Stranica 51 od 124
Re: Chip-tuning
Poslato: 17 Mar 2015, 22:20
od Xepoj87
Toliko tesko, ali je realno da obori, jer auto ima vise snage, pa se manje i stiska.
Re: Одг: Chip-tuning
Poslato: 17 Mar 2015, 22:22
od dag81
Evo ti primer: Pezo 207 1.4hdi, preslab motor za moj pojam. Chipovan na oko 90ks smanjio potrosnju za oko 1l 5,7 na 4.7 kada zena vozi do SM preko Venca. Razlog smanjenja je sto lakse povlaci i brze postize brzinu, sto itekako znaci po brdima. Meni je na toj relaciji bez chipa potrosnja bila 10% manja nego njena.
Ovde je razlika da kazemo 20% ali zato sto je preslab motor pa se chip bas drasticno oseti.
Ostala auta, a chipovao sam skoro svaki i svi su bili od 100ks pa na gore, razliku i ako sam osetio u potrosnji to je mozda bilo 10% max.
Tako da ovaj lik laze. Doblo sa 100ks ide lepo, chip se oseti ali nije mu neophodan tj. ne manjka mu snage ni sa 100ks za tu karoseriju i namenu.
Re: Chip-tuning
Poslato: 17 Mar 2015, 22:26
od Kuzmanovic
Jasno je meni zbog cega dolazi do nize potrosnje, samo mi je bilo nerealno tih 40% smanjenja.
Re: Chip-tuning
Poslato: 17 Mar 2015, 22:29
od dragvorl
Mozda se malo porede babe i zabe pa onda hoce tako da ispadne.
Re: Chip-tuning
Poslato: 17 Mar 2015, 22:58
od nidza
Ma ne može 40 posto da se dobije. Ako se i dobije nešto to je veoma malo.
Tapatalk
Re: Chip-tuning
Poslato: 18 Mar 2015, 00:50
od ljubitelj
dragvorl napisao:Hoces da kazes da pritisak usisnog vazduha ne utice na snagu?
Ne, napisao sam sta hocu da kazem. Ajde jasnije.
Masa usisnog vazduha je ono sto omogucava povecanje efekta motora, pritisak sam po sebi je samo deo price, i pri tome tek jedan od tri bitna faktora u vezi vazduha kada se juri maksimum.
Re: Chip-tuning
Poslato: 18 Mar 2015, 00:54
od ljubitelj
McGruja napisao:Ni ja ne razumem sto je pritisak turba problem, posebno 10-15% povecanja
Nije problem nego je sporedan pojam u tjuning prici.
Problem je broj obrtaja turba, i on je limitiran.
AKo se turbo vrti 180.000obrtaja povecanje od 15% je 24.000 obrtaja, ukupno na preko 200.000 obrtaja a to povlaci citav niz termo mehanickih posledica.
Re: Chip-tuning
Poslato: 18 Mar 2015, 03:14
od McGruja
Ali ne odredjuje broj obrtaja turbine njen pritisak, vec wategate ventil
Re: Chip-tuning
Poslato: 18 Mar 2015, 07:49
od Ivan
Pa rpm turba stvara pritisak, wastegate samo otpusta visak pritiska i to ulaznog (sa izduva motora), da ne prevrti turbo.
Послато са GT-N7100
Re: Chip-tuning
Poslato: 18 Mar 2015, 08:38
od McGruja
To ti kazem, gasovi okrecu, ventil definise pritisak koji ulazi u usis
Turbo se vrti uvek, i nije kontrolisan njegov rpm
Re: Chip-tuning
Poslato: 18 Mar 2015, 08:51
od Ivan
Pa vrti se turbo i na leru, ali veci boost trazi vise rpm turba.
Послато са GT-N7100
Re: Chip-tuning
Poslato: 18 Mar 2015, 19:09
od nidza
Rpm turba je kontrolisan u slučaju varijabilnih turbina. Moguće da ni nemaju Westgate, nego samo sigurnosni ventil. Fiksne turbine ga moraju imati.
Tapatalk
Re: Chip-tuning
Poslato: 18 Mar 2015, 20:26
od dragvorl
Na koji sigurnosni ventil mislis?
Re: Chip-tuning
Poslato: 18 Mar 2015, 20:27
od McGruja
Geometrija turbine sluzi da menja ugao krilaca, da bi imao turbo i pri malim i pri velikim obrtajima
Ali, uzmimo fiksnu turbinu za primer, pri jednim obrtajima motora, izduvni gasovi vrte turbo jednom brzinom (pri konst gasu)
Chip ne utice na broj obrtaja turbine, to je poenta mog pisanija
(Ostavljam mogucnost da gresim)
Re: Chip-tuning
Poslato: 18 Mar 2015, 21:02
od nidza
Ne grešiš, samo su fiksne turbine sve ređe.
Westgate varijabilnoj turbini nije neophodan, ali nešto da reguliše ako se pretera sa pritiskom, mora da postoji.
Tapatalk