Stranica 580 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 08 Mar 2018, 17:33
od zuzazu
1). Incident: Wizz A320 at Tuzla on Nov 8th 2017, engine shut down in flight (05/03/2018)

A Wizzair Airbus A320-200, registration HA-LWK performing flight W6-4292 from Malmo (Sweden) to Tuzla (Bosnia and Herzegovina), was descending through 4200 feet MSL towards Tuzla when the crew received indication the left hand engine (V2527) had stalled and shut the engine down. The aircraft continued for a safe landing on Tuzla's runway 09 about 5 minutes later.

Bosnia and Herzegovina's AIB rated the occurrence a serious incident and opened an investigation.

Nigde vesti o ovom incidentu...

2) Accident: Smartlynx A320 at Tallinn on Feb 28th 2018, runway excursion after bad touch and go (28/01/2018)

A Smartlynx Estonia Airbus A320-200, registration ES-SAN performing training flights MYX-9001 from Tallinn to Tallinn (Estonia) with 7 crew, was doing touch and gos at Tallinn's runway 08. After about a dozen touch and gos the aircraft the aircraft touched down on runway 08 at 17:03L (15:03Z), accelerated again, lifted off but could not climb out touching down again very hard with sparks and flames visible and became airborne again, the transponder obviously failed upon the hard touch down. The crew declared emergency, positioned for a landing and touched down on runway 26 when a loud bang was heard and the aircraft veered left off the runway leaving some parts behind on the runway and came to a stop at position N59.4129 E24.8526 about 830 meters/2700 feet past the runway 26 threshold. Two occupants received minor injuries, the aircraft sustained substantial damage.


Oni koji bolje poznaju Airbus, okrivljuju komande leta.

http://avherald.com/h?article=4b57c3dd&opt=0

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 08 Mar 2018, 18:12
od passenger
Mogao si da sakriješ da je od WizzAir avion :nonono:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 08 Mar 2018, 20:21
od HKS
Zasto bi krio. Sve i da je sakrio, zna se ko vozi sa Tuzle.

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 08 Mar 2018, 20:38
od passenger
jer letim WizzAirom i tek sam prešao preko fobije od letenja.

Ne znam ja ko sve leti iz/u Tuzlu

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 08 Mar 2018, 20:47
od DasAuto
Zasto ovo postavi joj.....
I onako se bojim letova jos mi samo ovo treba.

Nisam strucan sto se tice avijacije, ali uvjek me cudilo kako uopste lete za Tuzlu. Koliko smoga i magle ima u zimska doba to nema nigdje. Cudi me kako uopste sletaju.
Banja Luka bi bila optimalna lokacija ali nasi balvani od politicara ne mogu se dogovoriti izgradnju parkinga, kamoli avio letove.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 08 Mar 2018, 20:57
od blaugrana
Jes' vala :)

Gesendet von meinem SM-J500FN


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Mar 2018, 09:23
od passenger
Dobre klipove lik ima:


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Mar 2018, 10:49
od zuzazu
Da li da kazem sta sve ima da se vidi ili da cutim?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Mar 2018, 10:52
od passenger
kad on sleti kako treba, meni je sve tip top. Da vidimo šta ti vidiš :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Mar 2018, 11:06
od Kornjaca Rade
Sta bi sa onom AS porudzbinom 10 A320neo, to je kao trebalo da pocne da stize ove godine. Odustali izgleda, sad ih vise nema na orders listi, a bili su do skoro.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Mar 2018, 11:23
od zuzazu
Svako ko i malo poznaje situaciju u AS, od pocetka je svestan da je NEO marketinski trik za siroke narodne mase.
Ne znam kako su ljudi mogli da progutaju ovo.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Mar 2018, 11:35
od Heinz
passenger napisao: 09 Mar 2018, 10:52 kad on sleti kako treba, meni je sve tip top. Da vidimo šta ti vidiš :)
Ima i snimak sletanja :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Mar 2018, 19:22
od passenger
Sad u da ga nadjem

Zuzazu, kad polećeš sa piste pokrivene snegom, je l šeta levo-desno avion? Potrebno je da stalno koriguješ?

Uzmi neki GoPro i snimaj malo poletanja/sletanja :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Mar 2018, 22:11
od maxer
21.12.2017. sve novine prenose:
Direktni letovi Beograd-Teheran posle 27 godina
Od 13. januara direktan let iz Beograda za Teheran ... Letovi će se tokom zimske sezone obavljati dva puta nedeljno ...


15.01.2018.
Iran Air – Letovi Beograd Teheran od 27. januara
Avio kompanija Iran Air potvrdila je da će uspostaviti direktne letove između Beograda i Teherana počev od 27. januara. Iran Air će obavljati letove dva puta nedeljno ...


27.01.2018.
Konačno uspostavljen direktan let do Teherana! (prenosi pink.rs a poziva se na Novosti)
Najavljivano je za 13. januar, ali će putnici iz Beograda za Teheran, bez presedanja, leteti od sledeće subote.


