Stranica 6 od 185

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 11:53
od nikaragva
Meni se razlikuje kada stavim 19 ili 26, recimo.
Naravno zavisi kolika je temperatura u automobilu. Ali kada stavis neku veliku razliku, recimo 18 je u autu, ti stavis 19 ili 20, neces ni cuti ventilaciju. Ali ako stavis 28 imaces utisak da polece avion, prvih par sekundi. Onda polako smanjuje brzinu.

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 18:08
od noob
Posle mog iskustva sa automatskom digitalnom na pasatu b5 i popravke iste, mogu automatsku samo u novim kolima da uzmem, sa polovnim samo manuelna, jeftinije za odrzavanje :)


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 19:09
od Nemanja
Grujic napisao:Al opet nisi odgovorio.. kako je inace kod automatskih klima?
Zavisi od tipa automatske klime, uglavnom one se nikad ni ne iskljucuju, posle prvog ukljucivanja, tj. kad klima dostigne zeljenu temperaturu u kabini, ako je na automatiku tj. odrzava temperaturu, rad kompresora se menja (tj. komponenta u njemu) i klima radi sa svega 1-2% snage, sto naravno ne mozete ni da ostetite, tako da se ne iskljucuje u potpunosti, pa se zato bez problema moze "ukljuciti" tj. pojacati svoju radnu snagu na visokim obrtajima jer se tad kvacilo ne koristi, al opet sve to zavisi i od tipa automatske klime.
Kod onih Audi-ja S4, koji su imali fabricku gresku, njima se klima gasila u potpunosti (nije smanjila rad na minimum) na preko 4.000-4.500 obrtaja i zato su same sebe vrlo brzo samlele. Efekat ukljuci-iskljuci, pri visokim obrtajima je fatalan za kompresor, to ako neko ima visak istog moze sam da proba (na manuelnoj). :)

Inace radni vek kvacila je od 800.000-1.000.000 ukljucivanja (tako kaze fabrika, al to naravno u savrsenim uslovima i pri pravilnom koriscenju, jer nije isto kad ukljucis klimu na 4.000-5.000 obrtaja, mnogo je vece trenje nego na 800 obrtaja, cista logika.

Uglavnom, najbitnije je paziti prilikom prvog ukljucivanja klima uredjaja (vazi za sve vrste klima uredjaja), sto zbog kvacila, sto zbog samog kompresora i citavog sistema klime uredjaja, jer kompresor nije motor da odmah razbaca ulje treba mu malo vise vremena. Posle prvog ukljucivanja automatska sve sama regulise i ne iskljucuje se potpuno, a manuelna mora uvek na niskim obrtajima da se "pali", bar bi tako trebalo, ako zelite da izbegnete neki skuplji kvar.

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 19:20
od NexT
Kad vec pricamo o tome, danas sam na 3 razlicita auta isprobavao kad se pali/gasi kompresor pri davanju gasa.

Na sva 3 je potpuno isto. (406, Punto i Passat)

Auto stoji u leru, upaljena klima, lagano dizes obrtaje do 3000, klima radi normalno.
, naglo stisnes gas do 2500/3000 obrtaja, kvacilo odvaja istog trenutka kad se potopi gas i pali ponovo kompresor kada se obrtaji stabilizuju ili padnu.

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 19:31
od Nemanja
Garantujem ti da se kompresor ne gasi u potpunosti vec radi sa par procenata snage, al to ne moze da se oseti ni u voznji ni u promeni temperature kabine.

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 19:33
od drako
Update posete istom serviseru od petka.
Ispred mene kao zove nekog u Pančevu, taj mu potvrđuje da na Škodi može da se to uradi i puf nova cena 70 eura sa sve punjenjem. Na pitanje šta uopšte fali hladnjaku odgovor je da su zapekle gumice na sušaču, i da je on to do sada uvek menjao u kompletu hladnjak al da će sada meni da proba da zameni samo gumice.
:twisted:
Prevedeno na srpski, ko se upeca taj baci 200 evrića, a on u svakom slučaju zameni samo gumice.

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 19:41
od NexT
Nemanja napisao:Garantujem ti da se kompresor ne gasi u potpunosti vec radi sa par procenata snage, al to ne moze da se oseti ni u voznji ni u promeni temperature kabine.
Da li znas kako izgleda kvacilo i magnet kompresora?

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 19:49
od Nemanja
Znam, danas sam bas jedan gledao kako se rasklapa.

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 19:54
od NexT
E, pa onda ako ti kazem da odvoji kvacilo kad se naglo dignu obrtaji znaci da ugasi kompresor, jer je nemoguce da ga drzi na odredjenom %...
Dok se vrti sve zajedno ne znam sta se desava unutra, ali kad se lepo odvoji msm da je sasvim jasno da kompresor u tom trenutku ne radi...

A, s obzirom da sam video istu stvar na Passatu b6, Puntu 1.2 i mom autu, logicno je da tako treba,..

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 20:08
od Nemanja
Sve sto sam napisao, je ono sto sam saznao od strucnjaka koji se profesionalno bave klimama i ostalim rashladnim sistemima. Necu nikog da ubedjujem niti bih pisao da nije tako, al kada bi se klima stalno ukljucivala na visokim obrtajima, ne bi kompresor izdrzao mesec dana, to ti potpisujem, jer znam sta se desilo sa kompresorima koji su imali fabricku gresku. Unutar kompresora se ugao odredjenih komponenata pomera i time se omogucuje da kompresor radi sa par procenata snage.

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 21:30
od NexT
ja pricam o tome da se kompresor GASI kad motor naglo ode u visoke obrtaje.

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Apr 2012, 23:37
od Xepoj87
Na to je i mislio...
I meni je malo cudno da se stalno gasi i pali... To bi znacilo da ako neko zustrije vozi,da se ona pali i gasi u svakoj brzini...
Tako bi se i radio pokvario u kome nema sta da se pokvari,a ne kompresor klime...

Re: Auto-klima

Poslato: 13 Apr 2012, 00:49
od NexT
nisam ni video ovo...

Jel primetio neko da sam napisao
NexT napisao:
Auto stoji u leru, upaljena klima, lagano dizes obrtaje do 3000, klima radi normalno.
Auto stoji u leru, upaljena klima, naglo stisnes gas do 2500/3000 obrtaja, kvacilo odvaja istog trenutka kad se potopi gas i pali ponovo kompresor kada se obrtaji stabilizuju ili padnu.
Kada se sa 2000 obrtaja doda gas, kompresor nastavi normalno da radi...

Re: Auto-klima

Poslato: 13 Apr 2012, 13:02
od Nemanja
Postoji vise vrsta kompresora, ja sam, uglavnom, pricao o elektronskom kompresoru koji nema kvacilo. Takvi su bili na Audi S4.

Re: Auto-klima

Poslato: 13 Apr 2012, 13:05
od Grujic
A forum puca od S4orki :mrgreen: