Stranica 516 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 09:14
od cozmo
Simulator je najbolji. All engine start na dugme :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 11:32
od maxer
PRIZOR KAO IZ NEKOG FILMA O SMAKU SVETA

Neverovatna scena odigrala se iznad Sočija u Rusiji, a očevici sa zemlje su redom vadili telefone i snimali tri tornada koja „jure“ putnički avion.
Izvor: B92 sreda, 30.08.2017. | 10:14

Slika

Snimak aviona iznad Sočija dok ga jure tri tornada iznad Crnog mora postao je pravi hit na društvenoj mreži Vkontakte u utorak.

Devet letova je otkazano zbog vremenskih nepogoda, a drugi su preusmereni na obližnje aerodrome u gradovima Anapa i Krasnodar.

Prema rečima očevidaca čak 12 pijavica je kružilo morem oko Sočija, a prava je sreća da je ovaj avion uspeo da izbegne nesreću.

https://www.instagram.com/pavelpetrovskiy/
Slika

https://www.instagram.com/p/BYY3hWEAb8D/
Slika

https://www.instagram.com/p/BYZ4ROUj7sc/
Slika


https://www.youtube.com/watch?v=qqjQdRicW1U

Još jedan video snimak:
https://vk.com/videos-68030706?z=video- ... 8030706_-2

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 12:59
od Geza
Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 13:08
od H4wkeye
zuzazu napisao: 30 Avg 2017, 06:39 Ovde su samo delovi 7-11 start motora.

Pre toga je ono sto je kod Boinga "pre flight check list", a posle toga je "aftert start check list".

Jedina (velika) razlika je proba motora i reversa koja je kod Rujki normalna za skoro svaki avion.
Interesantno da Rusi testiraju i reversere i motore svaki put. Da li je bezbedno paliti reversere samo zbog testa dok je avion statican? :think: I koliko to haba motor?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 13:16
od McGruja
Što bi habalo?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 15:20
od H4wkeye
Ja koliko znam, nisam 100% siguran Zu moze da da tacan odgovor, vecina aviokompanija dozvoljava aktiviranje reversera samo nakon sletanja kao vid usporavanja, nikako na zemlji.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 15:37
od Cica Maca
Izvini, a gde drugde avion slece nego na pistu koja se nalazi na zemlji?

Postoji kompanijsko i proizvodjacko uputstvo koje se koristi kao operativno. Koliko je meni poznato, i kompanije koje su najvece skrice se drze u velikoj meri proizvodjackog uputstva. Obicno zakidaju na nekim drugim mestima.

Sent from my HTC Desire 825 using Tapatalk


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 16:22
od H4wkeye
Da, slece na pistu, koja je udaljena od terminala i cista od prepreka. Kad si parkiran na terminalu i okruzen sitnim objektima itd. je druga prica. :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 17:15
od zuzazu
Ne shvatam i ne razumem sta proba kod probe mlaznog motora?
Lopatice turbine visokog pritiska su najpodloznije temperaturnim ostecenjima pa se obicno zabranjuje bitno podizanje RPM 3minuta posle starta motora da bi se temperaturno stabilizovale.
Proba riversa? Riversi se mogu probati, otvoriti i zatvoriti, bez radeceg motora. Dovoljno je samo ukljuciti hidro pumpe.
Raditi sve ovo na platformi? Idiotarija.
TU 134 se ne secam, a poslednje sam gledao IL 76 kako radi probu motora na pisti, gde koci i dolazeci i odlazeci saobracaj jer mu treba bar 5 minuta.
Razlog zasto se riversi ne otvaraju ispod 60kts i manje je zbog toga sto kontrapotisak podigne i oduva u napred sve kamencice i otpad a zatim ga motor lepo usisa pa dolazi do FOD (foreign object damage).
Platforma je majka za otpad. Odlomljene rucke, tockici, katanci sa kofera. Kese.... case iz keteringa... srafovi od kojecega i sl.
No, ako je Ruski proizvodjac tako rekao - onda to tako treba.
Iskreno se nadam da su odustali od takvih gluposti kod novih putnickih aviona koje misle da prodaju ostatku sveta.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 18:01
od Cica Maca
FOD opasnost imas kod svih motora pod krilima. Ali licno sam na Cilipima krajem 80 doziveo da je geneksov B732 isao u rikverc bez guranja. Tu ga je baja i okrenuo i otisao na pistu.

