Stranica 538 od 613
Re: Servis - Razno
Poslato: 28 Jun 2024, 13:09
od milekmilek
75w85, viskozitet koji se najčešće pominje u vezi sa tim menjačima.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Poslato: 28 Jun 2024, 13:13
od Bax
Da bas tako, neko spominje da sipaju ljudi i Tutelu Techinx kola je 75w 85
Re: Servis - Razno
Poslato: 28 Jun 2024, 14:01
od OMP
kod mnogih menjaca je 75w80 i 85 default gradacija tako da mislim da tu ne moze da se pogresi
Re: Servis - Razno
Poslato: 28 Jun 2024, 14:16
od Bax
Pa vidis da moze, nece da salta kad promasis, imaju sad i ta "nova" mnogo redja ulja 75w...
Re: Servis - Razno
Poslato: 28 Jun 2024, 16:09
od milekmilek
Ma naravno da hoće da šalta i solidno radi menjač i sa tim uljima ali kod Opelovih menjača fabrički osećaj na ručici sam imao samo kad sam nasuo originalno, crvene boje.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Poslato: 28 Jun 2024, 17:53
od OMP
Nema tog menjaca koji nece da salta sa nekim uljem tu mogu da budu samo nijanse u osceaju pod rukom ali i to moze da zavisi od drugih faktora, neretko se ljudima desavalo da kad promene ulje u menjacu izgube taj osecaj koji su imali pre ali to ne znaci da je ulje lose i da ce da strada menjac. NIsu to nova ulja 75 gradacije to postoji jos od kad i kao sto rekoh kod vecine kola se ona koriste sad dal je zadnja oznaka 80 ili 85 nije mnogo bitno, npr. Tutela zc75, Technyx i Matryx se koristila jos za automobile iz polovine i kraja 90ih godina
Re: Servis - Razno
Poslato: 28 Jun 2024, 19:24
od ljubitelj
Viskozitet 75 hipoidnih ulja se koristi još od 70tih godina na manuelnim menjačima, nije to ništa novo ali sam menjač treba da bude konstruisan za takva redja ulja.
Bitnije za menjač je ono GL4 ili GL5 da bude adekvatno za taj neki konkretni menjač.
A osećaj je rekao bih subjektivni, sve dok ima ulja makar približno adekvatnog originalu je sve ok po meni, barem prvih 1/2 miliona kilometara a posle ako se i pokaže neka falinka na menjaču verovatno će veći problem biti nešto drugo na autu.
I kada se sipa jako je bitno da se ne sipa previše, to može drastično da skrati radni vek menjača (višak ulja).
Re: Servis - Razno
Poslato: 28 Jun 2024, 20:12
od TheWickerMan
To za višak ulja, u Opel/Fiat M32 se preporučuje da se sipa više ulja nego što ide ( ako se ne varam, sipa se 3l umesto 2.4l ) jer mu značajno produžuje vek trajanja.
Re: Servis - Razno
Poslato: 28 Jun 2024, 20:58
od ljubitelj
OK, ne znam za taj specifični slučaj/ menjač da je tako potrebno. Hvala na korekciji.
Univerzalna napomena koje sam naveo je zbog toga što ta ulja se vrlo lako pene a onda pena/vazduh dovodi do problema sa podmazivanjem. Pena nastaje usled bućkanja ulja koda ga je previše.
Re: Servis - Razno
Poslato: 28 Jun 2024, 22:01
od OMP
Samo za m32 menjac vazi to sa vise ulja zbog takozvanih cokoladnih lezajeva a generalno u normalne menjace nikad ne treba sipati vise ulja od propisanog, isto vazi i za motorno ulje, nikad preko max
Re: Servis - Razno
Poslato: 02 Jul 2024, 19:32
od Gazu
Ljudi, treba mi pomoć sa savetom.
Pre mesec i po - dva sam remontovao alternator. Danas sam vozio auto popodne po gradu. Kako je vreme išlo, on uspeva da se upali, ali sve teže, sve se više muči. Upali iz prvog, ali ne kresne odmah kako bi trebalo. Još sam poslednja dva - tri paljenja imao osećaj kao da se ne upali odmah servo, i startu čujem to neko zujanje kakvo sam baš pre tih mesec i po - dva čuo kad je alternator crkao.
Lampica za alternator na instrument tabli ne ostaje upaljena nakon što se auto upali.
Meni se čini da bi ovo trebao da mu reklamiram.
Jel imate vi još neke ideje, i da li dobro verovatno dobro mislim šta bi trebalo da je problem?
Možda on čak i dopunjava nekako struju, ali znatno slabije nego inače, ili da zeza u nekim intervalima. Ali mi se čini da je akumulator sve slabiji, i dobro je što sam uspeo da doteram auto i da ga parkiran ispred zgrade.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Poslato: 02 Jul 2024, 19:34
od ChobbyNS
Moze biti i anlaser.
Svakako punjenje mozes proveriti unimerom lako i brzo.
Re: Servis - Razno
Poslato: 03 Jul 2024, 00:30
od ljubitelj
Upravo tako, i anlaser i alternator se proveravaju merenjem instrumentom (adekvatnim za ono što se želi izmeriti) a ne može ništa na osećaj i zvuk da se utvrdi osim kada su baš u kvaru tj potpuno otkazali pa je jasna situacija.
Re: Servis - Razno
Poslato: 03 Jul 2024, 00:33
od Gazu
Hvala na odgovorima. Mislim da ću ja sutra lepo kupiti unimer, pa da to proverim. Možda pre toga navratim i do mog mehaničara, pa da mi on proveri, ali unimer se baš mora imati.
Ali mi je u ovom kontekstu važno i samo po sebi to šta sve može biti problem. Znači gledam anlaser i alternator kao glavne osumnjičene.
Re: Servis - Razno
Poslato: 03 Jul 2024, 08:11
od ljubitelj
Unimer nije dovoljan alata za dijagnostiku...treba tu još mernih instrumenata.