Stranica 528 od 983
Re: Ne brže od života!
Poslato: 01 Dec 2015, 21:40
od Ji 4Tze
nikaragva napisao:Nije to tako jednostavno, piše i u onom tekstu.
Jedan suv, kao recimo volvo neki nikako ne može po bezbednosti da se poredi sa bmw3 ili 5, iza njega je, iako je teži.
Više mu je težište bmw će pobiti ljude u njemu ako se zaleti. Izvrnuće ga i pobiće ih sve. Džabe mu težina. Ta težina će mu tada doći glave, čim ga bmw okrene na krov. Bmw će ostati na točkovima.
Volvo testira svoja vozila i na prevrtanja odavno (od prošlog veka što bi ljubitelj rekao...

). Kako misliš da je BMW3 bezbedniji?
Re: Ne brže od života!
Poslato: 01 Dec 2015, 21:52
od nikaragva
@ljubitelj
Nemoj z...i sa tim terminima težina, masa i sila, kao da smo mi išli u gimnaziju pa nemamo pojma šta to znači

Znaš valjda dobro šta je težište nekog tela i kako to utiče na njegovu stabilnost i težnju da zadrži svoj smer kretanja.
Ali ako ne znaš: zamisli da imaš na velikom radnom stolu peglu koja je pokretna na baterije i čašu za vino koja je takođe pokretna. Pretpostavimo da je čaša dovoljno velika, ili da je puna žive, pa da bude iste mase kao pegla.
Ako se oba tela jednom prema drugom kreću brzinom od 80km/h, šta misliš ko će koga izvrnuti prilikom sudara?
Re: Ne brže od života!
Poslato: 01 Dec 2015, 21:56
od aleksa
Lancani...
http://youtu.be/Kf2e-eMy8LY?t=83
Re: Ne brže od života!
Poslato: 01 Dec 2015, 21:59
od grujicd
Brate mili, ovo je kao presa za metal... Nisam očekivao baš takvo sabijanje.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 01 Dec 2015, 22:19
od nmaric1993
Sto se tice uticaja mase u sudaru. Gledajte ovako.
Recimo da uzmemo dva automobila koji imaju po euroncap-u odlicne ocene, 5 zvezdica, i po ihhs good. Dakle imaju dobru zastitu putniku, jastuke, deformabilne zone itd. Jedno vozilo 2000 kg, drugo 1000 kg. Dakle neki SUV i mali gradski autic.
Sva ta karoserija koja trpi udar ima odredjene sile, odnosno max napone do kojih izdrzava bez deformacije.
Kod autica od 1000 kg, pri udaru u nepomicno telo, tj zid, sila koju trpi karoserija je duplo manja od vozila 2000 kg (pa je i jacina karoserije duplo slabija za iste deformacije). Znate vec i sami uticaj mase na silu.
Dakle karoserija od vozila 2000 kg trpi duplo vecu silu. Pri direktnom sudaru lako je zakljuciti sta ce se desiti.
Ako dodje do podletanja, to je druga stvar.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 02 Dec 2015, 04:55
od Xepoj87
Ko je pricao o zidu?
Ako se sudare vozilo od 1000kg i vozilo od 2000kg, jasno je da manju silu trpi teze vozilo, jer je naislo na lakse pomerivu barijeru.
Krenemo Scuderia(~70kg) i ja od 130kg jedan u drugog na trotoaru, ni jedan nece da se pomeri...ja nailazim na laganu barijeru koju pomeram da prodjem, on nailazi na nepomerivu barijeru koja, pored toga sto ga zaustavlja, dodatno mu dodaje i kontra silu.
Drugo, te karoserije nisu jednake cvrstine i ne mogu da trpe iste sile, pa je cesto tih 1000kg malom.automobilu gore, nego suvu duplo vise.
Veca i duza karoserija takodje vise i smanjuje silu koja se prenosi na putnika.
Takodje su kod modernih suvova bas dosta otezali prevrtanje spustanjem tezista mase:
http://youtu.be/jDUem5wWlQI
Sent from my Sony
Re: Ne brže od života!
Poslato: 02 Dec 2015, 05:11
od Ivan
Scudi niza klasa ima manje deformabilnih zona
Послато са GT-N7100
Re: Ne brže od života!
Poslato: 02 Dec 2015, 05:17
od Xepoj87
Hahaha, ja sam vise oblozem sigurnosnim gelom, deformabilne zone mi ne trebaju

Upijam silu kao blesav
https://youtu.be/EdGyTWo5s5I
Sent from my Sony
Re: Ne brže od života!
Poslato: 02 Dec 2015, 08:10
od nikaragva
A pa ovde vec razgovaramo u visestruko vecim masama.
To je kao sudar kamiona i bilo kog volvoa. Kamionu deformabilne zone ne trebaju, mozda nece ni primetiti da je udario nesto. Kao sto ni @heroj ne bi primetio da je nekog bilo na stazi

Re: Ne brže od života!
Poslato: 02 Dec 2015, 08:30
od grujicd
Nešto 'vako:

Re: Ne brže od života!
Poslato: 02 Dec 2015, 09:03
od ljubitelj
nikaragva napisao:@ljubitelj
Nemoj z...i sa tim terminima težina, masa i sila, kao da smo mi išli u gimnaziju pa nemamo pojma šta to znači

Znaš valjda dobro šta je težište nekog tela i kako to utiče na njegovu stabilnost i težnju da zadrži svoj smer kretanja.
Ali ako ne znaš: zamisli da imaš na velikom radnom stolu peglu koja je pokretna na baterije i čašu za vino koja je takođe pokretna. Pretpostavimo da je čaša dovoljno velika, ili da je puna žive, pa da bude iste mase kao pegla.
Ako se oba tela jednom prema drugom kreću brzinom od 80km/h, šta misliš ko će koga izvrnuti prilikom sudara?
Hvala, znam sta je teziste. Nisam ga ni pominjao pri poredjenju vec samo masu a onda si ti ubacio teziste da bi opovrgao uticaj mase ili umanjio uticaj mase, Jel tako?
Teziste ima uticaja takodje, ali najvise ima raspored sila pri sudaru a to znaci ugao pod kojim se sudar dogadja.
SUV ne mora nuzno da ima visoko teziste i ne mora da se prevrce.
Vec prilicno dugo SUV se ne prave kao kamioneti sa izgledom auta, niti Volvo SUV niti BMW SUV niti gomila drugih se ne razlikuje u konstrukciji od Astre, Golfa ili bilo kojeg drugog auta po izgledu/ obliku,
Pegla veca vs pegla manja ili pegla manja vs flasa veca horizontalna, evo zamisljam kao pribliznija simulacija i ne znam.
Ti pricas kao da je SUV autobus na sprat
nikaragva napisao:A pa ovde vec razgovaramo u visestruko vecim masama.
Koji slucaj?
BMW3 i Volvo XC90 nemaju visetruku razlicku u masama, kao ni drugi modeli drugih proizvodjaca.
Volvo auto vs Volvo kamion. S obzirom da Volvo auto se u praksi pokazao da se ne deformise kabina verovatnoca je da ce pri sudaru auto biti odbacen sa putanje kretanja i zavrsiti negde van puta.
Sta bi bilo zavisi od slucaja do slucaja.
Uglavnom Volvo auto vs kamion ili Volvo auto vs voz su poznate situacije iz prakse u kojima je vozac u Volvu preziveo sudar uz naravno povrede. Ili Tojote.
Ali naravno veca sansa za prezivljavanje i manji uticaj na povredjivanje se dogodi vozacima kamiona ili lokomotive.
Mozda je voz dobar primer uticaja mase na promenu stanja kretanja.
Ja sam imao direktan bocni sudar sa nepokretnom preprekom, slican ili malo gori od onih na testovima i mogu iz prve ruke da opisem posledice po kretanje tela, osecaj i slicno sto dozivljava putnik. A izasao sam na nogama samostalno iz auta, nepovredjen fizicki.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 02 Dec 2015, 10:03
od nikaragva
Dobro, malo ja volim da idem iz krajnosti u krajnost, da se jasnije vide razlike
Naravno da izmedju SUV i putnickog auta nije razlika, kao izmedju case za vino i pegle
Ali ni SUV nije americki truck, oni imaju sasiju kao kamion. To je vec drugi par carapa prilikom sudara.
Ali ono sto je bitno jeste, da auto koliko god je moguce vise upije energiju udarca, deformise se svuda, sem po kabini, ali isto tako i da sto manje promeni putanju kretanja, da ne kazem prevrne se.
Najobicnija situacija. Udaris svojim auto u drugi auto, iskoce air bagovi i pasivna zastita, guzvanje, spase ti zivot, delic sekunde nakon toga, tvoj auto je odbacen, prevrnut ili sta god, udara u banderu npr. Air bagova vise nema, sta se moglo zguzvati zguzvalo se. Tada mozes da n...s jako.
SUV vozila su najpoznatija (dobro i pasat B5

) po tome da tesko prolaze test severnog jelena, upravo zbog toga o cemu govorim. Sile prilikom manevra lako takvo vozilo izbace iz koloseka. A kada se to desi onda sta ti je situacija sta ti bog da, jer tu nema vise kontrole, ides kao tane.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 02 Dec 2015, 10:09
od Ivan
King of the hill
Послато са GT-N7100
Re: Ne brže od života!
Poslato: 02 Dec 2015, 10:10
od Xepoj87
Ali to nema nikakve veze sa sudarom dzipa i automobila.
Ranije je problem bio to sto dzip pregazi jednim delom automobil, bukvalno ga iskoristi kao rampu, ali je to odavno ispravljeno i danasnji suvovi nemaju jako izrazene te probleme.
grujicd napisao:Nešto 'vako:

Jebe me malo visina samo
Sent from my Sony
Re: Ne brže od života!
Poslato: 02 Dec 2015, 14:16
od Altair

Slicno i S80. I to koliko vidim(nisam pogledao sve klipove) jedino Volvo ovako prodje, jel primetio jos neko ovo?