Stranica 54 od 172
Re: Akumulatori
Poslato: 06 Dec 2016, 22:13
od reb0rn
ljubitelj napisao:Sa 60 Ampera strujom bi ocas posla zakucao akubateriju, nemoj ni da pomislis na tako nesto. Velika je sansa da aku eksplodira osim ako nije specijalan tip posebno oznacen da je namenjen za takve ekstremne radnje. Nije plasenje, nije bajka, aku zaista moze da zestoko odreaguje.
Pa ne znam koji je siguran limit aku-a ali definitivno 2-3min ~40A ne bi joj nista falilo (zato verujem da ni 60A nije nimalo rizicno, da li smanjuje vek to je vec briga proizvodjaca akumulatora i alterbatora) nakon statovanja auta, kazem da neki stariji autovi nisu imali problem i ladno su dopunjavali akumulatore nakon 2-3 min voznje, danas ni 10min nije dovoljno, sto je smesno...
Na kraju cu da kupim amper kljesta i sam merim kako koji aku i alternator pune....
Re: Akumulatori
Poslato: 07 Dec 2016, 20:50
od nikaragva
Meni je plafon struja punjenja za 60Ah bila 16A u autu. Sve ispravno. Napuni se akumulator samo tako. Mogu 50 puta da ga palim, vozim kilometar i gasim.
Slobodno stavi 60A struju punjenja, ako imas takav punjac.
Samo ne zaboravi da te neko snima dok to radis
Sa duplo manje snage, grejem celu kucu sad na -5

Re: Akumulatori
Poslato: 07 Dec 2016, 23:17
od reb0rn
Pa nemam pojma mozda bi i 16A bilo dosta, kad ne znam koliko sad puni djubre...... znam da ne puni ni BLIZU koliko bi trebalo
16A za 5min povrati teoretski 1.3A u aku
ako se paljenje radi 3sec (sa grejacima nek bude 5) i vuce se 300A (lupam) to je 1A potrseno za 5 sec
Ja sam savki dan merio AKU ujutru i napon pada, sto je aku puniju vise padne do sutra dan i kracih vzonji, kad stigne do 12V i 11.9v tu se odrzava, sto samo znaci da alternator 90% prazan akumulator brze i puni, a kad je 40-80% napunje pa skoro da ga i ne dopunjuje sto je smesno
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 07:20
od nikaragva
Pa da li si proverio u kakvom je stanju alternator?
Mozda je zreo za remont.
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 10:21
od samo polako
Postoje li neki znaci da alternator treba da se remontuje?
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 11:18
od ljubitelj
Da, merenje perfomansi pa poredjenje sa fabrickim podacima. Ukoliko odstupa za vise od 10tak % treba uraditi dalju dijagnostiku pa shodno tome popravka.
Najlakse je uporediti krive izmerenog i fabrickog grafikona struje punjenja.
Dodatno, merenje duzine cetkica direktno pokazuje stepen pohabanosti, i ako su krace od fabricki definsiane minimalne duzine zamene se. Ili ceo regler zavisno sta je predvidjeno.
Obicno je radni vek cetkica oko 250,000km.
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 18:04
od reb0rn
nikaragva napisao:Pa da li si proverio u kakvom je stanju alternator?
Mozda je zreo za remont.
Ma platio pre 3 godine zabadava 80e stavili nov regulator na moje instistiranje, najbolji servis za iste "Bosh" u Novom Sadu, testirali ga 2 dana, promena je bila sto je ranije punio 13.7-14.2 a sad puni 14.1-14.6v (ali i dalje stanje nije puno bolje)
Ali isto stavis nov akomulator 12.6v i svaki dan nakon 2-3 relacije od 5-10km napon ujutru pada pomalo i za 2 nedelje je na ~12.2v (sto znaci akomulator je pun samo nekih 35-40%)
Naravno da ne vuce struju to sam merio vec 3-4 puta, jednostavno kad dodje na 35% napunjenosti zbog razlike u naponu alternator jace puni i odrzava ga na ~40% napunjenosti i tako radi vec 3 godine
To sve je jos OK i auto pali i zimi ali je tako napunjen na milimetru da ne upali, da ostavim farove 1min ne bi upalio, vec mi se jedno leto to desilo, jer sa klimom se desi da je procenat napunjenosti jako nizak i 1min svetla ga dovedu do stanja da ne moze da zavergla
Naravno kome da se zalim, svi ce reci auto treba da se vozi bar 100km u jednom pravcu kako bi ga i sa 2-3A punjena napunilo, cak sam pitao u Opel servisu, kod njih je sve iznad 13.5v normalno! cak sam u original programu za Open nasao da je 13.5V pod opeterecenjem OK!!!
