Stranica 7 od 16

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 20:53
od Laki021
nuk napisao:
Laki021 napisao: Dakle, za tako nesto bi morao da regulise i ponasanje leptira, e evo jedan lep clanak na tu temu a za tematiku o kojoj raspravljamo je podjednako koristan kao i ovaj koji si ti prikacio.
Ne kapiram uopste zasto se pravis lud zarad tvrdoglavosti, da li si se potrudio da saznas vezu potenciometra pedale gasa i ecu-a, da li si pogledao samo neki deo tehnicke dokumentacije bilo kog savremenog automobila ne bi li pokusao da shvatis princip rada ovog uredjaja koji te u ostalom i ne interesuje? Nisi jer te zabole a rado trosis vreme na palamudjenje sa pikom od 3sec ukljucenog mozga, dovoljno da razbijas mnoge mitove.

Bzvz..

Zasto, zato sto to sto ti radis je ekvivalentno tome kao da ja nekog uzmem i pocnem da ucim sviranju violine preko foruma, a violinu nikad u ruke uzeo nisam, pa jos ako taj drugi nesto i zna o sviranju violine a ja nastavim da trubim po svom... A opet kazem, clanak koji sam postovao ima veze sa temom potpuno isto kao i onaj koji si ti stavio.

Ajde ako je neko na pocetku i mislio da ovo cudo moze nesto korisno da radi, ali nakon sto je vise puta objasnjeno sta radi i kako radi, onda ne znam sta je to osim tvrdoglavost da se namece kako to mozda ipak radi nesto drugo... ne znamo kako ni sta, ali mozda to ipak radi i nesto vise.

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 20:56
od nuk
Jednostavno vara signal a ni meni nije najjasnije kako, sigurno nije ovako kao sto Laki tvrdi jer se radi o dosta kompleksnijem sistemu sto on uporno zanemaruje.
Cinjenica je da u nekim momentima odziv papucice gasa ima preveliki delay sto je smisljeno programirano zarad eko normi, to dovodi do loseg osecaja u voznji i o tome se nasiroko pise po netu, ovaj uredjaj sluzi da upravo to neutralizuje dakle, nista revolucionarno ali dovoljno da popravi taj los momenat.


EDIT: pretece me s' postom :)


sent from my brain using the force..

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 20:57
od Laki021
nuk napisao:Jednostavno vara signal a ni meni nije najjasnije kako

Al bitno da nije onako kako je vec vise puta logicno objasnjeno!

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 21:00
od nuk
Ko je objasnio i kako?

sent from my brain using the force..

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 21:01
od Bax
Ja kao i da ne kucam nista...
Odjavljujem se. :glavomuzid:

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 21:06
od Paja
Ovo ne vodi nigde.
Predlažem da se na sledećem skupu uređaj testira, ako se Zare i Hell slože i doniraju uređaj i da se tako otkloni dilema.

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 21:14
od Geza
To znači još barem tri meseca rasprave, dok se vreme ne poboljša :kuku:

:D

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 21:16
od nuk
I to je dzabe, ispali bi svi ludi u slucaju da to stvarno radi nesto.

Da se razumemo, mene stvarno ne interesuje ovaj uredjaj, guglajuci sam naleteo na gomilu linkova gde krajnji korisnici hvale ovaj pedal box sto znaci da ipak nesto radi iako Laki tvrdi suprotno, svirajuci onu violinu

sent from my brain using the force..

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 21:34
od ljubitelj
Bax napisao:Meni je sad sasvim jasno da ovo utice, na ubrizgavanje koje je kontrolisano ECUom.
Sasvim je jasno, da se menja podatak sa senzora pedale, koji je jedan od parametara koji Ecu koristi kad u mapama, generise kolicinu i tajming ubrizgavanja.
Kod auta koji nemaju potenciometar pedale gasa je tako, i oni koriste digitalne senzore i generalno digitalnu obradu signala.

ECU je taj koji upravlja komplet radom motora, i tu je sva mudrost tj pamet.

Kada su uvedeni potenciometri pedale pocetkom 90tih (dakle pre 20 godina) kod Boscha- LH 3.1 je oznaka takvog sistema- unutar ECU je postojao A/D konverter koji je dalje "objasnjavao" ECU brzinu pritiskanja pedale.

Uloga tog potenciometra je bila da obavesti ECU o zelji vozaca da naglo i brzo pritisne pedalu gasa sto je brzi izvor informacije da se obogati smesa nego digitalni podatak koji salje AMM (merac mase vazduha) koji posalje informaciju o zelji vozaca tek nakon sto se zaista i otvori leptri i poveca kolicina usisanog vazduha koji prodje preko usisnih ventila.

To je ono sto je Bosch uradio da bi dobio "response" na zahtev vozaca.
Jedan od auta gde je to resenje primenjeno je Mercedesova familija motora, recimo V8 benzinac u seriji W140 tj S klasa sa pocetka 90tih.

Isti sistem je koristio Volvo, vrlo slicno i Saab (u verziji. 2.4.4), pa zatim BMW i neki drugi manji i ekskluzivniji proizvodjaci.


I tada je mogao potenciometar pedale gasa (koji se fizicki nalazio na samom kucistu leptira) da se zameni drugim ili da se dodatnim pasivnim deliteljem napona "zbuni" ECU.

Nije ideja Pedal Box nista novo, vec decenijama postoje bolja ili losija resenja tog tipa u smislu prilagodjenja ECU.

Ako se ne dira program rada samog ECU domet je samo subjektivne prirode.

Ako se Pboxom utice nekako na ECU i njegovu obradu radnih parametara motora onda je svakakav realan napredak u efektu motora moguc, i to se onda jasno oseti, vidi i izmeri u obliku Nm odnosno kW.

