Kako si dosao do ovog zakljucka jer se to iz opisa cena i troskova ne vidi, a i inace dizelasi imaju po pravilu manji obrtni momenat i to znacajno.milosdoktorabs napisao:Dakle dizelasi pogotovu veci gube bitku sa TNG-om a ovi manji se izjednaceni ali ono sto dizelasi donose jeste bolji obrtni momenat.
.
Ako mislis na turbo motore, tu opet dizeli imaju neznatno veci obrtnim momenat ali u daleko uzem radnom opsegu broja obrtaja pa su po pitanju elasticnosti losiji i od turbo benzinaca i od turbo TNG.
Moja racunica za klasicni atmo benzinski motor bez ubrizgavanja, dakle najprostiji usisni.
1.4 od 51kW u autu teskom 1080kg trosi beogradske gradske 10-11lit, na otvorenom trosi 7-8lit, kombinovano 9-10litara zavisno koja vrsta puta preovladjuje.
To je ukupna potrosnja i koristi se samo i jedino TNG. Benzin se ne koristi niti trosi osim sto ispari u samom rezervoaru.
Cena po km puta oko 8 dinara ili za racunicu od 400km oko 3200 dinara.
Atmo dizel iz istog perioda od 51kW koji bi bio za poredjenje bi morao da ima oko 1900-2000 kubika i trosio bi oko 6-7litara dizela u istom autu.
Prednosti TNG je u ceni kostanja i sto jos uvek nije isti iznos poreza i akciza u apsolutnom iznosu po litri.
Dok to bude trajalo TNG i dizel su priblizno istih troskova po km puta ali sto je veca kilometraza sve vise postaje skuplji dizel zbog bitno vecih troskova odrzavanja.