Stranica 6 od 24

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 08 Mar 2013, 15:58
od ljubitelj
dragan napisao:da skratimo pricu, ja sam siguran da ovom autu jos nesto fali osim pritiska u gumama...
sa samim predjenim kilometrima dolazi do habanja delova vesanja koji veoma lako mogu da prouzrokuju trosenje guma, evo i juce sam ne prvi put bio svedok tome na pregledu kod ivanchoa, na fokusu su se pohabale kugle i gume su neravnomerno potrosene i to obe gotovo identicno iznutra vise nego spolja...
Ja nisam ni u sta siguran, osim da produzena voznja sa gumama koje su nedovoljno naduvane garantovano dovodi do njihovog nepravilnog trosenja. Na slikama deluje tako, a i receno je da se vozi sa slabije napumpanim gumama.

Asimetricno trosenje guma je tipicno za pohaban trap,kao sto se i kod tebe pokazalo. Nevezano za pritisak.

Pritisak hladno-toplo se naravno menja, pa se upravo zato merenje sprovodi iskljucivo u stanju hladnih guma pre zapocinjanja voznje.

Sto se tice upotrebe na nasim putevima, pitanje moze da bude i koliko je uopste pogodno da se ultra niskoprofilne gume od 17" koriste na laganom autu koji ne zahteva takvo prenosenje sila da bi bila neophodna takva velicina dodirne povrsine. Ja ne bih preporucio da se ide na slabije pumpanje guma ispod predvidjenog minimuma. Otprilike kao sto ne bih preporucio da se vozi sa uljem ispod nivoa minimuma, makar i malim, na duzi rok.
Za mene minimum podrazumeva da je to donja granica, koja je odredjena tokom ispitivanja i konstruisanja vozila. Fabriku ne kosta vise, niti manje, ako propise pritisak 2,4 ili 2,1 u gumama pa ja verujem fabrici da je to odredjeno upravo zbog optimuma.

Po izgledu guma se moze "citati" stanje trapova auta kao otvorena knjiga.
Svaka nepravilnost u uglovima se manifestuje na odredjeni nacin i ostavlja posledice na trosnje guma.
Isto tako i neispravnost amortizera ostavlja karakteristican "otisak" nepravilnosti sare na gumi.

U pravu si da male razlike pritisaka obicno ne prave probleme ali ako se vec uoci problem nepravilnog trosenja ne vidim zasto nastaviti na isti nacin. I sa novim gumama ponovo ce nastati problem ako se nista ne promeni.

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 08 Mar 2013, 18:46
od MAD MAX
nenad.fil napisao:http://www.automobile-catalog.com/tire/ ... ronic.html


Meni je 2.0 kriminalno malo.
Sve je mercedes prelepo i pedantno napisao na vratancima. Lepo i navedeno da se pneumatk zagrejan pumpa sa +0,3 bar!
Kad u kolima imaš jednog do dva putnika, kad ne voziš auto putem i napred i nazad pritisak je 2,2 do 2,3 bar. 5 putnika + max prtljag, nazad 2,7 a napred bez promene 2,2. Za auto put dalju vožnju digni sve za 0,2 bar. Ovo ti je idalno i ispravno.
Jednostavna kontrola ispravnosti pritiska je pipanje temerature guma rukom, posle vožnje od bar 20 km. Ukoliko su vruće. preko 50-60 C, nedostaje pritiska ili je guma preopterećena. Ukoliko je kao spoljna sredina, pritisak je veliki sigurno. Sredina i prava mera je negde između.


Dag je naveo da postoje gume sa razne upotrebe i sa dijametralno različitim pritiscima. Max broj platni gume određuje i Max pritiske, pa tako male gume na niskonosećim prikolicama imaju po 18 platni recimo i pumpaju se na 9 bara. Jedino, dok sam vozio "voz" nisam imao takav kompresor pa sam gume menjao nekada i dnevno :kezo:
Jednostavo, oslona - dodirna površina gume, i pritisak u njoj određuju nosivost te gume. Recimo približan račun glasi ovako na primer: širina gume 18,5 cm x dužine naleganja 15 cm x pritisak 2,5bar = 690kg. Znači, ako pritisak kod opterećenja ne menjamo, menja se površina ,pa prazna guma leže ili preduvana ide samo sredinom, to jeste mobilišu napon baš kao na nekoj vagi. Zato je pritisak jako bitan, ma šta ko pričao.

Evo šta kaže Michelin o nepravilnom habanju pneumatika:
Bilo bi dobro da svake nedelje proveravate dubinu gazećeg sloja i stanje vaših pneumatika, pritisak u pneumaticima i oštećenja na bokovima, kao i sve ostale tragove nepravilnog trošenja. Ako niste sigurni potražite savet vulkanizera koji će vam reći je li pneumatik prikladan za dalju upotrebu.
Najčešći uzroci neuobičajenog trošenja pneumatika:
Trošenje na jednom rubu: nije ispravno podešena geometrija točka ili točak nije balansiran.
Trošenje na oba ruba: vožnja s nedovoljno napumpanim pneumatikom.
Trošenje pneumatika na sredini: vožnja s prekomerno napumpanim pneumatikom.
Sajt: http://www.michelin.rs/automobilski-pne ... pneumatike

Znači, kontrolisati pneumatike, način habanja.... Ako se gume habaju više po ivicama kao kod Gagija, pritisak je slab, ako nestaje sredina haba se "sredina", a najčešće nije do trapa. Pritisak, i pritisak, što češće kontrole od zavisnosti uslova vožnje, štedi pare, poboljšava bezbednost, udobnost i stabilnost.

