Stranica 53 od 72

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 21 Feb 2022, 11:40
od OMP
Najbolje nista ne dirati svakako

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 21 Feb 2022, 11:49
od 123456
Ako sve u redu funkcionise i ako se dizel koristi za duze relacije, onda definitvno da.

Ali pitanje je sta uraditi, ako nisu ispunjena ova dva uslova.

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 21 Feb 2022, 11:52
od dzonic87
Pa pazi svrha tih dizela tj njihova opravdanost i jeste u dužim vožnjama. Prvenstveno su namenjeni vozilima koja ili prave dosta kilometara na otvorenom ili se komercijalno koriste po gradu (mnogo) zbog troškova.

Kod nas dolaze dosta jer se mahom uvoze vozila koja su bila flotna (službena) ili neko ko je privatno to koristio za duže vožnje. Jer niko od privatnih lica neće prodati svoj auto (na zapadu) po maloj ceni ako je auto u dobrom stanju i sa malo kilometara

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 21 Feb 2022, 12:06
od nidza
Retko lizing korisnici zadržavaju auto, bez obzira koliko su prešli, već se taj vraća i uzima nov, a stari ide na doboš - tako da itekako je moguće naići na nepromišljene kupovine ili nepredviđen razvoj stvari. Mnogo kola dolazi iz DE, a tamo se do juče kupovao dizel po inericiji, ali sad je malo drugačije.

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 21 Feb 2022, 12:53
od pegazbre
Sad se vozim taksijem i taksista vozi Focusa 2014 dizel, kaze radi mu regeneracije svaka 3-4 dana koliko on uspe da skonta, nema pojma na koliko mu je to km ali kaze to je 95% gradske voznje.

Isto mi prica da mu je kolega na B7 pasatu (isto taksi vozilo) imao intervenciju na DPF-u, kaze majstor samo uzeo i izbusio sito DPF-a na par mesta da mogu gasovi "slobodnije" da prolaze, nista vise nije radio drugo, softverska intervencija ili skidanje senzora, prosto senzori pritiska ne detektuju da je doslo do velikog povecanja pritiska i onda racunar misli da je DPF cist i ne pokrece regeneracije. Zanimljivo resenje ako je stvarno tako tj nije jos nista drugo radjeno :)

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 21 Feb 2022, 12:55
od dzonic87
@nidza Pa moguće je, ali takvi automobili nisu baš mnogo interesantni našim uvoznicima
Tj uvoze oni, ima ih to je tačno, ali su baš baš u manjini

Dosta renta car agencija na zapadu menja vozila na godinu/dve i tu ima dosta primeraka sa niskim kilometražama (e sad vozilo ne predstavlja samo kilometraža) - a primetio sam da neki naši uvoznici ciljaju takva vozila na licitacijama

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 22 Feb 2022, 10:10
od 123456
Meni isto bas cesto radi regeneracije kada zakucam u gradu duze vremena, znaci kreni stani, nikad zagrejan auto, upali/ugasi 10x dnevno. Izmedju 150 - 200km.

Kada izadjem na otvoreno mnogo mnogo redje, recimo presao 800km 90% otvoreno i nije ni jednom uradio. Pri tom se ne odradi pasivna regeneracija jer je potrebna veca brina i opterecenje. Ja vozim 140 km/h na 1750 rpm. Za pasivnu je potrebno mnogo vece opterecenje i brzina. Stalno imam prikaz trenutne potrošnje i konstantna je sve vreme.

Kada regeneracije radi po gradu opazim da digne obrtaje oko 1000 i podigne potrošnju i onda moram 60 km/h u 4oj na oko 2000 rpm oko 20tak km i sam se ocisti. Inace sam uradio dijagnostiku, svi senzori u redu, 2 dana posle samo-odradjene regeneracije je nivo cadji bilo 0,12 g sto je skoro kao kod novog filtera. Jednostavno se različitom brzinom dostigne taj prag oko 23 gr kada je motor konstantno hladan u gradu ili na otvorenom putu, kada se sprozi regeneracija.

Motor je 2.0 tdi ultra.

Svakako imam i manjeg benzinca za po gradu pa me to i ne pogadja previše.

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 22 Feb 2022, 10:19
od carov2
Ni ne treba da te pogađa sve dok se ne upali DPF lampica, a čak i onda nema razloga za brigu, a moguće je da neće nikada ni da ti se upali.

Sent from my LE2120 using Tapatalk


Re: DPF i regeneracija

Poslato: 22 Feb 2022, 10:45
od pegazbre
Ja sam mislio da meni radi regeneracije na nekih 350-500km, tj pratio sam po prosecnoj potrosnji i to ga uhvatim najcesce kad stanem na semafor ili se parkiram pa skontam pa upisem km. Medjutim negativno sam se iznenadio kad sam poceo dijagnostikom da pratim (preko telefona, Forscan pa bukvalno za minut se povezem i gledam) i onda sam skontao da on u voznji dosta puta odradi a da ja uopste ne skontam. A i kako da skontam kad vozim magistralom, stalno ubrzavas/usporavas/obilazis i potrosnja stalno varira pa nikad ne znas da li radi ili ne a nekad ni ne obracam paznju na potrosnju. Kolega isto poceo kod sebe da proverava jer on nikad i nije skontao kad mu radi pa ga iteresovalo i skonta da i njemu radi cesto a ne vozi po gradu (isto najcesce magistrala), psovo me je sto sam mu uopste spominjao :)

Mana je sto kod mene nema info u racunaru kad je zadnji put radio regeneraciju i koliko ima do sledece, vec samo vrednosti zacepljenja i pritisak na DPF-u i onda moras da pratis parametre da bi znao kad radi. Meni sistem radi uspesno regeneracije ali ono sto ne valja je sto ih radi cesto pri ovom rezimu voznje (150-180km). Ili nesto brzo prlja DPF ili je neki senzor poluispravan i ako ne nadjem sta je problem, moze se desiti u buducnosti da mi prijavi gresku a onda zna da bude kasno.

Mnogi modeli auta imaju ovaj info i bukvalno se moze tacno saznati kad je radjeno i koji je prosek, povezes se jednom mesecno i procitas i to je jedini validan nacin da proveris kad ti radi regeneracije. U suprotnom, ne moze se tacno odrediti, ukoliko non stop i ti isvi koji voze taj auto ne obracaju koja je prosecna potrosnja i broj obrtaja (kao recimo moja zena, koja pojaca muziku i nekad ne gleda ni koliko goriva ima a ne koja je potrosnja i sl).

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 22 Feb 2022, 10:46
od 123456
Nije mi se nikada upalila nego primetim vece obrtaje i vecu potrošnju kao i buku od ventilatora. Ako je prekines, on sam sledeci put pokrene i ako je hladan. Samo je problem da ako znam da sledecih nedelju dana necu ici na otvorenom, moram tada malo da provozam na otvorenom.

Moj post se vise odnosio na to koliko se cecse rade regeneracije u isključuvo gradskoj vožnji nego na na otvorenom putu. Negde sam citao, da se skoro 8-10x više čadji oslobadja u gradskoj voznji po predjenom kilometru nego na otvorenom. Ne znam da li je to tačno ali je razlika bas velika.

@pegazbre

Ni meni auto ne pokaze kada je radio regeneracije, stapen zacepljenosti DPF...sam skontam po gore opisanim paramaterima. Ali na otvorenom je bas retko dok po gradu :glavomuzid:

Kada ti sam odradi regeneraciju, koliko čadji ti tada pokaze dijagnostika?

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 22 Feb 2022, 11:00
od pegazbre
Ako si ikad video dizele bez dpf-a (da li ga fabricki nemaju ili su skinuti) koji purnjaju tacno znas kad se najvise puni DPF (jer on fakticki zadrzava taj crni dim i garez i maskira neki problem na motoru), pri naglom ubrzanju, pod opterecenjem i ako je bas los motor (ubrizgavanje, EGR, suplje crevo...) onda i konstatno ili pri davanju i manjeg gasa.

U gradu imas dosta ubrzavanja, stani/kreni a drugi problem sto ti izduvni sistem pri toj voznji bude oko 150C pa nikad ne moze da radi pasivnu regeneraciju. Na magistrali uspe da dodje do 250C ali brzo opadne kad udjes u selo ili zaglavis ispred kamiona/traktora a jedino na autoputu u 6-toj pri konstatnih 130km/h dodje do 350C sto je dovoljno za pasivnu regeneraciju odnosno kolicina sout-a koja se talozi u DPF-u je najmanja (sto ne znaci da motor tad pravi manje garezi, naprotiv ne pravi).

@123456
Ja na Fordu nemam te vrednosti vec samo dpf_load i dpf_soat_ld (oba u procentima) kao i diferencijalni pritisak. Ja sam regeneracije pratio po trnutnoj potrosnji, radu ventilatora i sl ali sam skontao da sa mojim rezimom voznje to nije pouzdano a na to sam posumljao kad sam povremeno povezivao dijagnostiku (da bi proverio akumulator u stvari a ne DPF) i skontam da je uradio regeneraciju a da ja to nisam skontao i onda sam posumljao da radi cesce nego sto ja uspem da skontam.

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 22 Feb 2022, 11:14
od carov2
123456 napisao: Moj post se vise odnosio na to koliko se cecse rade regeneracije u isključuvo gradskoj vožnji nego na na otvorenom putu. Negde sam citao, da se skoro 8-10x više čadji oslobadja u gradskoj voznji po predjenom kilometru nego na otvorenom. Ne znam da li je to tačno ali je razlika bas velika.
[mention]pegazbre[/mention]
Često se na otvorenom i odradi regeneracija, a da nisi svestan, dok kod gradske vožnje ipak mnogo lakše primetiš.







Sent from my LE2120 using Tapatalk


Re: DPF i regeneracija

Poslato: 22 Feb 2022, 11:17
od 123456
Prvenstveno sam mislio na potrošnju. Meni auto na mojim relacijama i mojim stilom voznje (automatik ga drzi na 1200-1300) u gradu trosi 10 l, nikada zagrejan, vise puta pali gasi.
Na auto putu 5,5 l. I jedno i drugo po boardu. Nije isto oslobadjanje čadji u prvom i u drugom slučaju.

Druga stvar, tvojim načinom voznje po magistrali teško možeš oceniti kada radi reneracije. Jer ne vozis konstantnom brzinom i potrošnja nije konstantna.

Ja govorim da kada stavim na 140 km/h i stalno imam nastavljenu trenutnu potrošnju, nisam opazio za 800 km autoputa, da je podigao (0,2-0,3 l je premalo i zavisi od nagiba, asfalta...treba 1-2l i da traje 15-20 min). To bi primetio sigurno. Na 350 c ne radi pasivnu regeneraciju jer je potrebna temperatura oko 550 c sto se nikako ne moze postici na toj brzini 130-140 km/h, pa makar vozio i na visim obrtajima.

To je moje iskustvo iz prakse a citao sam o tome i na puno foruma, uključujuci i ovaj. Pogledaj post člana ddanijeli na 22.-24. strani ove teme. Sve je onako kako je opisao.

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 22 Feb 2022, 11:39
od pegazbre
Na 350c pocinje da radi pasivnu (bar kod Forda sa petom diznom koja ubrizgava direktno u DPF, bez dodatnih tecnosti) i to je neki minimum da pocne polako da pali garez ali ce ti soat i dalje da raste (brze ce da puni nego da sagoreva), tek sa vecim brzinama i opterecenjem raste temp do te mere gde ces da pocnes da primecujes da se nivo zacepljenosti u stvari smanjuje. Pasivna regeneracija nikad ne dostize temperature aktivne, ona sluzi da drasticno smanji nagomilavanje sout-a tj zacepljenost i ako bas ides velikim brzinama da ga polako smanjuje (pricam o dozvoljenim brzinama jer sam ja isao maks 145km/h radi probe i tu dodje do nekih 400C kontam da bi morao da idem preko 200 da bi dostigao >600C).

Meni kad bilo koja od ovih vrednosti predju 80% ukljucuje se aktivna regeneracija, tj 5-ta dizna ubrizgava dizel direktno u DPF i temp raste na +600C (najvise je bilia 656C) i tad mozes i da zaustavis auto, regeneracija ce da radi i to je ono sto ja skontam kad stanem na semafor/parking.

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 22 Feb 2022, 12:58
od 123456
Koliko sam uspeo da se informisem, pasivna i aktivna se radi priblizno da istoj temperaturi samo se kod prve to postiže držanjem odredjene brzine odnosno rpm i podizanjem temperature u izduvu a kod druge nije potrebna brzina nego se ubacivanjem nafte podize temperatura.

Prositaj post korisnika ddanijeli na ovoj strani, lepo i konkretno je objasnio.

viewtopic.php?f=10&t=1720&start=315