
Koliko troši?
- dag81
- Postovi: 7508
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Koliko troši?
Klasicna boljka Fiata, protokomer verovatno slabi. Proveri parametre na dijagnostici.
Meni je isto povecao pa skoro odjednom potrosnju u gradu, sa ok 6 otisaom na skoro 8. Skinuo dzek vratio se na 6.5. Treba da ga kupim, Bosch 90e a Metelli valjda 6400 ali kazu mi u radnji da nije bas nesto.
Meni je isto povecao pa skoro odjednom potrosnju u gradu, sa ok 6 otisaom na skoro 8. Skinuo dzek vratio se na 6.5. Treba da ga kupim, Bosch 90e a Metelli valjda 6400 ali kazu mi u radnji da nije bas nesto.
- steva_anya
- Postovi: 5456
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
- Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
- Lokacija: Beograd
Re: Koliko troši?
Punto 1.3mjet 69ks
Po Beogradu, samo ja u kolima:
- 4.7L prosečna potrošnja, 32km/h prosecna brzina
- 5L prosečna potrošnja, 23-27km/h prosecna brzina
Beograd-Čačak-Beograd, 4 putnika:
- 3.8L prosečna potrošnja, 52km/h prosecna brzina
Batajnica-Novi Sad-Batajnica, samo ja u kolima:
- 3.4L prosečna potrošnja, 55km/h prosecna brzina
Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Po Beogradu, samo ja u kolima:
- 4.7L prosečna potrošnja, 32km/h prosecna brzina
- 5L prosečna potrošnja, 23-27km/h prosecna brzina
Beograd-Čačak-Beograd, 4 putnika:
- 3.8L prosečna potrošnja, 52km/h prosecna brzina
Batajnica-Novi Sad-Batajnica, samo ja u kolima:
- 3.4L prosečna potrošnja, 55km/h prosecna brzina
Sent from my LT18i using Tapatalk 2
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
Re: Koliko troši?
na kojim obrtajima obicno vozis?
Sent from my Orange Monte Carlo using Tapatalk 2
Sent from my Orange Monte Carlo using Tapatalk 2
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
-
- Banned
- Postovi: 1259
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
- Lokacija: Srb
Re: Koliko troši?
Puno je polemika oko potrosnje gas-benzin.Ja cu probati da sa svojim iskustvom a potkreplejnim podacima dam sto priblizniju sliku.Lm,ovako.Predjeno je 1200 km gradske voznje>tu bih se odmah ogradio i rekao da nije ni nalik onim beogrdaskim,znaci sasvim normalna gradska voznja sa prosecnom brzinom od 25.4 km/h.B.C je pokazao prosek od oko 8.4 l na 100 km.
Koliko je potroseno: 19 l EBMB, 95 l TNG -a.
Evo kako je izgledala moja racunica:
Uzeo sam da su cene derivata sledece:
161.90 EBMB
152.40 BMB
158.40 ED
87.40 TNG
Dakle potroseno je 19 L x 161.90 = 3076 din odnosno 2896 din ako je sipan BMB.Ja sam sipao ovaj skuplji,zatim potroseno je 95 l TNG sto je moj budzet kostalo dodatnih 8303 din.
Dakle dolazimo do zbirne cifre od 11379 din za 1200 km grdaske voznje odnosno 9.48 din/km.
Idemo dalje sa racunicom
za 11379 din moguce je kupiti
EBMB 70,3 l
BMB 74.6 l
ED 71.8 l
E sada ako uzmemo prosek B.C od 8.4 l na 100 km dolazimo da sledeceg a to je da se sa:
70.3 l EBMB moze preci 837 km gradske voznje
74.6 l BMB se prelazi 888 km.
Dakle kombinacija TNG-benzin ( koji se potrosi za zagrevanje motora za ovih 1200 km ) je iziskivala ukupno 114 l goriva ( benz i gas ).
Ovde je zakljucak da je razlika 363 odnosno 312 km u korist voznje kombinacijom TNG-benzin u odnosu na sam benzin.
Imajuci u vidu da su temperature varirale i da je za konvertovnje na gas bilo potrebno vise vremena a samim tim i vise benzina,racunica bi bila da je na svakih 400 km utruseno oko 6.3 benzina i 32 l TNG.
Finasijski to izgleda ovako
6.3 x 161.90 ( 152.40 ) =1020 din ( 960 din )
32 x 87.40 = 2797 din
Dakle 400 km Niske grdaske voznje kosta 3817 din ( 3757 din )
Za 400 km grdaske vozne sa prosecnom potrosnjom 8.4 l potrebno je 33.6 l benzina a to je
33.6 l x 161.90 ( 152.40 ) = 5440 din ( 5120 din ).
