Re: TV - Audio - Video - bela tehnika
Poslato: 15 Nov 2013, 23:53
Sada ce sedma zima kako se grejem samo i jedino putem klime u rezimu toplotne pumpe.
Koristio sam ih do -24C i testirao rad, razne.Obicna on-off Midea MSM1 (licenca Toshiba) konstruisana krajem 90tih, sa R22 gasom radi bez problema do -17C uz uslov da se ne gasi.
U karteru kompresora je klasicno mineralno ulje koje se zgusne na oko -7C i tada je problem prvi start na hladno. Resenje, fabricko Toshibino, je grejac kartera kompresora snage oko 80W koji je stalno ukljucen.
Ja nemam taj grejac ali i ne gasim tokom zime, radi 24 sata. Iskustvo sa vise komada.
Panasonic PW12, klasicna klima model 2006.te sa R410a gasom, radi bez problema do -22C. Ima u karteru sinteticko ulje i nema problema sa startom kompresora niti na -15C.
Ovaj model ima u spoljnoj jedinici izmenjivac u dva reda, duplo vece povrsine. Greje bez problema.Ovaj model sam malo "tjunirao" tako da moze da greje i kada padne na -2xC inace je imala osetan pada grejne sposobnosti na oko -14C.
I Midea i Panasonic nemaju problema sa zaledjivanjem u kriticnom opsegu +3C do -2C i koriste vremenski tajmer od oko 40 minuta.
Hitachi inverter, radi bez problema do -24C, gas je R4110 a pa bi trebalo da moze jos nize ali nisam imao prilike da testiram. 2 komada jedna 9ka i jedna 12ica.
Isukstvo iz prakse je da vec na oko -6C prestaje da postoji zaledjivanje spoljne jedinice jer je spoljni vazduh tada vec sam po sebi suv i nema vlage koja bi se ledila na isparivacu.
Ciklus odrmzavanja je sve kraci sto je napolju hladnije i na oko -20C vise i nema potrebe za odmrzavanjem.
Nezgodan uslov je da treba obezbediti neometan odvod stotina litara kondenza koji se zimi pretvara u led, i to treba odvesti dalje od temelja zgrade. Ja koristim grejani oluk i odvodim 3 metra daleko od zgrade direktno u zemlju u ukopan odvod (dubina je oko 40cm).
Problem sa radom kompresora pri vecim hladnocama je da se pregreva i moze doci u nekim siutacijama do aktiviranja zastite od previsoke temperature.
Ima resenja i za to, uz malu izmenu na kucistu kompresora.
Do nekih -12, -13C grejni kapacitet klime je stabilan a onda naglo pocinje da pada.
Skandinavci su testiranjem utvrdili da je granica rada klima sa R410a gasom negde -28C tako da u nasim uslovima to je jako retko pa klima moze da podmiri kompletne grejne potrebe.
Ne koristim nikakvo dodatno grejno telo, niti sam ikada imao problema da odrzavam unutrasnju temperaturu na +23C pri spoljnih -20C.
Klima 9-ka zagreva prostoriju od 21m2, konkretno. Uslov je da se ne gasi grejanje klimom tj da radi 24sata. Inace da je napolju do -5C klima se povremeno gasi kada dostigne zadatu unutrasnju temperaturu.
Bitna je pravilna strogo po uputstvu montaza, jako je bitna nivelacija i nacin odvoda kondenza.
Pomenuto stvaranje leda koji se penje po izmenjivacu nagore pa cak i zaglavi lopatice ventilatora sam video u praksi, obicno je rezultat montaze gde nije koriscena libela pa je klima nagnuta napred (ili zid na koji se montira nije strogo vertikalan).
Za zimu treba poskidati lulice sa mesta odvoda na tacni, ili 2 lulice ako ih ima, i treba skinuti sve zastitne plastike na i oko izmenjivaca toplote pogotovu sa zadnje strane.
Poznate i dokazane klime koje dobro rade u rezimu grejanja su Toshiba, Mitsubihi, Mitsubishi Heavy, vecina modela Panasonica (ne svi), Fujitsu gde bih posebno izdvojio seriju Nocria, Sanyo (ako se nadje, vise ne postoji), Hitachi ( ne svi modeli invertera), naravno Daikin.
Uglavnom zna se koji su se modeli i serije dokazali.
Od manje poznatih marki Midea i Beko su se dobro pokazali, opet neki modeli su bas dobri za zimu neki su tek prosecni.
Ako se ne zna nista o nekom modelu osim opstih trgovackih karakteristika tezina unutrasnje jedinice je dobar pokazatelj sposobnosti za zimu- treba da ima oko 12kg.
Ako je 9-10kg obicno je vise model za leto
Razlika u tezini je razlika u velicini izmenjivaca toplote, a to direktno odredjuje kapacitet grejanja kada je napolju hladno. Veci izmenjivac po pravilu daje i bolji efekat grejanja.
Uglavnom, klime namenjene rezimu rada toplotne pumpe mogu bez problema da greju zimi ali moraju da budu pravilno dimenzionisane prema toplotnim gubicima zgrade/ prostorije a tu kvadratura sama po sebi igra sporednu ulogu i nije parametar za pravilan odabir.
Uvek je lako imati u rezervi i kao dopunu mali kalorifer od 2kW koji kosta oko 10tak evra koji se po potrebi moze ukljuciti ako se klima pokvari, zamrzne nekako ili je bas potrebno dopunsko dogrevanje tih par nedelja godisnje.
Inverter klime imaju mnogo bolju regulaciju protoka gasa mada ima i klasicnih klima koje imaju dobro odmerene kapilare da se mogu hrabro boriti sa nasim zimama.
Isto tako ima i invertera koji imaju problema u radu vec na -6C.
Kao i kod ugradnje gasnog uredjaja u auto vazniji je majstor koji ugradjuje i koji vrsi odabir/ preporuku nego ime brenda klime mada je pravilo da sa originalnim japanskim klimama nema problema zimi. Jednostavno japanci ne umeju da naprave lose. Za vecinu tih klima postoji cipovanje, tj izmeni se softver i pojaca grejni kapacitet.
Znam da se neki nece sloziti ali uz iskustvo sa 10tak modela i skoro 10 godina uveren sam da zima nije bauk za grejanje klimom uz pravilan odabir kapaciteta grejanja.
Za grejanje su sigurno pogodne one klime za koje pise da mogu zimi da hlade pri minusu (obicno je granica kada jos mogu da hlade -10C). Znaci ne podatak za grejanje nego podatak za hladjenje.
Koristio sam ih do -24C i testirao rad, razne.Obicna on-off Midea MSM1 (licenca Toshiba) konstruisana krajem 90tih, sa R22 gasom radi bez problema do -17C uz uslov da se ne gasi.
U karteru kompresora je klasicno mineralno ulje koje se zgusne na oko -7C i tada je problem prvi start na hladno. Resenje, fabricko Toshibino, je grejac kartera kompresora snage oko 80W koji je stalno ukljucen.
Ja nemam taj grejac ali i ne gasim tokom zime, radi 24 sata. Iskustvo sa vise komada.
Panasonic PW12, klasicna klima model 2006.te sa R410a gasom, radi bez problema do -22C. Ima u karteru sinteticko ulje i nema problema sa startom kompresora niti na -15C.
Ovaj model ima u spoljnoj jedinici izmenjivac u dva reda, duplo vece povrsine. Greje bez problema.Ovaj model sam malo "tjunirao" tako da moze da greje i kada padne na -2xC inace je imala osetan pada grejne sposobnosti na oko -14C.
I Midea i Panasonic nemaju problema sa zaledjivanjem u kriticnom opsegu +3C do -2C i koriste vremenski tajmer od oko 40 minuta.
Hitachi inverter, radi bez problema do -24C, gas je R4110 a pa bi trebalo da moze jos nize ali nisam imao prilike da testiram. 2 komada jedna 9ka i jedna 12ica.
Isukstvo iz prakse je da vec na oko -6C prestaje da postoji zaledjivanje spoljne jedinice jer je spoljni vazduh tada vec sam po sebi suv i nema vlage koja bi se ledila na isparivacu.
Ciklus odrmzavanja je sve kraci sto je napolju hladnije i na oko -20C vise i nema potrebe za odmrzavanjem.
Nezgodan uslov je da treba obezbediti neometan odvod stotina litara kondenza koji se zimi pretvara u led, i to treba odvesti dalje od temelja zgrade. Ja koristim grejani oluk i odvodim 3 metra daleko od zgrade direktno u zemlju u ukopan odvod (dubina je oko 40cm).
Problem sa radom kompresora pri vecim hladnocama je da se pregreva i moze doci u nekim siutacijama do aktiviranja zastite od previsoke temperature.
Ima resenja i za to, uz malu izmenu na kucistu kompresora.
Do nekih -12, -13C grejni kapacitet klime je stabilan a onda naglo pocinje da pada.
Skandinavci su testiranjem utvrdili da je granica rada klima sa R410a gasom negde -28C tako da u nasim uslovima to je jako retko pa klima moze da podmiri kompletne grejne potrebe.
Ne koristim nikakvo dodatno grejno telo, niti sam ikada imao problema da odrzavam unutrasnju temperaturu na +23C pri spoljnih -20C.
Klima 9-ka zagreva prostoriju od 21m2, konkretno. Uslov je da se ne gasi grejanje klimom tj da radi 24sata. Inace da je napolju do -5C klima se povremeno gasi kada dostigne zadatu unutrasnju temperaturu.
Bitna je pravilna strogo po uputstvu montaza, jako je bitna nivelacija i nacin odvoda kondenza.
Pomenuto stvaranje leda koji se penje po izmenjivacu nagore pa cak i zaglavi lopatice ventilatora sam video u praksi, obicno je rezultat montaze gde nije koriscena libela pa je klima nagnuta napred (ili zid na koji se montira nije strogo vertikalan).
Za zimu treba poskidati lulice sa mesta odvoda na tacni, ili 2 lulice ako ih ima, i treba skinuti sve zastitne plastike na i oko izmenjivaca toplote pogotovu sa zadnje strane.
Poznate i dokazane klime koje dobro rade u rezimu grejanja su Toshiba, Mitsubihi, Mitsubishi Heavy, vecina modela Panasonica (ne svi), Fujitsu gde bih posebno izdvojio seriju Nocria, Sanyo (ako se nadje, vise ne postoji), Hitachi ( ne svi modeli invertera), naravno Daikin.
Uglavnom zna se koji su se modeli i serije dokazali.
Od manje poznatih marki Midea i Beko su se dobro pokazali, opet neki modeli su bas dobri za zimu neki su tek prosecni.
Ako se ne zna nista o nekom modelu osim opstih trgovackih karakteristika tezina unutrasnje jedinice je dobar pokazatelj sposobnosti za zimu- treba da ima oko 12kg.
Ako je 9-10kg obicno je vise model za leto
Razlika u tezini je razlika u velicini izmenjivaca toplote, a to direktno odredjuje kapacitet grejanja kada je napolju hladno. Veci izmenjivac po pravilu daje i bolji efekat grejanja.
Uglavnom, klime namenjene rezimu rada toplotne pumpe mogu bez problema da greju zimi ali moraju da budu pravilno dimenzionisane prema toplotnim gubicima zgrade/ prostorije a tu kvadratura sama po sebi igra sporednu ulogu i nije parametar za pravilan odabir.
Uvek je lako imati u rezervi i kao dopunu mali kalorifer od 2kW koji kosta oko 10tak evra koji se po potrebi moze ukljuciti ako se klima pokvari, zamrzne nekako ili je bas potrebno dopunsko dogrevanje tih par nedelja godisnje.
Inverter klime imaju mnogo bolju regulaciju protoka gasa mada ima i klasicnih klima koje imaju dobro odmerene kapilare da se mogu hrabro boriti sa nasim zimama.
Isto tako ima i invertera koji imaju problema u radu vec na -6C.
Kao i kod ugradnje gasnog uredjaja u auto vazniji je majstor koji ugradjuje i koji vrsi odabir/ preporuku nego ime brenda klime mada je pravilo da sa originalnim japanskim klimama nema problema zimi. Jednostavno japanci ne umeju da naprave lose. Za vecinu tih klima postoji cipovanje, tj izmeni se softver i pojaca grejni kapacitet.
Znam da se neki nece sloziti ali uz iskustvo sa 10tak modela i skoro 10 godina uveren sam da zima nije bauk za grejanje klimom uz pravilan odabir kapaciteta grejanja.
Za grejanje su sigurno pogodne one klime za koje pise da mogu zimi da hlade pri minusu (obicno je granica kada jos mogu da hlade -10C). Znaci ne podatak za grejanje nego podatak za hladjenje.