Stranica 55 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 08:13
od Geza
Milan Milutunović prodao 4 Grčkoj.
O zapetljanosti "poslova s vojskom" na specifičan način govori i slučaj "kanadera", onaj koji je pre izbora objašnjavao Milan Milutinović (koji je tvrdio da je neke "kanadere" prodao na molbu JAT-a, a da buku pravi crnogorska mafija koja je htela da proda te iste avione). U taj slučaj bile su upletene dve vojske, dva šefa države, bar jedan ministar i dve posredničke agencije. Po pisanju grčke štampe moglo se tada zaključiti da postoje mućke prilikom nelegalnog prenosa novca iz SRJ u Grčku i Kipar, kao i utaje u aferi prodaje kanadera (8 miliona 400.000 dolara). Reč je o četiri aviona tipa CL-215 canadair, specijalizovana za gašenje požara, vlasništvo počivše SFRJ. Jula 1992. godine preuzeo ih je JAT ugovorom o prenosu sredstava sa Saveznim sekretarijatom za pravosuđe i upravu. Do oktobra 1995. godine - dakle uoči Dejtonskog sporazuma - avioni leže na Surčinu, a onda se kradom prebacuju za Solun i Eleusinu, pod lažnim češkim oznakama. Avione je od JAT-a preuzela kiparska firma "Stigman Air Support Ltd" u vlasništvu jednog Grka i jednog Jugoslovena. Zbog ekonomske blokade Jugoslavije posao je obavljan preko posrednika. Kuknjava Vojske Jugoslavije u pismu grčkoj armiji da su avioni u stvari njeni i da se mogu prodati samo preko ovlašćene (privatne) firme "Target" ignorisana je i februara 1997. godine; grčka država dobila je 4 aviona, 13 rezervnih motora i oko tri i po hiljade komada raznovrsne opreme. Grčka štampa je tvrdila da su tamošnje državne pare potrošene na avione čiji je vlasnik neko drugi (VJ) i podsećala na to da i ostale republike stare Jugoslavije polažu pravo na deo od prodaje tih letelica, koje su u stvari imovina bivše federacije itd.
http://www.vreme.com/arhiva_html/475/03.html

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 08:16
od Sloba
Aha, nismo ih prodali, već ukrali sami od sebe. :kuku:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 08:25
od Geza
Šta će nama kanaderi ? Kad je kod nas bio požar velikih razmera ? :ccc:
Ne verujem da će neko u skorije vreme da odreši kesu za kupovinu novih aviona. Imajući u vidu da koštaju 25 miliona dolara.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 09:53
od maxer
Mislim da niste spomenuli: naši će na avio-mitingu 2.septembra imati "demonstraciju" vazdušne borbe ... pazi sad: između MiG-ova 21 i 29 :mrgreen:
To je ono što uvežbavaju ovih dana.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 10:19
od dragan
o na sta li ce to liciti...

a onda ce biti organizovana auto trka na pisti izmedju stojadina iz 86. i 307ice iz 2005.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 11:09
od Geza
Kinezi nude borbene avione Vojsci Srbije
http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/3396 ... sci-Srbije

Šest velikih svetskih kompanija predstavilo je do sada svoje avione srpskom vazduhoplovstvu, ali još nije poznato koja će i kada će neka od tih letelica naslediti “mig-21“ i „mig-29“ u lovačkim eskadrilama Vojske Srbije.

Najstariji u našoj eskadrili: „Mig 21“

U komandi Vazduhoplovstva analizirano je koliko evropski “eurofajter”, francuski “rafal”, ruski „su-30“ i „mig-29 MM2“, američki F-16 i kineski JF-17 ispunjavaju uslove zadate u zvaničnom zahtevu Ministarstva odbrane za nabavku novog višenamenskog aviona.

Dalje od te analize se, međutim, nije otišlo, a cena takvog projekta trenutno prevazilazi naše mogućnosti, kažu analitičari. Iako je sporan novac, mnogi primećuju da se evropski “eurofajter” u poslednje vreme kod nas često reklamira u specijalizovanim časopisima.

