Stranica 54 od 355

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 26 Okt 2012, 17:50
od kvcali
General Motors i PSA Peugeot-Citroen potvrdili buduću saradnju

Evo i na srpskom :P

Kako prenosi B92, grupacija Peugeot-Citroen (PSA) i General Motors (GM) napravili su u sredu 24. oktobra sledeći korak ka realizaciji globalne strateške alijanse. Novi dogovor podrazumeva saradnju na četiri zajednička razvojna projekta i ulaganja koja će iznositi 2 milijarde dolara godišnje.

Dva partnera su u skladu sa uslovima iz Master sporazuma potpisanog 29. februara 2012, izabrali četiri projekta u okviru kojih će nastaviti dalju saradnju.

Plan obuhvata razvoj kompaktnog multifunkcionalnog minivan vozila koje će se prodavati pod oznakom Opel/Vauxhall, kao i novog Peugeotovog kompaktnog krosovera. Pored toga, predviđen je i zajednički program za nove modele marki Opel/Vauxhall i Citroen koji pripadaju segmentu malih putničkoh automobila.

Slika

Dogovor o budućoj saradnji obuhvata i platformu za sledeću generaciju malih gradskih automobila iz PSA i GM-a. Planirano je da ovi automobili budu plasirani na evropsko, ali i druga regionalna tržišta širom sveta, a jedan od važnih ciljeva je i smanjenje emisije ugljen-dioksida.

Na kraju, budući zajednički projekti uključiće i razvoj modela srednje klase koji će se proizvoditi pod oznakama sva četiri brenda, odnosno Opela, Vauxhalla, Peugeota i Citroena.

Prvi modeli iz saradnje dva partnera pojaviće se do kraja 2016. godine.

GM i PSA su saopštili da nameravaju da usavrše buduće zajedničke modele tako što će od svake od kompanija preuzeti najbolja tehnološka dostignuća.

Planirano je da takva strategija donese sinergijski efekat koji će značajno unaprediti nove automobile ovih kompanija.

Na osnovu do sada odobrenih razvojnih programa, predviđeno je da zajednička ulaganja oba partnera tokom narednih pet godina dostignu 2 milijarde dolara (oko 1,54 milijarde evra) godišnje.

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 26 Okt 2012, 18:05
od Floyd
E nasli skim da saradjuju :mrgreen:

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 26 Okt 2012, 19:02
od Paja
Ne zna se ko je u gorem stanju ili po srpski sve moj do mojega. :)

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 26 Okt 2012, 19:36
od Geza
Još malo o stanju u evropskoj autoindustriji.

Volvo smanjuje proizvodnju u Ghenta (S60, XC60, V40 and C30) sledeće godine sa 59 na 54 automobila na sat. 300 radnika je ostalo bez ugovora o radu. Ostatak od 5.200 ljudi će i dalje biti zaposleni.
Švedska fabrika Torslanda (Sweden) sledeće nedelje prestaje sa radom. Proizvodnja je smanjena sa 57 na 50 automobila na sat.

Peugeot je smanjio projekciju prodaje modela 208 sa 175,000 na 140,000 primeraka. Od početka prodaje do sad je prodato 75,000 automobila.

Ford Saarlouis sa nekadašnjih 1,670 vozila na dan će od 1 novembra proizvoditi 1,530 automobila dnevno.

Volkswagen je zabeležio pad profita od 21%, prvi put od 2009. godine.

Renault je smanjio prognoze za ovu godinu. Evropska prodaja je pala za 8%.

Fiatov kvartalni izveštaj se očekuje uskoro.

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 26 Okt 2012, 19:47
od NexT
Ode sve u ku*ac u prevodu......

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 26 Okt 2012, 21:58
od Xepoj87
Ako,ako i treba... Mnogo su se svi zaleteli...

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 26 Okt 2012, 23:09
od Geza
25 godina BMW-ovog V12 motora.

A timeless wonder

BMW is celebrating the 25th anniversary of their V12 engine by taking a look back at its development.

Originally unveiled in the 1987 750i, the 5.0-liter unit produced 300 HP (221 kW) and 450 Nm (332 lb-ft) of torque. It won the admiration of the public as more than 3,000 pre-orders were placed ahead of its debut at the Geneva Motor Show.

Besides becoming a new status system, the BMW 750i ushered in the first production German V12 engine since World War II. Development work originally began in 1972 when the automaker studied the feasibility of combining two six-cylinder engines to create a twelve-cylinder. A prototype was completed in 1974 but it weighed 315 kg (694 lbs) which was far too heavy to be used in a production vehicle. Development work started on a lighter engine, but it was eventually halted in response to the energy crisis.

By 1982, the world markets had stabilized and BMW felt confident enough to resume development of a twelve-cylinder engine. However, it was decided that the engine would be built from the ground up instead of trying to combine two existing six-cylinder units. This lead the company to successfully create the 5.0-liter engine that eventually debuted in the 750i.

Over the years, the engine would evolve and become more powerful. By 1994, it displaced 5.4-liters and produced 326 HP (240 kW). Eight years later, the 760i debuted with a 6.0-liter V12 engine that developed 445 HP (327 kW). Fast forward to today and the current 6.0-liter unit produces 544 HP (400 kW) and 750 Nm (553 lb-ft) of torque.
Source: BMW

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 27 Okt 2012, 08:54
od Floyd
Xepoj87 napisao:Ako,ako i treba... Mnogo su se svi zaleteli...
:plusone:

Nije puklo nego se vraca u normalu :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 27 Okt 2012, 09:03
od NexT
da je stanje u ekonomijama kao 2007-2008 ili bolje, ne bi ovoga bilo...
Ok je da jedan/dva proizvodjaca puknu, ali cela auto industrija je u k... To ne znaci da je problem samo u njima, nego ljudi nemaju para generalno...

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 27 Okt 2012, 09:07
od Heinz
Auto industrija je uspešno odolevala jedno 4 godine. Pošto je njen uticaj ogroman na celokupnu privredu, videćemo šta nas čeka posle ovoga.
Verovatno još jedna kriza poput one iz 2008-2009, a posle toga ko zna, kolaps kapitalizma kao takvog :)

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 27 Okt 2012, 14:19
od Floyd
NexT napisao:To ne znaci da je problem samo u njima, nego ljudi nemaju para generalno...
Pa sve ti je to povezano...
Masovna potrosnja, veca proizvodnja, delokalizacija zarad veceg profita i onda pucanje.
Auto industrija nece propasti preko noci ali ih takodje ne ocekuje ni napredak. Jedino sto za sad mogu da urade je da maksimalno odloze propast.
Heinz napisao:a posle toga ko zna, kolaps kapitalizma kao takvog :)
Skoro je izvesno da danasnji kapitalizam i potrosacko drustvo nemaju svetlu buducnost.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 27 Okt 2012, 18:46
od dragvorl
Drzimo se teme. :doubleup:

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 27 Okt 2012, 22:36
od Geza
The last Clio III RS is leaving the factory in Dieppe

Slika

Slika

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 28 Okt 2012, 08:50
od Geza
Ništa zvanično. BMW Serija 2 Gran Coupe.

Slika

Slika

Slika

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 28 Okt 2012, 09:15
od dragvorl
Bok i zadnji deo su ekstra.