Stranica 6 od 12
Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Avg 2012, 19:19
od Floyd
@noob
Automatik, kao sto verovatno i sam znas, menja u nizu brzinu tek kada obrtaji padnu ispod granice kad motor vise nije u stanju da normalno vuce. Kod kick-a menja u nizu brzinu da bi podigao obrtaje, da bi samim tim dobio vecu raspolozivu snagu.
Ono sto je kontradiktorno u tvom postu je menjanje u nizi stepen kad si na max obrtajima...tad se menja u visi a ne u nizi.
Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Avg 2012, 20:27
od noob
Ako u 5 brzini pritisneš kick on ne prebacuje u 6 brzinu već spusti u niži stepen? Ili grešim?
Ono što kažem je kada spusti u niži stepen prenosa ne ubacuje u brzinu na visokim obrtajima već je spustio obrtaje i tada prebaci u brzinu, zatim kreće da ubrzava.
Poenta ovog sa blago pipinutom kočnicom (ne da koči, ne da koči dok ne stane, ne pod ručnom... čisto da napišem još koji put već je samo blago tj. jedva pipne) je
da mnogo lakše automobil prihvati promenu brzine!
Ako su veće brzine u pitanju ne dolazi do onog stresanja automobila i bežanja dupeta kada se naglo pri većim obrtajima prilikom jačeg kočenja ubacuje u nižu (koči motorom).
ae sad da kažem šta meni nije jasno, toliko ljudi se čudi obaranju obrtaja a neki su pominjali u par tema "međugas"
Odosmo u off, izvinjavam se i ako može neko od urednika da odgovore vezane o promeni stepena prenosa prebaci
viewtopic.php?f=15&t=888&hilit=promena+brzine da se ova tema ne razvodnjava i izgubi smisao

Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Avg 2012, 20:56
od pedja
Mene su u auto skoli ucili da uvek stiskam kocnicu pri promeni brzine nanize. Praksa je drugo
Tptlk
Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Avg 2012, 21:06
od noob
ae što ispada da nemam pojma (ne potresam se i zato se ne trudim da ulazim u diskusiju) , ali ni ovi u auto školi nemaju pojma, znaju samo oni koji su kod kuće polagali vozački ispit

Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Avg 2012, 21:13
od ftj
Ako pritisneš kvačilo i kočnicu obrtaji će pasti do lera. Ovi na klipu pored te dve radnje dodaju gas(sve tri pedale odjednom se pritiskaju) da bi podigli obrtaje sa lera do predviđenih obrtaja za tu brzinu i onda se promeni brzina bez cimanja i uznemiravanja vešanja što je krucijalno za postizanje dobrih vremena na stazi. Nisam razumeo šta si ti hteo da kažeš ali verovatno je imalo malo veze sa ovim.
Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Avg 2012, 22:15
od Floyd
noob napisao:Ako u 5 brzini pritisneš kick on ne prebacuje u 6 brzinu već spusti u niži stepen? Ili grešim?
Ne gresis ali nisi tako napisao u prethodnom postu...
Ako si u 5. na 1600rpm i stisnes kick menja i dve brzine dole ali ako si na max obrtajima u 5. onda nema kick-a jer to znaci da je papucica vec zalepnjena za pod a brzina je preko 200 a sledeci potez menjaca je prebacivanje u visi stepen.
noob napisao:Ono što kažem je kada spusti u niži stepen prenosa ne ubacuje u brzinu na visokim obrtajima već je spustio obrtaje i tada prebaci u brzinu, zatim kreće da ubrzava.
I dalje ne razumem zasto spustas u nizu brzinu ako si na max obrtajima...ili pustis gas, ili kocis (ako ti treba brze obaranje brzine) ili saltas u vecu

Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Avg 2012, 22:30
od noob
ftj napisao:Ako pritisneš kvačilo i kočnicu obrtaji će pasti do lera.
Upravo, @Destiny sam savetovao obaranje obrtaja zato što auto mnogo lakše prihvati promenu brzine (tu tehniku koristim i sam), gas joj nisam savetovao jer se ne trka (mada sumnjam da se trka od semafora do semafora po potrošnji njenog 207

).
ftj napisao:Ovi na klipu pored te dve radnje dodaju gas(sve tri pedale odjednom se pritiskaju) da bi podigli obrtaje sa lera do predviđenih obrtaja za tu brzinu i onda se promeni brzina bez cimanja i uznemiravanja vešanja što je krucijalno za postizanje dobrih vremena na stazi. Nisam razumeo šta si ti hteo da kažeš ali verovatno je imalo malo veze sa ovim.

+ cimanje još i nije problem na pravcu, u blagoj krivini to sitno bezanje zadnjeg dela usled naglog ubacivanja u niži stepen prenosa i kočenja moze da dovede do jeb*ne situacije.
@Floyd, kada bi bila takva situacija npr. na uzbrdici i kočiš, auto na 5k obrtaja i neće ubaciti u niži stepen prenosa dok ne obori obrtaje, a 5k obrtaja sam lupio (to je mnogo za dizel).
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 22 Avg 2012, 23:33
od Xepoj87
Brate,ti ne kapiras izgleda da,da bi auto oborio obrtaje u istom stepenu prenosa,mora da uspori...
Zasto bi neko usporavao da bi vozio u manjoj brzini... U manju brzinu se ubacuje ako su obrtaji vec previse pali da bi se normalno ubrzavalo u toj brzini,a nije poenta bez razloga smanjivati brzinu i downshiftovati...
Destiny si savetovao da kada je ona rekla da nikako ne moze da dostigne 3.000 obrtaja da bi prebacila u visi stepen na uzbrdici,da bi vozila na 2.000 RPM-a u visoj brzini,ona treba u stvari da zakoci i ubaci u manju brzinu,da bi vozila na vecim obrtajima...
Isto kao sto govoris da na 5.000 RPM-a treba da se salta u nizu brzinu i to jos na dizelu kome je 5.000 RPM-a neki maximum,a obicno i previse...
Kako li ti ubrzavas,ako kocis da bi vozio u manjoj brzini na visim obrtajima... Pa onda opet zakoci da bi oborio obrtaje,dok ne postigne da vozi u 1. brzini na 30 km/h na 4.000 obrtaja?
Ja ne znam da li ti kapiras da sve sto si do sada rekao apsolutno nema nikakve logike?
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 22 Avg 2012, 23:37
od Floyd
Opet ne razumem zasto bi na tako visokim obrtajima ubacivao u nizu
Evo kako je rasprava krenula...
noob napisao:
Ako hoćeš brže da ubrzavaš na uzbrdici ili malo da žišneš u obrtaje da uhvatiš zalet... i da vratiš u niži stepen prenosa evo ti primer, dođeš do 3k obrtaja npr. u 3 brzini i hoćeš u niži stepen prenosa u 2 brzinu, pritisneš kvačilo i veoma malo kočnicu pritisni tj. čisto koliko da je pipneš (da bi spustila obrtaje i lakše će primiti brzinu, onda nema ni cimanja ni rmmm).
Znaci pricalo se o ubrzanju a u opisanoj situaciji, dizel cak i uzbrdo ide u vecu a ne manju brzinu.
Sad pricas o zaustavljanju, tu naravno obrtaji opadnu na 1500rpm pa prebacis u nizi stepen da se motor ne bi gusio.
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 22 Avg 2012, 23:56
od djiuliju
Jbt, koja tema, koje drogeee
A ovo sitno bezanje zadnjeg dela u krivini...pa ovo kao da pisao onaj sto sitno secka volanom

Re: Koliko troši?
Poslato: 23 Avg 2012, 08:50
od noob
pedja napisao:Mene su u auto skoli ucili da uvek stiskam kocnicu pri promeni brzine nanize. Praksa je drugo
noob napisao:
Poenta ovog sa blago pipinutom kočnicom (ne da koči, ne da koči dok ne stane, ne pod ručnom... čisto da napišem još koji put već je samo blago tj. jedva pipne) je da mnogo lakše automobil prihvati promenu brzine!
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 23 Avg 2012, 14:05
od MilisaV
mislim da se noob malo zbunio......
prva stvar da ti bulja ne bi bežala u krivini je da brzinu namestiš pre krivine i onda nemaš tih problema.
druga stvar.
mislim da tebe zanima sledeća stvar.
kako prilikom prilikom menjanja brzine naniže, recimo iz četvrte na 1600 rpm u treću gde bi bili obrtaji premira radi 2500 rpm, da auto što manje cimne.
tako što nećeš u među gasu stisnuti kočnicu, nego naprotiv gas, da bi obrtaje u leru doveo do 2500 rpm, i onda menjač lagano sklizne i bez kvačila u treću.
to bi naučio da si u vojsci vozio dajca koji nema sinhrone, nego gasom šteluješ da bi mogao da promeniš brzinu. a ako ne pogodiš obrtaje onda mejnač samo krči.
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 23 Avg 2012, 15:08
od McGruja
Ja sam medjugas koristio samo sa Renoom 4 i Pezoom 205, zato sto je zvucalo do jaja
Sam menjac zavrtis dokle treba, obrtaji motora su manje bitni (iz moje prakse)
Sa 1.8t nemam potrebe da se igram sa tim, a uradim medjugas samo na Kosutnjaku na jednoj krivini, jer samo tu legne kako treba, i to bi iz druge u prvu
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 23 Avg 2012, 16:04
od Floyd
MilisaV napisao:prva stvar da ti bulja ne bi bežala u krivini je da brzinu namestiš pre krivine i onda nemaš tih problema.
Brzine se uvek namestaju pre i posle krivine...tako rade cak i profi vozaci.
MilisaV napisao:to bi naučio da si u vojsci vozio dajca koji nema sinhrone, nego gasom šteluješ da bi mogao da promeniš brzinu. a ako ne pogodiš obrtaje onda mejnač samo krči.
Uh taj Dajc...tri dana na obuci vezbas samo da menjas brzine pa posle sve ostalo

Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 23 Avg 2012, 17:04
od superboss
Uzeste mi rec iz usta: kvacilo-menjac-gas-kvacilo-menjac
