Stranica 597 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 12:53
od H4wkeye
Welcome back Zu :D I kakav je Max u odnosu na NG?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 13:06
od igor_harris
Dobrodosao ponovo "soferu" :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 13:22
od Heinz
Kad moderacija ne radi svoj posao... welcome back.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 13:26
od kragujevac
I od mene ovako izoperisanog "welcome back" :thumbup: :understand: . Ignoriši brate mili svakog ko ti ne odgovara.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 13:41
od Kornjaca Rade
Pa hajde sad bas da vidimo kako ce moderacija da odreaguje na ove uvrede iz cista mira.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 14:30
od cozmo
Ne znam koliko je ovaj komentar na B92 merodavan... ako se zuzazu vrati da nam pojasni jel moguce ovako :)

"Ne ispravan Anti-skid uredjaj na avionu.On moze da leti bez toga ali je onda druga procedura za sletanje, tj nema naglog kocenja vec koristis celu duzinu piste.Anti skid je kao ABS na kolima, regulise kocenje svih tockova i ne dozvoljava blokadu tockova.Ovo se desilo greskom pilota, prvo je desna noga dotakla pistu a on je stisao kocnicu blago ali je avion zaneo u stranu, i kad je druga, leva noga dotakla pistu on je nagazio kocnicu da proba da ispravi avion i tockovi su poceli da blokiraju i zanose avion sto se i vidi po tragovima na pisti. Spalio je kocnice, gume i maltene prepolovio felne, tako da ce to sve da se menja.Pozdrav iz JAT Tehnike"

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 14:52
od zuzazu
Ovo gore bas nesto ne pije vode.
Avion moze kociti manuelno ili autobrake sistemom. U oba slucaja anti skid moze ili ne mora da radi.
Moze se poleteti sa pokvarenim ili se anti skid moze pokvariti u vazduhu.
Jedini limit je da se ne sme poletati sa klizave piste.
Ostalo nigde ne pise u knjigama (sto su preneli Cozmu o tehnici kocenja) autobrake i dalje radi bez antiskida pa je glupavo da ga pilot odmah preuzme na manuelno kocenje.
Beograd je valjda sa 3300m dugom pistom, pista je bila suva a shvatam da je avion bio prazan.
Mrtav ladan moze da stane na 1000m.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 15:11
od cozmo
I meni je objasnjenje suvise banalno delovalo.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 15:32
od Saša
Možda ga je jednostavmo tresnuo o pistu pa popucale gume? :D

TT


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 22:14
od BAJKER
O veliki Zuu, guru ove teme :doubleup: :sesir:
Drago mi je da mnogi pratioci sa komentarima a i samo citaoci ove teme (ima takvih gomila) mogu uzivati u slici i reci.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 22:23
od speedy stikis
Zuu :klanjamse:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Sep 2018, 22:54
od zuzazu
H4wkeye napisao: 12 Sep 2018, 12:53 Welcome back Zu :D I kakav je Max u odnosu na NG?
Tesko razocaranje. Pokusali su da prate Bus-a ali izgleda komplikovano podmladjivati staru damu.
Bolje da su napravili nov avion.
Promene su uglavnom kozmeticke (i to na gore).
Tri ogromna ekrana preko cele sirine kokpita daju manju sliku nego vise manjih ekrana na NG.
Neki sistemi sami resavaju kvar da i ne vidis da nesto odradjuje.
Najbitnija promena su motori. Sada je to CFM LEAP B verzija jer se A na Busu pokazala kao glupost.
Stednja goriva je ocigledna ali su strasno pipavi i nezni motori. Karakteristike penjanja su mu uzasne poredeci sa NG. Valja nije usaglaseno motor/krilo.
Uglavnom su mu odsekli jaja, i sada vise lici na Bus. Tesko penje, nervira i kontrolu i mene, a nesto je brzi u krstarenju (oko 0,2 Mach)
Pitanje je koliko se dobiju na ustedi a koliko izgubi na skupom odrzavanju i da li drugo negira prvo.
Dobro je da je common type sa 787 pa je prelazak na drugi tip laksi, kao kod Busa sa 320 na 330.
Oduzmi-saberi, nista posebno, sem te manje potrosnje i povecanog doleta...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Sep 2018, 00:00
od H4wkeye
Znaci usteda goriva je najveca prednost modela, pa onda nesto veci dolet. Koliko se on penje prosecno u odnosu na NG (I zasto se sporije penje, usteda goriva?). Cudi me to da neki sistemi resavaju kvar a bez da upozore pilota zar nije to potencijalno opasno? Osim ako nisu neki kvarovi koji ne uticu na sposobnost aviona da bezbedno leti.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Sep 2018, 09:13
od zuzazu
Penje na istu visinu kao i NG, 41000ft. U penjanju jedva drzi 1800-2000 ft dok je NG sa istom tezinom isao i do 3000 ft. Snaga LEAP je 27K dok je max 26K kod NG (retke su verzije 27K).
U poletanju potrosnja dodje do 3000 kgh a u krstarenju pun avion trosi 1050 kgh spram >1200 kgh NG-ja.
Da sistem sam odradi svoj kvar ima i Bus. Posle sletanja se dobije indikacija “kvar”, mora da se zove tehnika, a sta je otkazalo saznace mehos ulaskom u dijagnostiku.

Pre dve nedelje AirSerbia (Aviolet) je imao otkaz motora u krstarenju, sto opet, necete saznati nigde, pa ni na T6 koji je redovno pljuvao JAT i kad mu sraf otpadne.

Neverovatna je kolicina neznanja autora teksta na T6 o slucaju pucanja guma na Egyptair avionu. Valjda i sam ima pilotsku dozvolu, zna kako se slece. A i tata mu je pilot, moze da mu objasni.

Takodje pratim tekstove Alena “Purgera” Scurica koji se toliko nalupeta (sad je postao i strucnjak za avione), pa dobije salve hvalospeva. Busu bi propao projekat A380 da ga Emirati nisu odrzali na spravama za vestacko disanje, a covek pise o “buducnosti superjumba”. Kuca ludih

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Sep 2018, 10:04
od trojanac
Svakako dobrodošao Zu.

Nije lepo da bilo ko bilo koga ovde proziva i trudićemo se da to suzbijemo. Lakija pozdravljam, vidim da je aktivan i dalje iako priča negativno o nama po drugim forumima.