Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
https://youtu.be/tNqqOmN9XPs
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Nema odgovora šta se dešava sa avionima Air Serbije
Juče ujutro (27. jul) se ponovila situacija koja se u poslednje vreme učestalo javlja kod domaćeg avio prevoznika. Dva od osam aviona Airbus A319, koji čine okosnicu flote našeg nacionalnog avio prevoznika, kao i jedan ATR72 nisu bili na svojim polaznim pozicijama za obavljanje letova. Razlozi su nepoznati, jer u ovoj avio kompaniji tradicionalno odbijaju da odgovore na pitanja koje im upućuje Aviatica.
Prema informacijama do kojih se može doći jednostavnim praćenjem kretanja aviona preko sajta Flightradar24 utvrdili smo da avion A319 registarske oznake YU-APD već drugi dan nije u saobraćaju, a na prvom planiranom jutarnjem letu nije bilo ni njegovog parnjaka YU-APA.
Osim ova dva aviona na nebu nije bilo ni YU-ALT (ATR72) koji je juče tokom prepodneva ostao u Beču zbog čega je let JU601 iz Beča za Beograd bio otkazan, a da bi se svi putnici prevezli u Beograd popodnevni let Air Serbije za Beč obavio je avion Boeing 737 iz stare Jatove flote i sa brendom Avioleta koji se koristi za čarter saobraćaj.
Izvor: Flightradar24, Avion YU-ALT se nakon kvara u Beču vratio tokom noći u Beograd prazan
Na sreću po Air Serbiju čarter saobraćaja ove godine i nema baš onoliko koliko je planirano, pa su stari Jatovi avioni gotovo uvek dostupni da uskoče kao zamena na redovnim linijama koje bi trebalo da obavlja „podmlađena i poboljšana“ flota.
Dva od četiri stara Boeinga juče ujutro su bili na zameni umesto novih Airbusova, zbog čega je čarter let za Skijatos kasnio tri i po sata dok je nedostatak jednog ATR-a izazvao kašnjenje leta JU230 za Zagreb od dva i po sata.
Ovakvi događaji su svojstveni svim velikim avio kompanijama koje obavljaju intenzivan saobraćaj, ali je Air Serbia specifična po tome što se njoj ovakvi događaji dešavaju u veoma velikom broju slučajeva.
Samo je avion ATR72 sa registarskom oznakom YU-ALT u poslednja četiri meseca, prema našim saznanjima, imao sedam ispadanja iz saobraćaja, a pitanje je koliko ih je bilo pre tog posmatranog perioda. Ovaj je avion bio razlog za otkazivanje leta JU170 ka Podgorici 14. aprila, da bi samo sedam dana kasnije, sa iste linije, bio vraćen na beogradski aerodrom nakon poletanja.
Vraćanje aviona na polazni aerodrom se, inače, veoma često dešava sa avionima Air Serbije što je dosta čudno, jer to znači da se nešto tokom leta desilo, pošto je avion prema procedurama pre poletanja morao biti proveren te ispravan. Samo je YU-ALT imao tri povratka na aerodrom nedugo nakon polaska. Osim pomenutog na letu za Podgoricu, avion se vratio sa leta za Zagreb i to već od Rume 23. maja kao i sa leta za Skoplje 8. juna.

Od kraja aprila do danas u Air Serbiji se desilo najmanje 12 ovakvih čudnih povrataka. Četiri povratka nedugo nakon poletanja imao je i avion ATR72 sa registracijom YU-ALP. Iz naše evidencije se može zaključiti da je ovaj avion najproblematičniji sa čak devet registrovanih „problema“ u poslednja četiri meseca. YU-ALV je u istom periodu ispadao pet puta, YU-ALU četiri dok su YU-ALN i YU-ALO po tri puta zatajili. Ovaj potonji je poslednji put imao problem 23. jula zbog čega je do juče bio u hangaru kada je obavio „let u zoni aerodroma“ što ukazuje na ozbiljniji kvar, posle čijeg otklanjanja avion mora da bude testiran u letu.
Iz saobraćaja su vanredno i iz nepoznatih radova „skidani“ i drugi avioni iz flote Air Serbije. Airbus A319 se, sa ova dva današnja slučaja i ukupnih 18 za četiri meseca svrstao na neslavno drugo mesto. Čak je i iznajmljeni slovenački Bombardier CRJ900 zabeležio zapaženi rekord: tri puta za mesec dana. Najmanje su ispadali iz saobraćaja avioni Airbus A320 (2 puta) i Boeing 737 (3 puta).
Kada se slična serija ispadanja ATR aviona Air Serbije desila na jesen prošle godine Aviatica se obratila pitanjima kako Air Serbiji tako isto i Direktoratu. Zanimalo nas je da li je Direktorat upoznat sa neobično velikim brojem događaja i da li će zbog toga biti preduzete određene mere. Tada nam je odgovoreno sledeće:
„U kontinuiranom nadzoru koji sprovodi Direktorat civilnog vazduhoplovstva nad svim vazduhoplovnim subjektima (nosiocima dozvola i ovlašćenja) u obavljanju odobrenih delatnosti civilnog vazdušnog saobraćaja, a prema svim propisanim merodavnim parametrima koji se prate, nije došlo ni do jednog vanstandardnog odstupanja, koje bi zahtevalo vanredno postupanje Direktorata. Ova konstatacija se odnosi i na operatora “Air Serbia”, vezano za pomenute tehničke otkaze (kvarove), niti na floti ATR niti na pojedinačnom avionu“.
Od Air Serbije smo povodom poslednjih događaja sa flotom tražili komentar i pitali smo kada bi moglo da se očekuje rešenje problema regionalne flote, koja je, više nego očigledno najslabija karika. Nismo dobili nijedan odgovor.
Izvor: AVIATICA
Iz teksta se moze videti da su najpouzdaniji avioni u floti Er Srbije - B737 i da sluze za carter letove i kada god Busevi i ATRovi iskoce iz saobracaja.
Menadzeri Er Srbije su u zimskom redu letenja planirali mesecni nalet za avione tipa Boeing 0 (nula) sati, i ako su i prosle i predprosle godine avioni B737 imali mesecni izvrseni nalet 300 sati van sezone
Koji je moron iz menadzmenta dosao na ovu ideju - ne zna se.
Na osnovu toga je doneta odluka da se dva 737 prizemlje, a visak posada otpusti.
Posade su otpustene. Sada vide da bez Boinga nece moci, pa ih jos uvek ne salju na otpad, a otpustene pilote zovu nazad.
Smehotresna olimpijada
Juče ujutro (27. jul) se ponovila situacija koja se u poslednje vreme učestalo javlja kod domaćeg avio prevoznika. Dva od osam aviona Airbus A319, koji čine okosnicu flote našeg nacionalnog avio prevoznika, kao i jedan ATR72 nisu bili na svojim polaznim pozicijama za obavljanje letova. Razlozi su nepoznati, jer u ovoj avio kompaniji tradicionalno odbijaju da odgovore na pitanja koje im upućuje Aviatica.
Prema informacijama do kojih se može doći jednostavnim praćenjem kretanja aviona preko sajta Flightradar24 utvrdili smo da avion A319 registarske oznake YU-APD već drugi dan nije u saobraćaju, a na prvom planiranom jutarnjem letu nije bilo ni njegovog parnjaka YU-APA.
Osim ova dva aviona na nebu nije bilo ni YU-ALT (ATR72) koji je juče tokom prepodneva ostao u Beču zbog čega je let JU601 iz Beča za Beograd bio otkazan, a da bi se svi putnici prevezli u Beograd popodnevni let Air Serbije za Beč obavio je avion Boeing 737 iz stare Jatove flote i sa brendom Avioleta koji se koristi za čarter saobraćaj.
