Stranica 55 od 172
Re: Akumulatori
Poslato: 08 Dec 2016, 22:04
od reb0rn
nuk napisao:Ne može da se puni sa 40A, prosto. Mnogo je razloga zašto je tako.
A sto ne moze na 5min posle paljenja ako je aku prazan?
ja se secam da sam na astri davno kod jednom majstr elektricara bas to mi merio bilo 36A ka akomulatoru (slinuo klemu od alternatora i spojio analogni merac izmedju njega i aku), akumulator je bio 20% pun, alternator oslabljen, verujem da je bio 100% ok (bile su lose 2 diode) da bi ga cak punio sa 50A
na tom auto akumulatori su trajali 5 godina... tada sam imao drugi problem ali to je druga prica
I da bas sam mog postara pitao jel ima problem sa paljenjem, jer cima vozilo po 500m parkira i nosi obicnu postu u 6-7 zgrada pa opet preparkira, i kaze nema problema sa paljenjem, znaci ipak dosta zavisi kako je dizajniran alterbator ili regulator pre svega
Re: Akumulatori
Poslato: 17 Dec 2016, 14:22
od MiloshNBG
Bio sam kod majstora danas, na zimskom pregledu vozila, rezultat pregleda, moram da menjam akumulator Na pola snage mi je, na srecu ga vozim svaki dan pa mi nece crci bas brzo, ali kaze majstor prvi jaci mraz dobre su sanse da crkne.
Dakle, koji akumulator da uzmem od 60mAh? Koliko jaci moze da stane u kuciste? Oni su mi predlozili Vartu za 10800 dinara sa ugradnjom. Majstor mi je rekao da se Varta prolosila i da je on za svoj VW uzeo Toplu... Koja je treca opcija, Energizer?
U Beo-caru mi nude neki FIAMM italijanski akumulator... jel neko ima iskustva sa njima?
Re: Akumulatori
Poslato: 17 Dec 2016, 14:36
od Martin
Ja ti predlažem Exide (imam na oba auta, na JTD traje od januara 2013).
Čuo sam da su se i Fiamm pokazali sasvim solidno.
Na kraju, ako budeš u popriličnoj dilemi, uzmi onaj koji sa sobom nosi najdužu garanciju.

Re: Akumulatori
Poslato: 17 Dec 2016, 15:20
od dragvorl
Ako mislis da uzmes veci kapacitet mislim da to nema puno smisla.
Re: Akumulatori
Poslato: 17 Dec 2016, 15:59
od pedja
Na službenoj Fabiji je otišao Fiamm posle manje od dve godine.
Garancija je odbijena jer je napon manji od propisanog od onog u garantnom listu (u uslovima). To bi značilo da je neispravna instalacija, odnosno da vuče struju itd. Još kada bi onaj auto imao šta da povuče struju
Nismo hteli da se mlatimo sa garancijom, akumulator je prodat i uzeta je Varta.
Kada se setim, proveriću kod električara.
Dosta ljudi kaže da su oni Renault HiLife akumulatori odlični (video sam jednog i u Golfu, verovali ili ne

). Mislim da je to Tudor, ali eto...
U jednoj od radnji mi rekoše i da je Duracell odličan, ali mu je i cena takva.
Re: Akumulatori
Poslato: 17 Dec 2016, 16:56
od dragvorl
Pa ni ti Renault nisu bas jeftini, bar ovde gde sam gledao.
Re: Akumulatori
Poslato: 17 Dec 2016, 17:17
od Heinz
Tudor = Exide
Re: Akumulatori
Poslato: 17 Dec 2016, 17:21
od dusman
Exide premium i ne razmisljajte, bar dva put godisnje ga stavite na punjac bilo bi najbolje 3-4 puta.
Dudor je isto sto i Exide samo se pravi u Spaniji.
Uzmite vi koji imate malo starije automobile, malo vece po ah od onih fabricki propisanih iz dosta razlika.
Inace aku birajte po startnoj snazi ne po ah. Najbitnije je da sto lakse i brze startujete motor.
Re: Akumulatori
Poslato: 17 Dec 2016, 17:29
od Martin
@Dusman
Slažem se za sve što si napisao, a natočito po startnoj snazi.
Ali nema potrebe stavljati toliko često aku na punjač. Dovoljno je 1 godišnje (po potrebi, ako oslabi i to pred zimu).
