Stranica 7 od 17

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 10 Sep 2013, 00:25
od dragvorl
Bilo bi bas interesantno videti parcijalne karakteristike za tih 10-ak do 30% opterecenja.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 10 Sep 2013, 01:25
od MilisaV
Da ja napišem što se tiče mog bmw-a, redni šestak automatik. Ako vozim pri 1/4 gasa, automatik menja brzine na oko 2500 rpm, i rpm pada negde tek ispod 2. Ako duze vozim tako menjač promeni još jednu brzinu tako da obrtaji padnu na 1500 rpm. Ali čim malo potopim gas menjač smanjuje brzinu, tako da nema povlačenja iz niskih obrtaja. Ako pak vozim na pola gasa, menjač menja brzine na oko 3000 rpm.


Tako radi bmw automatika, a vi naravno radite kako mislite/volite.

Ja kad sam imao manuealac dizel menjao sam brzine na sličnim obrtajima.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 10 Sep 2013, 07:10
od nidza
To je skroz okej. Jedan od argumenata u temi je i sugestija kompjutera kad da se menjaju brzine, a na nekim kolima skoro neverovatno niske obrtaje preporučuje. Različiti motori, različiti režimi.

Kakav menjač ima tvoj BMW? Dva kvačila ili klasični automatik?

Tapatalk 4

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 10 Sep 2013, 09:08
od MilisaV
klasičan

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 10 Sep 2013, 09:41
od dragvorl
Automatik i da ostane u jednoj brzini (to obicno bude u servisnom rezimu, recimo 3. brzina) moze da ubrzava bez problema jer ima hidrodinamicki pretvarac, tako da on i da ubrzava recimo sa nizih obrtaja svakako nije kruto vezan za menjac nego preko ulja.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 10 Sep 2013, 23:29
od ljubitelj
MAD MAX napisao: Postoji veliki broj zaštita od preteranog davanja gasa, knok senzor na benzincima koji vraća predpaljenje na kasnije, motorizovani leptiri gasa, MAP senzor i sl. Znači, na benzincima bi samodetonacije bile opasne, a one se javljaju upravo na niskim obrtajima pod jačim gasom. Ali danas je zaštita odlična kao i kvalitet delova (posebno su klipovi bili osetljivi)

Recimo jedan 16V mali motorič divno ide i na 1000rpm, a opet drugi, veći istog proizvođača neće ispod 1500rpm.
Saglasan sa celim postom, da dodam da je upravo ove godne 20 godina od pustanja u prodaju prve serije takvih turbo benzinskih motora, sa tim silinim zastitama gde je prakticno potpuno otklonjen rizik samodetonacije a uz izvanredan odziv pedale gasa i izuzetnu finocu voznje takvih motora.

Down sizing, niski radni obrtaji uz odlicnu vozljivost turbo motora Saab je ponudio 1993 a Volvo 1995 kao resenja koja su se kroz godine i stotine miliona kilometara prevezenih u njihovim vozilima potvrdila u praksi. Sada je to postalo mnogo popularnije i rasirenije a marketing uzeo pod svoje.

Svakako vozacima je dobrodosla masovnost slicnih ponuda danas kod mnogih modela.

Inovacija je najavljena kod turbo dizela, Volvo od 2014. napusta postojeci komon rejl sistem kod dizel motora i ponudice novi za klasu bolji po najavama sistem gde svaka brizgaljka ima svoje elektronsko upravljanje uz dinamicki prilagodjen rad uslovima sagorevanja u pojedinacnom cilindru.To ce biti prvi dizel nove generacije po perfomansama i ekologiji.
Kinezi ce patent verovatno ponuditi ostalima pa se ocekuje da i ostali usvoje nova resenja u dogledno vreme.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 10 Sep 2013, 23:59
od dragan
da li su saab i volvo uopste imali komercijalno zastupljen turbomotor ispod 2l?

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 11 Sep 2013, 07:31
od McGruja
Bese neki 1.8

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 11 Sep 2013, 07:39
od snork
Lanča imala 2.0 turbo i 1.0 turbo... i to pre skoro 30 godina. :klanjamse:

--------
nevezano za prethodnu priču... u to vreme je najekonomičniji auto bio Citroen AX 1.4 atmo dizel - na nekoj turi od 1000 km je uspeo da postigne prosečnu potrošnju 2.7 l/100 km. Zna li neko koliko je taj motor imao ks i Nm, baš me zanima? :)

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 11 Sep 2013, 08:54
od pedja
McGruja napisao:Bese neki 1.8
1,8t u 9-3 je 1998ccm.

TT

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 11 Sep 2013, 09:01
od Geza

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 11 Sep 2013, 21:59
od dragan
pedja napisao:
McGruja napisao:Bese neki 1.8
1,8t u 9-3 je 1998ccm.

TT
zato i pitam... sa druge strane francuzi i italijani su pre par decenija imali male turbake u vise klasa automobila...

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 11 Sep 2013, 22:21
od nidza
Super je taj turbak u Saabu. Kolega uzeo skoro 9-3, mnogo lepo se vozi. Ne bih imao ništa protiv, mada je sam auto malo razočaravajući što se tiče kvaliteta enterijera i sedišta.

Tapatalk 4

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 12 Sep 2013, 01:15
od ljubitelj
dragan napisao:da li su saab i volvo uopste imali komercijalno zastupljen turbomotor ispod 2l?
Da, razlicite. Ali su bili klasicne konstukcije sto je podrazumevalo potrebu da se dobro zavrte tj osecaj turbo rupe kao i kod ostalih proizvodjaca, a sa pojavom LPT motora potpuno je promenjen karakter vozila a sto je danas postalo popularno.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 12 Sep 2013, 07:26
od nidza
Jok, 1.8t se vozi isto kao dizel. Za mene prijatno iznenađenje za 10g star auto.

Tapatalk 4