Kako je navedeno da se ne menja niti Nm niti kW motora to sugerise da nema uticaja PBox na rad ECU oko pripreme gorive smese.

Da se vratim na Boschov LH sistem koji je dobro proucen i masovno primenjivan godinama u milionskim serijama.

TPS (prekidac polozaja leptira) ilipotenciometar pedale gasa zavisno od varijante LH sistema je uvek pri potapanju pedale gasa znacio ECU da predje sa lambda kontrolisanih mapa na tzv otvorenu petlju (open loop) kada je iskljucena lambda sonda i motor se zaliva gorivom i odmah trenutno se "juri" maksimalno moguci efekat motora tj osecaj eksplozivnosti pri ubrzavanju.
To je kod turbo benzinskih motora sa LH jako dobro pogodjeno, i ne postoji apsolutno nikakav lag na komandu vozaca.
Cim se takne pedala gasa do poda odmah i trenutno svi moguci konjici motora su upregnuti, i nema nikakve ekologije da to ometa.

Danas je nuzno ispostovati ekoloske norme i vise nema takvog rasipanja goriva na zadovoljstvo instant reakcijom, zato i postoji dozirano otvaranje leptira vec prema programu rada.

Sve to znaju i fabricki inzenjeri i sve je to vec uprogramirano u ECU ali su motori priguseni i to ponekad moze da deluje kao da su slabiji nego sto je stvarno.

Ispravan motor kada se pritisne odlucno pedala gasa potpuno treba da i motor probudi do kraja a ako nije tako treba traziti razloge.
Ne verujem da postoji proizvodjac auta koji je napravio auto tako da kada vozac obilazi nekoga i stisne gas motor prosto ne primeti takav zahtev i nastavi da radi prigusen jos neko primetno vreme. To bi bilo bas idiotsko resenje suprotno osnovnim zahtevima aktivne bezbednosti.

Da li neki konkretan motor ima takav problem odziva na stiskanje pedale gasa, da li je PBox bas prilagodjen za neki takav konkretan model motora ili je univerzalno podesen, da li P Box utice na mape ECU i uopste na njegov rad, da li obradjuje analogni signal potenciometra ili digitalni signal nekog senzora pedale, itd ima mnogo detalja koji se ne navode (slucajno ili se izbegavaju).

Onako kako je prvobitno opisano da Pedal Box radi je gotovo sigurno samo subjektivni osecaj brzeg pritiska pedale.
Barem sam ja tako shvatio onaj dijagram gde se tacke 0% i 100% koje definisu opseg rada poklapaju i identicne su.

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 21:37
od MAD MAX
Stvar je jednostavna. Na 16V benzin motorima, meriti vreme ubrzanja recimo u 5 brzini, sa 2000rpm do recimo 3500rpm, to jeste u režimu gde je najprisutniji lag efekat, sa i bez uređaja, pri čemu se bez uređaja kombinuje intenzitet gasa kako je optimalno.
Rezultat ne može da slaže. Ima motora kojima za ovo treba večnost. Znači, trebalo bi da značajno poboljšava ELASTIČNOST a nikako MAX SNAGU ili OBRTNI MOMENT, što je nemoguće.
Ako se pokaže osetno bolje sa uređajem, nema sunje da vredi, i da ima uticaj na mapiranje ECU, a ako ne znači da samo veštački pritiska gas, što je bez veze.
Ukoliko napravite ovakav test, ja sam zainteresovan, a ako rezultat bude osetno dobar i za kupovinu za više modela.

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 21:52
od RS TEAM
Jeste, upravo tako, tako da ovaj uređaj ne radi ništa drugo nego daje ecu lažnu informaciju o položaju papuče gasa
Promena karakteristika u vidu snage i obrtnog momenta jednostavno ne postoji
Za ove pare bi naravno uradio čip i dobio sve....3 u 1

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 21:55
od dragvorl
Laki021 napisao:
nuk napisao:Gresis, gresis i gresis a uporan si u tome.
Ovaj uredjaj bas moze da uradi ono sto pokazuje grafikon sa prosle strane, promeni krivu signala i to mu je osnovna uloga, bas je to sto je Heroj rekao.
Veruj mi, kod nekih vozila je bas los odziv el gasa na stiskanje papucice, s'obzirom kako su reseni potenciometri, nije ni cudo u takvim slucajevima, osecaj sa pedal boxom je neprocernjiv, negde jednostavno nema svrhu.
Ne gresim ne gresim i ne gresim!
Koliki bi inzenjeri trebali biti imbecili pa da pedala gasa ima zadrsku? Takodje, uredjaj se kaci na izlaz pedale gasa, tako da sve dok pedala ne posalje signal ni uredjaj ne moze da ga presretne i "pojaca", "ubrza" sta god hocete. Ako cemo u detalje, uredjaj moze samo da doda lag zato sto presretne signal pedale, pa ga zatim obradjuje menja i tek nakon toga prosledjuje dalje...



Ajmo molim vas na malo konstruktivnije i sa cinjenicama, bez pepucavanja. Za pocetak da vidimo kako radi E-gas komanda.
Page1.jpg
Page2.jpg
throttle.jpg

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 22:48
od Ogi
Ja cu da kupim ovo pa cemo da se vidimo.

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 22:53
od Ji 4Tze
super, izmeri neko ubrzanje od-do tipa 60-100 ili 40-80 pre i posle čisto da vidimo koliko je brži

Re: Pedal Box

Poslato: 10 Dec 2012, 22:58
od Bax
Pa ne moze da bude brzi, uporno se tvrdi da bolje reaguje, te da je agilniji.
Mad a je meni taj Ogijev motor, ionako odlican, ne znam sta mu vise treba iz 1,4 atmosferca, kad izbacuje 110ks, kud ces vise...