Stranica 59 od 124

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 12:09
od dragvorl
S obzirom da se danas motori prave toliko modularno da se po nivoima snage razlikuju samo u softveru ili ECU, diskutabilno je koliko cipovanje utice na vek u velikom broju situacija. Ako neko bas pristupi ekstremnim povecanjima parametara je nesto drugo.

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 12:40
od Ivan
Sa cipom racunaj da pre svega znacajno skracujes radni vek kvacila, zamajca i turbine.

Ostali elementi uglavnom trpe bez problema, osim ako nisu u startu problematicni, kao recimo 6b menjac na 1.9jtdm/cdti, dizne na nekim hdi/tdci itd.

Послато са GT-N7100

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 12:51
od nidza
TDI sve se može izračunati u parama.

Jeftinije je remapirati 1.9 nego u startu kupiti 2.4 i registrovati ga, trpeti veću potrošnju i skuplje održavanje.

Ako ti godišnje ode u vetar 300 za registraciju i 100 na gorivo i 100 na održavanje, ostaje ti margina od 2000 eura za sve kvarove koji nastanu usled remapa u periodu od 4 godine.

Objektivno je jako teško da će da otkaže u tolikom iznosu, pa sve redom da crkne. Ko se plaši rizika remapa i ne treba da remapira. Prosto ko pasulj.


Tapatalk

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 12:52
od Uroš S.
A i to kvacilo zamajac lako iskompenzujes ako paziš. Za turbinu sipas bolje ulje i menjaš češće i eto ti ga

P8 Lite TT

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 12:57
od ftj
Cinjenica je da ce se u teoriji skratiti zivotni vek al dosta se moze kompenzovati pravilnom upotrebom i odrzavanjem, tj. neko moze mnogo vise da sjebe motor ako recimo daje pun gas dok je nezagrejan nego neko ko ima cip.

I nije isto da li cipujes relativno nov motor i neki koji je presao 400k km i koji je vec blizu kraja radnog veka. Ako cipujes auto na 50k sa planom da ga vozis do 150k ne bi trebao da osetis nikakve negativne posledice osim ako nije neko preveliko povecanje pa kvacilo ne izdrzi.

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 13:17
od Ivan
Ako dajes pun gas na nezagrejanom cipovanom autu to je vec RIP SVEEE :D

Послато са GT-N7100

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 13:25
od dragan
:kezo:
Day Walker napisao:
Ivan napisao:Pa sto sipate onda tamo ili sto se ne zalite?

Послато са GT-N7100
Pa i ne sipam vise... Poslednji put sam sipao G100 da probam i ispostavilo se kao i ranije, nije ni blizu rezerve bio a sipali mi 52,5l... A rezervoar 56l...
gde si sipao g100?
ja sam sad vec dva puta tamo kod vma, i odavno nisam imao toliko odstupanje u moju korist. bord je pokazao da je potroseno 39,1l a usuo sam 36,1l... ono da ima 7-8 posto snage i obrtnog nista naravno, to je kod golfa, za reso ne vazi :kezo:
ni pravim remapom to ne moze da se izvuce a ne drugim gorivom...

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 13:26
od Martin
Ivan napisao:Ako dajes pun gas na nezagrejanom cipovanom autu to je vec RIP SVEEE :D

Послато са GT-N7100

Ili PROPO!!! :plusone:

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 13:34
od Day Walker
@Dragane
Na Trosarini sam sipao.
Jbga, ja ne gledam po bordu, vec po postolju i instrumentu, bord nisam resetovao ko zna koliko hiljada km :)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 13:41
od branja
Ivan napisao:Ako dajes pun gas na nezagrejanom cipovanom autu to je vec RIP SVEEE :D

Послато са GT-N7100
ne ako je mjet bajo

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 13:52
od nidza
Stvarno trpi sve. Vrate u svakoj preprodaji 50-100 k i teraj dalje. Onda se na svakih 250-300 neki vlasnik smori što mora da uspe 300 eura neplaniranih.

Tapatalk

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 14:00
od NexT
Kontaktirao sam Bobo, oni kazu da je recimo E200 u sustini softverski zakljucan 220 CDI, a 100kw (200cdi) ima jednu turbinu, dok je 220 i 250 twin...

Cinjenica je da je taj OM651 i projektovan da bude sto slicniji u svim varijantama, da bi se smanjili troskovi...

200 CDI ide sa 136 konja na 196 i sa 360 na 460 Nm... Kapiram da se na pribliznu vrednost dize i 220...

edit:
malo sam kopao po netu.
OM651 200 i 220 se pored turbina razlikuju i u diznama (magnetne u 200, piezo u 220), a iz nekog razloga se na 200 ne pojavljuju problemi sa istezanjem lanca i hidrozatezacem lanca...

edit2:
dalji problemi se javljaju jer je na tim motorima sve od plastike.
Karter je plastican, nosac filtera goriva, pumpa za vodu....

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 14:11
od dragvorl
Ozbiljniji igraci danas tako prave motore jer je mnogo jeftinije, rekao bih da ce to biti trend sem za neke motore koji su specificni. BMW novi 3 i 4 cilindra su modularni i dizel i benzin, isti hodovi klipa i precnici. Postavio sam negde stranicu iz VW trening manuala gde pise za 1.6 dizel da se motori razlikuju samo po racunaru, a za vece razlike tu su i razlicite turbine/dizne.

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 14:27
od dragan
Day Walker napisao:@Dragane
Na Trosarini sam sipao.
Jbga, ja ne gledam po bordu, vec po postolju i instrumentu, bord nisam resetovao ko zna koliko hiljada km :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Ne znam šta bih ti rekao, eto, imamo sasvim suprotna iskustva. Kod mene na bordu ima posebno funkcija "fuel used" gde ti prikazuje koliko je potrošio goriva od poslednjeg reseta...

Izvinjavam se na malom offu.

Sent from my D5503 using Tapatalk

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Okt 2015, 14:40
od TDI
Urose,
Kada sam kupovao Passata, bas sam hteo ovaj motor od 131 KS, a mnogi mi predlagase da ne zaobilazim ni od 101 KS, ako naiđem na dobar, pa da ga cipujem. Tu varijantu nisam hteo. A to da ga cipujes sa 100 na 105...Ne radi se o tome da li ces mi povecati na 105 ili na 130, nego o ,,brljanju,, po kompjuteru posle ovoga kako ga je fabrika podesila. Ne moze niko da me ubedi da je neki ,,majstor za čipovanje,, školovaniji i pametniji od inzenjera u VW-ovoj fabrici.

Nidzo,
Plašim se remapa. I kako bi to nekad uradio, bi bi svestan da to nosi sa jedne strane rizik.