Kod starih TM i TM sa malim bajpasom, prvi stepen kompresora je bio celik. To je mlelo kamenje i sitne predmete ko od sale, bez opasnosti po motor. Mada, do sredine 70 trend je bio da se motori postavljaju u rep i to su bili pretezno TM i TM malog bajpasa. Malo toga moze da uleti preko krila u motor. Plasenja sa FOD je jos jedna usteda od strane avio mafije. Em nema opasnosti od ostecenja motora, em manja potrosnja goriva, em zahteva zemaljsku infrastrukturu. Zarad tog izivljavanja mafije, zemaljske operacije moraju da puknu zescu cifru za tegljace. Znas li koje su cifre? Jezive, veruj mi! Za Rozenbauerovog pantera Tesla je bez ostalih reketa i nameta pukao 1,2M€! Pa sad racunaj koliko kosta par tegljaca koji se radi u jos manjim serijama.

Sent from my HTC Desire 825 using Tapatalk


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 19:52
od zuzazu
Normalno da je verovatnoca FOD 90% verovatnija kod aviona sa motorom na krilima nego kod onih sa motorom na repu, kao sto je broj savremenih aviona u prvoj izvedbi 90% cesci nego onih u drugoj :)

Ti bi zaista terao avion u rikverc koji je parkiran uz zgradu (kao npr, NT), sa avionima sa leve i desne strane uz tvoj stend i ljudstvom okolo koji opsluzuju te druge avione?

Kako bi startovao motore na avionu kojem ne radi APU, i kako bi pomerio u nazad 70 i vise tona, iz stanja mirovanja sa riversom jednog motora?

Znam ja to sve vrlo dobro, Maco, jer startujem motor bar 8 puta dnevno :mrgreen:

A sve to gore nema veze sa pitanjem zasto Rusi rade probu motora i riversa :-|

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 19:59
od H4wkeye
To ni sami Rusi ne znaju valjda :kezo: Kod njih je uvek sve naopako. :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Avg 2017, 20:10
od snork
Rade probu da bi se uverili da se motori neće raspasti prilikom poletanja. :mrgreen: Možda su nekada imali lošu tehnologiju materijala, možda ima veze sa njihovom klimom, a možda se plaše sabotaže i diverzije. :D

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Avg 2017, 12:08
od ivancho
https://www.facebook.com/16902371479212 ... 562376342/

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Avg 2017, 13:31
od zuzazu
https://www.aviatica.rs/air-serbia-krij ... nih-plate/

^ 2009te godine odlazeci Sasa Vlaisavljevic je doveo broj zaposlenih JATa na 1200, s tim sto je nalog vlade RS bio da se broj spusti ispod 1000. Radnici su odlazili u penziju ili dobijali otkaze.
Danas je zvanicno broj zaposlenih nesto preko 1600 s tim sto nisu uracunati svi pod ugovorima. Pouzdano znam da su svi piloti Avioleta i kompletno kabinsko osoblje pod ugovorom. Sto znaci da je broj zaposlenih oko 2000.
Posle preuzimanja od strane Etihada, sve sluzbe su sa aerodroma povucene u Bulevar Umetnosti upravo kako su rekli radi "racionalizacije" i efikasnosti. Potom su prodali i tu polovinu zgrade i otisli u Belvil da lepo Miskovicu placaju enormni zakup.
Sada se sa istom pricom sa kojom su sa aerodroma presli u grad, vracaju tamo odakle su dosli.
Ne, nemam nista protiv Er Srbije.
Samo sve zaboravne da podsetim kako je bilo pre nepunih 10 godina.