Izvor: Flightradar24, Avion YU-ALT se nakon kvara u Beču vratio tokom noći u Beograd prazan
Na sreću po Air Serbiju čarter saobraćaja ove godine i nema baš onoliko koliko je planirano, pa su stari Jatovi avioni gotovo uvek dostupni da uskoče kao zamena na redovnim linijama koje bi trebalo da obavlja „podmlađena i poboljšana“ flota.
Dva od četiri stara Boeinga juče ujutro su bili na zameni umesto novih Airbusova, zbog čega je čarter let za Skijatos kasnio tri i po sata dok je nedostatak jednog ATR-a izazvao kašnjenje leta JU230 za Zagreb od dva i po sata.
Ovakvi događaji su svojstveni svim velikim avio kompanijama koje obavljaju intenzivan saobraćaj, ali je Air Serbia specifična po tome što se njoj ovakvi događaji dešavaju u veoma velikom broju slučajeva.
Samo je avion ATR72 sa registarskom oznakom YU-ALT u poslednja četiri meseca, prema našim saznanjima, imao sedam ispadanja iz saobraćaja, a pitanje je koliko ih je bilo pre tog posmatranog perioda. Ovaj je avion bio razlog za otkazivanje leta JU170 ka Podgorici 14. aprila, da bi samo sedam dana kasnije, sa iste linije, bio vraćen na beogradski aerodrom nakon poletanja.
Vraćanje aviona na polazni aerodrom se, inače, veoma često dešava sa avionima Air Serbije što je dosta čudno, jer to znači da se nešto tokom leta desilo, pošto je avion prema procedurama pre poletanja morao biti proveren te ispravan. Samo je YU-ALT imao tri povratka na aerodrom nedugo nakon polaska. Osim pomenutog na letu za Podgoricu, avion se vratio sa leta za Zagreb i to već od Rume 23. maja kao i sa leta za Skoplje 8. juna.

Od kraja aprila do danas u Air Serbiji se desilo najmanje 12 ovakvih čudnih povrataka. Četiri povratka nedugo nakon poletanja imao je i avion ATR72 sa registracijom YU-ALP. Iz naše evidencije se može zaključiti da je ovaj avion najproblematičniji sa čak devet registrovanih „problema“ u poslednja četiri meseca. YU-ALV je u istom periodu ispadao pet puta, YU-ALU četiri dok su YU-ALN i YU-ALO po tri puta zatajili. Ovaj potonji je poslednji put imao problem 23. jula zbog čega je do juče bio u hangaru kada je obavio „let u zoni aerodroma“ što ukazuje na ozbiljniji kvar, posle čijeg otklanjanja avion mora da bude testiran u letu.
Iz saobraćaja su vanredno i iz nepoznatih radova „skidani“ i drugi avioni iz flote Air Serbije. Airbus A319 se, sa ova dva današnja slučaja i ukupnih 18 za četiri meseca svrstao na neslavno drugo mesto. Čak je i iznajmljeni slovenački Bombardier CRJ900 zabeležio zapaženi rekord: tri puta za mesec dana. Najmanje su ispadali iz saobraćaja avioni Airbus A320 (2 puta) i Boeing 737 (3 puta).
Kada se slična serija ispadanja ATR aviona Air Serbije desila na jesen prošle godine Aviatica se obratila pitanjima kako Air Serbiji tako isto i Direktoratu. Zanimalo nas je da li je Direktorat upoznat sa neobično velikim brojem događaja i da li će zbog toga biti preduzete određene mere. Tada nam je odgovoreno sledeće:
„U kontinuiranom nadzoru koji sprovodi Direktorat civilnog vazduhoplovstva nad svim vazduhoplovnim subjektima (nosiocima dozvola i ovlašćenja) u obavljanju odobrenih delatnosti civilnog vazdušnog saobraćaja, a prema svim propisanim merodavnim parametrima koji se prate, nije došlo ni do jednog vanstandardnog odstupanja, koje bi zahtevalo vanredno postupanje Direktorata. Ova konstatacija se odnosi i na operatora “Air Serbia”, vezano za pomenute tehničke otkaze (kvarove), niti na floti ATR niti na pojedinačnom avionu“.
Od Air Serbije smo povodom poslednjih događaja sa flotom tražili komentar i pitali smo kada bi moglo da se očekuje rešenje problema regionalne flote, koja je, više nego očigledno najslabija karika. Nismo dobili nijedan odgovor.
Izvor: AVIATICA
Iz teksta se moze videti da su najpouzdaniji avioni u floti Er Srbije - B737 i da sluze za carter letove i kada god Busevi i ATRovi iskoce iz saobracaja.
Menadzeri Er Srbije su u zimskom redu letenja planirali mesecni nalet za avione tipa Boeing 0 (nula) sati, i ako su i prosle i predprosle godine avioni B737 imali mesecni izvrseni nalet 300 sati van sezone
Koji je moron iz menadzmenta dosao na ovu ideju - ne zna se.
Na osnovu toga je doneta odluka da se dva 737 prizemlje, a visak posada otpusti.
Posade su otpustene. Sada vide da bez Boinga nece moci, pa ih jos uvek ne salju na otpad, a otpustene pilote zovu nazad.
Smehotresna olimpijada
Re: Vazduhoplovi
Za to vreme su mehaničari iz Jat tehnike na pečalbi po Švedskoj, Poljskoj i kojekude, maltene organizovano, da bi došli nekako do kinte.
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Vazduhoplovi
Da li je moguće?
Za očekivati je da će jedan od Buseva možda negde da rokne, ako poleti? Mislio sam da je u zdravstvu najgore....

Za očekivati je da će jedan od Buseva možda negde da rokne, ako poleti? Mislio sam da je u zdravstvu najgore....
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Ovo je clanak od pre 4 meseca - nema nista novije zanimljivo? 
https://www.aviatica.rs/nema-odgovora-s ... r-serbije/

https://www.aviatica.rs/nema-odgovora-s ... r-serbije/
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Vazduhoplovi
^ Procitaj sve ispod:
"izvor: Aviatica", to je novo
Sad nemaju posade jer su ih otpustili pre oko mesec dana
"izvor: Aviatica", to je novo
Sad nemaju posade jer su ih otpustili pre oko mesec dana

Vazduhoplovi
“Iz teksta se moze videti da su najpouzdaniji avioni u floti Er Srbije - B737”
Pa da li ste vi normalni...
Pa da li ste vi normalni...
Re: Vazduhoplovi
Jesu. Kum mi radi u JAT tehnici. Busevima je nešto crkavalo oko presurizacije. Mnogo komplikovan sistem na Busevima. Noću ih dižu da spreme nekako Buseve za dnevni saobraćaj, a Air Serbia ne plaća JAT tehnici ništa. Ni dinar.Laki021 napisao:“Iz teksta se moze videti da su najpouzdaniji avioni u floti Er Srbije - B737”
Pa da li ste vi normalni...
@zuzazu:
Steva se potukao s ciganima i slomio ruku, sad imaju najiskusnijeg na 737 van radnog mesta. Ludak. Inače istina je za otkaze posadama.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Vazduhoplovi
Cozmo, to nema nikakvog smisla.
Osim ako ti Boeing-zi nisu naprasno postali pouzdaniji od kako su prestali da budu glavne letelice AS oni su poprilicno nepouzdani. Dok su oni bili glavni, letovi su stalno kasnili i otkazivani zbog kvarova aviona. Od kada su nabavili AB, jako su tacni i pouzdani, mislim da je jasno koji su pouzdaniji.
Bas njih taj sistem presurizacije ebe i Boeing-zi AS su nebrojeno puta prinudno sletali zbog kvara ili alarama tog sistema.
AB ima dosta prijatniji sistem presurizacije, te putnici imaju manje problema sa usima, koji je komplikovaniji, ne znam.
Zamisli koji bi to bio skandal da su 30god stari avioni pouzdaniji od skoro novih, AB bi mogao da zatvara radnju a svi koji nabavljaju nove avione blesavi.