ljubitelj napisao:Da, merenje perfomansi pa poredjenje sa fabrickim podacima. Ukoliko odstupa za vise od 10tak % treba uraditi dalju dijagnostiku pa shodno tome popravka.
Najlakse je uporediti krive izmerenog i fabrickog grafikona struje punjenja.
Dodatno, merenje duzine cetkica direktno pokazuje stepen pohabanosti, i ako su krace od fabricki definsiane minimalne duzine zamene se. Ili ceo regler zavisno sta je predvidjeno.
Obicno je radni vek cetkica oko 250,000km.
Slazem se, ali pitanje ko to poredi, pogotovo ako su za te modele sve tako uradili pa cak fabricki "jadno pune"
meni je auto presao 140 000km (regulator je menjat na 120 000), regulator menjat, rekli su da ce i menjat i ostalo ako ima potrebe pa su rekli da je sve u idelanom stanju i da nema potrebe... verujem da ga nisu detaljno ispitali iako su tvrdili, vec su jednostavno ostali auto upaljen 1-2h i gledali kako se ponasa, it o bio u 5 servisa i svi mi rekli jedino bosh i novom sadu moze resiti "moj problem"
Napominjem evo sad vec 2 jutra, nakon punjenja punjacem, ujutru zavergla punom sanogom vec sam se toliko naviako da tacno po zvuku verglanja a pogotovo sijalica u autu znam koliko je akomulator napunjen... sad cu 3ci dan bas da izmerim koliko ima ujutru pre paljenja i koliko pada iz dana u dan
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 20:32
od ljubitelj
13.5V pod opterecenjem (jakim) je sasvim ok.
Ali napon ne govori sve, mnogo jasniju sliku daje struja punjenja (odnosno praznjenja) izmedju alternatora i aku.
Mislim da sam vec pisao, dzaba odlican alternator ako kablovi koji povezuje alternator, anlaser i aku su u takvom stanju da pruzaju otpor (veci od normalnog) protoku struje.
Vrlo cesto alternator nije povezan direktno sa akumulatorom nego je vezan na anlaser, koji je obicno dole nisko uz zamajac montiran, i koji obicno nema adekvatnu zastitu, i koji obicno ima spojeve bez zastite od soli i vlage, i gde obicno onda nastane kororzija.
Naizgled regler odrzava napon, ali dovoljna struja ne tece a energija se gubi/ trosi na zagrevanje tih kablova.
Napisao sam obicno jer sam cesto vidjao bas takva resenja sto ne znaci da je tako kod tebe.
Ali vredi proveriti i stanje kablova i narocito spojeva jer tu teku velike struje i ocas posla nastane solidan pad napona.
To vazi kako za plus koji sam opisao tako i za minus koji ide od alternatora do sasije odnosno direktno na blok motora posebnim kablom.
Nije dovoljan samo sraf koji drzi alternator za dobru masu.
Test alternatora u autu moze da se obavi relativno prosto, optereti se sa potrosacima od oko 50A, obrtaji drze na oko 1500 obrtaja i napon treba da bude oko 13.5 do 14V zavisno od godista auta tj elektro sistema i trenutne temperature alternatora.
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 21:03
od reb0rn
Da ja sam kablove pretresao u jednom servisu pre 4 godine, to sam prvo odradio, nisam bio tu pa ne znam sta su tacno radili, znam da se dodatno prelemili minus koji ide na sasiju itd... ali se napon punjenja nije povecao nimalo
ipak je auto relativno nov 2008 godiste, malo presao, nema korozije itd... jos tada sam primetio da kad je na akumulatoru 13.8v tada je ako masu vezes od unimera na hladnjak bude 14.2v pa sam zato rekao da pretersu minus
Kad su radili i bosh servisu isto sam to napomenuo, isto im je bilo cudno, pa su poredili i napon na izlazu alternatora i akumulatora i kazu pad je normalan, tada su i zamenuli regulator koji je eto digao voltazu ali je punjenje slicno
Inace ni jedan servis nije odradio merenje punjenja u amperazi, znam da kad je akomulator prazniji da punjenje treba da bude jace i obrnuto, svi sa vade da voltaza dovoljno pokazuje i da je akomulator "los" (dva do sad)
A servis za akomulatore da je u dobrom stanju i da je kriv auto ili relacije koje prelazi
U autu imam display koji moze da se nasteluje da pokazu voltazu i nikad nisam imao problema sa novim regulatorom nikad nije pala ispod 14.1v pod opterecenjem
Isto mi pada na pamet da neki akumulatori imaju jaci otpor od drugih pa ih alternator drukcije i puni ali to je moja teorija jer vise nisam pametan sta dalje raditi ili voziti ovako, pa ako mi negde isprazno palit na gurku ili kablove
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 21:05
od masaivan
Koji je tacno model akumulatora?
TT
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 21:18
od reb0rn
masaivan napisao:Koji je tacno model akumulatora?
TT
pa sam dva pre 3+ godine dve godine Pumin 74Ah
I sad Energizer Plus EP70-LB3 Energizer Plus
12v
70ah
640A
jednu zimu 2 nedeljej sam cak imao neki od ~55A polovan kad sam kupio auto, bila otpustena klema jer je majmun koji ga je ugrado zaboravo da stegne pa su mi u servisu isti rekli da je ne valjada ga zamenim, ja kupim pumin i skontam da nisu videli da je klema labava

a realno drzao bi i taj od 55A kad je vec palio ok
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 21:31
od ljubitelj
Razlika izmerenog napona izmedju kleme na alternatoru i kleme na aku treba da bude 0.15V (i manje od toga je pozeljno i dobro).
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 21:37
od nuk
reb0rn pogrešno tumačiš osnove elektrotehnike, ne ide to tako kako si zamislio

Inače, exide premium otkazuje posle dve godine, drži napon, punjenje dobro, duge relacije svakodnevno ali kad udari minus, zapne.
Na testu opterećenja se jasno vidi veliki pad napona, simuliranjem opterećenja anlasera napon pada na 8V, ne bi smeo ispod 9,5V
Kvalitet...
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 21:43
od reb0rn
nuk napisao:reb0rn pogrešno tumačiš osnove elektrotehnike, ne ide to tako kako si zamislio

Inače, exide premium otkazuje posle dve godine, drži napon, punjenje dobro, duge relacije svakodnevno ali kad udari minus, zapne.
Na testu opterećenja se jasno vidi veliki pad napona, simuliranjem opterećenja anlasera napon pada na 8V, ne bi smeo ispod 9,5V
Kvalitet...
ne tumacim lose, mozda negde se loze izrazim
svatam da su akumulatori verovatn losi ali i punjenje nije kako bi trebalo da bude, a to je ako je akumulator vise od pola ispraznjene da se alternator i pre svega regulator prilagodi i dok je prazan da gura sto vecu struju, barem tih nekih 5min od paljenja kako bi ga bar doveo u stanje da bude preko 60% pun za sto krace vreme
danas su auti puni diagnosti i svega, taotalno mi je nejasno da punjenje istih nije prilagodjeno kratkim relacijama, i ne nece mu nista biti ako se na -5C puni sa 40A par minuta ako mu je napon ispod 12.2v
@ljubitelj
da nije bila velika razlika ako se dobro secam oko 0.1v
EDIT by mod: Ne citirati poruku neposredno iznad. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 21:46
od nuk
Ne može da se puni sa 40A, prosto. Mnogo je razloga zašto je tako.