Stranica 531 od 983

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 09:41
od ljubitelj
Kao da ne gledamo isti snimak.
Reno se okrenuo za 180 stepeni Volvo za 80.

Poenta i jeste da se sila udara prenese na krov, na pod, na zadnja vrata...i tu apsorbuje a time se manje prenese na putnike.
Reno sa minimalnim deformacijama, sile prenete direktno na kabinu koja se zestoko zarotirala.

U Renou su sanse velike da si mrtav u Volvou su sanse velike da si preziveo.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 09:45
od Ivan
U volvu je i putnik deformabilna zona, lepo je nogama upio upravljacki stub :rofl:

Kod renoa je drasticno veca sansa da je putnik nepovredjen, hauba se lepo zguzvala kako i treba, dok je kabina tj. sigurnosni kavez ostao netaknut.

Mozda bi suvozac u volvu preziveo uz teske povrede, vozac sigurno ne.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 09:48
od nikaragva
@ljubitelj

Pa kako moze krov da bude deformabilna zona :kezo:

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 11:31
od goblin
Ne treba porediti generacijski razlicite modele.
Ista je situacije i ovde sa Volvom i pre nekoliko stranica sa starim A8.
To su bili sigurni automobili ali vreme cini svoje, zamor materijala cini svoje, drugaciji su standardi, nauka napreduje i automobili su sve sigurniji u svakom pogledu...

Kada sam pisao da velicina i masa automobila imaju uticaja na sigurnost, nisam mislio da je to jedini i presudan faktor pa da me neko demantuje sa slikom 15-20 godina starog velikog automobila koji se sudario sa manjim savremenijim autom i losije prosao.
Kada to pisem, mislim iskljucivo na poslednje serije automobila, ili ako poredimo iste generacijske modele.

Jednostavno kao laik zakljucujem da je sama velicina i masa samo dodatni plus u kriticnim situacijama, a visa klasa sama po sebi ima i vise bezbednosne opreme (i aktivne i pasivne), pa samim tim zakljucujem da je jedan npr. A8 sigurniji auto od npr. VW Pola iako imaju isti broj zvezdica (pisem napamet, jasna je sustina).

Razlozi zbog kojih to zakljucujem su sledeci:
- Veci auto ima vise deformabilnih zona i samim tim pri udarcu manje energije prenosi na putnike, ima sporije usporavanje i manju G silu koju trpe putnici...
- Manji/laksi auto se konstruise tako da pri udaru u fiksnu prepreku mora zastiti putnike na odredjenom nivou, i na osnovu toga se pravi konstrukcija, biraju materijali.... Medjutim, veci auto kada pri istim uslovima udari u tu prepreku, on deluje sa daleko vecom silom zbog svoje tezine, pa je logicno da inzinjeri moraju njegovu konstrukciju i materijale da prilagode daleko tezim uslovima usled udesa, pa je samim tim i taj veci/tezi auto i jace konstruisan.
- U direktnom sudaru veci auto ima vise prednosti. Kao prvo, zbog svoje mase, prilikom udarca, putnici u manjem/laksem autu ce imati daleko vecu G silu.
Npr. kada S klasa udari u Smarta, S klasa i posle udara nastavlja da se krece odredjeni period a zona guzvanja je bas velika, tako da putnici ne trpe ogromnu silu naglog zaustavljanja/udara, dok ce Smart ili biti zaustavljen bukvalno u mestu ili cak i odbacen, sto stvara stravicnu G silu koja razara putnike. Tako da i pored sacuvanog kaveza putnika, oni imaju daleko vece posledice u manjem autu nego u vecem/tezem.
- U automobilima vise klase u vecini slucajeva imamo situaciju daleko vise opreme pasivne i aktivne bezbednosti u odnosu na nizu klasu. Pocevsi od brdo sistema aktivne bezbednosti koji smanjuju mogucnost udesa (distronic, aktivno kocenje, razna upozorenja, kamere, cesto bolji farovi, napredni sistemi stabilnosti, 4x4 pogoni...), pa do sistema koji deluju u trenutku udara (mnogo vise jastuka - u pojasevima, za kolena, zavese..., automatsko podesavanje naslona za ledja i glavu, zatezanje pojaseva...). Tako da ih i ti napredniji sistemi cine bezbednijim automobilima od nize klase.

Sve u svemu, moj zakljucak je da nisu iste 4-5 zvezdica u VW Polu, Miniju, Smartu, Meganu.... i isto toliko zvezdica u A8, S klasi, A6 Allroad, RR VOG... i da se putnici u visoj klasi i pored istih rezultata na testovima ipak voze bezbednije.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 11:52
od nikaragva
Pa dobro, ne treba biti naucnik, pa zakljuciti da auto sa vise lima moze vise da se deformise i upija, nego neki koji prakticno nema haubu.

Ali rekao si za onaj volvo matori da je bolje prosao, da je putnik preziveo, a njemu se kabina zguzvala.
Da je u njemu sedeo neko sa 190cm, lim bi mu mozda probio lobanju.


Guzvanje kabine je imperativ da se spreci, jer ako se to desi, onda sve ostalo pada u vodu, dzabe airbag, dzabe sve.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 12:04
od aleksa
5-er

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 12:09
od Ji 4Tze
goblin napisao:Ne treba porediti generacijski razlicite modele.
Ista je situacije i ovde sa Volvom i pre nekoliko stranica sa starim A8.
To su bili sigurni automobili ali vreme cini svoje, zamor materijala cini svoje, drugaciji su standardi, nauka napreduje i automobili su sve sigurniji u svakom pogledu...

Kada sam pisao da velicina i masa automobila imaju uticaja na sigurnost, nisam mislio da je to jedini i presudan faktor pa da me neko demantuje sa slikom 15-20 godina starog velikog automobila koji se sudario sa manjim savremenijim autom i losije prosao.
Kada to pisem, mislim iskljucivo na poslednje serije automobila, ili ako poredimo iste generacijske modele.

Jednostavno kao laik zakljucujem da je sama velicina i masa samo dodatni plus u kriticnim situacijama, a visa klasa sama po sebi ima i vise bezbednosne opreme (i aktivne i pasivne), pa samim tim zakljucujem da je jedan npr. A8 sigurniji auto od npr. VW Pola iako imaju isti broj zvezdica (pisem napamet, jasna je sustina).

Razlozi zbog kojih to zakljucujem su sledeci:
- Veci auto ima vise deformabilnih zona i samim tim pri udarcu manje energije prenosi na putnike, ima sporije usporavanje i manju G silu koju trpe putnici...
- Manji/laksi auto se konstruise tako da pri udaru u fiksnu prepreku mora zastiti putnike na odredjenom nivou, i na osnovu toga se pravi konstrukcija, biraju materijali.... Medjutim, veci auto kada pri istim uslovima udari u tu prepreku, on deluje sa daleko vecom silom zbog svoje tezine, pa je logicno da inzinjeri moraju njegovu konstrukciju i materijale da prilagode daleko tezim uslovima usled udesa, pa je samim tim i taj veci/tezi auto i jace konstruisan.
- U direktnom sudaru veci auto ima vise prednosti. Kao prvo, zbog svoje mase, prilikom udarca, putnici u manjem/laksem autu ce imati daleko vecu G silu.
Npr. kada S klasa udari u Smarta, S klasa i posle udara nastavlja da se krece odredjeni period a zona guzvanja je bas velika, tako da putnici ne trpe ogromnu silu naglog zaustavljanja/udara, dok ce Smart ili biti zaustavljen bukvalno u mestu ili cak i odbacen, sto stvara stravicnu G silu koja razara putnike. Tako da i pored sacuvanog kaveza putnika, oni imaju daleko vece posledice u manjem autu nego u vecem/tezem.
- U automobilima vise klase u vecini slucajeva imamo situaciju daleko vise opreme pasivne i aktivne bezbednosti u odnosu na nizu klasu. Pocevsi od brdo sistema aktivne bezbednosti koji smanjuju mogucnost udesa (distronic, aktivno kocenje, razna upozorenja, kamere, cesto bolji farovi, napredni sistemi stabilnosti, 4x4 pogoni...), pa do sistema koji deluju u trenutku udara (mnogo vise jastuka - u pojasevima, za kolena, zavese..., automatsko podesavanje naslona za ledja i glavu, zatezanje pojaseva...). Tako da ih i ti napredniji sistemi cine bezbednijim automobilima od nize klase.

Sve u svemu, moj zakljucak je da nisu iste 4-5 zvezdica u VW Polu, Miniju, Smartu, Meganu.... i isto toliko zvezdica u A8, S klasi, A6 Allroad, RR VOG... i da se putnici u visoj klasi i pored istih rezultata na testovima ipak voze bezbednije.
nisu iste ni zvezdice, zato ameri i rade taj small overlap test, a Euro NCAP izričito odbija.

evo veliki auto kako može da prođe a samo što je veliki...

https://www.youtube.com/watch?v=DVp1S_0SOes

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 12:09
od Paja
Bandere, stabla i slične uske prepreke su najgori objekti sa aspekta posledica po vozilo.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 12:13
od nikaragva
Taj sudar na testovima u cvrstu nepomerljivu prepreku upravo uvek u svakom testu oslikava sudar sa vozilom, koje ima ogromu masu spram tvog vozila :)

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 12:18
od goblin
nikaragva napisao:Pa dobro, ne treba biti naucnik, pa zakljuciti da auto sa vise lima moze vise da se deformise i upija, nego neki koji prakticno nema haubu.
Bogami mogu se cuti i procitati tvrdnje kako velicina, tezina i visa klasa uopste nista ne znace, kao i da su 4-5 zvezdica u svakom segmentu isti stepen bezbednosti... dok moja teorija ipak osporava takve tvrdnje posto smatram da velicina, tezina i klasa itekako uticu na nivo bezbednosti, a da zvezdice ne pokazuju realan stepen bezbednosti u razlictim klasama, sto sam obrazlozio.
nikaragva napisao: Ali rekao si za onaj volvo matori da je bolje prosao, da je putnik preziveo, a njemu se kabina zguzvala.
Da je u njemu sedeo neko sa 190cm, lim bi mu mozda probio lobanju.
To vec ja nisam napisao, nesto si pomesao. Bas sam se ogradio da ne treba porediti generacijski razlicite modele.
Ji 4Tze napisao: nisu iste ni zvezdice, zato ameri i rade taj small overlap test, a Euro NCAP izričito odbija.

evo veliki auto kako može da prođe a samo što je veliki...

https://www.youtube.com/watch?v=DVp1S_0SOes
Naravno, zato sam i napisao da velicina i tezina nisu presudni, vec samo jedan od faktora koji u vecini slucajeva donosi i povecanu bezbednost.
Pogotovo sto americka vozila nikada i nisu bila sinonim bezbednosti.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 13:06
od aleksa
Ne mogu da nadjem bolje slike (ni ove ne izgledaju kao original) u pitanju je bio tad skoro nov Volvo S80, i starija Corsa, i nije bilo pomoci...

Neki portal ili TV su tad objavile slike, mozda neko uspe da nadje...

http://arhiva.kurir-info.rs/arhiva/2006 ... 2006.shtml

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 22:28
od ljubitelj
Ivan napisao:U volvu je i putnik deformabilna zona, lepo je nogama upio upravljacki stub :rofl:

Kod renoa je drasticno veca sansa da je putnik nepovredjen, hauba se lepo zguzvala kako i treba, dok je kabina tj. sigurnosni kavez ostao netaknut.

Mozda bi suvozac u volvu preziveo uz teske povrede, vozac sigurno ne.
Nesto si pobrkao loncice, kod Renoa je nikakva sansa da putnik ostane nepovredjen uz onako drasticno okretanje u delicu sekunde.
Kabina netaknuta a unutrasnji organi poispadali uz slomljenu kicmu.

U ovakvim sudarima u VOlvou vozac po pravilu prezivljava sto pokazuje medicinska praksa i jasna statistika.

Ako vec ne znas, u VOlvu se upravljacki stub sabija i uvlaci tokom sudara, a ispod njega kao deo table se nalazi zastitna zona za noge vozaca koja se zove knee bolster i posebno je namenjena bas za tu situaciju. A pedale se lome jer su mekane i guzvaju se.

Ta tvoja smesna izjava je srecom samo izmisljotina.

Zakasnio si jedno 40 godina sa otkrivanjem tople vode :)

U praksi, izlazis iz sudara nepovredjenih nogu i za to imas nebrojene iskaze vozaca koji su prosli kroz to iskustvo.

Pitaj medicinare iz hitne pomoci od cega se najvise gine u saobracajkama.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 22:43
od nuk
I svaki će ti reći od ispadanja bubrega pretpostavljam

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 22:47
od Ivan
Ljubitelj mislim da si previse ostrascen sa volvom, da pogledas objektivno priznao bi da je da je sanduk na tockovima.

Ocigledno ga smatraju na nivou starog modusa :)

Послато са GT-N7100

Re: Ne brže od života!

Poslato: 03 Dec 2015, 23:00
od Ji 4Tze
Ne na nivou već gore... Ni ceo klip da se pogleda do kraja... Volvu volan izleće pravo u čelo lutke!