Stranica 600 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 16 Sep 2018, 22:13
od zuzazu
Nemam nameru da plasim ljude, ali je avijacija u strasnoj ekspanziji, i svi koji smo odavno u ovom poslu, cekamo da balon pukne.

Da ne tupim previse, dva su, po meni sustinska problema:

1) razvoj tehnologije odavno je presao ljudsko razumevanje kako ta sprava, ili sistem funkcionise. Ljudi uglavnom lete avion bez osnovnih znanja aerodinamike, meteorologije ili cak engleskog jezika.

2) povecanje saobracaja iziskuje povecanje radne snage, tako da danas imamo “instant” prve oficire koji postaju “instant” kapetani, a sam sistem je napravljen tako da su sve precke spustene na najnizu visinu.

Nekada, u starom JATu, mogao si da se raspitas ko je kapetan i da familiju posaljes po podnevnim letom za TIV u mesto pre podnevnim. Danas mozes samo da se prekrstis, i poljubis krst oko vrata, pre nego udjes u avion.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 16 Sep 2018, 22:53
od BAJKER
A sto je najvaznije niko u svetu o tome nece da govori, T6 se ne bavi ovakvim temama koje su srz problema u avio transportu.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Sep 2018, 00:25
od zuzazu
Jedino moguce resenje trenutnih problema je vracanje na staro.
Deklarativno, kod vecine je stavka “bezbednost”, prvi postulat kompanije. Ali kada kazu “”bezbednost” - misle “profit”.
Zato je ovo no-no tema sirom sveta.

T6 je nas najbolji vazduhoplovni portal, verovatno zbog toga sto je jedini.

Petar, kvazi novinar koji zeli da bude pilot, i sportski pilot koji zeli da bude novinar, sa jedne strane. I Alen Scuric, sef Zagrebackih mazoretkinja, uspesni “poduzetnik”, predsednik nogometnog kluba, vazduhoplovni analiticar koji ne zna Bernulijevu jednacinu, sa druge strane.

Kakve su nam drzave, takvi su nam “analiticari”.

Fake.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Sep 2018, 00:54
od H4wkeye
Ne pomaze ni cinjenica da su pilotske skole sirom sveta preskupe, i samim tim jako mali broj ljudi moze da ih priusti, a pilota fali dosta koliko sam cuo, a tek ce da fali.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Sep 2018, 08:41
od zuzazu
To sa skolama je postao i najveci biznis. Gledam kako u Turskoj dizu cene za po 10K godisnje. Klinci se prze da ce se zaposliti i poceti da beru pare, bogati roditelji placaju, oni manje imucni dizu kredite. Situacija je malo drugacija - kada pocne da radi, kopilotu je plata oko 500€! Neverovatno, zar ne? Ulozis u sebe 120K da bi ti tata placao kiriju kada (ako) se zaposlis.

Pitanje je koliko je tacna informacija da ce za 2-3 godine nedostajati 300.000 pilota u svetu, a koliko je to trik da se privuku deca i izuju za pare.

Neko na nekom vazduhoplovnom forumu pametno napisa: Prvo zaposlite nezaposlene, pa vidite koliko ljudi zaista nedostaje.

Kada sam ja platio profi dozvolu i IFR, to je kostalo 40K DM, a u Vrscu je bilo 40K $. Mislim da je $ bio skoro DM X 2. Tada je sarajevski Golf kostao 16K DM. Danas je ekvivalent tadasnje profi dozvole i IFR oko 80K € i type rating 30K €.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Sep 2018, 12:37
od H4wkeye
500 evra samo? Da l' moguce :o Pa da, lepo kazes da je to unosan biznis. Ja stvarno ne vidim ni jedan valjan razlog zasto to mora da kosta toliko. Jel se toliko goriva potrosi dok se obucavas? Sve ostalo si u skoli i ucis. Ne kontam na sta odlaze tolike pare.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Sep 2018, 12:49
od zuzazu
Ne znam koji su uslovi danas, mada ne bi trebalo puno da se razlikuje.
Posle teorijskih ispita u prvoj godini, ide letenje na avionu oko 60 sati, i polaganje za sportsku dozvolu.
Isto je i u drugoj godini s tim sto se polaze za profesionalnu dozvolu i IFR. Tu je potreban i simulator kao i multi engine a cim su dva motora, tu sat kosta i ha-haj.
Opet, kazem, u moje vreme, sat je bio 125$ na C172 u Vrscu a koliko je kostao sat na C310 i PA31 Cheyenne, to se ne secam.

Onda nadjes negde posao, ko hoce da te primi sa nula sati na saobracajnom avionu, i naprave ti platne razrede da tek posle 3-4 godine pocnes da primas neku znacajniju kintu. Do tada te eksploatisu.

Istine radi, veci deo posla prelazi na kapetana koji “pokriva” nedoucenog prvog oficira. Tako sistem funkcionise.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Sep 2018, 23:38
od kragujevac

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Sep 2018, 00:25
od snork
dragan napisao: 13 Sep 2018, 23:42 @snork - fali jos jedna nula iza zareza, dakle umesto .78 oni cesto lete .79-.80
.95 ne idu ni najbrzi business jetovi... retko kad dobace .90...
Putnicki .85-.86, najcesce A380, i A359, 787 takodje, on obicno i popne najvise, neretko se vidi i na FL430... business jetovi dohvate i do FL510 ali vrlo retko, ali su zato maltene po pravilu iznad FL400...
naravno ove vrednosti nisu pravilo ali cesto se vide...
zuzazu napisao: 14 Sep 2018, 11:19 Izvinjavam se, vidim da sam uneo pometnju. Glava misli jedno, ruka kuca drugo.
Tako je, Snork - 0,02. U mesto NG jevih ,78 MAX ov economy cruise je , 80

Obicno se tako i izrazavamo - “point seven eight” jer se zna da niko ne leti brze od Maha, ali evo tako sam napisao.

Hvala! To sam i pomislio, ali rekoh bolje da pitam. :)
Od putničkih aviona (ne računajući ona dva nadzvučna), teško da neki može da izgura 0.95 M, osim Convair 880 i 990 s početka 1960-ih. Pominjali smo ih već ranije, a koristim priliku da ponovim sliku:

Slika

Ekologija na nivou, :kezo: potrošnja za isti broj putnika navodno tri puta veća nego na B737. Prema Wikipediji, prototip C990-a je postigao 0.97 M u pravolinijskom letu.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Sep 2018, 10:42
od cozmo
Inace, DC 8-43 je prvi komercijalni avion koji je probio zvucni zid, u poniranju s visine od 52.090 fita. 1.012 maha.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Sep 2018, 12:19
od zuzazu
Interesantno. Na T6 ni rec o pozaru u Er Srbijinom avionu, a hvalili su se kako su prvi preneli vest o Egipatskom 737. Vidim postoji i tekst: “Detaljan opis sletanja aviona EgyptAira i pojašnjenje otkaza na stajnom trapu”, gde se ni reciju ne objasnjava zasto je doslo do toga.
Pa autor pise: “Obaveštenje se završava sa konstatacijom da će se uzrok blokade točkova glavnih nogu stajnog trapa letelice ustanoviti tokom istrage koja je u toku”.

Inace, pozar je najgora stvar koja moze da se desi od svih sr@ny@ u toku leta, pa i na zemlji u taksiranju, a oko ovoga niko nista ne zbori

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Sep 2018, 12:27
od kragujevac
Na RTS su danas javili da se posadi "upalila lampica" u kokpitu a da ništa nije gorelo i da su zbog toga sleteli u Pafos, a na internetu piše da su sleteli u Larnaku, pri tom lljudi komentarišu da se ništa nije videlo od dima. Interesantno (verovatno svima osim onima koji su bili u avionu).

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Sep 2018, 14:03
od Heineken
T6 poznatiji kao Tango Shit. Na vecini foruma kad spomenes nesto protiv njih odmah skacu i hvataju za gusu..

Zgadili su mi se od onog proseravanja sa Selakom..

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Sep 2018, 14:20
od zuzazu
Indikacija moze biti lazna ili prava. Ako se ne moze uveriti vizuelno (recimo, da li motor gori ili ne), indikacija se mora tretirati kao prava. Proveriti da li nesto gori u zadnjem kargu je nemoguce, pa prema tome “upalila se neka lampica, nista nije gorelo, al’ eto oni sleteli”, je za malu decu.
Ljudi su postavljali snimke da dim bas kulja iz zadnjeg karga.
T6 objavljuje samo afirmativne postove po njih, sve ostalo se skida.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Sep 2018, 16:23
od Heineken