Stranica 6 od 21
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 31 Jul 2015, 00:28
od Geza
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 01 Avg 2015, 22:36
od nmaric1993
Ja samo da kazem da je glupost kupiti novu, a kupuje se tehnologija iz 90ix, kvalitet diskutabilan. I mislim da je njena prohodnost vise na nivou legende, kao sto se i golf 2 npr ne kvari itd. Bio sam sa njom kao suvozac u par prilika u kom me bas i nije odusevila.
Vozio sam kao sluzbenu jedno vreme 2014 godiste. A takodje pre toga i 2010 bez serva
Ova bez serva je katastrofa, kamion ima laksi volan. Ne moze da se povata na asfaltu sa fabrickim gumama kad sedne cetvoro.
Grejanje radi non stop tj ne moze da se ugasi

I na ovoj 2010 i na 2014

Na ovoj novoj sa 40 000 km predjenih pocela vec da zuti, tj pokazuje koroziju na spoju krova, pragova.... Pozadi mesta jedva za dvoje, a vozio sam se i pozadi kao peti, muka ne vidjena pogotovu kad predjes preko rupe a onaj kos ti se nabije u bubreg...
Za pohvalu je motorce koje po ravnom putu ne povlaci lose, ali kao i sve lade radi vise kao dizel do 4000 o/min ima nesto momenta i snage, posle slabije. 160 km/h je terao kolega, doduse na nizbrdici po autoputu u uizgradnji

Ali kad se tera van puta vidi se da joj fali snage, recimo nas cetvoro uz brdo tesko ka nekom kamenolomu vozim ljude na poziciju, nagib ne znam koji je je ali veci nego sto ima inace pod asfaltom, ali tuda kamioni idu doduse prazni. Na odredjenim krivinama iako ga pripremim dobro znaci pun gas petom sporom, kako ide uzbrdo na vreme vracam u nize, i na 3 krivine u drugoj spooroj se pridavi skroz, i mora u prvu....
Dobra prica u svemu ovome je potrosnja oko 12 litara proseka na 100 km, od cega je 30ak km penjanje uz brdo u gore opisanim uslovima. Stara sto je bila 2004 je gutala po 15 i vise litara plina.
Takodje ova 2014 je udobnija za nijansu, i osetno stabilnija.
E druga prica je kad se kupi polovna, za dosta manje para i ako opet dobro drzi cenu, uz jeftino odrzavanje obavlja posao za koji je namenjena.
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 00:40
od HKS
Što te nije oduševila? Pretpostavljam da su one "Sdelano v SSSR" bolje od ovih novijih.
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 01:02
od nmaric1993
Ne ali recimo ford maverick koji moze da se kupi za takve pare mnogo bolje gazi teren, bar je bolji utisak ostavio na mene, a sa njim smo isli po jos surovijom terenu. To naravno u okviru zabave.
A niva se zaglavljivala na terenu, gde bi nekad i fwd auto izasao . Izasla je i ona naravno al uz muku i dosta vremena. Necu naravno pisati situacije, dugacak bi to roman bio.
Ali odmah da iskljucimo vozaca, jer je za firmu po tim terenima vozio 3 godine, a pre toga je imao svoju koju je terao par godina.
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 01:25
od HKS
Jbg za offroad su potrebne odgovarajuće gume, vozač treba znati šta i kako. Maverick/Terrano, nemam neka iskustva sa tim ali ne verujem da on ima šta da traži sa Nivom. Gledao sam Terrana sa Patrolom i zaključak je da je Patrol bolji offroader.
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 10:28
od Dare4x4
nmaric1993 napisao:Ja samo da kazem da je glupost kupiti novu, a kupuje se tehnologija iz 90ix, kvalitet diskutabilan. I mislim da je njena prohodnost vise na nivou legende, kao sto se i golf 2 npr ne kvari itd. Bio sam sa njom kao suvozac u par prilika u kom me bas i nije odusevila.
Vozio sam kao sluzbenu jedno vreme 2014 godiste. A takodje pre toga i 2010 bez serva
Ova bez serva je katastrofa, kamion ima laksi volan. Ne moze da se povata na asfaltu sa fabrickim gumama kad sedne cetvoro.
Grejanje radi non stop tj ne moze da se ugasi

