Stranica 6 od 20
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 08:54
od 123456
noob napisao:damjannn4 napisao: 26 Mar 2025, 15:20
imas pravo, isprva sam bio najvise za tdi … mislim da sa 2.0 bas nema greske ali … citajuci komentare te dpf te egr… skuplje odrzavanje, jos je vecina misljenja da su kratke relacije smrt za dizel a moja relacija kuca posao kuca msm da ukupno 18km itd…
Na novom autu teško ćeš imati problema sa navedenim, a valjda nekad izađeš malo van grada na autoput i daš gas. E ako te brine sledeći vlasnik da li će imati navedenih problema (ako auto ne kupuješ za sebe nego tamo nekog) nemoj, nemoj da se brineš, lakš ćeš prodati TDi neko benzinca sa većom km. Takođe ćeš lakše prodati TDi nego polovan hibrid bez pitanja "kakva je baterija".
srdjanyo napisao: 26 Mar 2025, 17:14
Evo ja kao vlasnik stare Fabije TDI.
Nikako dizel. Pogotovo ako ti je relacija do posla samo 9, pa i da je 18 km. Dizel, em ima skuplje održavanje, em se ni ne zagreje na toj kilometraži, samim tim više troši. Ako ti je godišnja kilometraža ispod 15000 km ne uzimaj u obzir dizel.
Pohvala za temu. Kao da sam je ja postavio.
Benzinac i više troši, noviji TSi od 150KS grad je oko 8,5-9-10l, teško manje. TDi isti takav noviji 150KS je možda 6,5-7-7,5l. Novi dizeli mnogo brže dižu temperaturu od starih (moj 2022 je takav slučaj), to je na strani i dalje benzinca naravno, ali nije toliko kao pre razlika drastičan da stigneš do posla a on se tek zagrejao.
pedalaš napisao: 26 Mar 2025, 18:46
Prosečna brzina od 28 km/h nikako nije čista gradska vožnja. Vozeći isključivo po gradu ( posebno po BG ) je nemoguće imati tu prosečnu brzinu. To je neka mešovita upotreba ( sa većinskim učešćem gradske ).
Slična je moja situacija, često ide od 20 do 30km/h. Imam grada naravno kreni stani, ali mostom preko Ade ako prođeš normalnom brzinom smanji se potrošnja, zatim se isključiš prema Adi i tu ako uhvatiš pravac pa stari Obrenovački do isključenja za Čukaricu opet pravac i lagano (zna tu isto biti loše kod FMP, pa ono što si spustio tu te sačeka sa kreni stani), autoput isto normalno ako prođeš sa starog dela u novi grad isto možeš oboriti potrošnju. Taj deo grada i takav pravac zna biti lagan, ali zna popodne i ujutru biti kolaps. Takođe vozi se auto i vikendom kada nema gužve što utiče na prosek. Prosek jeste tačan po meni koji je postavio [mention]Day Walker[/mention]. Novi motori su štedljiviji i bolje urađeni što se tiče TDi.
noob napisao:
Takođe ćeš lakše prodati TDi nego polovan hibrid bez pitanja "kakva je baterija".
Nisam baš siguran da li će se pre prodati polovan dizel star 5 god sa predjenih 150kkm i sa svim potencijalnim kvarovima koji slede ili hybrid sa još 5 god garancije. Koja obuhvata bateriju i to ne samo kapacitet, hibridni sklop i većinu drugih stvari, iako su neke isključene.
U svakom slučaju, trebas uzeti auto koji ti odgovara, ne treba se u startu opterećivati prodajom i odricati se nekih tehnologija u korist kasnije postprodaje. Meni tišina i glatkoća vožnje igra veću ulogu od toga koliko ću auto prodati za 5 god. Vraticu ga u servis i zameniti za novi model i problem rešen.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 10:26
od damjannn4
ima istine ali i ja sam misljenja da su dizelasi nesto cemu balkan najvise veruje i u sta se kune … dokaz je <1% prodatih automobila na struju u prosloj god.
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 11:03
od pedalaš
123456 napisao: 27 Mar 2025, 08:54pedalaš napisao: 26 Mar 2025, 18:46
Prosečna brzina od 28 km/h nikako nije čista gradska vožnja. Vozeći isključivo po gradu ( posebno po BG ) je nemoguće imati tu prosečnu brzinu. To je neka mešovita upotreba ( sa većinskim učešćem gradske ).
Slična je moja situacija, često ide od 20 do 30km/h. Imam grada naravno kreni stani, ali mostom preko Ade ako prođeš normalnom brzinom smanji se potrošnja, zatim se isključiš prema Adi i tu ako uhvatiš pravac pa stari Obrenovački do isključenja za Čukaricu opet pravac i lagano (zna tu isto biti loše kod FMP, pa ono što si spustio tu te sačeka sa kreni stani), autoput isto normalno ako prođeš sa starog dela u novi grad isto možeš oboriti potrošnju. Taj deo grada i takav pravac zna biti lagan, ali zna popodne i ujutru biti kolaps. Takođe vozi se auto i vikendom kada nema gužve što utiče na prosek. Prosek jeste tačan po meni koji je postavio @Day Walker. Novi motori su štedljiviji i bolje urađeni što se tiče TDi.
Kada bih ja, recimo, radio negde na Adi ( u salonu BMW-a, Toyote ... ), pa svako jutro „putovao kolima na posao“ od 24. bloka gde živim, a „vraćao se sa posla“ po podne, na tih oko 6 km „do posla“ imao bih 3-4 semafora i prosek brzine „po gradu“ od oko 30 km/h i sa CRV-om prosek potrošnje od oko (najviše) 7 litara ( mada WLTP za „grad“ kaže 9,4 ).
Ali, ako bih i danas radio negde na Vračaru ( a 20 godina sam radio na Vračaru ), pa putovao svaki dan „kolima do posla“, imao bih „po gradu“ prosek brzine ispod 20 km/h i prosek potrošnje od verovatno 11-12 litara.
U hipotetičkoj kontra varijanti, da živim na Vračaru, a da radim na N.BG (pa da posle podne treba da idem preko B. mosta u smeru ka Centru), imao bih „po gradu“ još manji prosek brzine, a još veći prosek potrošnje.
A sve je to „po gradu“.
Sad se setih, evo je jedna fotografija zapisa borda za vožnju „po gradu“. Jutanja vožnja ( vidi se na slici, vožnja završena u 08:37 časova), od bloka 24 do „Delte“ na Adi, distanca 5,8 km, trajanje vožnje 8:52 ( pa je prosek brzine „po gradu“ skoro 40 km/h ) i prosečna potrošnja 5,5. Vozilo je BMW 318i.
Da li je na osnovu toga legitimno reći da to vozilo „po gradu“ troši 5,5 ( pri čemu za to vozilo WLTP za gradske uslove glasi 9,2 )?
Tek, imati „po gradu“ prosek brzine od 28 km/h i sa pozivom na to tvrditi da ta kola „troše malo po gradu“ nije baš neki argument u prilog stava o eventualnoj nekoj posebnoj ekonomičnosti tog vozila.
Da ne bude zabune, ne mislim ništa loše o sadašnjem 1,5 TSI (običnom ili MHEV) motoru. A izmedju ta dva bih izabrao MHEV.
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 12:51
od BigMazzy
Oni koji među prvima kupe EV će biti i prvi koji će prodavati iste kao polovnjake
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 13:09
od AchtungDichtung
Mene iskreno interesuje motivacija za kupovinu full hibrida. Jer ja kako god da racunam, ne isplati se.
Hibridi u proseku trose 2-3l manje od benzinaca.
Znaci jedino neko ko prelazi zaista 90% voznje u gradu (ali onda zasto tako veliki auto) moze da racuna na vecu ustedu.
Pa na prosecnih 15k godisnje to je 450l bezina ustede godisnje tj po sadasnjoj ceni oko 1.5 evra po litri, to je usteda od 675 evra godisnje.
Hibridni sklop je skuplji kod Korole npr 8k, kod Australa npr 7.5k evra,
Znaci da bi se isplatio hibridni motor, treba da prodje 11-12 godina. A onda dolazi pitanje trajanja baterije.
Dakle to je u idealnom slucaju ako je skoro sve po gradu, na otvorenom putu je usteda i manja. Ok, nesto je veca usteda na vecoj kilometrazi.
Moj zakljucak je da se isplati za veliku kilometrazu po gradu i nista drugo.
Da dodam da ja nisam protiv hibridnih automobila, samo ne vidim racunicu.
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 13:13
od ljuba
U racunicu treba ubaciti par velikih faktora - podrazumevajuci da je vecina voznje u gradskim uslovina:
- Kvalitet u voznji full hibrida prilikom kretanja / malih brzina
- Cena servisa koja bi trebalo da je dosta jeftinija
- Trajnost automobila
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 13:42
od 123456
AchtungDichtung napisao:Mene iskreno interesuje motivacija za kupovinu full hibrida. Jer ja kako god da racunam, ne isplati se.
Hibridi u proseku trose 2-3l manje od benzinaca.
