Stranica 568 od 787

Re: Ratna tehnika

Poslato: 04 Jul 2017, 14:42
od starac vujadin
Sve normalne države imaju plansku ekonomiju...jedino što je tako ne nazivaju :)

Re: Ratna tehnika

Poslato: 04 Jul 2017, 15:11
od Delija
snork napisao:Delija, koja je uloga opijuma/heroina u sovjetskom ratu u Avganistanu? "Zapadnjaci" su ga koristili za sopstveno bogaćenje, i u 19. veku i danas. Sovjeti su se navodno borili protiv proizvodnje droge i uništavali su polja maka koja su zatekli.

HKS, i Kina je tada imala samo plansku ekonomiju, pa nije propala. Do propast SSSR-a je došlo iz više razloga, sigurno da rat u Avganistanu nije zanemarljiv. Kao i pad cene nafte (SSSR je bio najveći svetski proizvođač).
Kljucna rec je to "navodno". I Zemlja je ravna ploca...

Da li si svestan kolike cifre su u igri?

Re: Ratna tehnika

Poslato: 04 Jul 2017, 15:54
od Kabal
Negde sam procitao, kako su Amerikanci usli u Avganistan, da je proizvodnja opijuma skocila tipa 400x na godisnjem nivou :)


Tapatalk

Re: Ratna tehnika

Poslato: 04 Jul 2017, 15:56
od HKS
Jeste ali Kinezi su se otvorili za strane firme...dokle bi gurali da nisu?
Avganistan je samo ubrzao proces raspada.

Послато са m2 уз помоћ Тапатока

Re: Ratna tehnika

Poslato: 04 Jul 2017, 17:30
od Heineken
Tenk M-84 odlazi u istoriju kada je Kuvajt u pitanju. Toliko o mogucim remontima i modernizaciji . Ova kupovina je bila najrealnija, a domaci strucnjaci iz bivsih nam republika neka nastave sa busanjem u grudi i prepucavanjem oko toga ko ce dobiti posao u Kuvajtu :)

Naruceno 146 T-90MS

https://lenta.ru/news/2017/07/04/t90s/? ... rak-i-viet

Re: Ratna tehnika

Poslato: 04 Jul 2017, 19:03
od BAJKER

Re: Ratna tehnika

Poslato: 04 Jul 2017, 21:09
od Heineken
Sprdnja u Austriji oko Eurofightera se izgleda blizi kraju, trazi se zamena..

Austria Looks for New Fighter As Eurofighter Retirement Looms
Austrian Defense Minister Doskozil is looking for a cheaper alternative to the Eurofighter.
In the Ministry of Defense, they will tell you nothing on the subject. No wonder: the SPÖ Defense Minister Hans Peter Doskozil is likely to announce the end for the Eurofighter -- a flight hour costs up to 80,000 euros.
Austria’s searches have determined that airspace monitoring can be handled by only one system in the future -- this task is currently shared by the Eurofighter with the Saab 105 Ö. Here are the possible successors:
■ Leonardo M 346 jet trainer: Would probably the most cost-effective solution; the Italian jet can also be armed, and its flight hour comes to only 10,000 to 15,000 euros. But Leonardo cannot climb at supersonic speeds; as Georg Mader emphasizes. And Doskozil had explicitly said that the airspace had to be monitored with supersonic jets.
According to experts, two alternatives remain:
■ Gripen: The Swedish jet was originally already in the running against the Eurofighter. But since the latest variant is not much cheaper, used or older versions would have to be ordered.
■ F 16 Fighting Falcon: The same is true of Lockheed's US jet, of which over 4,570 copies have already been sold.
http://www.defense-aerospace.com/articl ... looms.html

Re: Ratna tehnika

Poslato: 05 Jul 2017, 12:35
od HKS
https://youtu.be/f5XUQ2beGfM

Послато са m2 уз помоћ Тапатока

Re: Ratna tehnika

Poslato: 05 Jul 2017, 15:18
od HKS
12 tona i 200km/h. Pod uslovom da je tacno...Slika

Послато са m2 уз помоћ Тапатока

Re: Ratna tehnika

Poslato: 05 Jul 2017, 22:49
od Heineken
https://youtu.be/bKHAmJEYS68

Re: Ratna tehnika

Poslato: 06 Jul 2017, 16:16
od nidza

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Jul 2017, 22:25
od Geza
Slika

Војска Србије користи и возила стара 45 година
http://www.politika.rs/scc/clanak/38465 ... -45-godina

Просечна старост теренских возила је четврт века, аутобуси су стари око 13 година, а аутомобили 11 година

Slika

Само једна поправка аутомобила марке „шкода суперб”, коштала је Војску Србије око хиљаду евра, тачније 125.000 динара, подаци су Управе за јавне набавке Министарства одбране. Овај модел користи се за превоз чланова колегијума министра одбране и начелника Генералштаба ВС.

Поправка „шкоде” права је ситница у поређењу са податком да Војска Србије за одржавање возног парка годишње троши око 150 милиона динара, док набавка резервних делова стаје додатних 145 милиона.

Иако због заштите тајности војних података нисмо добили информацију о броју путничких и теренских возила којима располажу наше оружане снаге, јавна је тајна да је возни парк ВС поприлично дотрајао.

– Располажемо са много мање неборбених возила него што је стандард у развијеним земљама. У идеалним условима требало би да на сваких пет-шест војника имамо по једно возило – каже Александар Радић, војни аналитичар.

Представници ВС тврде да су сва возила којима се превозе војници технички исправна, што се проверава сваких шест месеци. За превоз војника првенствено се користе аутобуси и путничка возила, али и камиони. Њихова детаљна провера више је него неопходна јер су многи од њих одавно „пунолетни”. Просечна старост камиона је 25 година. Нешто су млађи аутобуси који су, у просеку, стари око 13 година, док су аутомобили стари око 11 година.

Најстарија возила која се користе у ВС, према подацима ресорног министарства, произведена су давне 1972. године, а ради се о одређеним специјалним возилима – камионима покретним радионицама или возилима са радарима.

– Специјална возила се користе веома ретко, тако да је најбитније да су она у сваком тренутку исправна. И богатије војске од наше користе специјална возила која су произведена пре неколико деценија – наглашава наш саговорник.

Он додаје да је много већи проблем то што припадници активних оружаних снага ВС на задатке превозе у незаштићеним аутобусима или камионима. Требало би, наглашава Радић, барем за јединице на југу Србије обезбедити превоз у оклопним возилима.

У Министарству одбране тврде да се возни парк обнавља већ неколико година и да је то континуиран процес. Пре тачно годину дана набављено је 10 Фапових камиона, а у марту прошле године су купљена два аутобуса за превоз војника. Пре четири године купљено је 10 аутомобила марке „опел виваро”, а 2014. године још 22 аутомобила исте марке, као и неколико „фијата 500-Л”. Већи број аутомобила „у строју” је од пре годину и по дана, када је возни парк обновљен са 65 „фијата 500-Л” и пет „опел инсигнија”.

Радић наглашава да је наша војска увек имала на располагању одређени број скромнијих аутомобила који служе за превоз запослених који обављају разне административне послове. Некада је за ове потребе коришћен легендарни „фића” којег је данас заменио „фијат 500-Л”.

Обнова возног парка ВС, како наглашава овај аналитичар, свела на куповину „на кашичицу”, а најбоље би било када би наша држава склопила уговоре о стратешком партнерству са неколико предузећа која производе различита возила која користи ВС. На тај начин држава би могла да преговара о повлашћеним условима за куповину возила по нижим ценама.

У највећем броју случајева, војска купује возила по тржишним ценама. Тако је крајем 2015. године сваки од 65 аутомобила марке „фијат 500-Л” плаћен по 15.000 евра.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Jul 2017, 22:50
od shandu90
Ja sam jednom video hyundai ix55, nisu bile njihove tablice (bg su bile) ali je neko vojno mudo bilo u pratnji par momaka.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Re: Ratna tehnika

Poslato: 14 Jul 2017, 12:31
od Heineken
Do sada nisam vidjao da ovako dejstvuju. Da li nos podizu zbog postizanja veceg dometa ili je nesto drugo u pitanju?
https://youtu.be/OuPWheDDZQ4

Re: Ratna tehnika

Poslato: 14 Jul 2017, 21:18
od Cica Maca
Razlozi su u vidu smanjenja uocljivosti, tezeg vizuelnog otkrivanja, nisanjenja i gadjanja sa zemlje te smanjenja verovatnoce pogadjanja. Podizanje nosa neposredno pred paljbu je zarad nisanjenja i gadjanja.

Sent from my HTC Desire 825 using Tapatalk