Stranica 568 od 618

Re: Servis - Razno

Poslato: 02 Nov 2024, 13:53
od pedja
To je Fiatov 1.3 multijet? Nije neka egzotika.

Послато са SM-G980F помоћу Тапатока


Re: Servis - Razno

Poslato: 02 Nov 2024, 14:04
od paliic
Da, Fiatov dizel je tu upakovan.
Ako hoćeš pusti mi broj šasije da proverim šta tačno od delova ide u Suzukijev katalogu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Servis - Razno

Poslato: 03 Nov 2024, 17:17
od Bax
Uradio zamenu zimskih guma na Astri g i Astru j. Udarnna srafikica iz Lidla na struju odlican alat, cas posla smo zamenili tockove....

Re: Servis - Razno

Poslato: 03 Nov 2024, 21:26
od dunx81
Dobar je.

Slika

Radi posao osim prvog puta kada je trebao da odvije ono što je lokalni vulkanizer zakovao pneumatskim,izneverila je na svih 20 komada :-)
Posle toga kada se normalno zategnu,odvija bez problema i koristim ga već par godina.

Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 00:27
od A170T
Šta je zdravija varijanta po motor od ove dve. Recimo da mi je pun rezervoar knap za ceo mesec
- Napuniti rezervoard do vrha jednom i to trošiti u toku meseca?
- Točiti više puta manju količinu goriva?

Послато са MI 9 помоћу Тапатока



Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 01:56
od Geza
Podeliš količinu koja staje u rezervoar na dva mesečna sipanja.

Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 10:05
od Gazu
Zar nije bitno samo izbegavati da nisi na rezervi, da se ne povlače prljavštine s dna rezervara?

Ja kad sam malo iznad pola, tad dopunjavam do čepa, pa kad god to bilo.

Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 10:11
od Grujic
To sa povlacenjem prljavstine sa dna mi je uvek kriticno da skapiram.

A odakle se vuce gorivo ako ne sa dna, bez obzira koliko goriva ima?

Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 10:12
od trojanac
To je neko generalno pravilo. Međutim svako se pretežno vodi svojim mogućnostima, a tek onda razmišlja o ostalom.

Sent from my 2201116SG using Tapatalk


Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 10:43
od Gazu
Grujic napisao: 04 Nov 2024, 10:11 To sa povlacenjem prljavstine sa dna mi je uvek kriticno da skapiram.

A odakle se vuce gorivo ako ne sa dna, bez obzira koliko goriva ima?
Mislim da jeste razumljivo. Ako povlači gorivo pri dnu, to gorivo se povlači i sa strane, i odozgo. Ako je nivo goriva niži, onda povlači samo to sa dna - koje je prljavije. Ako je nivo goriva viši - i dalje će povlačiti to sa dna, ali i ono odozgo, pa će celokupno povučeno gorivo ipak biti čistije. Mislim, možda bih shvatio da ni ovo objašnjenje ne štima kad bih skontao kako tačno ta prljavština stoji u rezervaru, ali mislim da bih u svakom scenariju došao do objašnjenja zašto je bolje ne voziti na rezervi.

Ali pretpostavljam da je tu stvar i iskustvo potvrdilo, što bi bilo i bitnije od teoretisanja.

Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 10:56
od pedja
Grujic napisao:To sa povlacenjem prljavstine sa dna mi je uvek kriticno da skapiram.

A odakle se vuce gorivo ako ne sa dna, bez obzira koliko goriva ima?
Verovatno se gorivo komeša i te neke čestice/mulj plutaju svuda.

Kada se dođe pred kraj, ostaje samo mulj, uz minimum goriva?

Послато са SM-G980F помоћу Тапатока


Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 11:09
od lami
Dodatna stvar, ako si stalno na rezervi, pumpa se teze hladi, jer nije cela potopljena, sto ima uticaja leti.
Tako sam cuo, meni ima logike, sad da li je tacno, ne znam.

Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 11:52
od Grujic
To za hladjenje da, to ima logike i mislim da je to glavni problem voznje na rezervi

Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 12:26
od OMP
Hladjenje pumpe je tu najbitniji razlog zasto ne treba voziti na rezervi, prljavstina tj talog iz rezervoara ionako ne moze da stigne do ostatka sistema ubrizgavanja jer svaka pumpa ima sito ili vise njih plus je tu i filter goriva (doduse ne kod svih automobila, mnogi benzinski motori ga nemaju) ali sita su dovoljna, kroz njih moze neka bas bas sitna prljavstina da se provuce ali nije kriticna po ugrzavanje sistema ubrizgavanja, bar ne na krace staze.
Kod starijih automobila sa metalnim rezervoarima je kriticnije voziti na rezervi zbog stvaranja kondenza u rezervoaru a samim tim i korozije

Re: Servis - Razno

Poslato: 04 Nov 2024, 19:02
od ljubitelj
Gazu napisao: 04 Nov 2024, 10:43
Grujic napisao: 04 Nov 2024, 10:11 To sa povlacenjem prljavstine sa dna mi je uvek kriticno da skapiram.

A odakle se vuce gorivo ako ne sa dna, bez obzira koliko goriva ima?
Mislim da jeste razumljivo. Ako povlači gorivo pri dnu, to gorivo se povlači i sa strane, i odozgo. Ako je nivo goriva niži, onda povlači samo to sa dna - koje je prljavije. Ako je nivo goriva viši - i dalje će povlačiti to sa dna, ali i ono odozgo, pa će celokupno povučeno gorivo ipak biti čistije. Mislim, možda bih shvatio da ni ovo objašnjenje ne štima kad bih skontao kako tačno ta prljavština stoji u rezervaru, ali mislim da bih u svakom scenariju došao do objašnjenja zašto je bolje ne voziti na rezervi.

Ali pretpostavljam da je tu stvar i iskustvo potvrdilo, što bi bilo i bitnije od teoretisanja.
Naravno da ne, celokupno gorivo koje vuče pumpa je iz kadice koja je na dnu rezervoara.
Ni levo ni desno ni gore, uvek i jedino može odozdo da se usisava gorivo.
Ko god je ikada otvarao rezervoar na modenim kolima u zadnjih 40tak godina morao je da primeti specifičan način usisa goriva sa samog dna.
A to je bitno da bi gorivo moglo biti i na uzbrdici ili nizbrdici usisano i kada je na minimumu, na 2-3mm sloja na dnu rezervoara.

Dodatno, odavno su rezervoari od plastičnih masa, filter goriva se menja na 150-200,000km ako uopšte i postoji filter u rezervoaru a često i nema kod kola u zadnjih 15tak godina proizvodnje.

Pumpa ima svoje sito , koje je grubo, i to je to.

Praksa je pokazala da voziti na rezervi ili voziti na punom je potpuno isto kod sistema sa električnim pumpama i povratnim vodom koje omogućuje kruženje goriva kroz sistem.

Naravno, voziti stalno sa 1-2-3 litra samo u rezervoaru pa da pumpa povlači i vazduh povremeno je štetno, ali već sa 5+litara je sasvim bezbedno voziti.

Ili uprošćeno dovoljno je da ne svetli stalno crvena lampica rezerve i nema brige.

ps. sve i da ima nekakvih čestica nečistoće u rezervoaru pa to povuče pumpa i prosledi napred ispod haube u fini filter goriva tamo se te nečistoće zadrže unutar filtera a pročišćeno gorivo se vraća u rezervoar.
Dodatno na pumpama postoji filter pre točionog mesta, zbog samog rada pumpe, senzora merenja itd...

Glavni problem je dugo stajanje nepokretnog goriva u rezervoaru, to pravi mulj, onu braon sluz ili šta već što sve zapušava, naročito je leti to izraženo.