Stranica 533 od 983
Re: Ne brže od života!
Poslato: 04 Dec 2015, 13:36
od methane.master
Eto, vidite još kad je Volvo imao multifunkcijiski volan. Umeo je i da šminka još tada

Re: Ne brže od života!
Poslato: 04 Dec 2015, 16:28
od Woodoo
Ovu reklamu za volvo su snimali kod nas, pored pančevca.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 10:59
od Altair
Jel postoji neka korelacija izmedju velicine auta(duzine prednjeg dela) i njegove mase, i G sile u frontalnim sudarima?
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 15:34
od Velja
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 16:46
od Paja
Traktori su najveće zlo na našim putevima. 99% neosvetljeno, bez obaveznih rotacija, a voze ih ljudi bez svesti da su u saobraćaju.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 17:01
od Velja
Nekoliko puta sam imao prilike da mimoiđem ili sustignem takve kretene. Uvek su me naveli da narednih par minuta razmišljam o smislu života i sumiram šta sam postigao do tad...
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 17:10
od Ogi
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 22:04
od ljubitelj
Altair napisao:Jel postoji neka korelacija izmedju velicine auta(duzine prednjeg dela) i njegove mase, i G sile u frontalnim sudarima?
Izmedju mase i ubrzanja postoji. "G sila" je ubrzanje tela, velicina a u fizici. 1g = 9.81 m/s2
Duzi prednji deo auta je veca mogucnost zone apsorpcije da primi udar i umanji dalje prenos sila ka kabini. Ne mora da znaci da je veci auto dobar zbog toga sto je veci, samo postoji mogucnost da se to upotrebi.
U frontalnim sudarima se dogadja elasticni udar 2 tela pri cemu se vrsi razmena energije medju njima.
Ono telo koje je vece mase ima manji uticaj te razmene, ili jednostavnije sigurnije je.
Uvek i svuda, nevezano za marku, model, velicinu auta.
U onoj tabeli Folksam osiguranja realnih udesa nema automobila A,B klase u zelenoj zoni, svi su manje bezbedni.
Kao i velika vecina C klase.
Losiji od proseka.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 22:11
od ljubitelj
nidza napisao:Pobogu šta napisa. Porediš Volvo iz 75 sa današnjim kolima.
Ne da jeste nastao epohalan napredak, nego je više gigantskih pomaka bilo, pogotovo od 2000. godine.
Volvo je odličan u svoje vreme bio, ali potpuno je komično uopšte ulaziti u diskusiju poređenja prošlosti i sadašnjosti.
Tapatalk
Pogledaj tabelu Folksama, Volvo iz 1975, Saab 900iz 1978. su bolji od proseka kola 2009. godine po posledicama na putnike u stvarnim saobracajnim nesrecama.
U rangu sa puno modela sa 4 euro ncap zvezdice.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 22:13
od Altair
@Ljubitelj
Sve ovo vezano za fiziku je jasno, nego pitanje je bilo da li postoji neka tabela, izracunati neki priblizni podaci, tipa, u autu C klase pri odredjenoj brzini u frontalnom sudaru G sila koja deluje na telo je tolika i tolika. I tako za ostale klase na odredjenim brzinama. Cisto da se makar priblizno moze uporediti odnos sila....
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 22:14
od Ivan
Po kojim kriterijumima? Daleko manje ima tih starudija na ulicama, a pritom se voze penzionrrski uz minimalan rizik.
Bas me zanina kako po toj statitici stoji recimo trabant
Послато са GT-N7100
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 22:21
od ljubitelj
Postoji, cela nauka. Nije u pitanju jedna tabela, cela kinematika tela se racuna. Umesto komplikovanih racunanja mnogo je jednostavnije za obicnog vozaca auta pracenje posledica pri sudarima po klasama i modelima.
A,B i C klase se redovno po pravilu manje bezbedne u odnosu na D, E klasu vozila po posledicama na putnike.
Da li si pogledao pdf fajl, tu je dobro objasnjeno oko uticaja mase i konstruktivnih elemenata kao vaznih za pasivnu bezbednosti i ESP i automatskog kocenja za aktivnu bezbednost kao glavne faktore koji uticu na stvarne posledice po putnike koji se nalaze u nekom vozilu.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 22:24
od Altair
Nisam, pogledacu

Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 22:25
od ljubitelj
Ivan napisao:Po kojim kriterijumima? Daleko manje ima tih starudija na ulicama, a pritom se voze penzionrrski uz minimalan rizik.
Bas me zanina kako po toj statitici stoji recimo trabant
Послато са GT-N7100
Polgedaj pdf fajl pa ponovo pitaj ako nije jasno. Pogresno pretpostavljas da je kriterijum brojnost vozila na ulicama.
I nema veze sa rizikom kako se vozi auto.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 05 Dec 2015, 22:26
od Ivan
Nema potrebe da se spinuje i ponavljaju ocigledne stvari.
Recimo kako se kotiraju te matore kantu u odnosu na nekog modernog s60/80, bas me zanima sta statistika kaze
Послато са GT-N7100