Stranica 7 od 24
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 30 Sep 2012, 23:14
od dragvorl
Nisam bas skroz razumeo sta je sustina ove poruke iznad, no nije ni bitno. Vise me interesuje zadnji pasus. Kako mislis da ABS simulirara blokadu diffa, pri kocenju?
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 30 Sep 2012, 23:21
od starac vujadin
ABS se aktivira kad sistem oceni da je vozač preterao u proceni, ali to ne znači da je vozač jeste preterao u proceni. To se dešava na snegu, ledu, na izboranom asfaltu kada sistem dobija pogrešne informacije...tj. pogrešno ih "tumači".
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 30 Sep 2012, 23:25
od dragvorl
Upravo to sam hteo da kazem u nekoj od prethodnih poruka.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 30 Sep 2012, 23:41
od Grujic
Ako se ABS moze iskljuciti vadjenjem osiguraca lako se da igrati

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 30 Sep 2012, 23:43
od starac vujadin
Nekad je to moglo na boljim kolima, ali nažalost to je sada zabranjeno. Verovatno će ubuduće zabraniti da se isključuju i drugi sistemi koje će neke birokrate proglasiti neophodnim inače će nastati propast civilizacije.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 30 Sep 2012, 23:47
od djiuliju
dragvorl napisao:Nisam bas skroz razumeo sta je sustina ove poruke iznad, no nije ni bitno. Vise me interesuje zadnji pasus. Kako mislis da ABS simulirara blokadu diffa, pri kocenju?
Ne ABS, ASR
dragan napisao:ja u sledecoj nedelji iskljucujem esp i asr ( abs ne mogu ) pa javljam rezultate...

Zar nece da se sam ukljuci kad predjes odredjenu brzinu?
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 30 Sep 2012, 23:50
od dragvorl
Aaaaa.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 30 Sep 2012, 23:54
od ljubitelj
dragvorl napisao:Ne kapiram sta je pisac hteo da kaze postavljanjem ova dva klipa. Volvo se ponasa dobro, a Jeep ne? Nije to samo do ESP sistema, ima tu jos mnogo elemenata koji uticu na stabilnost.
Jeep ima ESP pa to ne pomaze da se zadrzi stabilnost jer ima jos mnogo elemenata koji uticu, kako kazes, kao sto se lepo vidi iz snimka.
Obratiti paznju i na razliku u brzini kojom se moze izvesti manevar.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 30 Sep 2012, 23:58
od dragvorl
Ne moze ESP da ispegla ako je lose podesen, ili jos gore ako je auto neadekvatno konstruisan.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 01 Okt 2012, 00:17
od Heinz
dragvorl napisao:
Problem je sto se najbolji grip (koef. trenja zapravo, nije bas potpuno isto) ne javlja na istom procentu klizanja za razlicite povrsine, i tu ABS nije 100% efikasan. Ja se izvinjavam zbog male slike, ali nisam nasao bolje. To je ovaj grafik.
Ovo nije koef. trenja, već koef. prianjanja, koji je naravno jedini merodavan u kontaktu pneumatik-tlo.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 01 Okt 2012, 00:19
od dragvorl
Da, moja greska. Inace, evo objasnjenja nepotrebne aktivacije ABS-a na malim brzinama.
http://www.picoauto.com/tutorials/diagnosing-abs.html
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 01 Okt 2012, 02:05
od dragan
djiuliju napisao:
dragan napisao:ja u sledecoj nedelji iskljucujem esp i asr ( abs ne mogu ) pa javljam rezultate...

Zar nece da se sam ukljuci kad predjes odredjenu brzinu?
do 130kmh nece, veceras sam probao. tj bar sija lampica da je iskljucen. pogledacu sta kaze uputstvo...
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 01 Okt 2012, 13:01
od nidza
Nisi pročitao tekst sa linka izgleda? Teks zapravo govori o dijagnostici neispravnog ABS modula, ali hvala za link, odlično je objašnjeno. Kvar je u nazubljenom delu (na koji reaguje magnetni senzor) koji je izgleda bio oštećen poslednji put kada je auto bio na servisnoj intervenciji.
Napisao sam jedan opširan i argumentovan post, ali sve sam obrisao jer se izgleda baš ne razumemo. Skrećemo sa poente tvrdnjama koje u prenesenom značenju nipodaštavaju tehnološki napredak. Ne može niko da me ubedi da je, kroz prizmu svih mogućih situacija u saobraćaju, bolje nemati sigurnosne sisteme nego ih imati. Takođe su ti sistemi implementirani različito kod različitih vozila i proizvođača, tako da nema šanse da svi rade podjednako kvalitetno svoj posao, ali to nije tema ovde - plus to treba i dokazati.
Ono sa čim se definitivno slažem jeste da će proizvođači pronaći (tj već su pronašli) način da smanje potencijal 'hardvera' forsirajući softver. Lepa je to prilika da se napravi masna zarada, ali to nije dobro za sveukupan napredak industrije. Automobil mora mehanički da bude dobro isprojektovan, a onda električni sistemi da budu samo dodatan nivo sigurnosti. Na žalost ima automobila gde to nije slučaj (svojevremeno A klasa, Audi TT, ovaj nesrećni Jeep iz klipa par postova iznad, itd...). Vozila bi na nekim testovima sigurnosti morala biti pretestirana da i bez tih sistema ispunjavaju neki unapred definisan kriterijum.
S obzirom da se sve gleda kroz novac u ovom svetu, mislim da sam potpuni utopista.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 01 Okt 2012, 13:33
od Texonja
nidza napisao:Teks zapravo govori o dijagnostici neispravnog ABS modula.
Nista ja nisam o tome govorio.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Poslato: 01 Okt 2012, 13:46
od superboss
Ne znam za clio(mada je best of clio

) ali dosta proizodjaca postavi neko dugme u kabini za gasenje sistema, koji u sustini nikad nije OFF-ovan do kraja