Stranica 6 od 313
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 04 Maj 2012, 20:49
od Paja
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 04 Maj 2012, 23:23
od trojanac
I ovo za sijalice ima smisla, posebno za vozače Renaulta.
Iskreno, ja poludim kad vidim neosvetljeno vozilo, a često se mogu videti na našim putevima. I šta, neko će reći za krš, star 20 godina, da ide u ovlašćeni servis da menja sijalicu? Da, to je u redu.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 04 Maj 2012, 23:26
od Texonja
trojanac napisao:I ovo za sijalice ima smisla, posebno za vozače Renaulta.
Bogme, ne bih ja zanemario ni Audi A2.
Dok je Svaba menj'o RUKAMA, a mi Srbi lepo samo BOC (na Golfu)...

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 04 Maj 2012, 23:27
od noob
Ako ne zameniš u ovlašćenom kazne te
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 04 Maj 2012, 23:45
od methane.master
^^ Dragane, ti si ovlašćen, jel da?
Sent using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 06 Maj 2012, 11:58
od noob
Aj za sijalice i menjanje, a za xenon? Jel to kraj ugradnji jeftinijih kompleta, bez nivelacije, bez zamene prednjeg stakla ako je ono za halogenu predviđeno... Kuku, pa takav full komplet ako mora i ovde kao u Eu do mojega, ostaviću halogene. Hoćemo Eu, evo nam Eu.
Ima li nešto za spuštanje kola, traze li i atest za ovo, jer kola moraju da pređu prepreku 10cm visine?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 06 Maj 2012, 14:27
od Texonja
Noob, pa normalno da mora nivelacija za xenon. Nista gore nego kada mi u susret dolazi kretencina koja je sama ugradjivala xenon, a ne ume... pa mu se nadig'o para nebo, ali nije bitno jer je njemu jedino bitno da ribe misle kako ima do jaja svetla na njegovom wannabe besnom autu... Za takvog i nije xenon, nego fenjer ili baterijska, da manje smeta normalnim ljudima.
Licno ne mislim da je xenon nesto sto se mora imati (cak sam razmisljao prilikom kupovine novog X3 da ni ne uzmem, ali su me nagovorili da je bezveze da uzimam toliko skup auto a ostavim halogene na njemu). Na Porsche-u sam imao obicne halogene i super su bacale snop. Ako neko hoce xenon, onda neka ugradi kako valja ili neka ne ugradjuje uopste.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 06 Maj 2012, 14:47
od trojanac
Apsolutno se slažem i podržavam.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 06 Maj 2012, 15:43
od noob
To što ima nivelaciju ništa ne znači ako snop nije podešen na tehničkom na onom ogledalu, i halogene mogu da zaslepljuju.
E što te džudže ne odu na tehnički i časte radnika 200din da im to podesi i mene izluđuje i slažem se.
A tek što ne znaju šta znače oznake na nivelaciji...
0 - samo vozač
1 - vozač i suvozač
2 - -||- + jedan putnik pozadi
3 - -||- + 2 putnika pozadi
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 06 Maj 2012, 16:38
od Stjepa
A sta cemo za 3. putnika pozadi, pa onda za jednu torbu u gepeku, za dve...

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 06 Maj 2012, 16:57
od Texonja
A sta ako putnici pozadi nisu manekeni od 60 kg, nego svaki od po 120 kg?

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 06 Maj 2012, 17:16
od noob
E, sad ja tebe da pitam, šta znači nivelacija od 0 do 3 u tim slučajevima ako nije podešeno na tehničkom pregledu? Ništa, ti ne možeš van toga da podešavaš i džabe ti nivelacija (osim ako znaš kako ručno podesiti na šrafovima odokativno sijajući na neki zid, al to odokativno nikad nije kako treba bez onog ogledala što koriste na tehničkom)
Rezime: jesam za ksenon, više za bi projektor koji ne rasipa svetlo kao što Steva ima u puntu i ono mi se sviđa, ali i to nije sad po zakonu sve ispunio ako zakon dobro tumačim (fali prednje ksenonsko staklo fara ako ima nivelaciju), a Stevu oni projektori izađu minimum 300-350e i plus treba da zameni halogeno staklo/plastiku fara za ksenonsko. Kapiram zašto je u Eu obavezno, jer ksenon kad staviš u far predviđen za halogenu sijalicu, on ga topi, velika toplota, far matira tj. pocrni i ne vidiš ništa. A original ksenonski far može da podnese sve što treba i kako treba, zato i košta koliko koliko košta.
Sve prepisujemo od Eu, kad će i plate da prepišu
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 06 Maj 2012, 18:27
od ftj
Kod fabrickih ksenona se farovi automatski nivelisu u zavisnosti koliko je auto opterecen na visinu koja je zadata i ona se moze podesavati u servisu. Kod naknadno ugradjenih nemas mogucnost nivelisanja ako auto opteretis kao sto sa halogenim imas tako sto vrtis to 0, 1, 2 3. Isto tako naknadno ugradjeni najcesce nemaju pranje farova i po losem vremenu im se njihova funkcija primetno umanji i moras da stajes da ih cistis, za razliku od halogenih kod kojih se to ne primecuje jer se greju.
Ima da se kupi naknadno aftermarket i nivelacija i pranje farova i smatram da bi to svi trebali da imaju i zbog sebe i zbog drugih. A razlika izmedju xenona i halogenih je kao CRT i LCD ekran. Imas dobrih CRT ekrana i danas al ti se jednostavno ne vraca na to.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 06 Maj 2012, 18:50
od dragvorl
Kakve veze zagrevanje farova ima sa cistocom istih, sem kada je sneg i led u pitanju?
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 06 Maj 2012, 19:42
od nuk
Inace, halogene sijalice imaju znatno vecu radnu temperaturu od ksenonskih, cisto da ne bude zabune
TT post