Re: Motorna ulja
Poslato: 21 Avg 2014, 10:00
Za dizelske fordove tj TDCi, 1.4, 1.6 i 2.0 (možda i 2.2 ali nisam siguran) a pošto su razvijeni pri decenijskoj saradnji sa PSA - mislim da je sasvim adekvatno upotrebiti i onakva ulja koja PSA preporučuje za svoje motore. U praksi to znači (pošto psa aktivno natura total) total quartz 7000 10W-40 i quartz 9000 5W-40 za varijante bez fap, odnosno Ineo ECS 5W-30 za one koji imaju fap. Za poslednje sasvim dolaze u obzir i ostala ulja Ineo serije (tipično Ineo MC3 5W-30) jer su takođe mid SAPS (tj. ACEA C3).
***
Iako lično uopšte nisam sklon brendovskom naturanju ulja (psa-total, bmw-castrol, fiat-selenia...) od strane proizvođača motora/vozila, gore pomenuh Total jer se ne može osporiti da su njegova ulja vrlo ekonomična. Ipak, Total nije isto (u smislu veličine/moći kompanije) što i BP/Castrol ili Shell pa je i logično da slično koncipirana ulja od ovih potonjih budu skuplja. Ko bude rekao da su bolja, neko drugi će to teško osporiti, kao i što će to teško dokazati onaj koji tvrdi da su bolja.
Ja lično, dok budu postajali FAM, NIS ili Modriča (i još po neki) nemam razloga da za svoje vozilo razmatram motorna ulja drugih proizvođača, tj pomenuto aktivno naturanje Totala koji je najpre ekonomski partner PSA u istom zajedničkom poslu. Ne računajući iskustva sa njihovim uljima u vozilima i mojih prijatelja - sa svojim vozilom (citroen c3 1.4 hdi 8v) sam se uverio da se famovo 5W-40 ulje troši isto koliko i preporučeno totalovo Quartz 9000 5W-40, a takođe sam se za 7500 km, uverio da se famovo namensko PSA ulje (fenix energy psa 5w-30, ACEA C2, psa B71 2290) takođe troši na istom nivou kao i prethodna dva koja doduše imaju i veći viskozitet na radnim temperaturama motora. Mada, šipka kaže da se poslednje troši i nešto vrlo malo niže od prethodna dva. To me je (između ostalog) uverilo da uopšte nije blesava preporuka online selektora i pisane servisne dokumentacije da se i za neke dizele bez fap/dpf preporučuje ulje koje je primarno namenjeno onima sa fap/dpf.
Inače je izmerena potrošnja ulja (bez dolivanja) kod oba 5W-40 bila u okviru od 1,3 -1.5 L na 11000km, a 5W-30 za dosadašnjih 7500 km pokazuje da će potrošnja ulja biti praktično u istoj količini za istu kilometražu. Sad, druga je priča što je (i zašto je) famovo namensko psa ulje gotovo duplo skuplje od totalovog pandana tj. Inao ECS 5W-30
Po neko se sa nezavisnog srpskog foruma ljubitelja citroena, takođe uverio u gotovo identičnu stvar kada je za svoj 1.6 hdi bez fap upotrebio totalovo Ineo ECS 5W-30 umesto Quartz 9000 5W-40. Sa druge strane, ima onih koji su se definitivno uverili da se Quartz 9000 5W-40 trošio za oko 30-50% više nego Quartz 7000 10W-40 u njihovim vozilima na benzin/plin, a koja su oni poprilično žustro gazili (i više od toga).
Na kraju, zaključak cele priče je da treba naći meru (poštujući naravno preporuku servisne dokumentacije, koja je doduše u slučaju PSA sasvim diskutabilna)) i da najoptimalniji izbor ulja za nekakvo maltretiranje motora ne mora da bude isti za drugačiji maltretman.
***
Iako lično uopšte nisam sklon brendovskom naturanju ulja (psa-total, bmw-castrol, fiat-selenia...) od strane proizvođača motora/vozila, gore pomenuh Total jer se ne može osporiti da su njegova ulja vrlo ekonomična. Ipak, Total nije isto (u smislu veličine/moći kompanije) što i BP/Castrol ili Shell pa je i logično da slično koncipirana ulja od ovih potonjih budu skuplja. Ko bude rekao da su bolja, neko drugi će to teško osporiti, kao i što će to teško dokazati onaj koji tvrdi da su bolja.
Ja lično, dok budu postajali FAM, NIS ili Modriča (i još po neki) nemam razloga da za svoje vozilo razmatram motorna ulja drugih proizvođača, tj pomenuto aktivno naturanje Totala koji je najpre ekonomski partner PSA u istom zajedničkom poslu. Ne računajući iskustva sa njihovim uljima u vozilima i mojih prijatelja - sa svojim vozilom (citroen c3 1.4 hdi 8v) sam se uverio da se famovo 5W-40 ulje troši isto koliko i preporučeno totalovo Quartz 9000 5W-40, a takođe sam se za 7500 km, uverio da se famovo namensko PSA ulje (fenix energy psa 5w-30, ACEA C2, psa B71 2290) takođe troši na istom nivou kao i prethodna dva koja doduše imaju i veći viskozitet na radnim temperaturama motora. Mada, šipka kaže da se poslednje troši i nešto vrlo malo niže od prethodna dva. To me je (između ostalog) uverilo da uopšte nije blesava preporuka online selektora i pisane servisne dokumentacije da se i za neke dizele bez fap/dpf preporučuje ulje koje je primarno namenjeno onima sa fap/dpf.
Inače je izmerena potrošnja ulja (bez dolivanja) kod oba 5W-40 bila u okviru od 1,3 -1.5 L na 11000km, a 5W-30 za dosadašnjih 7500 km pokazuje da će potrošnja ulja biti praktično u istoj količini za istu kilometražu. Sad, druga je priča što je (i zašto je) famovo namensko psa ulje gotovo duplo skuplje od totalovog pandana tj. Inao ECS 5W-30
Po neko se sa nezavisnog srpskog foruma ljubitelja citroena, takođe uverio u gotovo identičnu stvar kada je za svoj 1.6 hdi bez fap upotrebio totalovo Ineo ECS 5W-30 umesto Quartz 9000 5W-40. Sa druge strane, ima onih koji su se definitivno uverili da se Quartz 9000 5W-40 trošio za oko 30-50% više nego Quartz 7000 10W-40 u njihovim vozilima na benzin/plin, a koja su oni poprilično žustro gazili (i više od toga).
Na kraju, zaključak cele priče je da treba naći meru (poštujući naravno preporuku servisne dokumentacije, koja je doduše u slučaju PSA sasvim diskutabilna)) i da najoptimalniji izbor ulja za nekakvo maltretiranje motora ne mora da bude isti za drugačiji maltretman.