- “Eurofajterovi” avioni su jako dobri, ali su za naše uslove preskupi. Za novac koji bismo odvojili za jedan njihov mogli bismo da kupimo dva odlična putnička aviona - kaže za “Blic” jedan od stručnjaka koji je želeo da ostane anoniman.
Okvirna cena sličnih aviona na tržištu se kreće od 60 miliona, pa do preko 100 miliona dolara. Cenu dodatno podiže i to što se nijedan ugovor o kupovini ne potpisuje bez ugovora o rezervnim delovima.

- Pokazalo se da je u nekoliko zemalja “eurofajterov” avion ponuđen po ceni od 60 do 70 miliona dolara. Ali važnije od ukupne svote jeste i to na koji način plaćate. Na primer, “migovi 21“, koji su kupovani od ‘60-ih do ‘80-ih godina, plaćani su robom, što je za tadašnju državu bilo veoma povoljno. Već za avione “mig-29” krajem ‘80-ih godina Rusi su tražili keš. To je ozbiljno političko-ekonomsko pitanje - kaže za “Blic” vojni analitičar Aleksandar Radić.

Vazduhoplovni novinar Petar Vojinović navodi za naš list da će “Eurofajter” imati svoj štand i na predstojećem aeromitingu u Batajnici.

- Sve odluke koje se odnose na prodaju njihovih aviona u Srbiji “Eurofajter” će doneti posle aeromitinga i u zavisnosti od raspisivanja i toka budućeg zvaničnog tendera za nabavku aviona koji će raspisati naša vojska kad god se to desi. Skoro svi proizvođači borbenih aviona pokazali su interes za učešće na tom tenderu, osim švedskog “Gripena”, a svi su imali i zvanične prezentacije. Sada je država na potezu da konkretizuje zahteve i označi početak zvaničnog nadmetanja - navodi Vojinović.

Za optimalno opremanje jedinica Vazduhoplovstva, prema rečima Aleksandra Radića, bilo bi potrebno nabaviti bar 20 aviona, što košta bar milijardu evra.
- Nije reč samo o novcu koji treba dati za kupovinu aviona, već su tu i cena eksploatacije i održavanja letelice. A vojni budžet trenutno iznosi oko pola milijarde evra, uz realnu opasnost da će pri predstojećem rebalansu budžeta biti smanjen - navodi Radić.

Prelazno rešenje do stvaranja uslova za kupovinu modernih aviona bi, kako kaže, trebalo tražiti u projektima koje je realno moguće ostvariti. Jedan od njih je modernizacija eskadrile aviona G-4 “galeb”.

- Radni vek aviona “mig-21” moramo kako znamo i umemo da produžimo do kraja dekade - zaključuje naš sagovornik.


Poslednja nabavka pre četvrt veka

U Vojsci Srbije zvanično je na brojnom stanju oko 80 borbenih aviona od kojih su najmodernija tri „mig-29“, nabavljena 1987. a remontovana 2008. i 2009. Većini ostalih aviona nabavljenih između šezdesetih i devedesetih godina uskoro ističe rok trajanja. I sam general-major Ranko Živak, komandant ViPVO, nedavno je u intervjuu za “Blic” upozorio da Srbiji ako se u narednim godinama ništa ne preduzme na opremanju Vazduhoplovstva, preti opasnost da ostane bez pojedinih vrsta avijacije jer je vek upotrebe lovaca „mig-21“ pri kraju.

Ja bih možda novac uložio u Novi avion - :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=ginHnX7MYpI

http://www.youtube.com/watch?v=vIxhH6KH3QY

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 11:11
od methane.master
Geza napisao:Milan Milutunović prodao 4 Grčkoj.
Preduhitrio si me. ;) Nikako nisam mogao da iskopam članak. Ne treba napominjem da ni jedan jedini cent od ovoga nije legao na račun države. I naravno posle nikom ništa. :thumbdown:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 11:23
od dragvorl
Gezo, mislim da projekat kao sto je Novi avion Srbija u ovakvoj situaciji kakva je danas u svetu nema sanse da zavrsi.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 11:26
od nikaragva
Kako su se punili vodom, odnosno gde ovi avioni sto su dosli da gase pozar?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 11:29
od djiuliju
Na aerodromu, imas stranu dve ispred

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 12:03
od Heineken
dragan napisao:o na sta li ce to liciti...

a onda ce biti organizovana auto trka na pisti izmedju stojadina iz 86. i 307ice iz 2005.
Zasto mislis da ce biti lose?
Pa na nedavnom Red Flagu Indijci su se mlatili sa amerima upravo sa 21-cama ( modernizovanim :mrgreen: ) i sto je najbolje imali su vise uspeha od F-16 :D

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 12:47
od NexT
Geza napisao:Milan Milutunović prodao 4 Grčkoj.
O zapetljanosti "poslova s vojskom" na specifičan način govori i slučaj "kanadera", onaj koji je pre izbora objašnjavao Milan Milutinović (koji je tvrdio da je neke "kanadere" prodao na molbu JAT-a, a da buku pravi crnogorska mafija koja je htela da proda te iste avione). U taj slučaj bile su upletene dve vojske, dva šefa države, bar jedan ministar i dve posredničke agencije. Po pisanju grčke štampe moglo se tada zaključiti da postoje mućke prilikom nelegalnog prenosa novca iz SRJ u Grčku i Kipar, kao i utaje u aferi prodaje kanadera (8 miliona 400.000 dolara). Reč je o četiri aviona tipa CL-215 canadair, specijalizovana za gašenje požara, vlasništvo počivše SFRJ. Jula 1992. godine preuzeo ih je JAT ugovorom o prenosu sredstava sa Saveznim sekretarijatom za pravosuđe i upravu. Do oktobra 1995. godine - dakle uoči Dejtonskog sporazuma - avioni leže na Surčinu, a onda se kradom prebacuju za Solun i Eleusinu, pod lažnim češkim oznakama. Avione je od JAT-a preuzela kiparska firma "Stigman Air Support Ltd" u vlasništvu jednog Grka i jednog Jugoslovena. Zbog ekonomske blokade Jugoslavije posao je obavljan preko posrednika. Kuknjava Vojske Jugoslavije u pismu grčkoj armiji da su avioni u stvari njeni i da se mogu prodati samo preko ovlašćene (privatne) firme "Target" ignorisana je i februara 1997. godine; grčka država dobila je 4 aviona, 13 rezervnih motora i oko tri i po hiljade komada raznovrsne opreme. Grčka štampa je tvrdila da su tamošnje državne pare potrošene na avione čiji je vlasnik neko drugi (VJ) i podsećala na to da i ostale republike stare Jugoslavije polažu pravo na deo od prodaje tih letelica, koje su u stvari imovina bivše federacije itd.
http://www.vreme.com/arhiva_html/475/03.html
svaka nam cast. Nema sta nismo usrali...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 13:25
od Floyd
Eh da je samo to...tek kad se malo zainteresujes, shvatis koliko je love baceno a koliko nestalo.

Evo jos primera koji ima i veze sa ovom temom...http://www.zeljava.com/
Cena izgradnje se procenjuje od 4-8 MILIJARDI $ a baza nikada nije ni koriscena za ono zasta je napravljena. Dignuta je u vazduh '92 godine.
Postoje prognoze da bi bez tog i slicnih, nepotrebnih, ulaganja za vojsku, Jugoslavija vec '70ih imala standard Austrije.

Glupom narodu sve to nije vazno. Vazno je da je hleb nekad bio 3 dinara a ulje 10.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 13:30
od NexT
Ma nisu problem sedamdesete nego devedesete... tuzne i nesretne... Msm, ok, sistemski je sve problem, ali i 80ih se zivelo prilicno ok...

Doduse, mi smo i 90ih ziveli bolje nego danas... Iako danas radimo duplo vise...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Avg 2012, 13:38
od Floyd
Imaju veze i '70. jer su godine posle II sv. rate dale svima mogucnost da dobro zarade.
Mnoge zapadnoevropske drzave i dan danas zive od toga sto su tih godina pametno investirale ;)