Stranica 55 od 124
Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 13:04
od ljubitelj
veljabandit napisao:Da li moze neko da mi odgovori na jedno prosto pitanje... koliko moze da utice na krajnji rezultat max snage to da li u auto koji se vrti na valjcima duva jedan ili dva ventilatora...
Normalna promena max snage kod atmo motora se krece do 15% zavisno od spoljnih klimatskih uslova, pre svega temperature vazduha.
Kod turbo motora sa elektronskom regulacijom snaga se po zelji proizvodjaca "namesti" na odredjeni ciljni opseg koji se onda odrzava putem regulacije i povratne sprege.
Snaga je sporedna kategorija na merenju inace kod turbo motora.
Pri bilo kom merenju obaveza je da se navedu radni parametri okruzenja u kome se meri nesto. Osim toga da li duva 1,2, 3 ...ventilatora vazniji podatak je koliko protok m3 omogucavaju.
Merenje na valjcima nije apsolutno, relativno pokazuje primenu na jednom istom autu pre i posle neke izmene u konstrukciji vozila. Bilo da je to motor, aerodinamicki dodaci, ili nesto trece.
Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 13:06
od Ji 4Tze
15% zavisi od temperature vazduha?
Na kom to motoru, iz 60ih godina?
Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 13:11
od Ivan
Pa mozda sa +60 na -30
Послато са GT-N7100
Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 14:06
od VVWOB
Ventilator/i u dyno sobi imaju zadatak da koliko je moguće pomere vruc vazduh koji se stvara oko motornog prostora i time omoguce usis hladnijeg vazduha u motor..
Da li je jedan/dva itd ne moze se odmah reci sta je bolje, postoje različiti ventilatori, različite snage/veličine itd.
Ako se gleda sada taj aspekat onda uticaj ima temperatura u sobi u kojoj je dyno, njena velicina i mogućnost cirkulisanja vazduha, odvod izduvnih gasova itd.
Kao sto @ljubitelj reče, rezultati na dyno-u nisu apsolutni i zavise od mnogo parametara, a od kojih je jedan i cirkulisanja vazduha..
Razlika u merenjima, po onome sto ja znam, najmanje moze doci od faktora jedan ili dva ventilatora. ( različiti vremensku uslovi, gume, gorivo, "baždarenost" dinamometra-glavni razlog itd vec u kombinaciji daju različite vrednosti)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 14:29
od ljubitelj
Ji 4Tze napisao:15% zavisi od temperature vazduha?
Na kom to motoru, iz 60ih godina?
Bilo kom, 10% je redovno na merenjima koje sprovode fabrike ili se testira namenski a ponekad i vise.
Zato sam i napisao do.
Promena nadmorske visine utice i na 20% promene.
To je karakteristika promene vazduha sa temperaturom i visinom i na sve atmo motore utice.
Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 15:03
od Ji 4Tze
Aha, sad je već 10.... s kojim ubrizgavanjem, karburatorom?
Hoćeš da kažeš da npr. na Kopaoniku na 6800 o/min motor u mom autu ima 112KS a kad odem na more ima 140KS?
Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 15:05
od Ivan
Obustavi paljbu, pascemo na 5%
Послато са GT-N7100
Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 15:14
od nidza
HP Loss = (elevation x 0.03 x horsepower @ sea level)/1000
Kopaonik 1600m:
1600 x 0.03 x 120 / 1000 = 5.76

Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 16:00
od nidza
Ovo je samo neka aproksimacija koju sam našao na netu. Ne mora da znači da je tačna, prema tome, slobodno nastavite diskusiju.

Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 16:24
od Xepoj87
U stvari imam 150ks, nego ovi dusmani stavili dva ventilatora, da bi ispalo 191
Sent from my Sony
Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 16:27
od veljabandit
Ljubitelj - dobro si napisao za protok vazduha, na to sam i mislio ali sam banalizovao pa napisao 1 ili 2 ventilatora...ali svakako cirkulisanje vazduha je bitna stavka i uticace na rezultate.
E sad, naravno da ti rezultati nisu apsolutni a dyno ima svoju svrhu radi uporedjivanja rezultata posle neke modifikacije te se zapravo cudim onima koji posle jednih valjaka odu na neke druge, dobiju drugacije rezultate jer su i sami uslovi merenja bili drugaciji pa onda nastaje situacija koja se karakterise da je neko nekoga slagao, prevario i sl....a auto zapravo ide bolje, dakle realan problem ne postoji?!
Ali, o cemu bi mi onda pisali da postoji samo jedna vrsta dyno valjaka

Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 16:28
od veljabandit
Xeroj87 - dakle prevara ipak postoji

Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 16:35
od Xepoj87
Naravno

Jos sam merio na 45 stepeni, bez klime u prostoriji... Idem sada na 10 stepeni da merim, bici jaci od 320 cdi
Sent from my Sony
Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 16:42
od veljabandit
Idi u Budvu u januaru, nadmorska je isto bitna

Re: Chip-tuning
Poslato: 16 Okt 2015, 17:00
od Xepoj87
Eee, i tu sam izgubio 20ks, ovo u Uzicu
Sent from my Sony