I na ovoj 2010 i na 2014

Na ovoj novoj sa 40 000 km predjenih pocela vec da zuti, tj pokazuje koroziju na spoju krova, pragova.... Pozadi mesta jedva za dvoje, a vozio sam se i pozadi kao peti, muka ne vidjena pogotovu kad predjes preko rupe a onaj kos ti se nabije u bubreg...
Za pohvalu je motorce koje po ravnom putu ne povlaci lose, ali kao i sve lade radi vise kao dizel do 4000 o/min ima nesto momenta i snage, posle slabije. 160 km/h je terao kolega, doduse na nizbrdici po autoputu u uizgradnji

Ali kad se tera van puta vidi se da joj fali snage, recimo nas cetvoro uz brdo tesko ka nekom kamenolomu vozim ljude na poziciju, nagib ne znam koji je je ali veci nego sto ima inace pod asfaltom, ali tuda kamioni idu doduse prazni. Na odredjenim krivinama iako ga pripremim dobro znaci pun gas petom sporom, kako ide uzbrdo na vreme vracam u nize, i na 3 krivine u drugoj spooroj se pridavi skroz, i mora u prvu....
Dobra prica u svemu ovome je potrosnja oko 12 litara proseka na 100 km, od cega je 30ak km penjanje uz brdo u gore opisanim uslovima. Stara sto je bila 2004 je gutala po 15 i vise litara plina.
Takodje ova 2014 je udobnija za nijansu, i osetno stabilnija.
E druga prica je kad se kupi polovna, za dosta manje para i ako opet dobro drzi cenu, uz jeftino odrzavanje obavlja posao za koji je namenjena.
Ako se tebi niva ne sviđa, to ne znači da su glupi oni koji je kupuju. Ja vozim već drugu po redu. Sad sam na 138 000km bez i jednog ozbiljnijeg problema. Po pitanju prohodnosti, u veštim rukama i sa odgovarajućim gumama niva čini čuda. Ima onih koji stave C gume, pa posle kukaju. Niva je jedan od malo automobila za koji se gume namenski prave i ima ih u prodaji.
Niva 2010. godište bez serva ne postoji.
Max brzina iako fabrički deklarisana na 138km/h lako se premaši i bez nizbrdice. Bitno je da nema lufta u trapovima i nikakvih problema nema sa držanjem pravca.
Vožnju petom sporom neću ni da komentarišem. Za sve preko treće spore, ide prebacivanje reduktora u brzu. Takođe, nedostatak snage u drugoj sporoj samo govori da si vozio lošu nivu. Dobra niva u drugoj sporoj jako teško će da izgubi snagu. U prvoj sporoj tek nema šanse.
Nova niva je stabilnija i udobnija, tu se slažemo. Razlog je što je promenjena konstrukcija prednjeg trapa, mada je vrlo sličan starom. Pozadi takođe ima promena. Amortizeri su pomereni skroz prema točkovima.
Novi:
Stari
Pozdrav!
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 11:06
od tajfun
Najveca prednost Lade Nive u odnosu na ostale terence se po meni ogleda u tome sto nije skupa za odrzavanje.
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 11:24
od Dzoni_m
Vala bas. Sada joj je to jedina prednost. Osim za van puta gde ti treba jevtin terenac, taj auto je potpuno neupotrebljiv. Vozio sam 4 godine Nivu, kupljena je potpuno nova. Posle 3 dana su poceli da otpadaju delovi enterijera, a posle 3 meseca je koridirala na spojevima kod pargova. To drzanje na pravcu je uzasno. Promenjene su gume i nikada nije imala luft u sponama ali je potpuno neupravljiv na otvorenom putu. Uvek me je bilo strah da je vozim brze od 100 km/h. KOcnice su tek uzasne. Dva-tri ostrija kocenja i nemas kocnice (sve ovo na otvorenom putu).
Jedino je bilo dobro sto sam ga ja i tadasnje devojke otac (ciji je auto i bio) odrzavali sami i delovi su bili jevtini. Sve ostalo uzas.
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 12:14
od Dare4x4
Dzoni_m napisao:Vala bas. Sada joj je to jedina prednost. Osim za van puta gde ti treba jevtin terenac, taj auto je potpuno neupotrebljiv. Vozio sam 4 godine Nivu, kupljena je potpuno nova. Posle 3 dana su poceli da otpadaju delovi enterijera, a posle 3 meseca je koridirala na spojevima kod pargova. To drzanje na pravcu je uzasno. Promenjene su gume i nikada nije imala luft u sponama ali je potpuno neupravljiv na otvorenom putu. Uvek me je bilo strah da je vozim brze od 100 km/h. KOcnice su tek uzasne. Dva-tri ostrija kocenja i nemas kocnice (sve ovo na otvorenom putu).
Jedino je bilo dobro sto sam ga ja i tadasnje devojke otac (ciji je auto i bio) odrzavali sami i delovi su bili jevtini. Sve ostalo uzas.
Četiri godine ste se zabavljali ?
Šalim se.
Možda zavisi od konkretnog primerka ali ja stvarno samo mogu da pohvalim Nivu.
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 12:50
od ftj
Cemu onda sluze 4. i 5. spora?
Niva je eventualno ok za pare za koje se moze nabaviti ali ako se poredi sa bilo kojim pravim terencem ona je blago receno krs i toga treba biti svestan, kao sto je i lada 111 krs u poredjenju sa bilo kojim putnickim automobilom. Mozes ti biti emotivno vezan i voleti taj auto ali treba biti realan bar kad se pise po forumu.
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 14:06
od nidza
Sredstvo za rad, ne skupo održavanje i uz realna očekivanja završava posao odlično.
Nova je mogla da se kupi za 6500 eur, sad je oko 8 mislim. Treba biti realan, šta uopšte može da se kupi za te pare, a ne još 4x4, redukcija i blokada pride. Na sve to poprilično sporo gubi vrednost, tako da se isplati kupiti novu.
Voleo bih da probam ovu Urban na šta liči i kako se vozi.
Tapatalk
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 14:59
od Dzoni_m
Dare4x4 napisao:
Četiri godine ste se zabavljali ?
Šalim se.
Možda zavisi od konkretnog primerka ali ja stvarno samo mogu da pohvalim Nivu.
Pa da

