Da bacim sud o ovom autu:
- što se tiče kinezova ludih, pametni su oni. Prođu sa lux long varijantom dosta jeftinije sa A6 L ili E klasom L, u odnosu na A8 ili S
- što se tiče W213, još jedan od auta koji će mi se svideti malo kasnije. Na primer, skok sa W211 na W212: pa plakao sam u jastuk i mrzeo MB. Posle nekog vremena sam se pomirio sa tim i sada bih rado vozio W212 karavan u AMG opremi i benzinskim V6 ili još bolje V8 (500) motorom. Kad porastem, možda i kupim sebi, jer mi taj auto baš odgovara (nisam vozio, ali sam se vozio u njemu), čak bih mu i najmonotoniju unutrašnjost oprostio. Ali, pitanje je, jer uzeti mlađi W212 sa krsnom opremom i motorizacijom izađe ravno koliko i neki W212 FL sa prosečnom opremom (neko grejanje sedišta, svaki ima LED, elektronika standardna) i nekim 200/220cdi motorom. Tu bih se klao dosta i verovatno bih uzeo pre FL, jer ne bih da patim za opremom i motorizacijom kao sada. Kupim ono što srce će.
Inače, sličan skok i šok doživeo sa E39----->E60. Ali posle par godina, E60 karavan u M opremi mi je skoro pa pola lep kao W212

Što se tiče Audija, on mi nije u toj priči. Isti je godinama.
- unutrašnjost W213: se ne lažemo, mrzeli smo je u W212 jer je jako jednostavna i obična. Sad je obrt za 180 stepeni i opet nam ne valja? Meni valja. Više sa običnim cajgerima, nego sa dva ekrana, ali ni ekrani mi ne bi loše pali, jer trend mora da se prati. Jedino me nervira velika lakirana površina, od koje bih ludeo zbog prašine, tako da neki aluminijum ili laminat se tu bolje uklapa. Uradili su test na C klasi i S klasi, ljudima se svidelo i gurnuli identično u E klasu, koja im donosi najviše novca. Predvidiv i mudar potez.
- spolja W213: kao što rekoh, treba vremena da se navikne čovek. Recimo još uvek ne mogu da odlučim jel mi se sviđa W222 i W205, ali naginjem svakim danom više ka 'da'. Tako će biti i sa E klasom. Još neka AMG optika i dobra farba
- motorizacija: verovatno su mislili na Srbiju kad su uveli taj 2.0d dizel

obradovaće se polovljacima za 4-5 godina naši. I to je pod znakom pitanja, čeka se i dalje nova petica koja mora da se potrudi da obori ovaj W213. Ako uspeju kao što su izbacili F10 u odnosu na W212, onda će MB biti u ozbiljnom problemu. I hvala Bogu da se neki glavonja u MB setio i rekao: daj neki 6 cilindara dizel biturbo, kolje nas konkurencija. A ne kao kod W211, zviznu V8 biturbo i cenu kao E500 V8 benzinac sa 3x manje održavanjem. Još E400 nije bio na glasu zbog slabog menjača i lanaca i lančanika. U isto vreme 535d pojeo Mercedes. Posle toga godinama ostali na tom motoru, pa im se pridružio Audi sa bitdi. I sad kad BMW ubacuje tri i uskoro 4 turbine, Mercedes kaska sa dve turbine (ili onaj mogući 400 ks ima tri?)
Sve u svemu, za jedno deset godina će biti moj
220d sa dobrom dobrom opremom izađe 75000 eura u konfiguratoru. I to neke stvari bih oduzeo i dodao 5000 eura ozvučenje. Ali mnoge stvari su im preskupe. Keyless 1500 eura, pa kod Škode je 350 eura (ako se dobro sećam). I još par stvari baš kolju.