Stranica 570 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 25 Jan 2018, 17:40
od zuzazu
zuzazu napisao: 20 Jan 2018, 17:43
Laki021 napisao: 18 Jan 2018, 14:48 Spasen A380!

Naruceno 36 komada, proizvodice se bar jos 10godina.

Airbus Handed A380 Lifeline With $16 Billion Emirates Order https://www.bloomberg.com/news/articles ... gram-boost
Ne znam cemu odusevljenje, pa ako bi mogao svojim recima (a ne pukim postovanjem linkova ili prevodjenjem) da opises svoj dozivljaj ako si putovao istim; ako mozes da opises kako je i zasto nastao projekat A380; koje su mu prednosti i mane i da li i zasto verujes da je A380 spasen?

Mislim, ne pitam te sa soferske strane jer znam da ne znas, nego sa menadzerske, konstruktorske...

Iskreno bih voleo da znam sta mislis, sta znas o ovome i sl?

Ako moze.

Nema te od strane 567, a vidim pratis temu.

Jel' moze odgovor?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 25 Jan 2018, 17:54
od Laki021
Moze sto da ne moze :)

Drago mi je da su dobili nove narudzbine jer je lepo da takav impozantan inzenjerski podvig nastavi da zivi, pravo cudo tehnike.
Ipak je to najveci putnicki avion na svetu i to je samo po sebi nesto specijalno.

Avion je verovatno dobrim delom nastao da bi se pokazalo ciji je veci. Kad ga vec mere, drago mi je da AB u prednosti.

Kao sto si vec skontao, preferiram za AB u odnosu na Boeing i to iz vise razloga. Prvo oni su evropska kompanija (vise volim evropske nego US firme ili neke druge) koja se u trku ukljucila dosta kasnije od americkog rivala, a uspela je da ga sustigne, pa cak i prestigne bez obzira na ogroman pocetni zaostatak. Drugo, neuporedivo vise se vozim AB avionima nego Boeing, prosto na linijama kojima cesto idem uglavnom lete AB.

To ti je kao sto neko navija za Zvezu, neko za Partizan (obicno nema tu nekog previlog razloga zasto ko za koga navija), tako je ovde AB vs Boeing i ja navijam za AB te mi je uvek drago kad ostavare neki poslovni trijumf (a u zadnje vreme ih bas krenulo).

Da li je ovaj poslovni poduhvat racionalna kupovina za avio kompaniju, koga briga, ako su uspeli da pastirima zavaljaju nesto i zahebu ih, opet svaka cast! Da li ce sa porastom broja putnika i A380 postati interesantniji i profitabilniji, vreme ce pokazati.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 25 Jan 2018, 18:24
od Mr.Rotor
Ja pre dve nedelje išao za Štokholm sa AirSerbia i sve je bilo super. Ka tamo pun avion, u povratku trećina kapaciteta.

Ja doplatio za sedišta kod krila gde ima više mesta za noge ali sam primetio da i ostala sedišta imaju sasvim dovoljno mesta. Sve bilo na vreme, osoblje ljubazno...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 25 Jan 2018, 20:47
od zuzazu
Laki021 napisao: 25 Jan 2018, 17:54 Moze sto da ne moze :)

Drago mi je da su dobili nove narudzbine jer je lepo da takav impozantan inzenjerski podvig nastavi da zivi, pravo cudo tehnike.
Ipak je to najveci putnicki avion na svetu i to je samo po sebi nesto specijalno.

Avion je verovatno dobrim delom nastao da bi se pokazalo ciji je veci. Kad ga vec mere, drago mi je da AB u prednosti.

Kao sto si vec skontao, preferiram za AB u odnosu na Boeing i to iz vise razloga. Prvo oni su evropska kompanija (vise volim evropske nego US firme ili neke druge) koja se u trku ukljucila dosta kasnije od americkog rivala, a uspela je da ga sustigne, pa cak i prestigne bez obzira na ogroman pocetni zaostatak. Drugo, neuporedivo vise se vozim AB avionima nego Boeing, prosto na linijama kojima cesto idem uglavnom lete AB.

To ti je kao sto neko navija za Zvezu, neko za Partizan (obicno nema tu nekog previlog razloga zasto ko za koga navija), tako je ovde AB vs Boeing i ja navijam za AB te mi je uvek drago kad ostavare neki poslovni trijumf (a u zadnje vreme ih bas krenulo).

Da li je ovaj poslovni poduhvat racionalna kupovina za avio kompaniju, koga briga, ako su uspeli da pastirima zavaljaju nesto i zahebu ih, opet svaka cast! Da li ce sa porastom broja putnika i A380 postati interesantniji i profitabilniji, vreme ce pokazati.
Dobro, ovo je malo sveden i banalizovan odgovor, ali ipak hvala.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 25 Jan 2018, 22:14
od BAJKER
Pa da malo uporedimo cifre izmedju dva najvaca putnicka aviona, nekadasnjeg dzamba 747 i novijeg ceda A380

Da krenemp od najstarijeg. B747 svoj prvi let imao je februara 1969 godine. Do sada u raznim varijantama napravljeno 1540 aviona.

A 380 svoj prvi let je imao 2005 godine. Do 31.12 2017 godine napravljeno je 222 komada, Da ih ovi Arapi nisu "spasili" sa novim porudzbinama ovaj program bi se ko sto su i sami rekli iz AB ugasio. Isuvise kratko je trajalo uodnosu na B747.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 27 Jan 2018, 21:16
od snork
cozmo napisao: 25 Jan 2018, 15:48
Pogledao sam ovaj intervju, veoma je zanimljiv. Kapetan je tražio da se sipa gorivo preko maksimuma + dve ili tri dodatne tone samo za taksiranje do piste (od toga potrošili 800 kg). :o Ako mu toliko treba da se otkotrlja par stotina metara po zemlji, koliko onda potroši prilikom poletanja? Verovatno bar 20-30 tona (ukupan kapacitet rezervoara 96 tona).

Znao sam samo za onaj komad metala što je otpao od DC-10 i na koji su nagazili prilikom poletanja, ali nisam znao da je avion došao neispravan sa servisa (zaboravljen distancer između dva točka levog stajnog trapa, zbog koga su točkovi "šetali" levo-desno). Takođe nisam znao da je avion bio pretovaren (i prtljagom i gorivom) i da je pored toga pokušao da poleti niz vetar. Ali mislim da je ključno bilo što je flajter na desetak metara iznad zemlje ugasio jedan motor. :glavomuzid: Da to nije uradio, možda bi uspeli da obrnu krug i vrate se na pistu. Ovako su se samo srušili.

zuzazu napisao: 25 Jan 2018, 16:08 Nadjoh kako su leteli:

The low-frequency radio range (LFR), also known as the four-course radio range, LF/MF four-course radio range, A-N radio range, Adcock radio range, or commonly "the range", was the main navigation system used by aircraft for instrument flying in the 1930s and 1940s, until the advent of the VHF omnidirectional range (VOR), beginning in the late 1940s. It was used for en route navigation as well as instrument approaches and holds.

Based on a network of radio towers which transmitted directional radio signals, the LFR defined specific airways in the sky. Pilots navigated the LFR by listening to a stream of automated "A" and "N" Morse codes. For example, they would turn the aircraft to the right when hearing an "N" stream ("dah-dit, dah-dit, ..."), to the left when hearing an "A" stream ("di-dah, di-dah, ..."), and fly straight ahead while hearing a steady tone.
Prilično napredan sistem, nisam znao da su imali tako nešto pre 2. svetskog rata. Mislio sam da im je jedina radio navigacija bila prema komercijalnim LW/MW stanicama koje su koristili kao NDB.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Jan 2018, 08:14
od zuzazu
I ja sam mislio da su leteli po radio stanicama. Ovo nismo nikada pominjali u skoli a sustinski, rad je preslikan na danasnji localizer - jedna frekvencija sa dva razlicito fazirana signala za levo i desno. Ako me secanje sluzi, 90 i 150 Hz :starac:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Jan 2018, 13:21
od igor_harris
Preuzeto sa foruma srbijadotokija.com, post by yoyogi, 11-08-11

Narita aerodrom, Tokyo. Efikasan i dobar aerodrom, a zloglasan po nepovoljnom polozaju, 65km od grada i cestim ruzama vetrova.
Nema odlazecih letova pre 10am jer nema nacina da putnici i posade dodju do aerodroma. Taxi je 300$ a gradski prevoz pocinje u 6am.

U zadnjih godinu dana je pusten u promet brzi voz koji tu relaciju prelazi za 36 minuta i srusene su kuce koje su bile u centru aerodroma (postojale i pre izgradnje i nisu hteli da se isele. Posle 30 godina po sudovima, Sud je naredio da se isele.
Prekjuce je srusen i poslednji ostatak.

Ovako je to izgledalo, zesci prkos. Moje slike iz 2004. iz samog aviona na pisti:

Slika

Slika

Isto moja slika sa kruga napravljenog u zaokretu nad aerodromom. Vidi se gde su kuce u sredini:

Slika

Ovo su strucnjaci napravili, vidi se (crvenim) nepostojanje putanja za avione i kako moraju da vrdaju i obilaze kuce:

Slika

Samo ispravljanje ovi krivih drina je donelo dobitak u vremenu koji je omogucio povecanje prometa za 20,000 "aircraft movements" godisnje. Jos jedna izgradjena pista i od 2003. do danas, promet je povecan sa 220,000 na 300,000 aircraft movements. Sa starim aerodromom, Haneda, 15km od grada, zajedno imaju 600 hiljada aircraft movements godisnje i nema slobodnih slotova, sve zauzeto.

(Beogradski Nikola Tesla ima ~40,000 aircraft movements godisnje).

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Jan 2018, 13:51
od H4wkeye
Kazu da je Haneda bolji ali i skuplji posto je bas blizu centra.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Jan 2018, 15:53
od snork
"Down with Narita airport"? Neće da se isele? Potezanje po sudovima 30 godina? :D Ko bi rekao da je tako nešto moguće u Japanu, prijatno su me iznenadili. :mrgreen: Ipak su ljudi koji imaju stav, nisu roboti koji sve rade za "cara i otadžbinu" kao što se često predstavlja.

Negde sam pročitao da je Narita aerodrom sa najskupljim aerodromskim uslugama na svetu (za avio-kompanije koje lete na njega). Ali ne znam šta to tačno obuhvata.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Jan 2018, 18:41
od Heinz

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Jan 2018, 20:06
od snork
Na tim rutama od 200-300 milja bi mnogo isplativiji, a i brži bio voz tipa TGV-a.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Jan 2018, 13:52
od H4wkeye
Jedno pitanje. Bio malo pre napolju i bas u tom trenutku neki avion probije zvucni zid. Pogledam okolo i jedino sto sam video je trag visoko na nebu, koji se kretao poprilicno brzo, ali nisam uspeo da vidim sam avion. E sad, da li je u pitanju neki vojni avion u preletu ili je mozda neki od onih malih civilnih? Da li uopste ima civilni avion (tipa Cessna itd.) koji moze da probije zvucni zid?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Jan 2018, 14:04
od ljuba
Besplatna nagradna igra Transavie - da se ide sa njima po njihov novi Boing 737 - 800 u Seattle. Nema uslovljavanja da ste putovali sa njima i tako to, ali mora da se bude Holandjanin. Ja se prijavio, ako jos neko moze :) neka to i uradi.. https://www.teamthuisbrengers.nl/

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Jan 2018, 17:44
od Heineken
H4wkeye napisao: 30 Jan 2018, 13:52 Jedno pitanje. Bio malo pre napolju i bas u tom trenutku neki avion probije zvucni zid. Pogledam okolo i jedino sto sam video je trag visoko na nebu, koji se kretao poprilicno brzo, ali nisam uspeo da vidim sam avion. E sad, da li je u pitanju neki vojni avion u preletu ili je mozda neki od onih malih civilnih? Da li uopste ima civilni avion (tipa Cessna itd.) koji moze da probije zvucni zid?
99% Mig 29, leteli su danas na jugoistok