Dakle na svakih 400 km grada razlika je 2643 din ( 2323 din ).
Ovde dolazimo do validnih podataka koje se ticu ustede voznje na TNG a gde je uracunat i potrosen benzin.
Ako uzmemo da dobar TNG uredjaj sa atestom kosta oko 60000 din dolazimo da ce se on isplatiti za oko 12000 km po nekoj gruboj racunici.
U svojoj analizi sam izostavio ED ali evo njega sada.
Bax mi je dao podatak da mu je potrosnja po b.c mjeta 5.6,mom zetu meg 2 ph 1 dci 1.5 od 63 kw b.c pokazuje 5.5 ali on ima i vise regionalnog puta.Ja cu uzeti neki prosek od oko 6 l ED na 100 km koji je za Niske uslove najrealniji.
Dakle sa 71.8l Ed moguce je preci 1197 km grdaske voznje sa potrosnjom od 6 l na 100 km odnosno 1305 km sa potrosnjom od 5.5 l na 100 km.
Posto sam vozio mjet Punta i grad mi je bio izmedju 6 i 6.5 dolazimo do racunice da Turcin u kombinaciji TNG-benzin ima istu potrosnju u gradu kao mali dizelski Italijan.
Ista racunica je sada ED i 400 km grada koja u zavisnosti od potrosnje kosta 3802 din ( 3482 din )
U prvom slucaju 5.5 l na 100 sto znaci da je za malopre pomenutu distancu potrbeno 22 l ED odnosno 3485 din ali ako je prosecna potrosnja 6 l na 100 km u gradu dolazimo do 24 l ED tj 3802 din.
REZIME ,test radjen na 400 km gradske Niske voznje je sledeci:
TNG-benzin kosta 3817 din ( 3757 din ) sa utrosenim benzinom
Benzin 5440 din ( 5120 din ).
ED 3802 din ( 3482 din )
Dolazi se do zakljucka da je razlika u ceni voznje na ED i TNG skoro pa minorna.Ova razlika se povecava u korist TNG-a u letnjim mesecima jer je utrosak benzina za konverziju jos manji pa iznosi oko 2.1 l na 400 km u odnosu na sadasnjih 6.3.Merenje je radjeno pri dnevnim temperaturama od 1 do 14 stepeni.
Veci dizelasi sigurno imaju i vecu potrosnju pa se opet dolazi do zakljucka da razlika izmedju TNG i ED nije mala i da je opet TNG isplativiji a da startna visoka cena dizelasa nije opravdana jer na duze staze nema opravdane ustede.
Dakle dizelasi pogotovu veci gube bitku sa TNG-om a ovi manji se izjednaceni ali ono sto dizelasi donose jeste bolji obrtni momenat.
U mom slucaju je sve jasno dokazano,dakle vozim auto C segmenta koji je sa potrosnjom u skaldu sa dizelom iz B segemnta.
Koliko je potroseno: 19 l EBMB, 95 l TNG -a.
Evo kako je izgledala moja racunica:
Uzeo sam da su cene derivata sledece:
161.90 EBMB
152.40 BMB
158.40 ED
87.40 TNG
Dakle potroseno je 19 L x 161.90 = 3076 din odnosno 2896 din ako je sipan BMB.Ja sam sipao ovaj skuplji,zatim potroseno je 95 l TNG sto je moj budzet kostalo dodatnih 8303 din.
Dakle dolazimo do zbirne cifre od 11379 din za 1200 km grdaske voznje odnosno 9.48 din/km.
Idemo dalje sa racunicom
za 11379 din moguce je kupiti
EBMB 70,3 l
BMB 74.6 l
ED 71.8 l
E sada ako uzmemo prosek B.C od 8.4 l na 100 km dolazimo da sledeceg a to je da se sa:
70.3 l EBMB moze preci 837 km gradske voznje
74.6 l BMB se prelazi 888 km.
Dakle kombinacija TNG-benzin ( koji se potrosi za zagrevanje motora za ovih 1200 km ) je iziskivala ukupno 114 l goriva ( benz i gas ).
Ovde je zakljucak da je razlika 363 odnosno 312 km u korist voznje kombinacijom TNG-benzin u odnosu na sam benzin.
Imajuci u vidu da su temperature varirale i da je za konvertovnje na gas bilo potrebno vise vremena a samim tim i vise benzina,racunica bi bila da je na svakih 400 km utruseno oko 6.3 benzina i 32 l TNG.
Finasijski to izgleda ovako
6.3 x 161.90 ( 152.40 ) =1020 din ( 960 din )
32 x 87.40 = 2797 din
Dakle 400 km Niske grdaske voznje kosta 3817 din ( 3757 din )
Za 400 km grdaske vozne sa prosecnom potrosnjom 8.4 l potrebno je 33.6 l benzina a to je
33.6 l x 161.90 ( 152.40 ) = 5440 din ( 5120 din ).
Dakle na svakih 400 km grada razlika je 2643 din ( 2323 din ).
Ovde dolazimo do validnih podataka koje se ticu ustede voznje na TNG a gde je uracunat i potrosen benzin.
Ako uzmemo da dobar TNG uredjaj sa atestom kosta oko 60000 din dolazimo da ce se on isplatiti za oko 12000 km po nekoj gruboj racunici.
U svojoj analizi sam izostavio ED ali evo njega sada.
Bax mi je dao podatak da mu je potrosnja po b.c mjeta 5.6,mom zetu meg 2 ph 1 dci 1.5 od 63 kw b.c pokazuje 5.5 ali on ima i vise regionalnog puta.Ja cu uzeti neki prosek od oko 6 l ED na 100 km koji je za Niske uslove najrealniji.
Dakle sa 71.8l Ed moguce je preci 1197 km grdaske voznje sa potrosnjom od 6 l na 100 km odnosno 1305 km sa potrosnjom od 5.5 l na 100 km.
Posto sam vozio mjet Punta i grad mi je bio izmedju 6 i 6.5 dolazimo do racunice da Turcin u kombinaciji TNG-benzin ima istu potrosnju u gradu kao mali dizelski Italijan.
Ista racunica je sada ED i 400 km grada koja u zavisnosti od potrosnje kosta 3802 din ( 3482 din )
U prvom slucaju 5.5 l na 100 sto znaci da je za malopre pomenutu distancu potrbeno 22 l ED odnosno 3485 din ali ako je prosecna potrosnja 6 l na 100 km u gradu dolazimo do 24 l ED tj 3802 din.
REZIME ,test radjen na 400 km gradske Niske voznje je sledeci:
TNG-benzin kosta 3817 din ( 3757 din ) sa utrosenim benzinom
Benzin 5440 din ( 5120 din ).
ED 3802 din ( 3482 din )
Dolazi se do zakljucka da je razlika u ceni voznje na ED i TNG skoro pa minorna.Ova razlika se povecava u korist TNG-a u letnjim mesecima jer je utrosak benzina za konverziju jos manji pa iznosi oko 2.1 l na 400 km u odnosu na sadasnjih 6.3.Merenje je radjeno pri dnevnim temperaturama od 1 do 14 stepeni.
Veci dizelasi sigurno imaju i vecu potrosnju pa se opet dolazi do zakljucka da razlika izmedju TNG i ED nije mala i da je opet TNG isplativiji a da startna visoka cena dizelasa nije opravdana jer na duze staze nema opravdane ustede.
Dakle dizelasi pogotovu veci gube bitku sa TNG-om a ovi manji se izjednaceni ali ono sto dizelasi donose jeste bolji obrtni momenat.
U mom slucaju je sve jasno dokazano,dakle vozim auto C segmenta koji je sa potrosnjom u skaldu sa dizelom iz B segemnta.

Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Re: Koliko troši?
900-950rpmBax napisao:na kojim obrtajima obicno vozis?
Sent from my Orange Monte Carlo using Tapatalk 2

mogao je samo vetar da ti napravi tu razliku...NexT napisao:Poredjenje izmedju NIS-a i Euro Petrola
Viano 2.2 CDI, 150 konja, manuelni sa 6 brzina.
U oba slucaja je bio NBG - Nis (Tami) - NBG. Znaci po 500km sa oba goriva. Isti ljudi, isto opterecenje, gume, brzina, vreme.
NIS - prosecna potrosnja 9.47 litara za 500 km.
EP - 9.68 l/100
ne mora da bude do goriva...ili pumpe...
- steva_anya
- Postovi: 5456
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
- Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
- Lokacija: Beograd
Re: Koliko troši?
1750-2200, najčešće 1800-2000.Bax napisao:na kojim obrtajima obicno vozis?
Brzine menjam na 2000-3000 obrtaja, najčešće ~2500.
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
Re: Koliko troši?
Oba puta je pravljen krug BG - Nis - BGswemir napisao: A to sto je do nisa nizbrdo, a od nisa uzbrdo nikom nista

Dragane, mogao je, naravno.... Pogotovo na njemu. Ovo je vise bilo ilustrativno da na osnovu te voznje nije bilo nikakve razlike u potrosnji...