09.03.2018. (opet svi prenose)
Posle 27. godina stiže nam prvi avion Iran era
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić sastao se sa ambasadorom Irana u Srbiji Hoseinom Mola Abdolahijem, koji ga je obavestio da će sutra u Beograd sleteti prvi avion "Iran er"-a na direktnoj liniji između Teherana i Beograda nakon skoro 27 godina.
... da će avioni kompanije "Iran er" na relaciji Teheran - Beograd - Teheran saobraćati dva puta nedeljno, kao i da su karte na tim letovima rasprodate sve do kraja leta ove godine. Počevši od 19. marta, između Teherana i Beograda biće realizovani i čarter letovi privatne iranske aviokompanije "Kešm er", za čija su prva četiri leta takođe rasprodate sve karte.

Treća sreća ... ups, četvrta :kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Mar 2018, 22:46
od snork
zuzazu napisao: 08 Mar 2018, 17:33 1). Incident: Wizz A320 at Tuzla on Nov 8th 2017, engine shut down in flight (05/03/2018)

A Wizzair Airbus A320-200, registration HA-LWK performing flight W6-4292 from Malmo (Sweden) to Tuzla (Bosnia and Herzegovina), was descending through 4200 feet MSL towards Tuzla when the crew received indication the left hand engine (V2527) had stalled and shut the engine down. The aircraft continued for a safe landing on Tuzla's runway 09 about 5 minutes
Srećom pa je 5 minuta pre sletanja - nije imao potrebu da se penje, a ni da održava visinu. Koliko se procedura za sletanje sa jednim operativnim motorom razlikuje od normalne? Prošle godine kad se srušio Tu-154B2 iznad Crnog mora, slao sam ovde link na njegov flight manual... Za sletanje sa jednim motorom propisane su mnogo veće brzine dodira piste (skoro 400 km/h indicated airspeed), a sve to da bi mogao da poleti ako treba da uradi go-around. Da li se isto praktikuje i na Boingu/Airbusu, ili se ide na to da sletanje "mora da uspe"? Ili se to možda propisuje kompanijskom procedurom?

zuzazu napisao: 08 Mar 2018, 17:33 2) Accident: Smartlynx A320 at Tallinn on Feb 28th 2018, runway excursion after bad touch and go (28/01/2018)

A Smartlynx Estonia Airbus A320-200, registration ES-SAN performing training flights MYX-9001 from Tallinn to Tallinn (Estonia) with 7 crew, was doing touch and gos at Tallinn's runway 08. After about a dozen touch and gos the aircraft the aircraft touched down on runway 08 at 17:03L (15:03Z), accelerated again, lifted off but could not climb out touching down again very hard with sparks and flames visible and became airborne again, the transponder obviously failed upon the hard touch down. The crew declared emergency, positioned for a landing and touched down on runway 26 when a loud bang was heard and the aircraft veered left off the runway leaving some parts behind on the runway and came to a stop at position N59.4129 E24.8526 about 830 meters/2700 feet past the runway 26 threshold. Two occupants received minor injuries, the aircraft sustained substantial damage.


Oni koji bolje poznaju Airbus, okrivljuju komande leta.
Niti sam stručan, niti imam bilo kakav dokaz, :) ali lično verujem da oni nisu ispravili onaj problem zbog koga 1987. na demonstracionom letu A320 nije reagovao na povlačenje palice, već je udario u drveće i završio u plamenu (slali smo više puta youtube link u ovoj temi). Zapravo, mislim da nisu mogli ni da ustanovile _zašto_ je kompjuter to uradio.

Isto tako mislim da problem sa zaleđenim Pitoovim cevima, zbog čega je Air France A330 iznad Atlantika imao pogrešne podatke o brzini i na kraju je završio u okeanu, takođe nije otklonjen. Zvanično, kapetan je spavao u bunkeru daleko od pilotske kabine, kopilot je bio dezorijentisan iznad beskrajnog vodenog prostranstva, nije prepoznao da nema pouzdanu indikaciju airspeeda, te se nije ponašao u skladu sa time. Sasvim je moguće da je _kompjuter_ loše upravljao u tim okolnostima, a da pilotu nije ni dao komande.

Zašto imam ovo mišljenje o Airbusovom kompjuteru, napisao sam ranije. Deo jednog izbornog predmeta koji se bavi pouzdanošću i otpornošću na otkaze smo učili iz njige koju su pisali njegovi projektanti. Glavna motivacija im je bila da kompjuter zna bolje od čoveka i da kompjuter (ako se sistem projektuje na odgovarajući način) ne može da pogreši. Na A300/A310 je kompjuter moguće isključiti , ali na A320 on uvek "nadgleda" i "koriguje", čak i kada se upravlja ručno.

maxer napisao: 09 Mar 2018, 22:11 Direktni letovi Beograd-Teheran posle 27 godina
Od 13. januara direktan let iz Beograda za Teheran ... Letovi će se tokom zimske sezone obavljati dva puta nedeljno ...
Svašta je bilo pre 27 godina (9. mart 1991). :mrgreen: U međuvremenu konstantno propadamo i kraj (dno) se ne nazire. A 27 godina života prošlo...