Stranica 542 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 13:59
od zuzazu
Nisi svestan koliko si blizu istine.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 13:59
od Vladapetr
Objasni im Laki, šta bre pilot i mehaničar znaju o tome koji se ovde avion koliko kvari :D :D

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 14:12
od Laki021
Mnogo je upitnija njihova objektivnost nego njihovo znanje...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 14:15
od Vladapetr
Znači, opet lažu? Pa dokle ovo ide...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 14:16
od rade74
Zuzazu @ Koje su prednosti i mane Boinga i AB?


Sent from mTalk

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 14:19
od Laki021
Vladapetr napisao:Znači, opet lažu? Pa dokle ovo ide...

I ja se isto pitam!

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 14:20
od passenger
Cenu sluze ove cevčice? Iberlauf? :mrgreen:

Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 14:39
od zuzazu
Laki021 napisao: 12 Nov 2017, 14:19
Vladapetr napisao:Znači, opet lažu? Pa dokle ovo ide...

I ja se isto pitam!
Cozmo je par stranica ranije postovao emisiju o kapetanu sa 5 kontinenata. Leteo je xyz aviona, ali kada su mu ponudili skolovanje za Erbas - napustio je kompaniju. Laze i on : )
Passenger, to su static dischargeri.
Rade, kratko pitanje a odgovor bi bio jako dug.
Erbas je avion koji je izveden iz svog praoca - Boinga. Konstruktori su se izuzetno potrudili da posto poto stvore drugaciji avion. Islo se dotle da su kod Boinga svi prekidaci u polozaju "on" na dole a kod Erbasa na gore. Strahovit udarac za bezbednost. Mnoge radnje se izvrsavaju po automatizmu i kada nekome ko dolazi sa Busa kazes da ukljuci nesto, on to nesto zqpravo iskljuci.
Kao sto sam pisao, kocnice se obavezno pregrevaju.
Erbas je visi pa je za utovar prtljaga potreban poseban loader (koji se kupuje od Erbasa, jel te)
Erbas je 10 tona tezi pa su osiguranje, handling, landing fee, skuplji. Racunaju se po MTOW.
Kod Busa je uglavnom modularna tehnika. Ako nesto rikne kod Boinga, mehos skida deo, popravlja i vraca nazad. Kod Busa se skida ceo sklop, salje u Tuluz, vraca nazad, ugradjuje a Bus naplacuje uslugu.
Kontrole leta kod Busa su fly by wire i to je avion sa najvecim brojem post produkcijskih primedbi. Upravo na kontrole leta.
Masu stvari sa Busom nije moguce uraditi jer Bus ima prioritet nad pilotom.

Ni Boing nije bez mana. Kao prvu bi stavio sistem za presurizaciju mada su to malo sada uspeglali. Nepouzdan autothrottle (gas). Ima strahovitu snagu i ako pilot nema iskustvo i ne zna sta moze da ga ceka, ta velika snaga zapravo moze da mu bude neprijatelj (FlyDubai u Ukrajini). Prilicno zastareo dizajn kokpita.

I td, i td

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 14:49
od rade74
Hvala!

Sent from mTalk

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 14:54
od Ikac
Inače rekao bih da ni ovi AB u Air Srbiji u cvetu mladosti. Ako je verovati ovom sajtu https://www.planespotters.net/airline/Air-Serbia, prosečna starost A319 je 13.4 god. (najmlađi ima 10 god., najstariji 18), takođe i A320 ima prosek od 12 godina. Iskreno ne razumem se u starost aviona, tj. šta je za avion mnogo/malo, ali neka logika kaže da nešto što ima 10+ godina nikako ne može da bude kao novo (ovo se ne odnosi na polovne automobile u Srbiji :) ).

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 15:02
od zuzazu
Rade, :pivo: ima tu zaista dosta toga, koliko ja znam. Nisam leteo Busa, ali slusam price kolega. Da mogu da biraju, SVI bi se vratili na Boing.

Busevi u AS nisu u cvetu mladosti. Planirano je da ih tri godine posle uvodjenja zameni NEO. Taj film necemo gledati, ja mislim.

Nije toliko bitno koliko je avion presao, vec koliko je imao ciklusa (poletanja, sletanja, paljenja i gasenja motora), i kako je eksploatisan. U low cost, svi oni brzo "puste dusu", jer se ne gase.

Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 15:16
od Laki021
A kakve su price kolega koji su odrasli na AB pa prekomandivani na Boeing? Imam utisak da bi se svi vratili na AB jer prosto, prva ljubav zaborava nema i tesko je posle mnogo godina prebaciti se na nesto drugacije (tada drugacije prosto znaci pogresno).

Citam bas neko poredjenje pilota koji je leteo na oba.

https://www.aopa.org/news-and-media/all ... ilot/t_bva

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 15:24
od passenger
Aaaaa, to je to znači.
Hvala,,sve mi je jasno :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 15:27
od zuzazu
Uglavnom tacno.

Kao i pisac teksta, svi su odusevljeni prostorom u kokpitu i mogucnoscu da otvore stocic ispred sebe i jedu ko ljudi.

Uglavnom kazu da ga je lako leteti, jer "on leti sam".

Kad sve ide kako treba "avion je boli glava", a kazu da jos vise boli glava kad mu nesto otkaze.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Nov 2017, 18:23
od cozmo
@Laki

Moj kum, kao i ostatak JAT Tehnike ne vole Buseve. Nema to veze sa Boeingom, da kazes da su vezani. Njima treba lova pa makar popravljali i Antonove. Ali da je naporan za rad, jeste, cesti su kvarovi. AS ne placa JAT Tehnici, JAT je placao. Boeing je jednostavniji, kao sto rekoh, brze se vrati u saobracaj. Za ATR ga nisam pitao. Njima je bre 737 izvuko carter sezonu, a u JATu su ispadali jer je premalo aviona radilo previse posla. Sad ima dovoljno aviona pa ispadaju isto - dakle vise kvarova. 737 isto oce da zeza sa presurizacijom, ali razlika u otklanjanju kvara tu i na Busu je nebo i zemlja. Boingov sistem zamisli kao jednu cevku gde kad krenes da popravis kvar, sve sredis odma. Airbusov sistem zamisli kao cevku savijenu 20 puta... pa ti popravi to brzo i efikasno kad nesto rikne. Tako je i sa ostalim sistemima.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk