Stranica 7 od 14
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 17 Apr 2021, 09:11
od Day Walker
Kod Skode jeste zamena na 60k km ali se preporucuje na svakom servisu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 17 Apr 2021, 11:08
od Vladapetr
Na prvom malom servisu (15k km) sam pitao da li se menja i filter vazduha, ako nije po planu da mi ga svakako zamene i fakturišu. Kum Milan reče da ne berem brigu, sve se menja.
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 17 Apr 2021, 14:07
od cozmo
Ljubtelj je u pravu. Brat mi radi tamo u servisu i evo odgovora:
Ne, prvi je samo uljni servis,long life je intrerval.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 17 Apr 2021, 17:00
od Aleksandar9
Hvaal na odgovorima, ovo da se filter vazduha menja na 60k km. nisam znao,prvi put sad cujem.
@cozmo Ako mozes da pitas brata da li je normalno da motor sa ovom kilometrazon(27k) potrosi 3l ulja. U pitanju je 1.0 sa 80ks.
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 17 Apr 2021, 18:23
od cozmo
Pitacu ga, pa javljam.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 17 Apr 2021, 22:36
od cozmo
Aleksandar9 napisao:Hvaal na odgovorima, ovo da se filter vazduha menja na 60k km. nisam znao,prvi put sad cujem.
[mention]cozmo[/mention] Ako mozes da pitas brata da li je normalno da motor sa ovom kilometrazon(27k) potrosi 3l ulja. U pitanju je 1.0 sa 80ks.
Kaze da je sasvim moguce. Tu bi trebalo da je 0W20.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 18 Apr 2021, 01:16
od Aleksandar9
Hvala @cozmo, meni bilo cudno sto nam se upalilo obavestenje za ulje na 14k tad dolio 2l,posle jos 1l.
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 18 Apr 2021, 07:06
od Markoni
Pa kada se upali obaveštenje ne treba 2 lit. da se doda. Ono bi trebalo da se pali kada nivo ulja padne na minimum na šipci. Tada se sa 1 lit. dolazi do maksimuma.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 18 Apr 2021, 08:07
od ljubitelj
Aleksandar9 napisao: 17 Apr 2021, 17:00
Hvaal na odgovorima, ovo da se filter vazduha menja na 60k km. nisam znao,prvi put sad cujem.
60k je standard u auto industriji već dugo vremena, negde od sredine 80tih je prvo podignut na 30k i od 90tih na 60k kod gotovo svih proizvodjača.
Ima više razloga zašto je tako, izmedju ostalog vrlo kratki intervatli tipa 10-15k su loši po motor (sa kontrolisanim ubrizgavanjem a takvi su svi danas).
Naravno, ima specifičnih izuzetaka što motora što uslova upotrebe ali ovo gore ti je generalno pravilo koje je osnova pravilnog održavanja. sa tehničke strane.
Takodje i ovlašćeni servisi bi trebalo i dužni su da se pridržavaju toga što je fabrika sa razlogom propisala kao optimalan interval, tih 60k.
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 18 Apr 2021, 08:51
od Aleksandar9
Markoni napisao: 18 Apr 2021, 07:06
Pa kada se upali obaveštenje ne treba 2 lit. da se doda. Ono bi trebalo da se pali kada nivo ulja padne na minimum na šipci. Tada se sa 1 lit. dolazi do maksimuma.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Pa da,cim se upalilo obavestenje stanem dmah,pogledao nivo ulja a ono na minimum-u,jedva da ga ima. Okrenem VW kazu sipaj Castrol 5w-30. Tada stalo 2l.
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 18 Apr 2021, 12:47
od nick79
Meni je neverovatno da polovan auto toliko troši ulja a ne nov auto. Mada ruku na srce, to je možda takva situacija kod vw - davno je otac posedovao polo 1.1 91 godine, tako da nisam siguran da li je sada to normalno stanje kod vw grupacije.
Moja Mazda 3, 2015 god trenutno na nekih 15k km, potroši 200-300 ml ulja. Radio sam prošle nedelje redovan servis. U tih 15k km imao sam sigurno 75% gradske bg vožnje. Ove godine nisam mnogo vozio van grada.
Vrv tu postoje značajne konstrukcijskim razlike - atmo vs turbo itd... koje utiču na potrošnju ulja. Turbina se hladi cirkulacijom ulja valjda pa mizda i tu dolazi do nekih gubitaka itd a možda i ovo sto sam napisao nema veze sa životom

Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 18 Apr 2021, 14:10
od Grujic
ljubitelj napisao:Aleksandar9 napisao: 17 Apr 2021, 17:00
Hvaal na odgovorima, ovo da se filter vazduha menja na 60k km. nisam znao,prvi put sad cujem.
Ima više razloga zašto je tako, izmedju ostalog vrlo kratki intervatli tipa 10-15k su loši po motor (sa kontrolisanim ubrizgavanjem a takvi su svi danas).
Kako moze da skodi, pojasni malo
Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 18 Apr 2021, 14:22
od Ivan
Daj obrisi te gluposti, da troluje i da je stavio makar smajli neki pa da drugi koji nemaju pojma mogu da vide lagano o cemu se radi, pa i da kazes sprda se.
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 19 Apr 2021, 11:46
od ljubitelj
Ako nemaš pojma o temi logično da sve što ne razumeš je za tebe glupost, da bar prvo probaš da se edukuješ pre iznošenja nekih svoji zaključaka, ali to je opšti manir kod nas da se opljune po svemu prvo a potom i naknadno eventualno počne da razmišlja i nešto nauči iz nekih kljiga koje su pisali neki ljudi koji se time bave profesionalno.
@ grujic i ostali koje zanima,
Današnji filteri se konstruišu kao visoko protočni i kao takvi su predvidjeni za takav interval zamene, sa razlogom. Prvih 3-4-5,000km nov filter propušta najfinije čestice, kako se koristi počnu da se fine pore koliko treba oblažu finom prašinom koja onda napravi taman koliko je optimalno pad pritiska kroz filter a ujedno tada i bolje flitrira tj zadržava još sitnije čestice. Smani se poroznost filtera na optimalnu meru.
Stalnim prevremenim zamenama filtera pogoršava se kumulativni stepen filitriranja vazduha, više ulazi u motor onoga što ne treba nego sa normalnim intervalom zamene.
(Slično kao što novi glineni crep je lošiji od crepa koji je odležao 2 godine na kiši i Suncu što se tiče poroznosti, propuštanja vode)
Dodatno kao posledica odstupanja pada pritiska se javlja pomeranje LTFT mapa ubrizgavanja i odstupanje od idealne lambde, po motor je lošije ako radi van granica ili na samoj granici optimalnog sagorevanja nego da je na sredini predvidjenog opsega intervala.
Tema je obradjena u literaturi, fabrike su puno detaljnije objasnile ceo mehanizam pripreme vazduha pre ulaska u motor, a praktičan primer je recimo ovaj sa konkretnim merenjem uticaja filterea vazduha na smesu.
https://youtu.be/6lBIw2cjolk?list=UUN1N ... HnVQ&t=498
Re: VW (Volkswagen) servisi
Poslato: 19 Apr 2021, 19:49
od cozmo
Na ovakvom tehnickom ce da se razleti motor i kod novih automobila.
Dizel motor nije predvidjen da radi u leru ovako, na max. broju obrtaja. Niti to sme. Cak u uputstvima pise da se nikako to ne radi.