Stranica 7 od 269
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 16:53
od Uroš S.
U predstavništvu FAM-a sipaju svoja ulja u nove službene Honde.
Ftj, nije više vlasnik kontraverzni bizMismen.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 17:06
od ftj
U svakom slučaju srećno sa tim, iskreno ne mislim da je ušteda od ukupno 20 eur u odnosu na motul vredna tog eksperimentisanja. Menjaj ga na 10,000 i sigurno neće biti problema.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 17:12
od Predrag B.
Kako je prethodni vlasnik opljačkao Fam za 30 miliona eura, fabrika je jedva opstala pre svega zahvaljujući ljudima, poziciji brenda na tržištima i kvalitetu. Sada je fabrika u procesu restrukturiranja i vlasnik je država Srbija. Nadam se samo da neće da je prodaju nekome tek tako, jer odlično funkcionišu i bez partnera i privatnih vlasnika. Ne mora baš sve da se proda po svaku cenu, naročito ne ono što je uspešno. Ima toliko primera gde su fabrike uništene nakon prodaje: Knjaz Miloš, Merima Kruševac (praktično više i ne postoji jer se svi proizvodi uvoze iz Poljske, Slovenije i Mađarske, dok se praškovi pakuju u Beogradu), Pes Surdulica... da ne "offujem" više

Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 17:44
od Uroš S.
Evo Stalkerovog odgovora na sumnje u FAM sa ovog foruma:
Brending je (na žalost i tek pomalo na sreću) postao važniji od samog kvaliteta proizvoda.
Ovim ne želim da kažem da Castrol nije kvalitetan ali onaj sa oznakom "EU" bih sigurno zaobiš'o u širokom luku.
Država koja iole drži do sebe ne stavlja na svoje proizvode "EU" pa bi UK, France ili Germany na proizvodima Castrol-a, Mobil-a ili Shell-a bar nešto značilo. Ovako dobijamo "drugu ruku" i kvalitet sa kojim se proizvođači sa ovih (naših) prostora sigurno mogu upoređivati (ako ne i više od toga).
Svaka čast svim Mejdžorsima ali da ne muljaju ne bi ni bili toliko veliki.
20% cene EDGE-a se plaća za marketing (naravno možda i više od toga), od čega 10% onaj pravi (cena reklame) a 10% ode ... znate već kako.
Veliki brend, velika šansa da je falsifikat ili makar proizvod za "pasivne krajeve".
I da se ne udaljavam od teme:
Svako ima pravo na svoje mišljenje. I da troši svoje pare kako hoće. Castrol (originalni i za zapadno tržište) je sigurno dobrog kvaliteta ALI to NIKAKO NE ZNAČI da je FAM loš ili Optima.
Meni lično ne treba mnogo argumenata ali ne mogu baš sad da iznosim detalje.
Za javnost:
Validni approval-i su već dovoljni.
Ko će (i na osnovu čega) reći više od VW-a?
Smešno.
Tačno je i da nisu sva ulja po istom standardu ista (kad su nova doduše skoro i da jesu) ali bi razlika mogla biti i na strani FAM, Optima, Nisotec ("Gde ove neupućene, prave ulja po propisu i bez zabušavanja").
FAM (Optima) ima potpuno uporedive formulacije, pravene od istog kvaliteta baznih ulja i aditiva kao i veliki mejdžorsi. Tu i tamo neka sitnica može da prevagne ovamo ili onamo ali slična je to klasa.
EDGE i Mobil 1 imaju taj luksuz (doduše donekle i Modriča) da mogu da "raspale" po formulaciji i unesu i manje isplative elemente u nju, zbog visoke cene gotovog proizvoda koja to može da drži (slično recimo i za Motul 8100 ili Specific seriju) i to je zapravo jedini racionalni argument u prilog tome da ova ulja mogu biti u nijansama bolja.
Kod 504/507 se zaista radi o nijansama jer sam standard (approval-i) prilično ograničavaju kako "zabušavanje" tako i neko posebno isticanje.
Nema potrebe da se branite na frenetične napade, sasvim je dovoljno to što imate odgovarajući kvalitet po odgovarajućoj ceni. Ko ne veruje ne mora. Ljudi bi morali da znaju više o samoj proizvodnji ulja, formulacijama i mnogo što šta da ne bi padali na reklamu (i u drugim oblastima je slično). To se obilato koristi od strane velikog kapitala.
Zapravo lakše je da se odbranite od napada.
Imali iole suvislog navoda koji bi dokazao da ste načinili loš izbor ... najverovatnije NE.
Kada bude takvog baš bih voleo da ga čujem (nema šanse). Tačka.
Ne pada mi napamet da se nadvikujem sa galamdžijama, mogu samo da promuknem.
Lično volim Motul, volim i Mobil, cenim Shell, Texaco i Castrol ... što ne znači da bi morao da pljujem druge renomirane proizvođače, naprotiv!
Uzgred ... od Lukoil Genesis serije bi trebalo da se zaledi krv u žilama svim Mejdžorsima ... ali za sada kuliraju ... pogađate zašto?!
Zbog propagande (uključivši i onu, opštu, hladnoratovsku od pre 30, 40 ili 50 godina).
Rusi, Srbi (Poljaci ... oni su već ni tamo ni vamo) NE znaju da naprave ... ovo ili ono.
Nešto i ne znaju (mo) ali maziva ... bogme, tu ćemo se još "ćerati".
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 19:33
od milosdoktorabs
Posto sam i ja pred zamenu ulja,poredio sam ELF evolutin sa FAM fenix i ovo nase ga sije u svim klasama.Total quartz 9000 i energy 9000,FAM je opet bolji.Posto mi je u kolima LPG ovaj bolegr savetuje neki fuchs ili motul koji su prilagodljivi za TNG.Blizu sam ideki da sipam FAM i skratim servisni interval na 10 umesto na 15 hiljada km.Urose me je bas zaintrigirao svojim izborom.
Re: Одг: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 21:13
od sasa lbg
Ne znam u cemu je problem natpis made in eu?
Ja koristim u poslednjih 110 000 castrol .. ima oznaku EU ali nije uvek EU.
Problema na motoru nema iako je auto presao +200 k km
Svaka cast fam uljima ali meni licno je bliza modrica ako nista sami proizvode bazna ulja.
HTC
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 21:35
od starac vujadin
Ne treba potcenjivati ulja proizvođača koji ne zvuče toliko jako, ali stvarno treba znati tematiku da bi se provalilo ulje "iz drugogo plana". Evo recimo jednog od najboljih ulja za supersportska kola sa savršenim specifikacijama
http://maziva.heureka.sk/mol-dynamic-ra ... 614484c05c
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 22:48
od Uroš S.
Za sada ono što primećujem je da motor na 2500 obrtaja ima zvuk i vibracije kao što je imao ranije na 2000 obrtaja.
sasa lbg napisao:Ne znam u cemu je problem natpis made in eu?
Ja koristim u poslednjih 110 000 castrol .. ima oznaku EU ali nije uvek EU.
Problema na motoru nema iako je auto presao +200 k km
Svaka cast fam uljima ali meni licno je bliza modrica ako nista sami proizvode bazna ulja.
HTC
Cena za litar Castrol Edge-a se u Nemačkoj kreće od 8 do 30e, ovde se prodaje za 9e, da li stvarno misliš da je unutra isto ulje?
Modriča i još jedna fabrika prave HC bazna ulja jedine u Evropi, što ne govori mnogo.
Re: Škoda Fabia 1.2 TSI
Poslato: 29 Nov 2012, 23:00
od methane.master
Predrag B. napisao:
Predrasude oko Fama me podsećaju na mitove o ekstremnom nekvalitetu Zastavinih vozila. Imao sam ih nekoliko, od toga 2 nova i ta priča u
Malo si pogrešio sa poređenjem. Nekvalitet Zastave nažalost nije mit, u šta sam se zaista previše puta uverio u zadnje 3 decenije. Bilo, ne ponovilo se (tj. meni sigurno neće

) Za razliku od njih FAM je radio proizvode solidnog kvaliteta. Firma je preživela mnogo toga, a iskreno nije ni imala sreće u zadnje vreme, ali da ne lutam. Njihovi proizvodi nisu nikada bili ne znam kakav cutting-edge, ali solidan kvalitet, ne i vrhunski. Problem kao i svega što naše firme proizvode može da bude, oscilacije u kvalitetu, doduše ni bilizu onih kod Zastave, ali pošten da budem, dobro ulje je lakše proizvesti nego dobar automobil.
milosdoktorabs napisao:Posto sam i ja pred zamenu ulja,poredio sam ELF evolutin sa FAM fenix i ovo nase ga sije u svim klasama.Total quartz 9000 i energy 9000,FAM je opet bolji.Posto mi je u kolima LPG ovaj bolegr savetuje neki fuchs ili motul koji su prilagodljivi za TNG.Blizu sam ideki da sipam FAM i skratim servisni interval na 10 umesto na 15 hiljada km.Urose me je bas zaintrigirao svojim izborom.
Ja bi svakako taj interval skratio na 10000. Koje god da je ulje u pitanje, Srbija brate.
