Stranica 6 od 22
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 19:48
od NexT
Xepoj87 napisao:
Pa ti unosi na glas

Ka probao par puta,fino radi

A to sto imas tu prskalice,znaci da nisu obavezne,sto znaci da nemas fabricki xenon? Znam da na xenone mora da ide automatski,meni prska prvi put kada prsnem,pa svaki 10. put.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Fabricki bi-xenon sa autonivelacijom. Vidis da nema na prekidacu onaj tockic za visinu farova.
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 19:50
od Xepoj87
grujicd napisao:Kako radi taj limitator brzine? Ako ti apsolutno ne da da pređeš neku brzinu onda ga baš i ne bi voleo. Nikad ne znaš kad malo gasa može da te izvuče iz nezgodne situacije. Tempomat se bar isključi čim pipneš kočnicu, a dozvoljava i da ubrzaš.
Dobra stvar za nekoga ko zivi u civilizovanoj zemlji,gde se vodi racuna o ogranicenju.
Stisnes ga,i ne da ti da ides brzinom vecom od koje si ti stavio,a istu mozes da menjas na rucici tempomata,koji tada vrsi finkciju limita,a ne drzanja brzine.
Stiskanjem gasa do kraja,ima kao neki taster,on gasi i tempomat,i limiter.
Takodje,kod Mercedesa,samo stisnes tempomat,i isti iskljucujes.
Nista sto bi pravilo problem,jer treba delic sekunde da se iskljuci.
@Next
Onda je verovatno pre vremena kada su uveli obavezno prskanje uz xenone...
Sto je po meni super stvar.
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 20:02
od ljubitelj
Saša napisao:Meni na Puntu u suštini fale baš neke od pomenutih sitnica, tipa kad pipnem polugicu žmigavca da odradi propisna tri blinka a ne da je moram držati, zatim dodatna regulacija pauze brisača (a ne da imam jednu jednu brzinu i to ti je što ti je), da prozori hoće da se spuste do kraja na jedan pritisak prekidača a ne da ih moram držati i takve jednostavne stvari. Vi koji to imate izgleda to zaista i ne primećujete, ali bi vam sigurno nedostajalo da vam neko odjednom uskrati...

To kupis u prvoj malo boljoj radnji koja drzi elektriku za vozila. Kupis recimo od VAG-a posto je to najlaske dostupno, njihov relej sa tim funkcijama i ubacis umesto svog. Plug% play.
Jedini uslov je da se Fiat drzao industrijskih standarda sto pretpostavljam da jeste kao ozbiljniji (veci) proizvodjac.
Svaka od tih zeljenih funkcija je reda do 10 evra, trazis u radnji za Golfa na primer, odaberi sta ti je najlakse dostupno kao brend auta a nebitan je logo na kucistu releja. (trazi za starije modele klasike iz 90tih godina pre upotrebe CAN BUS metode povezivanja)
Ima i dodatnih sitnica, automatski tajmer odmagljivanja zadnjeg stakla, automatski tajmer grejaca ogledala.
Ono sto meni nedostaje a probao sam i jako mi se svidja, automatska regulacija jacine zvuka radio aparata prema brzini kretanja.
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 20:06
od Uroš S.
Ne razumem se ič u struju ali kako napraviti impulsne podizače od neimpulsnih? To mi deluje kao da je do softvera? Bar je kod mene moguće aktivirati softverski, tj ja sam ima fabrički ali oni koji nemaju to aktiviraju preko VCDS-a.
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 20:09
od Sloba
Sam prekidač mora imati tri pozicije.
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 20:11
od Uroš S.
Za početak i to.
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 20:26
od Saša
ljubitelj napisao:To kupis u prvoj malo boljoj radnji koja drzi elektriku za vozila. Kupis recimo od VAG-a posto je to najlaske dostupno, njihov relej sa tim funkcijama i ubacis umesto svog. Plug% play.
Jedini uslov je da se Fiat drzao industrijskih standarda sto pretpostavljam da jeste kao ozbiljniji (veci) proizvodjac.
Svaka od tih zeljenih funkcija je reda do 10 evra, trazis u radnji za Golfa na primer, odaberi sta ti je najlakse dostupno kao brend auta a nebitan je logo na kucistu releja. (trazi za starije modele klasike iz 90tih godina pre upotrebe CAN BUS metode povezivanja)
Ima i dodatnih sitnica, automatski tajmer odmagljivanja zadnjeg stakla, automatski tajmer grejaca ogledala.
Ono sto meni nedostaje a probao sam i jako mi se svidja, automatska regulacija jacine zvuka radio aparata prema brzini kretanja.
To za žmigavce bih baš voleo da imam, imao sam to na službenoj Fabiji i mnogo je dobra stvar. E sad, to i da nađem negde sigurno ne bih znao sam ugraditi, jedino da odem do nekog auto-električara, a i pitanje je može li se to "ubudžiti"..

Samo ne znam da li da tražim baš nešto tako staro kao što pominješ, Punto ipak koristi CAN BUS protokol, dakle nije baš toliko mator kao što zvuči (generacijski, to je auto iz 2004 ali je posle toga doživeo nekoliko sitnijih redizajniranja).
Dalje, zanimljivo da Punto ima i ponešto od toga što navodiš, ima recimo tajmer grejača zadnjeg stakla (gasi ga posle 20 min ako ga ti pre toga ne isključiš), a ima i tu regulaciju jačine zvuka (tačnije ima je njegov fabrički radio/CD/mp3 plejer u meniju), ali to kod mene nešto ne funkcioniše (ili ja ne znam da uključim). Prethodni vlasnik je izgleda uklonio onu zaštitu kodom kod plejera pa je moguće da je time onesposobio i tu funkciju (moguće da radio od tada jednostavno više ne "sarađuje" sa kompom u autu)... Dalje, u uputstvu koje sam dobio uz njega piše recimo da ima i spuštanje prozora do kraja automatski ako se taster duže drži, međutim ni to ne radi - zašto, ne znam stvarno...

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 20:41
od starac vujadin
Savremeni gedžeti su manje više bespotrebni i za morone. Jedino su korisni parking senzori (prvo napravimo kola nepreglednim, pa onda pravimo rešenje za to) i sklapanje retrovizora za one koji su u gradu...i memorija sedišta je dobra stvar. Uvek bih pare dao pre za šibedah, poboljšano vešanje i kvalitetne aplikacije materijala.
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 20:50
od marianv
vectra a 89 godište, ima automatsko spuštanje stakla do kraja , funkcija se gubi kod vadjenja akumulatora pa je potrebno svaki prozor spustiti i podići do kraja bez prekidanja da bi ponovo radilo kako treba, grejači u retrovizorima se sami gase kod gašenja kola znači neostaju uključena kod sledećeg startovanja , automatsko zatvaranje prozora posle zaključavanja kola.automatska regulacija jačine zvuka auto radija prema brzini kretanja iako nemam fabrički radio nego pionir funkcija i dalje dostupna pa mislim da zavisi od radija .
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 21:16
od ftj
starac vujadin napisao:Savremeni gedžeti su manje više bespotrebni i za morone. Jedino su korisni parking senzori (prvo napravimo kola nepreglednim, pa onda pravimo rešenje za to) i sklapanje retrovizora za one koji su u gradu...i memorija sedišta je dobra stvar. Uvek bih pare dao pre za šibedah, poboljšano vešanje i kvalitetne aplikacije materijala.
Znaci samo senzori, preklapanje i sedista su ok a ostalo za morone.
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 21:29
od nidza
Na Škodi je vrh automatsko obaranje dugih svetala i zatamnjivanje svih retrovizora automatski, ne samo centralnog.
Koliko god bio pažljiv vozač, dešavalo mi se da zaboravim duga svetla.
Tapatalk Pro
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 21:33
od ljubitelj
Uroš S. napisao:Ne razumem se ič u struju ali kako napraviti impulsne podizače od neimpulsnih? To mi deluje kao da je do softvera? Bar je kod mene moguće aktivirati softverski, tj ja sam ima fabrički ali oni koji nemaju to aktiviraju preko VCDS-a.
Moj post se odnosi na sistem pre CAN BUs-a.
Jednostavno se zameni stari neimpulsni relej za novi implusni relej, kao sto se recimo menja memorija na maticnoj ploci racunara Ostaje isti prekidac, ostaje ista instalacija, "pamet" je u releju. Ovaj za prozore je recimo popularan od Audija 100 jer se lako nabavlja.
Isto za ostalo sto sam naveo u postu ranije. To su releji kao zasebne jedinice koje se utaknu u podnozje centrale razvodne table gde su obicno i osiguraci
Kod modela pocetkom 90tih godina su ti pametni releji bili opciona doplata a serijski se ugradjivali obicni.
Ovo sto pominjes, softverska aktivacija podrazumeva da je elektro sistema umrezen racunarski.
Kao sto je @sasa naveo za Punto da je racunarski umrezemo, tu ne moze nista da se menja tek tako.
Obicno se softverska opcija doplati kao dodatna oprema ako vec nije u nekom paketu za neko trziste bila serijska varijanta.
Uglavnom vecinu tih funkcija (mogu da po zelji) imaju i stariji automobili samo sa vise komplikacija u ozicenju i skuplje za proizvodnju. Softverski je sve daleko jeftinije odraditi za proizvodjaca.
Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 21:37
od nuk
djiuliju napisao:Handsfree, odlicna stvar. Ne pamtim kad sam uzeo karticu u ruke poslednji put
Limiter se probije stiskanjem do kraja
Handsfree je pod obavezan sistem za svaki naredni automobil

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 21:47
od dragan
bravo djiu, handsfree je vrh. karticu u novcanik, prst u uvo i fijufijufiii... dok ne zabaguje
bez zezanja, jedan od najkorisnijih sistema na autu, veliki plus za sledecu kupovinu svakako

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, aut. klima,
Poslato: 12 Mar 2014, 21:53
od starac vujadin
ftj napisao:starac vujadin napisao:Savremeni gedžeti su manje više bespotrebni i za morone. Jedino su korisni parking senzori (prvo napravimo kola nepreglednim, pa onda pravimo rešenje za to) i sklapanje retrovizora za one koji su u gradu...i memorija sedišta je dobra stvar. Uvek bih pare dao pre za šibedah, poboljšano vešanje i kvalitetne aplikacije materijala.
Znaci samo senzori, preklapanje i sedista su ok a ostalo za morone.
Mislim da ti je taj banalni cinizam koji često primenjuješ loš način komunikacije.