Re: Akumulatori
Poslato: 17 Dec 2016, 18:17
od MiloshNBG
Re: Akumulatori
Poslato: 17 Dec 2016, 20:34
od MiloshNBG
Trenutno je Bosch S4 60Ah 540A
http://www.beo-car.rs/bosch-akumulator- ... a-s4-desno
Ovo mi je neki uzi izbor... uz ona dva gore
3) Varta Blue Dynamic 12V 60Ah 540A
http://www.akumulator-shop.rs/kategorij ... a-detaljno
4) FIAMM Akumulator 12V 60Ah 540A TITANIUM PRO 36 desno+
http://www.beo-car.rs/akumulator-12v-60 ... um-desno-1
P.S. izvinjavam se na duplom postu
Re: Akumulatori
Poslato: 19 Dec 2016, 19:22
od reb0rn
Ko to zna ko je kriv ili majmun koji projetuje alternator ili proizvodjac akumulatora
Ja sa na mom Corsi D 2008 zakljucio da uspe tek da nadopuni aku 90% posle sat i po voznje, jednostavno kad je aku iznad 25% napunjenosti puni ga sa veoma niskom amperazom oko par ampera, tek ako napunjenost padne na 10% puno ga sa 30A ali to traje jako kratko tek toliko da ga dopuni do 15% (a bilo bi logicno da ga sa jacom srujom dopuni bar do 60% ako ne i vise!)
Jednostavno posle duze voznje ili punjenja punjacem, aku se nakon 10 dana isprazni do 20-25% napunjenosti ako su kilometraze 4-15km, jednostavno majmuni dizjaniraju i aku i akomulatre, to tvrdim za moj marelli alternator na corsi, u dobu kad komjuteri caruju oni ne mogu da prilagode punjenje gradckoj voznji a jedan punajc od 20e radi bolji posao od alternatora koji kosta 300e (ko je ovde lud) ???
Re: Akumulatori
Poslato: 19 Dec 2016, 19:27
od dragvorl
A jel tebi sve ispravno na autu sto se alternatora tice?
Re: Akumulatori
Poslato: 20 Dec 2016, 08:04
od dusman
Martin napisao:@Dusman
Slažem se za sve što si napisao, a natočito po startnoj snazi.
Ali nema potrebe stavljati toliko često aku na punjač. Dovoljno je 1 godišnje (po potrebi, ako oslabi i to pred zimu).
Treba veruj mi, ukoliko hoces da ti maksimalno moguce traje isti, a pogotovu onaj ko ima kratke relacije u gradu, zlo za akumulator je to.
Jer se tada vise isprazni paljenjem nwgo sto dopuni a uzmi jos da ne radi dobro svima alternator ih ima tu sto sta sto utice na praznjenje, pa nekad dijalicu neku zaboravis, cas posla problem.
Vidite akumulatori ne stradaju zimi nego leti, njih ubija toplota i ispraznjenost a to ne pokazuju leti jer im nije potrebna velika struja ako hoces da ga upalis na +30, ali ono sto mu radis leti tek se vidi zimi.
Dakle leti stradaju, zimi se pokazuje kako su odrzavani tokom godine(prolece, leto, jesen).
Vidi, ne moras nijednom da ga napunis tada ce ti mozda i to veliko mozda ukoliko ti je auto kompletno u odlicnom stanju sto se tice alternatora trajati do garancije tj tik iza, ali ako bi zeleo da ti traje aku sto duze, onda je neophodno da se puni bar 3 puta a pozeljno bi bilo i 4.
Nije samo bitno koliko ti je pun aku, mnogo je bitnije skinuti olovo sulfat nego sama napunjenost aku.
Kad je na punjacu propisanom snagom olovo sulfat nestaje, pojavljuje se samim radom akumulatora u manjoj ili vecoj kolicini zavisi u kakvim uslovima radi sam akumulator.
Dopunjavanje akumulatora kroz alternator nece unistiti na vreme olovo sulfat i aku ce krace trajati.
Naravno i to je opcija za nekog koga mrzi ili ga bas briga koliko ce mu aku trajati.
Ono gore sto sam napisao vazi za one koji zele sto vise da sacuvaju akumulator tj da najduze moguce traje isti.
Pozdrav.
Re: Akumulatori
Poslato: 21 Dec 2016, 12:39
od carov2
Danas na Audiju zamenjen akumulator, mogao je stari još da se cedi, ali je ipak auto počašćen. Stavljena Varta Silver serija, 100Ah, 830A.