Stranica 6 od 7
Re: MLAD polovnjak do 13-14000
Poslato: 09 Feb 2015, 12:06
od Rakhil
Xepoj87 napisao:Za koje sve? Okrenes za brisace, stisnes za prskalice i gore, dole za migavce.
Imas jednu, umesto dve rucice da zapamtis gde je

Osim kada imas tempomat, on je na drugoj rucici, koja je potpuno drugacija.
Sent from my Sony
Gde blicas onda? I sta kad imas zadnji brisac?
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 12:10
od HKS
Povučeš ka sebi ručicu da blicaš.
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 12:12
od Xepoj87
Blicas povlacenjem rucice ka sebi, a kada gurnes rucicu od sebe, palis duga svetla.
Zadnji brisaci su na prekidac kod sva 4 migavca, barem bili, ne znam na ovim novim generacijama
Sent from my Sony
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 12:15
od nidza
Što su brisači problem? Najčešće su na ručici desno, koja takođe može da ide u 2 dimenzije plus da se vrti (zadnji brisač na Stilu je recimo kad se zavrti desna ručica unutrašnji deo, a spoljni deo je brzina brisača - nije loš štos uopšte). Kod Škode se gurne ka napred ručica za brisače za zadnji brisač, a ako se zadrži onda prska tečnost. Ka sebi prska tečnost napred. Takođe sasvim OK. Škoda ima ručicu manje za tempomat, ugradili su ga u levu, jer je ostao prostor verovatno zbog izbacivanja prekidača za svetla van upravljačkog dela.
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 12:20
od Rakhil
Ne znam, ne dopada mi se to resenje sa jednom palicom, mada bih se sigurno navikao kao i na sve pre toga.
Prvi BX koji sam imao je bio sa PRN tablom, pa je sve bilo na tastere, ono se islo na obuku u Francusku da naucis da koristi. Drugi je bio restajl sa normalnom tablom, ali su zadrzali galski duh retardiranosti, pa su svetla i sirena bili na rucicama, ali tako sto CELU rucicu zarotiras za svetla i CELU rucicu pritisnes u volan za sirenu. Naravno, pucalo kao dobar dan, krta plastika.
Tempomat na rucici mi je vrh u odnosu na onaj na volanu, dodaje analogni momenat i pojednostavljuje koriscenje, plus je laksi za retrofit i servis.
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 12:26
od Xepoj87
I meni je znatno lakse drndati palicu tempomata.
Sent from my Sony
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 12:29
od Day Walker
Meni dodje na isto. Mozda mi je malo prakticnije na volanu jer ne moram ruku da pomeram nego palcem povecavam/smanjujem brzinu
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 14:23
od jovan.ilic.89
nidza napisao:Ja pričam o najprostijem paljenju maglenki na svemu što sam do sad vozio, a to je na VW i Škodi.
Scuderia napisao:Ja ne znam odakle tolika nauka, prekidac je prost da prostiji ne moze biti.
Rakhil napisao:Meni ovaj taster na izvlacenje pojam jednostavnosti, sve sto hocu da radim sa svetlima na jednom mestu bez gledanja.
Xepoj87 napisao:Okrenes taster da upalis svetla i povuces ga za maglenke, ja ne znam kako je to nekome komplikovano?
Takodje je shaban proof, jer ne mozes samo maglenke da furas


Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 14:39
od Paja
Što se mene tiče uvek sam za odvojene komande. Za maglenke odvojena dugmad, za plajenje klime dugme, a ne pritiskanje prekidača ventilatora, tempomat na posebnoj ručici...
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 14:42
od Rakhil
Ja nisam satima kontao kako da upalim klimu na Puntu kad sam ga prvi put vozio, a maglenke u Focusu sam nabo slucajno, pokusavsi da okrenem ulevo
Odvojene komande su svakako najintuitivnije i najlogicnije za ucenje, ali ne nuzo i za koriscenje.
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 14:45
od Paja
Ko ja grejač zadnjeg stakla na staroj Astri. Ima žice u staklu, al nema dugme.
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 15:09
od starac vujadin
I ja nisam znao kako da upalim klimu na Puntu dok mi drugar u Stojanovu nije objasnio prilikom isporuke. Glup sistem kao za maglenke u VW.
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 17:01
od AcaKayak
Ne da se dedica

Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 17:51
od NexT
RakhilU, da li ti shvatas da dovodis u pitanje ergonomiju kod Mercedesa?
Kad sam prvi put vozio E klasu, padala neka kisica i ja mahinalno lupam desnom rukom u prazno da upalim brisace...
Kao sto sam hvatao "rucnu" u prazno u pocetku...
Sad kad sednem u neki drugi auto, "rucnu" nabadam nogom u prazno, a brisace palim na levu rucicu... Navika je cudo...
Re: Ergonomija u automobilu
Poslato: 09 Feb 2015, 18:21
od Rakhil
Taj rad, ja u Ka blicao ljudima u pokusaju da pojacam muziku i pao izmedju sedista kad sam krenuo da se naslonim. Mercedesova resenja su mi blentava, ali opet, sve je to stvar navike. Jedino ozbiljno i argumentovano glupo resenje mi je jebena nozna rucna kocnica, to nikad nisam kontao, narocito poziciju otpustanja.