Nije tesko zakljuciti
@Nidza, pazi ok je to kome treba radno magare van puta, jevtino da prodje i da jevtino odrzava. Ali samo da ti kazem da to jevtino odrzavanje i nije bas tacno, jer se neke stvari na trapu kvare bukvalno na svakih nekoliko hiljada km a set kvacila bukvalno se menja svakih 20 000. Za jedva 1000 eur vise moze da se uzme Duster 4x4 koji ima mozda za nijansu losije offroad sposobnosti ali zato je na putu auto za razliku od Nive.
Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 17:39
od perfiko
Set kvačila se menja na 20.000 km ? Pa vi ste gori vozači od vozača Javnih preduzeća u zemlji Srbiji.

Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 21:00
od Dzoni_m
Pa i ja sam mislio da je do vozaca. Medjutim, nije. Kvalitet zamenskih delova je uzasan. Prva ugradnja nista bolja. Uglavnom korpa pocinje nenormalno da trese. Potisni lezaj je takodje problematican. Uglavnom, lamela kao lamela se i ne potrosi, problem je sve ostalo

Re: NJKV: Lada Niva
Poslato: 02 Avg 2015, 22:03
od Dare4x4
Opominjete me da budem realan, a već jesam. Realno, ti možeš da upropastiš auto ne u 20 000km, nego u 200 ili još manje. Ja često vučem i prikolicu i eto nisam uspeo da upropastim kvačilo tako brzo.
Zamenski delovi su i dobri i loši. Poznata marka koju treba izbegavati je Fenox. Ostali kao recimo Vaz Interservis, Načalo, Balakovo, VAZ (originalni), osvar itd su sasvim pristojnog kvaliteta.
Recimo, ja sam prvi kraj spone zamenio na 105 000km, a auto svaki dan u sklopu puta do posla pregazi 3km makadama. Svaki dan bez izuzetka, plus ostala vožnja putevima za koje svi znamo kakvi su.