Re: Koliko troši?
Tako i treba. Bax ima malo paranoju oko tih obrtaja, ali nema problema sa podmazivanjem JTD i JTDM mašina na bilo kojim obrtajima. Njima jedino mogu da smetaju visoki obrtaji, niski ne. Jedino što treba povremeno produvati čađ na otvorenom putu (ili pročistiti DPF ako ga poseduje).steva_anya napisao:1750-2200, najčešće 1800-2000.Bax napisao:na kojim obrtajima obicno vozis?
Brzine menjam na 2000-3000 obrtaja, najčešće ~2500.
Takođe Alfu šaltam na 2000-2500pm. Ne verujem da imam bilo kakav problem sa protokomerom ili bilo kojim senzorom, verovatno samo sa težinom vozila i visokim dnevnim prosečnim brzinama (80+). Takođe, ni zimski ni letnji set mi ne važe za posebno štedljive gume, dapače... Verovatno se sve skupi, otkud znam. Moraću da vratim remap, definitivno je autić imao manju potrošnju u ekonomičnom režimu sa tom mapom. U prilog ispravnosti mašine mogu da kažem da sam se potezao sa kolegom negde od Tempa pa sve do Stare Pazove na autoputu i pohvalio je da nije video ni trunku dima niti jednom. Sve pohvale za JTDm kome je skinut DPF i zatvoren EGR. Možda pohvale i za MOL gorivo i Wynss Injector Cleaner unutra.
Po bordu u jednom smeru do Pazove obično izguram 5,7l/100km, uz laž brzinomera u odnosu na GPS od 7%. Sipao sam pun rezervoar juče ujutru, po bordu 6,5, do čepa okruglo 7. Automatska klima se ne gasi, zakucana je na 19-20. Razlog je što se nikad nisam imao prilike da se vozim u autu sa tako dobro odrađenom automatskom klimom. Prvi put u životu nemam razlog da pipam ništa (sem ponekad da zatvorim usisavanje spoljnog vazduha kada neko zasmrdi). Samo rotiram temperaturu, ništa drugo ne pipam. Svaka im čast kako su to odradili, čak kapira i sunce kada grune u kabinu on podešava šta treba, ima i nekakve senzore mirisa, oduševljen sam.
Re: Koliko troši?
Pa ako je sa klimom onda ok... Ne znam sta se bunis... AL isto tako ne znam sta ce ti klima...
TJ ne znam ni na kom principu radi kada je napolju hladnije nego u kolima, ali i dalje ne vidim potrebu za njom, sem ako pada kisa, pa treba da osusi, mada meni ni tada ne magle stakla...
TJ ne znam ni na kom principu radi kada je napolju hladnije nego u kolima, ali i dalje ne vidim potrebu za njom, sem ako pada kisa, pa treba da osusi, mada meni ni tada ne magle stakla...
Re: Koliko troši?
Nidzo, ni ja Alfu skoro da nisam mogao da spustim ispod 6,5l...1.9 JTDM 150ks.
Re: Koliko troši?
Ne palim ja klimu, ona je sama pali ako joj treba, stoji na full auto. Promeni se zvuk kada krene da odmagljuje. Pretpostavljam da je softver dobro uparen sa senzorima, tako da zna šta radi i ne pali je nepotrebno. Da suši vazduh prema potrebi, suši sigurno. Jako retko se oseti potreba da se otvori prozor.
U pitanju je 1,9 150 konjića takođe. Priča se da je žedan, ali ide ko praćka za tu kubikažu bez obzira što je auto veoma težak - tako i treba da bude.
U pitanju je 1,9 150 konjića takođe. Priča se da je žedan, ali ide ko praćka za tu kubikažu bez obzira što je auto veoma težak - tako i treba da bude.
Re: Koliko troši?
Kakva su vaša iskustva sa potrošnjom kod novih avtomobila, dali se smanji s vremenom ili ne? Kad kupio novu corsu c daleke 2006 godine s vremenom je potrošnja pala, kod polota TSI nisam zapazio razlike, ostali nisu bili kupljeni potpuno novi, tako, da je mazda prvi dizel koji sam kupio NOV. ( trenutna potrošnja je 5.2 po BC, nisam još potrošio ceo rezervoar pa da merim na ruke ).
Nije sad da mi troši mnogo, samo me zanima šta da očekujem
Nije sad da mi troši mnogo, samo me zanima šta da očekujem