Sta je pravi razlog penzionisanja Boeing-a AS-a, dosao im je na red veliki remont koji je trebao da kosta jako mnogo, te su odlucili da to ne rade jer je neisplativo. Logicno, ako nema aviona, ni posada im ne treba, nece ih drzati za ukras...
Dakle niko tu nije ni glup ni lud sto je to uradjeno.
Osim ako ti Boeing-zi nisu naprasno postali pouzdaniji od kako su prestali da budu glavne letelice AS oni su poprilicno nepouzdani. Dok su oni bili glavni, letovi su stalno kasnili i otkazivani zbog kvarova aviona. Od kada su nabavili AB, jako su tacni i pouzdani, mislim da je jasno koji su pouzdaniji.
Bas njih taj sistem presurizacije ebe i Boeing-zi AS su nebrojeno puta prinudno sletali zbog kvara ili alarama tog sistema.
AB ima dosta prijatniji sistem presurizacije, te putnici imaju manje problema sa usima, koji je komplikovaniji, ne znam.
Zamisli koji bi to bio skandal da su 30god stari avioni pouzdaniji od skoro novih, AB bi mogao da zatvara radnju a svi koji nabavljaju nove avione blesavi.
Sta je pravi razlog penzionisanja Boeing-a AS-a, dosao im je na red veliki remont koji je trebao da kosta jako mnogo, te su odlucili da to ne rade jer je neisplativo. Logicno, ako nema aviona, ni posada im ne treba, nece ih drzati za ukras...
Dakle niko tu nije ni glup ni lud sto je to uradjeno.
Re: Vazduhoplovi
U mojoj firmi je poceo prelazak sa Boinga na Bus. Politicka odluka, verovatno. Za sada je oko 2/5 aviona Bus. Vazda stoje na platformi raskapotirani, a mi sa Boingom radimo njihove letove.
Nasi Boinzi su davani Arapskom Flynas u lizing, jer njihov Bus ne moze da leti tople i visoke aerodrome. Leteli su neko cudo na visini od 6000ft sa temperaturama preko 50C. Er Srbijinim Busevima se pregrevaju kocnice u Beogradu na 335ft visine tokom dugog taksiranja.
Kolegina firma u Singapuru je zamenila celu flotu Buseva Boinzima, bas zbog lose eksploatacije u regionu sa visokom vlagom i temperaturama.
Qatar je potpisao pismo cvrstih namera sa Boingom za 100 NG i MAXova kombinovo. 20 im stize odmah, a 60 u najkracem roku. Nisu zadovoljni performansama aviona u uslovima visokih temperatura.
Emirates razmislja o zameni cele flote samo sa 787 i 737 MAX.
Nije sve u godinama aviona ili opremljenosti istog, vec u odrzavanju.... Dzaba nasima Bus, kada ga mehosi nisu "savladali".
Nasi Boinzi su davani Arapskom Flynas u lizing, jer njihov Bus ne moze da leti tople i visoke aerodrome. Leteli su neko cudo na visini od 6000ft sa temperaturama preko 50C. Er Srbijinim Busevima se pregrevaju kocnice u Beogradu na 335ft visine tokom dugog taksiranja.
Kolegina firma u Singapuru je zamenila celu flotu Buseva Boinzima, bas zbog lose eksploatacije u regionu sa visokom vlagom i temperaturama.
Qatar je potpisao pismo cvrstih namera sa Boingom za 100 NG i MAXova kombinovo. 20 im stize odmah, a 60 u najkracem roku. Nisu zadovoljni performansama aviona u uslovima visokih temperatura.
Emirates razmislja o zameni cele flote samo sa 787 i 737 MAX.
Nije sve u godinama aviona ili opremljenosti istog, vec u odrzavanju.... Dzaba nasima Bus, kada ga mehosi nisu "savladali".
Re: Vazduhoplovi
@Laki
Radi li moj ili tvoj kum u JAT Tehnici? Eto, imam informacije iz prve ruke. Busevi se kvare non stop. Ali non stop. Ima mnogo više ispadanja Buseva nego Boeinga. Ove godine je 737 drastično više puta menjao Airbusa. Sistemi na Airbusu su laki za detekciju kvara, sam sistem beleži, ali su budi bog s nama za popravku. Boeing jednostavniji i brže se vrati u saobraćaj. Uostalom neki od prate ovde i iskusne posade pa vidimo da često Aviolet uskače umesto pokvarenih buseva. Ortak se prošle nedelje vraćao iz Pariza, dođe POKVAREN bus, Francuzi zabrane odlazak. Čekaju drugi, pokvari se prilikom starta motora (vibracije). Polete posle 7 sati. Eto, to je realnost Air Serbie.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Radi li moj ili tvoj kum u JAT Tehnici? Eto, imam informacije iz prve ruke. Busevi se kvare non stop. Ali non stop. Ima mnogo više ispadanja Buseva nego Boeinga. Ove godine je 737 drastično više puta menjao Airbusa. Sistemi na Airbusu su laki za detekciju kvara, sam sistem beleži, ali su budi bog s nama za popravku. Boeing jednostavniji i brže se vrati u saobraćaj. Uostalom neki od prate ovde i iskusne posade pa vidimo da često Aviolet uskače umesto pokvarenih buseva. Ortak se prošle nedelje vraćao iz Pariza, dođe POKVAREN bus, Francuzi zabrane odlazak. Čekaju drugi, pokvari se prilikom starta motora (vibracije). Polete posle 7 sati. Eto, to je realnost Air Serbie.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Vazduhoplovi
Da je to istina, AB odavno ne bi postojao. S druge strane realnost je drugacija, nose se ravnopravno s Boeing-om. Druga stvar je sto je pilotima Boeing zabavniji za letenje pa vole da favorizuju Boeing, to nije ni bitno.
Ne sumnjam ja da mozes nabrojati 100 slucajeva kada je AB AS-a izleteo iz sluzbe, kao sto mozes naci 100 slucajeva kada Boeing-zi izlecu iz sluzbe. Bilo bi interesantno videti koliko je cesto izletanje AB i Boeinga AS-a na 1000 sati leta, to bi bila vec druga prica. Pa dok su im Boeing-zi bili primarni avioni vise su bili na zemlji na popravci no u vazduhu, sad su bajagi odjednom super. To sto pises bi bila mnogo vise bila realnost AirBusa no AS-a. Kakve veze ima AS ako AirBus ne valja...
Ne sumnjam ja da mozes nabrojati 100 slucajeva kada je AB AS-a izleteo iz sluzbe, kao sto mozes naci 100 slucajeva kada Boeing-zi izlecu iz sluzbe. Bilo bi interesantno videti koliko je cesto izletanje AB i Boeinga AS-a na 1000 sati leta, to bi bila vec druga prica. Pa dok su im Boeing-zi bili primarni avioni vise su bili na zemlji na popravci no u vazduhu, sad su bajagi odjednom super. To sto pises bi bila mnogo vise bila realnost AirBusa no AS-a. Kakve veze ima AS ako AirBus ne valja...
Re: Vazduhoplovi
Kakve veze ima AS ako Airbus ne valja???
To znaci da onaj ko je donosio odluku nije imao plan, informacije, viziju.
Odluka je doneta samo da bi se unificirala flota sa manjinskim vlasnikom, tj. politicki ako se gleda data kapara u Slobino vreme.
Bez analize i bez mozga.
To znaci da onaj ko je donosio odluku nije imao plan, informacije, viziju.
Odluka je doneta samo da bi se unificirala flota sa manjinskim vlasnikom, tj. politicki ako se gleda data kapara u Slobino vreme.
Bez analize i bez mozga.
Vazduhoplovi
Znaci ispadne da su sve kompanije koje koriste AB bez informacija, vizije, plana?
Pa ima onda poprilicno mnogo takvih palih s kruske.
AirBus ispade jedna od vecih zavera danasnjice.
Pa ima onda poprilicno mnogo takvih palih s kruske.
AirBus ispade jedna od vecih zavera danasnjice.