Stranica 571 od 898
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Jan 2018, 19:54
od H4wkeye
Moguce je, kretao se iz pravca jugoistoka ka severozapadu tj. ka BGu.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Jan 2018, 20:40
od snork
H4wkeye napisao: 30 Jan 2018, 13:52
Jedno pitanje. Bio malo pre napolju i bas u tom trenutku neki avion probije zvucni zid. Pogledam okolo i jedino sto sam video je trag visoko na nebu, koji se kretao poprilicno brzo, ali nisam uspeo da vidim sam avion. E sad, da li je u pitanju neki vojni avion u preletu ili je mozda neki od onih malih civilnih? Da li uopste ima civilni avion (tipa Cessna itd.) koji moze da probije zvucni zid?
MiG 21 ili 29, nema šta drugo.
Iako su postojale destine planova, maketa i poneki započeti projekat, jedini serijski civilni nadzvučni avioni su bili Concorde i Tu-144. Što se tiče business jet-ova, mislio sam da će od ovog biti nešto:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi-Gulfstream_S-21 , ali na kraju ni on nije napravljen.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Jan 2018, 21:11
od H4wkeye
Hvala. Izgleda da je to.

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Jan 2018, 22:49
od cozmo
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 31 Jan 2018, 22:28
od Heinz
http://www.independent.co.uk/travel/new ... 87426.html
Etihad Airways, one of the biggest Gulf airlines, has abruptly cut baggage allowances for many of its passengers.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 01 Feb 2018, 02:09
od snork
cozmo napisao: 30 Jan 2018, 22:49
Izvinjavam se na dužini posta. Evo nekih fotki koje sam napravio pre, već sada davnih, 13 godina.
Cozmo, super su slike!

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 02 Feb 2018, 19:59
od zuzazu
Za mene su depresivne.
Pre 13 godina avioni mi nisu delovali tolike ruine kwko ih sada gledam na fotkama.
Nedomacinski su raubovani.
Vidim da je fotkao skoro svaki 737 koji je mogao, ukljucujuci i ON koji nije bio nas.
Na 737-300 vidimo klasicne cajgere i to je jedna od dve kompanije u svetu koje su uz 737-300 u mesto EFISa trazile cajgere. Sve to radi ustede.
Na DC9 vidimo da je haškitovana. Ulozeno je malte ne, koliko sam avion vredi, da bi mogao da leti po Evropi (zbog buke). A odmah po tom su prodati bud zasto...
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 02 Feb 2018, 21:38
od Ji 4Tze
Koliko je bila cena karata u to divno vreme, u odnosu na sad?
Ono po lokalu i sl?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 02 Feb 2018, 23:08
od ikac2000
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Feb 2018, 19:26
od cozmo
zuzazu napisao:Za mene su depresivne.
Pre 13 godina avioni mi nisu delovali tolike ruine kwko ih sada gledam na fotkama.
Nedomacinski su raubovani.
Vidim da je fotkao skoro svaki 737 koji je mogao, ukljucujuci i ON koji nije bio nas
Imam jos fotografija iz tog perioda, tačnije još više raspada

Ja sam bio solidno šokiran stanjem flote tada. Pogotovo ispravne hushkitovane devetke koja je istrunula. I YU-AKI 727 koji je propadao lagano.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 05 Feb 2018, 00:56
od snork
Ji 4Tze napisao: 02 Feb 2018, 21:38
Koliko je bila cena karata u to divno vreme, u odnosu na sad?
Ono po lokalu i sl?
Bolje bi bilo da odgovori neko stariji, ko se seća konkretnih cena, ali evo čega se ja sećam kao dete / tinejdžer:
U SFRJ su cene domaćih letova bile male do početka 1989. godine (znači ne 1990. kada su počele reforme Ante Markovića, nego godinu dana ranije). Tada su verovatno ukinute državne subvencije i došle su na prilično "ekonomski" nivo. Što se tiče međunarodnog saobraćaja, on je oduvek poslovao manje ili više ekonomski, a cene karata su bile izražene u USD. Neke linije su bile jeftinije od zapadnih (znam za slučajeve da su Australijanci leteli London-Sidney JAT-om preko Beograda zbog niže cene), ali neke su bile i skuplje (drali su naše gastarbajtere u Libiji i Iraku).
Period od uvođenja sankcija 1992. do njihovog dlimičnog ukidanja posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma 1995. je bio mrtav što se tiče međunarodnog saobraćaja.
Posle toga, pa do bombardovanja 1999. znam samo cenu karte Beograd-London Heathrow, koja je bila oko 1100 DEM (povratna, ekonomska klasa, fiksiran datum povratka). Od 1996. je jedan kraći period leteo i British Airways na relaciji Beograd-London Gatwick. Ne sećam se koja je bila cena. Znam samo da su slali najgore krševe, neke B737-200 stare 30 godina i da mi je glava pucala od loše presurizacije i naglog spuštanja. U odnosu na njih, JAT-ovi B737-300 su bili kao Space Shuttle. Nedeljom je bilo više putnika, pa je JAT imao ili dva leta 737, ili je leteo DC-10.
Za poređenje sa cenama drugih kompanija: Posle "demokratskih promena", par godina JAT nije imao liniju za Dubai, ali je zato Emirates odmah 2001. otvorio predstavništvo u Beogradu. Karta Beograd-Dubai je koštala oko 600 USD (1 USD je bio 2.25 DEM - posle je jako pao kad je Buš došao na vlast). Takođe povratna, ekonomska klasa, sa uključenim JAT-ovim letom do Istambula ili Rima, a odatle Emirates-ovim A330 do Dubaija.
Najveći emirat u UAE, Abu Dabi, tada još nije imao svoju kompaniju. Etihad je nastao tek negde 2003. ili 2004.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 05 Feb 2018, 12:37
od zuzazu
@snork, ti se ubi odgovarajuci na jedno mićovanski postavljeno pitanje.
Tarife su postojale tada, isto kao i sada, i nije postojala odredjena i fiksna cena za jednu destinaciju.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Feb 2018, 18:56
od cozmo
Okačih one fotke pre nedelju dana, i jedan 737 sa fotki, prvi koji smo dobili mislim, ode u penziju. YU-ANI je u pitanju. Zadnji let je obavljen 02.02.2018. a povučen je 04.02. Ide i YU-ANJ. Pisano je već o tome. Do kraja godine idu i ostali. ATRovi su u očajnom stanju, 4 je ispalo. Ne plaćaju tehnici, ne plaćaju PDV, kasne debelo sa doprinosima. Ne plaćaju ni aerodromu.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Feb 2018, 19:46
od pedja
Ispala 4 ATRa? Koliko ih ima? U nedelju doleteše dva, preko Ade, jedan za drugim.
TT
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Feb 2018, 20:41
od cozmo
6 komada operativnih ukupno.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk