Stranica 6 od 17

Re: Одг: Svećice

Poslato: 29 Apr 2013, 16:41
od Piros
cozmo napisao:NGK koje uvozi MASS su falsevi. Svi odreda.
Prave se u S. Pazovi. Proveren info.

Izbegavajte.
Iskreno bas sam zapanjen, jer sam uzimao i ulja i svecice za drugare i niko nije imao probleme. Gomila trkaca se snabdeva iskljucivo kod njih. Sve je moguce, ali se lako gubi zastupstvo da bi se neko zezao.

Послато са Blade III користећи Тапаток 2

Re: Svećice

Poslato: 29 Apr 2013, 16:44
od ftj
Nemoj uopste da se zapanjujes, covek lupeta gluposti i smatram da bi ovakve stvari trebalo sankcionisati.

Sent from my HUAWEI U8815 using Tapatalk 2

Re: Svećice

Poslato: 29 Apr 2013, 17:17
od McGruja
Bice sve obrisano, u nedostatku dokaza.
Svakako nema smisla ovakve izjave pusati

Re: Svećice

Poslato: 30 Apr 2013, 10:17
od BRISK
ljubitelj napisao:
BRISK napisao: 1. Zašto se koriste plemeniti i skupi materijali za izradu svećica, a najviše za gas, ako bakar trpi i prelazi toliko km u svim uslovima rada?

2. Zašto i na koji način dolazi do crkavanja bobina na vozilu i naravno uzrok?

3. Kako objašnjavate trzaje i misfire na vozilima koja koriste gas i bakarne svećice duže od 10.000 km?

4. Pomenuli ste NGK LPG kao dobre svećice. Njihov interval zamene je maks. 60.000 km, pa se pitam zašto su dobre obzirom da bakar prelazi, po Vašoj teoriji, preko 30.000 km na gasu, a cena mu je 10 puta manja od NGK LPG svećica...?

5. Šta podrazumevate pod propadanje bakarne elektrode?

6. Zašto se za trke uzimaju pojačani sistemi paljenja, ako standardni normalno rade na 40.000 V? Racing svećice rade na 25.000 - 30.000 V (ponekad i manje)?

Za sad je ovo dosta...
Vecina pitanja je opste poznato znanje pa me cudi da ih potavljate, redom.
Zbog dimenzija i oblika centralne elektrode. Pise vam na sajtovima proizvodjaca detaljnije zasto je to bitno za neke oblike komora sagorevanja.
2. temperatura. najcesci uzrok je kratak spoj u namotajima.
3.ne desava se trzaji i misfire pri tim uslovima na ispravnim vozilima koja koriste gas.
4. nisam ni pomenuo NGKLPG svecice. Bakarne svecice u praksi prelaze ko do sale 30.000km bez greske. To je praksa miliona korisnika sirom sveta. Nema veze ni sa kakvom teorijom.
5. erozija. Bakar je mekan materijal.
6. uzimaju se sistemi paljenja povecane energije ne povecanog napona.
To su potpuno razlicite stvar. standardni sistemi normalno rade do oko 6.000obrtaja motora. Trkacki motori obicno su konstruisani za vise radno podrucje obrtaja.

Napon preskoka varnice zavisi od mnogo faktora, vrsta i tip svecice je samo jedan od.

Pomenuo sam NGK kao generalno odlicne svecice, reper u svetu decenijama unazad.

Ja imam samo jedno pitanje: zasto pri upotrebi LPG bolji rezultat po pravilu daje svecica sa jednom bocnom elektrodom u odnosu na one sa vise elektroda ?
Odgovor na to pitanje pruza i odgovor na pitanje trajnosti svecice u km, odgovor na pojavu trzaja motora. Za pocetak.
Po Vama ispada da fabrike svećica obmanjuju i lažu narod, NGK prvi (http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... let_en.pdf).

Teško je voditi raspravu sa nekim ko misli da bobine crkavaju samo zbog toplote i kratkog spoja u namotajima, a pritom ne zna šta izaziva taj kratak spoj.

Što se tiče trkačkih agregata, pojasnite mi šta znači povećana energija? Inače, na motore, koji vrte u 17.000 obrtaja, takođe se stavljaju pojačani sistemi paljenja jer racing svećice zahtevaju viši napon od standardnih.

Da li znate zašto iridijumska svećica prelazi 100.000 km na benzinu, a samo 45.000 - 60.000 km na gasu?

Što se tiče svećica sa više bočnih elektroda one generalno nisu dobre, jer lošije pale smešu od svećica sa jednom (elektrode zaklanjaju pristup smeše varnici). Što se gasa tiče, svećice sa više bočnih elektroda nisu dobra solucija zbog, pomenutog, lošeg paljenja i zato što su izrađene od bakra, itrijuma ili nikla, a ti materijali ne podnose dobro gas. Elektroda od bakra, itrijuma ili nikla u ovakvom radnom okruženju erodira i potreba za naponom je sve veća (da bi se proizvela kvalitetna varnica). Na taj način se opterećuju bobine, pregrevaju, skraćuje im se životni vek i na kraju crkavaju.

Primer sa uljem. Za Seleniu 20K piše da se menja na 20.000 km (testirano je na 30% duži interval zamene), ali ljudi ipak menjaju na 10.000 km. Zašto? Zato što znaju da ako prekorače interval zamene popravka motora može da bude mnooogoo skupa.

Tako da nije preporučljivo savetovati ljude da prekoračuju interval zamene, pogotovo kada se radi o svećicama i gasu.

I što se tiče sistema za paljenje, nisu svi sistemi konstruisani za 40.000+V.

Re: Svećice

Poslato: 05 Maj 2013, 23:00
od pedja
PItanje je sledece:

Drugar ima Swifta 2005. 1.3 92KS (od skoro ima i LPG)
Treba da menja svecice. Gde god je pitao, nude iskljucivo iridijumske. Cena prava sitnica.
Da li je moguce da je jedina preporuka iridijumska? Mrzi me sada da trazim servisno uputstvo na netu.

Re: Svećice

Poslato: 05 Maj 2013, 23:04
od NexT
Ajde pitanje i za 607 2.2 16v, sa plinom.

Menjane su po servisnoj pre nekih 15ak hiljada, i posto se blizi sledeci redovan servis, ja bih da ih zamenim, cisto da bih znao sta mi je na autu.
Radi perfektno i na benzinu i na plinu, ali ne znam koje su na njemu. Posto su menjane u ovlascenom, pretpostavljam da je neki NGK ili tako nesto.

Kakve mi trebaju za zamenu?
(o svecicama znam samo za sta sluze :mrgreen: )

Re: Svećice

Poslato: 05 Maj 2013, 23:06
od pedja
Ipak sam skinuo servisno uputstvo :D
Ne moraju Iridijumske:

• Nickel spark plug: BKR6E-11 (NGK) or K20PR-U11 (DENSO)
• Iridium spark plug: IFR6J11 (NGK)

Edit: ali su Iridijumske (Highly recommended) preporucljive sa HO2S (Heated Oxygen sensor) [to mu dodje lambda?]

Re: Svećice

Poslato: 05 Maj 2013, 23:34
od djiuliju

Re: Svećice

Poslato: 05 Maj 2013, 23:40
od NexT
Ja sam mozda piglu, al po cemu si nasao, ne vidim pretragu po modelu?

Re: Svećice

Poslato: 05 Maj 2013, 23:42
od djiuliju
Mozda :nemampojma: :kezo:

Ma nasao sam ovde, nema takva pretraga na mass http://www.ngkpartfinder.co.uk/cars_commercial.php

Re: Svećice

Poslato: 05 Maj 2013, 23:46
od pedja

Re: Svećice

Poslato: 05 Maj 2013, 23:54
od NexT
LPG7 koja je kao alternativa za vozila sa TNG je 2400 rsd :srbin:

Jel ima uopste poente prelaziti na te za TNG, iako vec normalno radi sa obicnim?

Re: Svećice

Poslato: 05 Maj 2013, 23:58
od djiuliju
Ne znam sta bih ti rekao, imas ovde razvijena dva filozofska pravca na prethodnim stranicama, moraces sam da procenis kome da se priklonis.

Da sam na tvom mestu, samo bih skinuo te koje imas, pogledao malo, i nastavio da ih vozim. Sta je 15 hiljada za svecice (mora to da tera bar jos toliko)

Re: Svećice

Poslato: 06 Maj 2013, 00:02
od NexT
pa znam da mora, al za par hiljada radim redovan servis, i onda sam kontao da zamenim i svecice.
Pug ima generalno osetljive bobine, a to nije neki izdatak da se zameni... Ne bi me cudilo da u servisu stavljaju neke kopije, ili neko sranje, posto se Car system raspao, kao i svi Pug ovlasceni servisi...

Re: Svećice

Poslato: 06 Maj 2013, 00:07
od djiuliju
Jbg, to se nikad ne zna, eto i za NGK se prica sve i svasta.
Evo ti neke alternative

Possible spark plugs for NGK LFR5B:

Beru 14FR-8MU2
Bosch FGR8MQPE
Bosch 0 242 229 630
Bosch FR8ME
Champion OE178
Champion BEC10YC4
Champion OE035
Champion REC9MCLX
Champion OE035/T10
Champion REC9YCL
Denso KH16TT
Denso K16HPRU11
Eyquem RFN52HZ
Peugeot 5960.17
Unipart GSP2138