Znaci jedino neko ko prelazi zaista 90% voznje u gradu (ali onda zasto tako veliki auto) moze da racuna na vecu ustedu.
Pa na prosecnih 15k godisnje to je 450l bezina ustede godisnje tj po sadasnjoj ceni oko 1.5 evra po litri, to je usteda od 675 evra godisnje.
Hibridni sklop je skuplji kod Korole npr 8k, kod Australa npr 7.5k evra,
Znaci da bi se isplatio hibridni motor, treba da prodje 11-12 godina. A onda dolazi pitanje trajanja baterije.
Dakle to je u idealnom slucaju ako je skoro sve po gradu, na otvorenom putu je usteda i manja. Ok, nesto je veca usteda na vecoj kilometrazi.
Moj zakljucak je da se isplati za veliku kilometrazu po gradu i nista drugo.
Da dodam da ja nisam protiv hibridnih automobila, samo ne vidim racunicu.
Slažem se.
Kao što sam i napomenuo, meni je glavni motiv glatka i tiha vožnja, ne ušteda. Uz to se dobija i veća ukupna snaga.
Sve ostalo što je Ljuba napomenuo, kao i recimo jeftinija registracija su onako usputni benefiti.
Plus ovde poredis najniži paket motorizacije, recimo Corolla ide i sa običnim manuelnim menjacem i dosta slabijim motorom.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 13:44
od damjannn4
ne znam kako si doso do 8k kod korole?
u mojoj prici bitan je automatski menjac, corola sedan automatik 1.5 24,5k
korola sedan 1,8 hybrid 29,5
da skuplji je, ali je motor jaci i agilniji + manje trosi, tu je i manja reg.
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 14:09
od Heinz
+10k za hybrid pa nek je i automatik je haos od doplate.
Pa taj sedan ne vredi ni onih akcijskih 19k

Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 14:28
od damjannn4
Heinz napisao: 27 Mar 2025, 14:09
+10k za hybrid pa nek je i automatik je haos od doplate.
Pa taj sedan ne vredi ni onih akcijskih 19k
a koliko vredi ? zivo me interesuje koliko to vredi ? usrani sandero 15k koliko to onda korola vredi ???
Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 14:48
od cikajowa
AchtungDichtung napisao:Mene iskreno interesuje motivacija za kupovinu full hibrida. Jer ja kako god da racunam, ne isplati se.
Hibridi u proseku trose 2-3l manje od benzinaca.
Znaci jedino neko ko prelazi zaista 90% voznje u gradu (ali onda zasto tako veliki auto) moze da racuna na vecu ustedu.
Pa na prosecnih 15k godisnje to je 450l bezina ustede godisnje tj po sadasnjoj ceni oko 1.5 evra po litri, to je usteda od 675 evra godisnje.
Hibridni sklop je skuplji kod Korole npr 8k, kod Australa npr 7.5k evra,
Znaci da bi se isplatio hibridni motor, treba da prodje 11-12 godina. A onda dolazi pitanje trajanja baterije.
Dakle to je u idealnom slucaju ako je skoro sve po gradu, na otvorenom putu je usteda i manja. Ok, nesto je veca usteda na vecoj kilometrazi.
Moj zakljucak je da se isplati za veliku kilometrazu po gradu i nista drugo.
Da dodam da ja nisam protiv hibridnih automobila, samo ne vidim racunicu.
Za nov auto ima smisla, ja sam uzeo rav4 hybrid star 3 godine, pa je razlika manja.
Dodao bih jos neke prednosti konkretno za rav4 2.5:
Nema alnaser
Nema alternator
Nema dpf
Nema plivajuci
Nema turbinu
Nema egr
Nema lamelu
Klima je elektricna
Itd
Sent from my iPhone using Tapatalk in
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 15:01
od pedalaš
AchtungDichtung napisao: 27 Mar 2025, 13:09
Mene iskreno interesuje motivacija za kupovinu full hibrida. Jer ja kako god da racunam, ne isplati se.
Hibridi u proseku trose 2-3l manje od benzinaca.
Znaci jedino neko ko prelazi zaista 90% voznje u gradu (ali onda zasto tako veliki auto) moze da racuna na vecu ustedu.
Pa na prosecnih 15k godisnje to je 450l bezina ustede godisnje tj po sadasnjoj ceni oko 1.5 evra po litri, to je usteda od 675 evra godisnje.
Hibridni sklop je skuplji kod Korole npr 8k, kod Australa npr 7.5k evra,
Znaci da bi se isplatio hibridni motor, treba da prodje 11-12 godina. A onda dolazi pitanje trajanja baterije.
Dakle to je u idealnom slucaju ako je skoro sve po gradu, na otvorenom putu je usteda i manja. Ok, nesto je veca usteda na vecoj kilometrazi.
Moj zakljucak je da se isplati za veliku kilometrazu po gradu i nista drugo.
Da dodam da ja nisam protiv hibridnih automobila, samo ne vidim racunicu.
Ja kada sam kupovao hibrid, uopšte nisam imao dilemu da se on meni nikada “neće isplatiti”. Jer, ja nisam taksista. A i ne kupujem u životu samo ono što mi se “isplati”.
Ali, sada, posle preko 30.000 km sa njim, nemam dilemu da bih ga svakako opet kupio za vozilo sa pretežno gradsko-prigradskom namenom, jer mi je u tim uslovima prijatniji za vožnju. Stvar ukusa.
Ne bih nužno bežao od hibrida ni pri izboru vozila za putovanja, ali, nije obavezno da bih za takvo vozilo izabrao klasičan hibrid.
Jedna vrsta pogona kao idealna za sve namene po meni ne postoji. Sve ima svoje prednosti i mane.
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 15:17
od AchtungDichtung
Lepa se diskusija razvila, mozda je i za neku drugu temu, moderatori neka prebace ako misle da treba.
@ljuba
slazem se uglavnom, mada je trajnost upitna, jer ipak treba razmisljati o trajnosti baterije
@damjannn4 gledao sam u Tojotinom konfiguratoru razliku izmedju 1.5 benzin i 1.8 hibrid. Doduse nisam gledao benzinca sa automatikom nego manuelnim. Sa automatikom je razlika 5k
@cikajowa i @pedalaš
slazem se da hibrid ima i drugih prednosti, voznja na struju zaista daje sasvim drugi osecaj. Plus su ti benzinci uglavnom jednostavniji nego ovi pogonski.
Meni se u poslednje vreme bas dopada koncept REEV (ili EREV) gde se zapravo sve vreme vozi na struju a na benzin se samo puni baterija.
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 27 Mar 2025, 16:08
od carov2
AchtungDichtung napisao:Mene iskreno interesuje motivacija za kupovinu full hibrida. Jer ja kako god da racunam, ne isplati se.
Hibridi u proseku trose 2-3l manje od benzinaca.
Znaci jedino neko ko prelazi zaista 90% voznje u gradu (ali onda zasto tako veliki auto) moze da racuna na vecu ustedu.
Pa na prosecnih 15k godisnje to je 450l bezina ustede godisnje tj po sadasnjoj ceni oko 1.5 evra po litri, to je usteda od 675 evra godisnje.
Hibridni sklop je skuplji kod Korole npr 8k, kod Australa npr 7.5k evra,
Znaci da bi se isplatio hibridni motor, treba da prodje 11-12 godina. A onda dolazi pitanje trajanja baterije.
Dakle to je u idealnom slucaju ako je skoro sve po gradu, na otvorenom putu je usteda i manja. Ok, nesto je veca usteda na vecoj kilometrazi.
Moj zakljucak je da se isplati za veliku kilometrazu po gradu i nista drugo.
Da dodam da ja nisam protiv hibridnih automobila, samo ne vidim racunicu.
Zavisi od auta do auta, meni sada na pamet pada auto BMW X5 50e, možemo da ga uporedimo sa popularnim dizelom, 30d ili 40d, da ne poredimo baš sa V8 60i verzijom.
Hibrid nudi cca 90km vožnje na struju, velikom broju ljudi dovoljno za prosečan radni dan, a to uz neki solarni sistem i punjače na poslu i kod kuće, može biti relativno jeftina vožnja, hibrid nudi grejanje/hlađenje auta što je prednost koja se retko spominje, pogotovo hlađenje kabine leti, koje SUS auto ne može da ponudi.
Tiha vožnja u odnosu na dizel, sa obično mnogo boljim performansama, u ovom slučaju auto sa skoro 500 konja, a može biti da u proseku potrošnja bude slična kao i kod 3.0 dizela ili čak i manja u zavisnosti od uslova u kojima se auto vozi. U glavi mi je da može biti oko 9l za ovaj auto.
Znači imaš auto koji se u eksploataciji ponaša slično kao EV, a možeš sa njim i na dugačka putovanja, za razliku od EV, kao što je neko zaključio, najbolje od oba sveta, ali i najgore od oba sveta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Vozilo do 30k
Poslato: 28 Mar 2025, 01:15
od zigZag
duster ko kuća, 25k max za full /sem kože

/ i vozi miško