume na jednom istom vozilu u razmaku od par sati ili par dana dobijaju se rezultati koji medjusobno variraju i do 10%, otprilike toliko je i podatak koji se vidi u testovima promenljiv. znači ako piše da je 35,0 m onda se može očekivati da će kupljena guma biti u opsegu 33,33 do 36,75 m pri sledećem merenju.
Ovo već nešto.
Postoje kontrolne gume i korektivni koeficijenti kojima se rasipanje rezultata na testovima (usled razlike u temperaturi, vlažnosti, stanja vozila, prijanjanja staze i sl) smanjuje na najmanju moguću meru.
Ne bih rekao da razlike mogu doseći 10% u normalnim uslovima. Sa promenom od 25° C da, ali to utiče na svaku gumu.
Promaklo mi da si odgovorio, a imam komentar i drugačije vidjenje.
Ko je pomenuo promenu 25C?
10% razlike u kočenju je pri istoj temperaturi jedne te iste gume u više uzastopnih merenja.
Savim normalni uslovi, sasvim normalno merenje, i sasvim normalno odstupanje.
Takodje jednu te istu tu gumu staviš na drugi model vozila i dobiješ glatko 5+ ili - % drugačije rezultate merenja kočenja, opet na istoj identičnoj podlozi pri istim uslovima temperature, vlažnosti itd.
Test VW Golfa i VW T Rocka koji su na primer radili Nemci i dobili nesumnjive podatke o različitoj dužini kočenja uz identične gume i identične kočnice. Ponovljivo. Uzrok razlike se zna i jasan je, sada neću o tome.
Jedan auto, kada se napuni prazan rezervoar goriva do punog, za do 2% se produžava kočenje.
Tih oko 2% je razlika u češkom testu koja po tebi predstavlja drastičnu razliku..
Toliko malo da je neprimetno od strane vozača koji nije na limitu vozila i nije istreniran da prepoznaje finese.
Jedan auto, natovaren sa 4 odrasle osobe ima oko +16% produženje kočenja po suvom, Jedna ista guma, identični uslovi podloge.
Toliko o tim strašnim razlikama u izmerenim vrednostima po testovima. A većina testova je polunameštena, komercijalne osnove zavisno od onoga ko ga plaća. U svakom testu AutoBilda pobediće nemački auto i nemačka guma. Nema veze ni brojke kakve su, zaključak se zna unapred.
Za razliku od toga promena koeficijenta trenja podloge se menja i do 400%, pa u praksi se svodi na to da je sa jednom gumom kočenje promenjeno za 389% sa ultra najboljom na planeti a sa drugom djubre gumom promenjeno kočenje za 405%.
Recimo da su to najgori uslovi, kada je najlošije prijanjanje i kada je najvažniji kvalitet gume u smislu osobine kočenja. Po meni, vozač je najvažniji faktor i ako on zakaže sa procenom ne pomaže nikakva superiorna test guma. Po tom pitanje se očigledno razlikujem sa mnogima ali me iskustvo uverava da je to korektan pristup.
Kada si video u bilo kom testu navedene osnovne podatke o uslovima merenja poput temperature vazduha, temperature tla, temperature gume, temperature kočionih pločica, koeficijenta trenja podloge.... Svaki od tih parametara menja karakteristike gume i menja izmerene vrednosti na testu a njihovo poznavanje su neki minimalni uslovi za bilo kakav održivi test čiji bi rezultati bili verodostojni a to znači ponovljivi i pouzdani.
Odavno su nevezano za brend sve gume vrlo dobre do odlične i uglavnom se u nijansama sveukupno razlikuju. Neke su bolje u nekoj disciplini neke u nekoj drugoj...osobine su im izjednačene do te mere da je svejedno koji se brend napiše na njima.
Slično kao kod ulja, razlike su minimalne u okviru iste grupe, tj norme, nevezano za brend
VW na Golf 7 je stavljao fabrički gume korejskog brenda koje se ovde zovu djubre proizvedene u Madjarskoj. A zapravo su sasvim ok i dokazane u milionima vozila.
Porše na Kajena je pre 4 godine fabrički stavljao kineski brend guma proizvedene u Kini.
I to je djubre po nekim komentarima ovde.
Pre ,mesec dana su poznanici uzeli novi XC60 all season gume, Volvo takodje stavlja djubre gume...po nekima koji vide stvari crno-belo.
Sve 3 su proverene informacije, i nikakvi izuzeci sa kupljenim novim primercima nego pravilo tih proizvodjača da tako opremaju vozila u prvoj ugradnji.
Kao što sam napisao kome su potrebne i neophodne gume za čestu vožnju na limitima vozila i podloge taj svakako i ne razmišlja o odabiru, nema izbor do najskuplje i najbolje.
Ovi ostali koj voze daleko od limita kako vozila tako i guma imaju mnogo veći izbor i gotovo im je svejedno koji brend će biti na gumi u okviru iste kategorije. Imaju luksuz da se ne opterećuju podbrendom neke od globalnih korporacija. Sada su all season gume toliko uznapredovale da je postalo nepotrebno insistirati na posebnim zimskom letnjim kombinacijama.
Kao i kod ulja kao što sam napisao, gotovo ista situacija da je svejedno šta odabrati sve dok ispunjava zadatu specifikaciju proizvodjača vozila jer su razlike u nijansama koje nisu vredne posebne pažnje.