xtrimi napisao: 13 Jan 2019, 11:57
Poštovani
da se obratim za savet a možda i ima i neka preporuka. Koja bi dobro došla.
Dakle potreban je auto za posao-kuća i putovanja po terenu( godišnje se pređe oko 40k km)
Nema nekih posebnih zahteva sem Bluethoot-a i klime.
Do sada su sledeće kombinacije
FIAT TIpo 1.3 dizel 13400
FORD Focus 1.5 TCDI 2018 god 13990
DACIA Duster N1 4x4 1.5 dCi 14000(bez PDV-a )
Renault Megan Sedan 14500 1.6 benzin ( grand coupe)
To su neke ideje šta nabaviti, sada bih molio mišljenja, preporuke iskusta (ako ih ima)
Auto će se koristiti nekih 5 god tako da će dogurati di 200k pre zamene.
Do sada sam vozio za ove potrebe DACIA Logan 1.6 benzin
Rasprava je malo otišla u drugom pravcu, doduše slažem se da način i uslovi finansiranja nekada mogu presuditi šta kupiti ali
ipak, prvenstveno bi trebalo spram potreba odlučiti šta kupiti pa onda zatvarati finansijsku konstrukciju, a potrebe su ovde prilično specifične.
Vidim svi su ovde u startu otpisali Daster a favorizuju Fokus, ja imam potpuno suprotno mišljenje, barem za opisane potrebe.
Ovde se traži službeno-porodično vozilo. Odnosno, vozilo koje će zbog terenskih službenih potreba svakodnevno prelaziti dosta kilometara
ali u koje treba udobno spakovati i petočlanu porodicu kada se ukaže potreba.
Po meni, za 40.000 km godišnje dizel se nameće kao ekonomičnije i bolje rešenje. Od svih ponuđenih Daster nudi najviše prostora, povišen klirens, proveren 1.5 dci, a takođe jedini nudi 4x4 pogon.
Ja ne znam kakav je teren koji se službeno obilazi ali i ako nije zahtevan i kada naiđe neki kijamet kao ovih dana kada je bio a potrebe za vožnjom svakodnevne takvo vozilo nudi više mobilnosti i prohodnosti.
Pri tome, vi ste i do sada vozili Daciju ako sam dobro pročitao, Daciju Logan, tako da ste upoznati sa tim brendom i svim njegovim manama, ne verujem da ćete prelaskom iz Logana u Dastera doživeti neko razočarenje. Takođe upoznati ste sa servisima, cenama....ako ste do sada bili zadovoljni tim brendom Daster se kao tip i model vozila izdvaja nad pomenutim.
Fokus je po meni najgore rešenje, em je stari model, em ima dosta pritužbi na kvalitet usluge i cene ovlašćenog servisa, a mislim da od svih pomenutih ujedno nudi i najmanje prostora u gepeku i na zadnjoj klupi.
Što se tiče TIPA, ja vozim službenog Tipa ali sa 1.4 atmosverskim benzinskim motorom. Auto kao auto je solidan, vrlo izdašan sa prostorom na zadnjoj klupi ima 420 litara zapreminu prtljažnika, dobrog upravljanja, preciznih mekih komandi ali taj 1.4 je mrtav konj. Ja ga koristim za lokal i švrćkanje i napravim sa njim 10-ak hiljada km pa me i tada nekada smori a ja važim za nekog ko ne obraća previše pažnje na snažan motor i vozim prilično umereno.....ali taj motor nije za taj auto, on je razvijan za Punto i ima jako mali obrtni moment i nije za tu karoseriju. Taj 1.3 dizel ne znam kakav je, onaj 1.6 dosta hvale a taj 1.3 onako. Inače taj Tipo se pravi u Tusrkoj kao model za široke narodne mase i nije bog zna kako izolovan, kao benzinac je solidan, mislim da bi podneo i kultivisanog dizela a za taj 1.3 kažu da je dosta bučan i nekultivisan u radu iako navodno dosta prelazi bez obzira na zapreminu.
Megan je dobar auto, verovatno je po kvalitetu materijala i završnoj obradi bolji od svih pomenutih, u sedan varijanti on nudi i zadovoljavajući prtljažnik ali iako je u sedan varijnti dobio i nešto duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na hedžbek ipak je i dalje onako knap na zadnjoj klupi. Inače kod njega jedinu "manu" možemo da kažemo predstavlja atmosverski benzinski motor koji potrošnjom i perfomansama zaostaje za navedenim turbo dizelima, ali ja bih se ovde opet vratio na to da je taj Logan koga ste do sada vozili bio takođe 1.6 benzin pa opet znate šta možete očekivati od takvog motora. Odnosno opet prelaskom iz Logana 1.6 u Megana 1.6 nećete doživeti neko razočarenje perfomansama, potrošnom i sl....ali ćete svakako preći u itekako kvalitetniji i komforniji auto.
Tako da, neki moj zaključak pre svega vodeći se time da ste do sada za iste potrebe vozili Dačiju Logan 1.6 i da nemate ili makar niste naveli da imate primedbe na nju, ja bih izbor sveo na dva modela.
Daster, kojim bi ste ostali na istom brendu sa svim njegovim prednostima i manama, gde bi taj Daster čak kao nov model generacijski trebao da bude i nešto bolji proizvod od vašeg prethodnog Logana a pri tome prelazite na, po meni, bolju klasu, povišenog klirensa, 4x4 pogona, više prostora, motor boljih perfomansi.
Megan, gde bi ste suštinski ostali na istom karoserijskom obliku ali bi ipak dobili veću, komforniju limuzinu, kvalitetnijih materijala, bolje završne obrade, sveopšte bolji proizvod sa motorom istih perfomansi. Znači ni u jednoj varijanti ne gubite, samo dobijate šta je vama važnije.