Stranica 7 od 21

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 16 Sep 2012, 22:01
od perfiko
Evo još jednog viđenja FWD protiv RWD. Zanimljiv je deo između prvog i trećeg minuta.
http://bcove.me/b542gomz

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 16 Sep 2012, 22:26
od Floyd
Jos jedna od Clarksonovih zajebancija...nabo mu gas ko magarac i auto proklizava a isto se desava i sa prednjim pogonom u istim uslovima (probao).
Zna se bre kako se vozi po snegu ili klizavom i to nema toliko veze sa pogonom, donekle ima ali nije pravilo.

Ovo je najtacnija izjava...
ljubitelj napisao:Vozac, vozac, i opet vozac to je najbolji element pogona.
Evo i jednog klipa koji pokazuje da je kao i xDrive nemocan na klizavom usponu...

http://www.youtube.com/watch?v=2re5n_ME ... re=related

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 16 Sep 2012, 22:45
od perfiko
Ako pažljivo pogledaš snimak, videćeš da je pod sličnim "gasom" golf prošao. Posle njega i Hyundai. Sad naravno, sve možemo posmatrati kao zajebanciju i reklamu ili antireklamu. Pa zar mi sada treba da mislimo da je BMW-ova reklama objektivnija od Klarksonovih zajebancija? Ili je možda tu negde?

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 16 Sep 2012, 22:50
od Paja
Floyd napisao:Evo i jednog klipa koji pokazuje da je kao i xDrive nemocan na klizavom usponu...
http://www.youtube.com/watch?v=2re5n_ME ... re=related
Meni se čini da je ovde u pitanju ozbiljna količina leda pod točkovima, tako da je vrsta pogona nebitna.

@ Ljubitelj

Mogu da se složim da će idealno izbalansirani rwd lakše krenuti na snegom pokrivenoj uzbrdici od fwd, ali je i pitanje koji će i kako smotati prvu serpentinu.
Voziti rwd bez elektronike po klizavom krivudavom putu je za mene mazohizam. Tu je prolaz kroz svaku krivinu teško mučenje balansiranjem da brzina bude dovoljna, a da dupe ne ode u šetnju. E tu ja vidim glavnu prednost fwd jer ga je moguće mnogo opuštenije voziti.
U suštini sa lancima će se popeti svaki, pobednik je ko siđe u jednom komadu.

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 16 Sep 2012, 23:02
od Texonja
Citam nekoliko strana unazad ovu temu, ali ne pisem i do sada sam mogao da naucim nekoliko stvari citajuci:
- 4WD je bacanje para i to su izmislili trgovci da uzmu narodu novce.
- RWD je bolji po snegu od FWD.
- Lakse ces i po suvom izleteti sa autom koji ima FWD nego sa onim koji ima RWD, tj opasniji je FWD.
- 4WD automobili jednako lako izlecu u krivinama kao i ostali.
- Najnormalnije i nista cudno je da po saobracajnicama vozis auto u rikverc po snegu
:bravo:

Bolje da ni sad nisam pisao! :mrgreen:

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 17 Sep 2012, 00:09
od Floyd
perfiko napisao:Ako pažljivo pogledaš snimak, videćeš da je pod sličnim "gasom" golf prošao. Posle njega i Hyundai. Sad naravno, sve možemo posmatrati kao zajebanciju i reklamu ili antireklamu. Pa zar mi sada treba da mislimo da je BMW-ova reklama objektivnija od Klarksonovih zajebancija? Ili je možda tu negde?
Nisam rekao da je objektivna ali lepo objasnjava razlike izmedju FWD i RWD...da zanemarimo deo price kako se uz pomoc elektronike bez problema penje uz zavejanu planinu.
Ja na snimku ne vidim kakve su gume na ruiniranom Volvou koji vozi Clarkson, na snimku vidim da je lik sa Golfom uhvatio zalet na ravnom kao i Volvo prvi put kad je udario u Hyu. Posle se samo vidi kako Volvo slajfuje pod punim gasom dok je vec na uzbrdici :zbunjen:
paja napisao:Meni se čini da je ovde u pitanju ozbiljna količina leda pod točkovima, tako da je vrsta pogona nebitna.
Zato sam i napisao "kao"...pun je YT slicnih **anja ;)

@Tex

Nisi dobro pratio na casu ili pokusavas da budes sarkastican :mrgreen:

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 17 Sep 2012, 02:19
od Xepoj87
To na tom snimku nema apsolutno nikakve veze...
Kupili su polovnjake za do 1000 funti ako se ne varam,tunirali ih za jos nesto smesno i zajebavali se...
Niti su nova kola,niti su iste dimenzije guma,iste gume,pitanje i kakve su uopste gume,niti ista klasa kola,ista masa,aman bas cisto sprdanje i uzeti to kao i 5% ozbiljno poredjenje pogona je smesno...

Ne znam sta da vam kazem... Na neociscenom snegu je dosta teze RWD,jer nos nabacujes na prepreku,dok je FWD kopa...
Da se krene na nekom sneznom putu koji je vec utaban,nije nikakav problem ili da se vozi po istim putevima...
Nigde nisam imao problema do sada...
Vec sam dosta puta pominjao da sam bio na Zlatiboru,Tari i Kopaoniku(bio sam smesten u Rtnju,isao sam svaki dan sa parkinga Rtnja do centra i nazad,ista prica na Zlatiboru,na Taru sam isao samo do par restorana kada sam bio na Zlatiboru) sa mojom C klasom i nigde se nisam zaglavio... Isto pre toga vozio 124 250D i takodje nisam imao vecih problema,ali su i gume bile manje i uze...
Po BG-u nista manje ne vozim zimi nego leti,znaci dnevno oko 50km i nigde se takodje nisam zaglavio... Osim na par mesta gde je bio led,pa sam morao malim sklopivim asovom koji drzim u gepeku da pravim rupe po ledu,ne bi li imao grip...
Mislim da ste isparanoisali opasno i preuvelicali problem RWD na snegu...
Verujem da vecina ljudi koji pricaju da je RWD neupotrebljiv zimi,govori to samo zato sto voze FWD,a da RWD nisu vozili ukupno 100km po snegu...

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 17 Sep 2012, 07:50
od perfiko
Da se razumemo nisam od onih koji tvrde da je RWD na snegu neupotrebljiv, samo pokušavam da objasnim zašto nije bolje rešenje.
Na Top Gear snimku se mnogo toga ne vidi, slažem se, i na reklami za RWD se dosta toga ne vidi. Npr. ne vidi se kako BMW kreće uzbrdo na snegu (ili sam propustio).
Nebitno. Pokušaću da objasnim zašto je FWD bezbedniji na snegu (verujem da neću uspeti, ali šta me košta):
ljubitelj napisao:
U praksi zadnji pogon ima bas prednost boljeg rasporeda masa, koja je tipicno 50-50 i postaje sve bolja kako se povecava nagib.

Srednji nagibi oko 15-20% su vec limiti prednjeg pogona a tamo gde je jaci nagib prednji pogon nema sta da trazi ni po mokrom a kamoli po snegu.

Na snegu pri pokusaju uspona po pravilu prvo stane FWD, pa RWD i na kraju 4WD.

Jedina prednost FWD kada prokliza i zaglavi se je sto moze da okretanjem volana pronadje druga povoljnija podloga blagom promenom putanje kretanja i time napusti rupu koju je iskopao tocak koji se okrece na prazno.

Kada zadnji pogon upadne u rupu koju naprave pogonski tockovi jako tesko moze da savlada takvu prepreku, osim da se otkorlja malo nizbrdo i ponovo pokrene na novom svezem delu snega/ podloge.


Zbog onih 60-70% mase napred FWD po ravnom je primetno bolji u samom polasku od RWD.
Kasnije kada se vec vozi, razlika je zanemarljiva.
+
E sad da vas na osnovu ovoga pitam: Šta mislite na uzbrdici pod snegom, koji ima bolje upravljanje? Dali onaj kome je veći ili manji pritisak na upravljačkoj osovini?
(i na snimku "magarca Klarksona" se vidi da bi se Volvo bez problema popeo da na uzbrdici nema krivine)

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 17 Sep 2012, 12:26
od moimoi
Laki021 napisao:
ftj napisao:
postavio je nove standarde i bocne sile koje ostvaruje je digao na nivo koji su do skoro bili rezervisani za Ferrari, Porsche i sl
A ti bi slobodno ovaj pasus mogao da obrišeš :mrgreen:

Ne, ne kazem ja da on moze da ostvari bocnu silu kao danasnji Ferrari ili Porsche, vec da je kada se pojavio ostvario rezultate kakve su do ne tako davno ostvarivali Ferrari i sl, dakle ferrari iz 1995god recimo. I kada kazem da je postavio nove standarde to se odnosilo na kategoriju putnickih vozila, a ne super sportskih.
......................E46 2003 330i.....E90 2006 335i....2006 IS 350....2006 C350....F10 2012 335i..1995 Ferrari F335 Belrinetta
Skidpad, g.....................0,86...............0,89............0,85............0,83................0.90.............................0,93
600-ft slalom, mph............64,5...............67,5............66,1............64,6..................---.............................70,8

http://www.motortrend.com/roadtests/cou ... e_package/
http://www.motortrend.com/roadtests/lux ... price.html
http://www.motortrend.com/roadtests/sed ... irst_test/
http://www.motortrend.com/roadtests/fer ... ewall.html

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 17 Sep 2012, 14:27
od Floyd
perfiko napisao:Da se razumemo nisam od onih koji tvrde da je RWD na snegu neupotrebljiv, samo pokušavam da objasnim zašto nije bolje rešenje.
Ja nisam nigde ni tvrdio da je RWD bolji na snegu vec samo da je upotrebljiv. Da ce dobrom vozacu sigurno biti bolji nego losem FWD itd.
Cela rasprava je krenula sa par izjava da ako imas 4WD vozis po snegu kao po suvom, ma i bolje, ako imas FWD mozes da vozis ali tesko a ako imas RWD onda se vozis taksijem ;)
Msm, mene boli uvo da nekom nesto dokazajum ali ce neko ko se ne razume u tematiku, procitati ovu temu i pomisliti svasta...doci ce do zakljucka da ako nema za dzip onda bolje da vozi biciklu...ma neeee i bicikla ima zadnji pogon :rofl:

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 17 Sep 2012, 14:49
od Texonja
Floyd napisao: Msm, mene boli uvo da nekom nesto dokazajum
Ne delujes bas tako. Naprotiv. Pogledaj, svaki treci post u ovoj temi tvoj. :P
Lepo je FTJ rekao u par postova, ali vidim da je i on dig'o ruke.

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 17 Sep 2012, 15:25
od Floyd
Texonja napisao:Pogledaj, svaki treci post u ovoj temi tvoj. :P
Mozda na prvoj strani ali kakve to veze ima...ja kad o necemu diskutujem onda to i radim ozbiljno a ne da napisem moj stav i da se povucem.

Evo da dodam jos nesto i necu vise pisati u ovoj temi...

Prijatelj radi kao taksista u Cirihu vise od 20 godina i vozio je uglavom E klase sa zadnjim pogonom kao i 80% taksista ovde. Sa tim autima nije imao nikakvih problema po gradu i autoputu ali tacno je da u sred zime ne mozes u St Moritz ili Davos s'njim te ko ima potrebu da cesto putuje tamo ili zivi tamo, naravno da ce uzeti SUV.
Necu da pisem moja iskustva sa FWD na snegu kao i RWD vozila koja sam gledao zimi u saobracaju kako se normalno krecu kao i ja...naravno pricam za grad i autoput, gde se ja krecem a zabole me paja kako je na Jastrebcu i sl.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... quest=true

Ovo je ponuda svih 3ojki, 5ica i E klasa na mobile.de...ima ih 61844 komada. Ako izaberes filter "Allradantrieb" odnosno 4WD dobices ponudu od 4526. Koliki je to procenat? Isti taj procenat moze da se preslika na odnos tih vozila na putevima. I ajde sad ti meni reci, da li su nemci nenormalni i mazohisti sto kupuju takve automobile? Da li je frekvencija saobracaja tamo zimi smanjena jer oni sa Meckama i Bimmerima idu pesice na posao?

Ti si najglasniji u tvrdnji da je RWD neupotrebljiv zimi a i sam kazes da ti je auto cele zime stajao u garazi :zbunjen:
Next prica svoja iskustva (posao mu zavisi od auta), Heroj isto a neki uporno i dalje tvrde da je RWD boolja.

Samo nastavite sa dezinformacijama i pausalnim ocenama iz druge ruke a ja na provokacije vise ne odgovoram. Hvala!

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 17 Sep 2012, 15:34
od ftj
Nisam video da je neko tvrdio da je rwd neupotrebljiv zimi, ja sam konkretno tvrdio da je lakše uzbrdo krenuti sa fwd-om i to će potvrditi SVAKO ko je vozio i jedno i drugo po teškim uslovima. Tu gde ja nisam uspeo da se popnem uzbrdo sa rwd-om bilo bi veoma teško popeti se i sa fwd-om ali ultimativno na kraju dana za takve situacije je bolji fwd. Zadnja vuča nikako nije neupotrebljiva jer sam samo prošle zime po austrijskim i italijanskim planinskim prevojima/selima/planinama/zaleđenim autoputevima prešao preko 2,000 km. Jeste malo frka kad se prestrojavaš na zaleđenom autoputu i esp dosta dobro radi posao ali da živim u tim predelima 4x4 bi mi bio prioritet.

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 17 Sep 2012, 15:37
od Piros
Texonja napisao:Citam nekoliko strana unazad ovu temu, ali ne pisem i do sada sam mogao da naucim nekoliko stvari citajuci:
- 4WD je bacanje para i to su izmislili trgovci da uzmu narodu novce.
- RWD je bolji po snegu od FWD.
- Lakse ces i po suvom izleteti sa autom koji ima FWD nego sa onim koji ima RWD, tj opasniji je FWD.
- 4WD automobili jednako lako izlecu u krivinama kao i ostali.
- Najnormalnije i nista cudno je da po saobracajnicama vozis auto u rikverc po snegu
:bravo:
:goodpost: :plusone: Iskreno se nadam da neki pocetnik ne cita ovu temu. :opustanje:

Re: 2WD ili 4WD?

Poslato: 17 Sep 2012, 15:43
od Texonja
Floyd napisao: Ti si najgasniji u tvrdnji da je RWD neupotrebljiv zimi a i sam kazes da ti je auto cele zime stajao u garazi :zbunjen:
Niko nije rekao neupotrebljiv, ali je znatno manje upotrebljiv. Pre ce da stane, pre ce da prokliza, pre ce se zaglupi i da ne moze da mrdne jer je podloga klizava a pogonski tockovi ne mogu nit' levo nit' desno nego samo slajfuju u prazno.
Naveo sam dvojicu sa 320d i jednog sa C klasom koji su isto kao i ja uradili kada je bio "onaj" sneg - parkirali u garazu. Neko je vozio Subaru, neko je isao taxijem, neko Golfom "jer smo tako u mogucnosti", ali ni oni svoje RWD limuzine vozili nisu. Jesu kada je bio normalan sneg od par cm, ali kada je palo onih 20 cm ili koliko vec - jok.
AAAALI posto sam ja sve to izmislio i nije mi za verovati jer sam poznat da u prethodnih 2000+ postova uglavnom izmisljam, onda nije bitno sto znam ljude po imenu i prezimenu. To se ne moze uzeti u obzir, jer to nije ni druga ni treca ruka, vec slomljena ruka. :)
Samo nastavite sa dezinformacijama i pausalnim ocenama iz druge ruke a ja na provokacije vise ne odgovoram. Hvala!
OK, nemoj odgovarati, ali taj tvoj prijatelj iz Zuricha i one Svabe sa mobile.de su druga prica. Pa ujak iz Heidelberga ima 520d i bolE ga dupe da kupi xDrive kad mu je autoput gdegod prdne, a ulice su ociscene u roku od ODMAH kada padne sneg. Drugar iz ZR je skoro uzeo 530d star godinu dana. Kad padne sneg ima Forestera kojeg vozi, boli i njega za xDrive...
A dodji ti bato ovde sa tim 320d kad grune sneg, pa slepci ne ociste ulice 3 dana, a ti na posao moras... pa onda da vidimo koje opravdanje ces da nadjes zasto si se zaglavio, a Stojadin pored tebe samo brekcje kroz sneg. :D Ili ces mozda da pocjeras Golfa kao ja? Da jedem meso, a da hvalim krompir necu. Neka je sto puta BMW, za sneg i klizavo je ... :hand: