Stranica 561 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 10:12
od Heinz
https://www.blic.rs/vesti/politika/vuci ... on/fkvkvd8

Imam neki osećaj da će opet da nas opelješe :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 10:20
od Velja
Maajtemolimvas...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 10:22
od Laki021
Uslovi su definitivno odlicni, renomirana firma je u pitanju sto je takodje bitno.

Ja sam se nadao da ce Zurich Airport pobediti, ali i ovo je dobro.

Najbolje od svega je sto da bi se njima to isplatilo, BG aerodrom mora da dozivi ozbiljan napredak u narednim godinama. S obzirom da su se upustili u to, ocigledno imaju plan kako to da urade.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 10:24
od passenger
:kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 10:27
od Velja
Odličan primer kad nekoliko naizgled suprotstavljenih strana u jednom poslovnom projektu zajedno rade za opštu dobrobit :D

Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 10:36
od Laki021
Ja bih voleo da cujem argumentovane zamerke ako ih neko ima?

Za sada vidim samo standardno nezadovoljstvo po defaultu, razlozi nisu ni potrebni.

Ocekivanja su bila da ce biti dato u bescenje, ali eto, nije, sad treba naci nesto drugo da ne valja.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 10:45
od Velja
Argument je da se prodaje sve što valja i donosi profit. Od telekomunikacija do školovane omladine...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 10:46
od Laki021
Nije prodato!

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 10:49
od Velja
A da, pardon...


:ccc:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 10:50
od Laki021
Pa da, sitna razlika...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 11:01
od kragujevac
Ma naravno, i do sada su sve transakcije aktuelne vlasti bile transparentne, povoljne, finansijski besprekorne i za dobrobit Srbije, tako da nemamo razloga da sumnjamo da je i ova upravo takva. Sledeće transakcije ove vrste su
verovatno putevi i elektrodistribucija.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 11:03
od ljubitelj
U prethodnom poslovanju u Srbiji Vinci /srpski ogranak/ je napravio dugove, bankrotirao i domaće firme zavio u crno. Reputacija im je loša ali kao što se odavno priča u kuloarima briselske birokratije uslov (uz to da Alstom dobije isto veliki trajni posao) francuske "podrške" za EU pregovore. Pišu povremeno novinari, naravno zvanično niko ništa nije čuo, nije video, ne zna...
Uostalom nedavno je bio (zna se ko) kod Makrona uz zvanično pominjanje "saradnje".

No videćemo, oko nas aerodromi su u koncesijama ili na drugi način bili deo "priprema" za EU integraciju pa ovo možda i mora da se dogodi bez obzira na naše interese.

Miriše na korupciju na visokom nivou bi neki rekli, po ugledu na korupciju na zapadu. Postajemo sve više deo EU balona...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 13:24
od snork
Laki021 napisao: 06 Jan 2018, 10:36 Ja bih voleo da cujem argumentovane zamerke ako ih neko ima?
Zašto se prodaje (doduše na "samo" 25 godina) nešto što donosi dobar profit državi?

ljubitelj napisao: 06 Jan 2018, 11:03 U prethodnom poslovanju u Srbiji Vinci /srpski ogranak/ je napravio dugove, bankrotirao i domaće firme zavio u crno. Reputacija im je loša ali kao što se odavno priča u kuloarima briselske birokratije uslov (uz to da Alstom dobije isto veliki trajni posao) francuske "podrške" za EU pregovore. Pišu povremeno novinari, naravno zvanično niko ništa nije čuo, nije video, ne zna...
Da, Francuzi su osigurali posao za BG metro još kod prethodne vlasti (a ova ga je potvrdila). Cena par puta viša nego što bi koštalo kod npr. Rusa ili Belorusa. Ali srećan sam što oni bar jesu svetski lider u oblasti šinskog transporta. Alstom proizvodi TGV vozove.

Igrom slučaja, :mrgreen: Alstom tramvaji (takođe najbolji na svetu) "nisu zadovoljili uslove konkursa" grada Beograda, pa su u uži izbor ušli hrvatski Končar i španski (baskijski) CAF. Cena je bila ista, ali Končar ima mnogo veće iskustvo sa metarskim kolosekom i malim poluprečnicima krivina, konkretan model je imao motore na svakoj osovini (vrlo bitno za brdoviti Beograd) i njihova ponuda je u okviru te cene sadržala i veliku količinu rezervnih delova. Izabran je CAF, koji nema ništa od navedenog. Kako se CAF-ovi ponašaju u eksploataciji, možete videti i sami.

Srbija i Hrvatska inače imaju dobru saradnju u oblasti železnice. Npr. lokomotive klase 441 koje su od 1970. godine (po ASEA licenci) proizvodili Rade Končar i Mašinska industrija Niš (MIN), obe firme su zajedno modernizovale (ugradile elektroniku - tiristorske regulatore) u periodu od 2001. do 2007. Modernizovane lokomotive su dobile oznaku 444 i nadimak "Severina". :D Inače je prva električna lokomotiva potpuno projektovana i proizvedena u Jugoslaviji bila klasa 442 (proizvođač Končar), koja se proizvodila u periodu 1979-1989 i u startu je imala elektronsku regulaciju i nadimak "Brena". :D

Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 13:29
od Laki021
Snork, ajde provrti cifre, koliki profit sada donosi, koliko ce sada odmah doneti, koliko u narednim godinama...

Pa da prodiskutujemo, videces da ces se iznenaditi brojevima. Nije bitno samo da li donosi profit vec i koliki...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Jan 2018, 15:42
od snork
Podaci za 2016 (sa Wikipedije): prihodi 69 miliona evra, od toga neto zarada oko 26 miliona. Ako bi se nastavio isti trend sledećih 25 godina, koncesionar bi zaradio 150 miliona više, ali s druge strane on na sebe preuzima i rizik, jer se ne zna da li će profit biti veći ili možda manji. O vrednosti imovine (oko 250 miliona evra) i šta se s njom može desiti, kao i najavljenim ulaganjima koncesionara ne bih mogao da diskutujem, jer se ne razumem dovoljno.