Nisam 100% siguran koliko sam puta u životu leteo, ali 2-3 stotine poletanja/sletanja je bilo sigurno. Mislim da danas prvi puta doživeh „go around“ pri sletanju. Vidljivost je bila loša (rekao bih 300-500m na zemlji a gore značajno manja, mada teško je proceniti), ali je pilot na razglasu rekao da je razlog jak vetar. Kada smo sleteli nakon desetak minuta, vetrokaz (onaj što liči na kesu) je bio skoro potpuno dole, nije izgledalo da je vetar jak (u Bg je bio mnogo jače naduvan). Zbunilo me što je i po vetrokazu i po pahuljama izgledalo da vetar duva iz pravca odakle smo sleteli (trebalo bi da se sleće u vetar, ne?).
Takođe, kada je dao gas na prvom prilasku mislim da smo bili relativno nisko iznad nekih kuća (ispali smo iz oblaka, pojaviše se kuće jako blizu). Na drugom prilasku kuće smo gledali sa veće visine, pred pistom je šuma tako da se pitam da li je možda prišao suviše nisko i kada smo ispali iz oblaka, video da je daleko od piste, dao gas i ponovio prilaz. Aerodrom je Memingen (FMM) ako je bitno.
Inače, čim sam shvatio da je dao gas i da se penjemo (da ćemo ići ponovo), setio sam se politike štednje goriva nekih kompanija (bilo je ovde diskusije o tome) i prošlo mi kroz glavu „dobro je da ovaj ima kohones da ne sleće po svaku cenu“. Drugi prilaz je bio sasvim normalan, ni po čemu ne bih rekao da je bilo problema. Posle sletanja, naravno, pola aviona plješće, a deo putnika gleda i nema pojma čemu to
Sve u svemu, nije bilo prijatno, mada sam video da se sestradese smeju i da su dobro raspoložene pa sam pretpostavio da i nije toliko retko da se ide još jednom. Kakva su iskustva po tom pitanju?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Feb 2018, 07:48
od zuzazu
Memingen ima kratku (2400m) i usku pistu (30m). Normalno bi bilo da je po kompanijskim pravilima ovo kapetanski let. Opet, zavisno od kompanijskih pravila, za ovakav aerodrom, moguce je da su stroziji meteoroloski minimumi.
Avion moze da sleti i sa ledjnim vetrom do odredjene granice. Za B738 je 15kts. Za Airbus ne znam limit.
Pista 24 ima precizni prilaz (ILS), pista 06 ima neprecizni prilaz (NDB).
U zimskom periodu, vetrovi su u tom delu Evrope uglavnom sa zapada sto znaci da je gotovo sigurno sletao u 24.
E, sad, ko zna zasto je radio go around ali da ne balavi mnogo na mikrofon, lakse mu je da objavi “zbog vetra”.
Putnici uglavnom tapsu jer je to relief valve posle svakog sr@nj@ koje imaju a treba znati da se ogromna vecina plasi letenja, priznali to ili ne.