Stranica 51 od 1865
Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 12:37
od NexT
Ma ljudi za iste pare rade po 8-10h dnevno, al i petkom i subotom, nemaju topli obrok, nemaju markice za prevoz...
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Poslato: 07 Nov 2012, 12:38
od ftj
Laki021 napisao:
Kad podizes kredit za stan, ne kupuje banka stan vec ti, pa ti biras stan i kvalitet stana, ali ovde je malo drugacije.
Kad kao firma podižeš kredit za neku investiciju banka se itekako pita kako ćeš potrošiti pare i odobriće ti kredit samo ako oni misle da to ima smisla. Isto tako sad oni misle da ikarbus nema smisla.
perfiko napisao:
Aaa, ti misliš da nemačka policija vozi nemačka, francuska vozi francuska... kola zato što su dobili na tenderu?

Vidiš kako se tržišna privreda razlikuje od države do države.
U članku piše da je Ikarbusov autobus jeftiniji 100.000 evra a da remont problematične šasije i karoserije košta 20.000 evra. Što znači da je razlika još uvek 80.000 u korist Ikarbusa.
Stvarno stanje je da ti japanci nisu u gotovo ništa boljem stanju od Veolia Ikarbusa, pa možda ima i do održavanja?
To je već filozofsko pitanje jer ako bismo mi pravili kvalitetne automobile/autobuse kao što to rade nemci naravno da ne bih imao ništa protiv da njih kupujemo pa i da malo korigujemo tender na njihovu stranu. Ikarbus se uzima već decenijama zarad očuvanja socijalnog mira i to je dovelo do toga da oni svojim kvalitetom teško mogu da pariraju niti da posluju pozitivno.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Poslato: 07 Nov 2012, 12:44
od NexT
Ja sam pisao o tome pre par nedelja...
JEdnostavno ce EBRD postaviti takve uslove tendera da Ikarbus ne moze da ih isprati...
A, bilo je dosta price medju vozacima, kada su krenuli ovi niskopodni sa motorom u cosku pozadi da brljavi elektronika, prijavljuje greske, gasi pneumatsko vesanje, pa ponovo pali itd...
A Japanci su u boljem stanju zato sto ih i dalje proveravaju komisije iz MANa, i zato sto se mnogo bolje odrzavaju...
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Poslato: 07 Nov 2012, 12:48
od Laki021
ftj napisao:Laki021 napisao:
Kad podizes kredit za stan, ne kupuje banka stan vec ti, pa ti biras stan i kvalitet stana, ali ovde je malo drugacije.
Kad kao firma podižeš kredit za neku investiciju banka se itekako pita kako ćeš potrošiti pare i odobriće ti kredit samo ako oni misle da to ima smisla. Isto tako sad oni misle da ikarbus nema smisla.
Njihovo je da traze sta hoce, nase je da odbijemo takav kredit.
Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 13:01
od perfiko
Po računici ispada da imaju 40 časovno radno vreme.Sa te strane nisu preopterećeni. Opet, jeste opterećenje raditi dnevno dva sata duže. Pretpostavljam da postoji razlog zašto se ne radi petkom. Moguće je da se još neka postrojenja remontuju, pa treba da su hale prazne.

Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 13:05
od Филиповић
Проста ствар - дан рада мање значи и уштеду свих трошкова, нарочито електричне и топлотне енергије.
А боље би им било да се не зајебавају, мислим да је овај њихов синдикалац невиђено деструктиван лик, искрено му желим да остане без посла.

Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 13:17
od Milan
Ne postoji sredina u Srbiji, ili ljudi rade kao stoka u najgorim uslovima ili štrajkuju zato što rade u sasvim pristojnim uslovima.
Ne razumem šta je problem 2 sata duže raditi četiri dana, ali tri dana odmarati. Uvek bih pristao na takvu raspodelu.
Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 13:18
od Paja
Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 13:41
od starac vujadin
Neverovatan je stepen iracionalnosti vezan za Zastavu i Fiat...tu se možda najbolje vidi iracionalnost našeg naroda.
Počevši od toga "što je Fiat kupio, to je sranje od fabrike, Italijani su prevaranti", "kasne sa početkom proizvodnje, od toga nema ništa", "šta tamo prave, samo sklapaju stari Punto, to će propasti", "mi da pravimo novi auto, ne budite smešni", "dali smo im previše subvencija, nikad to nećemo isplatiti", "ko će da kupuje 500L, on je preskup", "500L je pukao, opet vraćaju stari Punto", "nema tu nikakve zarade, sve ide u Italiju"...itd, itd
Suština je da smo im utrapili krš od fabrike i kadrova u predvečerje svetske krize i sloma automobilskog tržišta i da treba da se lupamo petama u dupeta od sreće. Ako je nešto dobro urađeno u tranziciji ovih godina to je ta prodaja.
Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 13:45
od Paja
amin

Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 13:59
od pigeon
Mudro zboriš Starče Vujadine!
Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 14:37
od Woodoo
starac vujadin napisao:Suština je da smo im utrapili krš od fabrike i kadrova u predvečerje svetske krize i sloma automobilskog tržišta i da treba da se lupamo petama u dupeta od sreće. Ako je nešto dobro urađeno u tranziciji ovih godina to je ta prodaja.
Iako u suštini delim tvoje mišljenje ne mogu da se ne osvrnem na finansijski deo aranžmana sa Fiatom kojim naša država garantuje za 700 miliona kredita uzetih od Evropske ivesticione banke. Što znači da ako model ne uspe i Fiat odluči da napusti Srbiju neće imati nikakve posledice, a mi ćemo vraćati pozajmicu. Ne sviđa mi se što je skoro ceo ugovor između Srbije i Fiata cenzurisan.
Pa se tu postavlja pitanje da li je toliko ulaganje od strane naše države opravdano uz toliki rizik. Mitsubishi je skoro svoju fabriku u Holandiji jedva prodao za 1 € jer da su je zatvorili plaćali bi ogromne penale državi.
Sviđao nam se ili ne, treba svi da se nadamo da će se dobro prodavati jer eventualni neuspeh može mnogo da nas košta.
Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 15:54
od starac vujadin
Čak i u najgorem scenariju, Fiat će lakše da proda fabriku automobila nekom drugom nego što će to uraditi naša država.
Eh, da zaboravih da mi mal` malo, zezamo oko našeg dela plaćanja i ispunjavanja obaveza, pa onda mora da se podigne politička frka.
Iz iskustva preko svog posla vidim da Fiat nije ni malo slatka firma za saradnju, ali šta je tu je - tu se bar pravi neki realan proizvod i realne pare, za razliku od virtuelne trgovine, proizvodnje, usluga..
Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 18:37
od Geza
ZA PREKOVREMENI RAD
Fiat povećava plate!
http://www.alo.rs/vesti/aktuelno/fiat-p ... plate/3722
Rukovodstvo kompanije Fiat automobili Srbija (FAS) najavilo je da će zaposlenima u kragujevačkoj fabrici povećati zarade koje sada iznose između 32.000 i 34.000 dinara, saznaje FoNet od izvora bliskih toj kompaniji.
Na proizvodnji automobila fiat 500L trenutno je angažovano 2.500 radnika koji rade četiri dana nedeljno u smenama od po 10 sati.
Svim radnicima, koji su zbog povećanog obima posla angažovani da rade prekovremeno, novembarska zarada biće uvećana za 25 odsto, dogovoreno je na sastanku predstavnika sindikata i menadžmenta FAS.
Prema informacijama iz FAS, prekovremeni rad petkom u trajanju od četiri sata, organizovan je zbog velike potražnje novog kragujevačkog modela na evropskom tržištu.
U FAS je potvrđeno da su predstavnici sindikata i menadžmenta razgovarali o povećanju plata i o mogućnostima drugačije raspodele desetočasovnog radnog vremena, koje radnicima predstavlja opterećenje.
Fiat je u kragujevačkoj fabrici prvi put u Srbiji primenio sistem četvorodnevne radne nedelje sa smenama od po 10 sati.
Radno vreme u prvoj smeni je od 06.00 do 18.00, a u drugoj od 20.00 do 06.00, od ponedeljka do četvrtka, a zbog potreba posla, deo radnika se prekovremeno angažuje petkom.
Re: Fiat 500L
Poslato: 07 Nov 2012, 18:57
od trojanac
Laki021 napisao:Upravo tako, svetski poznate fabrike kod nas daju plate ~20 000din.
Trojanac, kolko bese plata u Fiatu?
Sve je to oko 200e max, tesko da se to moze nazvati pristojnim.
Geza napisao:Rukovodstvo kompanije Fiat automobili Srbija (FAS) najavilo je da će zaposlenima u kragujevačkoj fabrici povećati zarade koje sada iznose između 32.000 i 34.000 dinara, saznaje FoNet od izvora bliskih toj kompaniji.
Eto, i to je otkriveno. Rade u skladu sa propisanim normama, dakle 40 sati nedeljno i primaju oko 300e plate, pa im je loše i žele da štrajkuju. Čak i da im se ne plati tih 4 sata nedeljno, prekovremeno, to je sve super za naše uslove, a kamoli u ovoj situaciji kad je FAS obećao da će im platiti 25% više iako rade 10% više.
E, zato smo tu gde jesmo.