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 21 Okt 2013, 14:31
od Darko
Da li neko ima ideju na koliko se pumpaju gume na VW Caddy 2.0 SDI. Gume su zimske i na njima pise Extra load (teretne), dimenzija je 195/65r15.

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 21 Okt 2013, 14:47
od NexT
nenad.fil napisao:Znaci da ih spustim za 0,2 bara pošto su sada na 2.4 ?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ja imam istu preporuku na E klasi, 2.0 obe osovine kad je prazan.

Drzim ih na 2.2 i sve je ok i sa ponasanjem auta i sa potrosnjom guma...

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 21 Okt 2013, 18:08
od maniaxxx
Ja sam na mazdi i focusu i corsi imao prednje oko 2.5 do 2.6 bara, zadnje oko 2.3, jer sam se 99% vremena vozio sam ili dva u avtu. Devojka ima na pugu 207 propisane 2.4 za sve 4 gume...

Znači 2.2 je za mečku premalo IMO, ali jedobnost.ste udobnije. Meni više znači odaziv guma nego u

Re: Одг: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 21 Okt 2013, 23:12
od dag81
Na Mecku 270cdi 225/55 16 ide fabricki pritisak 2,0/2,2.
A npr. Neki Passati B6 za 16'' idu na 2.6, a neki na 2.2-2.3, nisam provalio sto je tako. Ili je za one sa 215/55 16 2.6. Ne mogu da ih pohvatam.
Tako da nema pravila. Svi Pezoi od 206, 207, 307,308,407 je 2.4.
Poenta je da kolicina vazduha u 175/6514 i 225/55 16 npr. nije ista

Ja Caddye pumpam 2.6napred 3.0 pozadi. Svog Dobla drzim na 2.6, ne tovarim previse. Max sto bude natovaren je 40ak guma po oko 7kg to mu dodje 250-300kg.

Re: Одг: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 22 Okt 2013, 08:00
od Sloba
dag81 napisao:Svi Pezoi od 206, 207, 307,308,407 je 2.4.
Kod mene je 2.5 za 195/55/15.

Sent from my HTC One V

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 05 Nov 2013, 10:32
od milos87popovic
Meni volkanizer savetovao da bude 2.5 za 195/65/15

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 05 Nov 2013, 10:37
od Ji 4Tze
Duvaš po uputstvu za auto a ne dimenziji. Gume nose težinu auta, ne svoju :)

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 05 Nov 2013, 10:38
od somi-car
Meni je za istu dimenziju (zimska Sava Eskimo S3+) vulkanizer predlozio 2.2 kao najbolju meru.

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 05 Nov 2013, 11:47
od Uroš S.
Sloba napisao:
dag81 napisao:Svi Pezoi od 206, 207, 307,308,407 je 2.4.
Kod mene je 2.5 za 195/55/15.

Sent from my HTC One V

Kod mene za istu dimenziju 2.1napres i 2.2 nazad, +0.3 kada je pun auto sa putnicima i prtljagom.

HUAWEI P6 via TT

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 05 Nov 2013, 11:52
od nikaragva
Meni je cini mi se napred 2.3, nazad 2.1, po default. A ako se natovari auto, onda 2.5 napred, a nazad 2.7, ako sam dobro popamtio vrednosti.

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 05 Nov 2013, 12:16
od maniaxxx
Astru sa pumpao na oko 2.6 napred i 2.4 nazad, bolje se ponašala u svim uslovima. Meni su fabričke preporuke prenizke, avto izpadne nekako premek sa njima.

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 05 Nov 2013, 12:25
od Uroš S.
Ja sam probao i sa zimskim i sa letnjim da idem preko fabricke preporuke i jedina razlika je ato kad prepumpam treska i lupa preko poprecnih ostrih neravnina, u voznji isto.

HUAWEI P6 via TT

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 05 Nov 2013, 13:15
od zdushan
Ji 4Tze napisao:Duvaš po uputstvu za auto a ne dimenziji. Gume nose težinu auta, ne svoju :)
Nisam siguran dal je ovo ispravna logika. Kod niskoprofilnih guma pritisak je veci, i to dosta. Trebalo bi da vazi i obrnuta logika kod "mesnatijih" profila, iliti "balonjara".

Ovo je zanimljivo pitanje, vulkanizeri i strucnjaci svih vrsta sta kazete?
Ako se odstupi od fabricke dimenzije pneumatika, primer 195/60/15 vs 195/65/15, menja li se i preporuceni pritisak, ili je to zanemarljvo?