U vezi bloga. Posećivao sam Stalkerov blog, mada priznajem ne preterano često i nisam se udubljivao u detalje. Ipak ovakva mesta koliko god korisna i obrazovna bila uvek su delovala i malko obskurno. Koliko god neko autor delovao kompetentno i vladao terminologijom, a prilično vlada, nikako da smetnem s uma da je zaštićen zavesom anonimnosti na internetu. Umesto razglabanja o poslovnim politikama i marketingu ovog ili onog proizvođača Više bih voljeo da vidim konkretne brojke iz nekog nezavisnog ispitivanja, sa brojkama, imenom i prezimenom. Naravno to nije uvek lako ostvariti. Ovako uvek ostaje neka dilema da visi u vazduhu.
Moj stav o uljima. Sipati ono koje zadovoljava tražene norme, nek sipa svako marku koju misli da treba. Bio bih krajnje nepošten prema vama kao sagovornicima kada bih rekao da bih "na jedan" sipao FAM-a. Da li ušteda u novcu predstavlja kasniju višestruku štetu i da li nešto potcenjujem/precenjujem zbog imena. Sipao bih ono što znam da je dobro, a čak i ako su mi nekada bile dostune informacije koje mnogima nisu, opet ne bih bio siguran. Problem jeste što je ovde kotrola kvaliteta bilo čega takoreći nepostojeća. Ni ime (npr.) Castrol ne garantuje ništa, a ni ime FAM ne garantuje ništa. Svako iz svog razloga. Pa ti sad gledaj u pasulj da li je poznati brend na siromašno tržište poslao ulje lošijeg kvaliteta ili regularno po smešnoj ceni, jer na drugim tržištima prave toliki profit da ih baš briga da muljaju nešto za ovde, ili "uvoznik" zavaljuje divču. Ili je možda domaća firma u izvoz poslala ono što valja, a ovde zavaljuje škart. Kad priču o uljima dopunimo pričom o gorivu u Srbiji, eto ti novog veselja.
Ipak... na kraju, nešto moramo da sipamo u kola.
Uh bre kol'ko napisah.... sorry.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 23:08
od Uroš S.
Pominje Stalker i to da je teže napraviti dva kvaliteta ulja sa jedne proizvodne linije(dobro i loše, pa zavaljivati), nego napraviti dobro i kvalitetno ulje... A Fam i ima jednu liniju. Dok veliki(mejdžorsi) imaju po nekoliko fabrika na jednom kontinentu, a koliko tek proizvodnih linija....
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 23:47
od Predrag B.
Yugo mi je prešao 3500 km od generalne. Prvih 2500 km je bio Liqui Moly 10W-40 i nije bilo nikakvih problema, mada u tom periodu nisam forsirao motor. Svakako bih primetio neke nenormalne zvuke bar na TNG-u jer se tada intenzivnije čuje. Poslednjih 1000 km od kada sam sipao Mobil 10W-40 motor zveči na visokim obrtajima kao da je bregasta ostala bez ulja. Sutra Mobil mora da leti napolje. Nadam se da nisam napravio neku štetu i da je problem samo u ulju.

Re: Одг: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 23:49
od sasa lbg
Uroš S. napisao:Za sada ono što primećujem je da motor na 2500 obrtaja ima zvuk i vibracije kao što je imao ranije na 2000 obrtaja.
sasa lbg napisao:Ne znam u cemu je problem natpis made in eu?
Ja koristim u poslednjih 110 000 castrol .. ima oznaku EU ali nije uvek EU.
Problema na motoru nema iako je auto presao +200 k km
Svaka cast fam uljima ali meni licno je bliza modrica ako nista sami proizvode bazna ulja.
HTC
Cena za litar Castrol Edge-a se u Nemačkoj kreće od 8 do 30e, ovde se prodaje za 9e, da li stvarno misliš da je unutra isto ulje?
Modriča i još jedna fabrika prave HC bazna ulja jedine u Evropi, što ne govori mnogo.
Castrol placam 10 e a mogu i skuplje,dali je isto ulje u Nemackoj i Srbiji ne znam,verovatno nije.
Sta je boci Fama ne znam ali znam da sam 200 k km koristio Seleniju a sada 100 k km Castrol i nisam imao problem tako da nemam razloga otkrivati toplu vodu.
Kad sa skodom ulje promenis 10 x moci ces reci objektivno kakav je Fam fenix.
HTC
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 29 Nov 2012, 23:53
od ADrei
meni nije jasno zasto ne sipas motul...imas proverenog uvoznika?

ako radis u ovlascenom ne znam zasto se brines da castrol nije original?
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 30 Nov 2012, 00:01
od Day Walker
Ne znam kako je kod Skode, ali ovlasceni servisi Opela ulja i maziva moraju direktno da narucuju od Opela.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 30 Nov 2012, 00:04
od ADrei
meni nije jasno kako pojedini ovlasceni servisi sipaju u audi mobil1 kad treba castrol :trljamoci: