Stranica 59 od 104
Re: Одг: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 12:23
od Ivan
Zato sto je pd plus slabija izolacija, inace dohvati 120kmh u 3oj sto je za dizela jako dobro.
tt
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 12:28
od Markoni
Evo poredjenja menjaca u Altei i 159ci...
Tapatalk Post
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 12:39
od nidza
U ovom slučaju za isti obim točka možemo da zanemarimo razliku u menjaču, bar do 4. brzine. Tnx za tabele.
Ako su točkovi približni, a verovatno jesu, fali nam masa praznog vozila i koje parametre ima motor nakon remapa. Onda bi imali materijal za teoretski drag.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 12:40
od Ivan
Obojica ste iz bga i tu mi se teorijski dragujete, lepo na asfalt kad se poklopite sa vremenom i to je jedino realno, ko izgubi posle moze da se vadi da mu je pokvaren auto
tt
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 12:46
od Markoni
Ja sam za asfalt
Nemojte pogresno da me razumete. Ja sam siguran da je cipovana 159 dosta brza od Altee, nisam lud

, samo sam hteo da kazem da je taj Saab jezivo spor spram snage koju ima sto mi je malo nezamislivo...
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 12:54
od dragan
Ajde da se ja ne guram sa mojih monstruoznih 215nm ( realnih 200-205), mada vrlo rado, cimnite saleta vti da vidite koliko je to trubljenje o momentu za drag promaseno

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 13:00
od Markoni
Ja ga cimao on mi nesto odlaze...

Doduse potegoh se sa Sciroccom sa foruma i decko rece da je moment presudio
Tapatalk Post
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 13:24
od nidza
Aero six-speed new gear ratios: 1st 3.77:1, 2nd 2.04:1, 3rd 1.37:1, 4th 1.05:1, 5th 0.85:1, 6th 0.71:1. Final drive 3.55:1
Druga kod mene je 7.4935, kod njega 7.242, tj razlika je smešna, 4%. Ono što pravi razliku je što ja imam na raspolaganju do 5000rpm, a on recimo do 6500rpm.
Na papiru ja na 4000rpm imam 182KS (ili tako nešto), što je 324Nm.
Na papiru Saab na 5500rpm ima 185KS, što je 240Nm. Zaključujem da Saab ima baš lep grafik od 2000-5500rpm ima od 295 do 240Nm.
Njega zeza samo menjač, tj vrlo su slični uz veoma različite parametre motora. Da bi bili egal njegov menjač bi trebalo biti jedno 30% kraći, u prevodu, trebali bismo da šaltamo na istim mestima na _brzinomeru_, što nije slučaj. Uz adekvatnu redukciju imali bismo jednako ubrzanje na točku, a ovako kako stoje stvari razlika je ogromna u korist Alfe. Saab je apsolutno trimovan za ekonomiju, Alfa očigledno baš i ne. Nije ni čudo da Saab malo troši jer ima bukvalno dizelske obrtaje.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 13:30
od dragan
Nidzo nije ti ni ta teorija bas najbolja, jer ta razlika koju si naveo nije za 30posto kraci menjac.
Markoni napisao:Ja ga cimao on mi nesto odlaze...

Doduse potegoh se sa Sciroccom sa foruma i decko rece da je moment presudio
Tapatalk Post
Hmmm, ni mi nikako da se pogodimo mada si mi ti sad nesto sumnjiv da ti kazem
Kao revizija delova ovo-ono, a ubrzao se za 20ks

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 13:35
od Ivan
Chipovao a nece da prizna
tt
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 13:39
od Markoni
Mislim da sam sigurno bio bar 10 KS u manjku. Znaju svi da sam stalno kukao kako mi ne ide kao FR, e sad ide isto

A nesto sam se sa BobRockom dogovarao da posedimo SD pocetkom novembra, mada sam ja i sad prezadovoljan kako ide...
A svi bi znali da sam cipovao, meni je glupa fora da covek nesto uradi i cuti...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 13:53
od nidza
dragan napisao:Nidzo nije ti ni ta teorija bas najbolja, jer ta razlika koju si naveo nije za 30posto kraci menjac.
Razjasni mi onda gde je greška. Ne vidim ništa komplikovano ovde, linearna matematika. Da bi imao isto Nm na točku pri recimo 100km/h kao ja, Saab bi morao da ima kraći menjač i adekvatno više obrtaje (da iskompenzuje manjak Nm). Uprošćeno meni je na 4000rpm maksimalna snaga, a njemu je ta ista snaga na 5500rpm. Menjač mora da bude proporcionalno kraći, tj trebali bi obojica da idemo fiktivnih 100 na sat, pri čemu bih ja bio na 4000rpm, a on na 5500rpm, što kod njega nije slučaj.
Tj, "kasni" za mnom tih 1500rpm (kao što rekoh iznad, trimovan za ekonomiju, ne brzinu).
Kako god, meni je i dalje fascinantno da je jedan težak dizel ovoliko konkurentan. Čast bi bila biti i egal sa jakim benzincem, a ne ovo što je slučaj.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 14:30
od dragan
Da se ne uplicem u brojke, siguran sam da 30posto kraci menjac, tj 30posto vise njutna na tocku i 30posto raniji dolazak snage pravi mnogo vecu razliku nego sto si ti napisao. Potrebna razlika je mnogo manja, za pocetak uzrokovana razlikom u kg/ks cifri, koja je na strani saba, ako ja nisam omasio podatke... Sad sve kuckam sa moba i nemam vremena za neke racune, to ako tteba moze kasnije, ali ovako cistom logikom pisem...
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 14:44
od nidza
kg/ks je gotovo isti, menjač takođe, točak takođe, tako da ih možeš zanemariti u potpunosti.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2014, 14:58
od dragan
to onda malo menja stvar, mislio sam da je saab dosta laksi...